Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2002, 18:14
whizzer
whizzer is offline
Ik weet ff niet meer wat ik er nou mee aanmoet. Mn pa heeft al 30(!) jaar een drankprobleem, en sinds een jaar zijn mn ouders, mede daardoor, uit elkaar. Maar ik weet dus niet hoe ik met em om moet gaan,want als ik dus merk dat hij heeft gedronken wordt ik kwaad en voel ik me als het ware getackeld. Hij slaat niet ofzow, hij is alleen bezopen. Hij wil zich niet laten opnemen ('hij kan het zelf wel') en laat ook niet merken dat hij het echt erg vind en er werk van wil maken. En elke keer als ik hem dan weer zie (ook al is hij nuchter) slaap ik slecht, voel ik me niet prettig etc omdat het toch een hoop gevoelens teweegbrengt. Maar het vervelende is dat ik hem niet haat, hij bedoelt het ook niet kwaad, en hij geeft wel geld en kado's enzow als je iets nodig hebt, maar ik kan dr niet meer tegen. Ik weet dus niet of ik hem maar gewoon moet afkappen, want ik hou nog wel van em, maar aan de andere kant haat ik hem omdat hij toch blijft drinken.

Wie kan hier wat mee/herkent dit?????? En kan je advies geven ofzow......
Oud 27-06-2002, 19:43
Gothic
Gothic is offline
Heb je de sites bekeken die in 'nuttige links' staan?

(verder kan ik je niet helpen)
Oud 27-06-2002, 21:21
dystopia
dystopia is offline
Wat is de rol van je moeder in deze situatie?
Oud 27-06-2002, 22:20
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Wat is de rol van je moeder in deze situatie?
idd en heb je broers/zussen?

ik herken wel een gedeelte in je verhaal...tzelfde met me moeder..
ik stond er wel verder helemaal alleen voor..en me moeder bleef het als het ware ontkennen en verbergen
ik herken oowk het gevoel van niet-haten, het is een blijft je moeder (bij jou je vader) maar ik was idd oowk erg kwaad over de situatie waar me moeder zichzelf (en mij) in bracht..

als het kan: heb het er met je moeder/broers/zusssen/rest van de familie over of misschien iemand op school? een leraar/mentor/vrienden?
verder weet ik het eik oowk niet...zeg tegen je vader dat je van hem houdt en wil dat hij hulp zoekt. vraag of hij het dan oowk niet voor jou wil doen en zeg tegen em dat je er mee zit..

veeel sterkte...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 09:56
Verwijderd
Dat ken ik ja...
Hij onderkent het probleem zelf niet ('Hou je grote mond/bek'), terwijl het toch overduidelijk is. Hij slikt ook veel pillen die die onverklaarbare ( ) pijn bij z'n lever (!) moeten oplossen. Ik kan je dus niet helpen. Ik heb me er zelf eerlijk gezegd een beetje bij neer gelegd...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten