Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2006, 15:14
Naz
Naz is offline
Wie speelt het, wie kent het?

Voor degene die het niet kennen, een kleine introductie:

DotA Allstars staat voor Defense of the Ancients: Allstars, het is een Wc3 TFT Map die je 5 tegen 5 speelt. Iedere speler bestuurt 1 "hero" die kan levelen geld kan verdienen, wapens en armor kopen, het uiteindelijke doel is om de basis van de tegenstander te vernietigen, om dat te doen moet je onder andere de heroes van de tegenstander verslaan en vele torens en creeps (computer gestuurde tegenstanders) afmaken. Je kan het grtais downloaden als je Warcraft 3 TFT hebt en spelen op battle.net (http://www.dota-allstars.com).

DotA is steeds populairder aan het worden in de Electronic Sports Scene, grote leagues zoals CAL ( http://www.caleague.com/?division=DOTA ), CEVO ( http://www.cevolved.com/?page=event&id=21 ), ESL ( http://www.esl.eu/eu/dota/ ) en andere adopteren DotA Leagues, daarnaast hebben grote teams zoals comLexity, Jax Monkey Crew, Mug'N'Mouse, Pandemic, boomtown en verGe die voornamelijk bekend zijn van andere spellen zoals CS en Warcraft 3 ook DotA teams geadopteerd. Het was ook een van de games in de World Cyber Games in azië. En het is hard aan het groeien.

Ikzelf speel het nu al zo'n 2 jaar, heb het ongeveer op elk niveau kunnen spelen maar doordat m'n opleiding weer begonnen is heb er nu helaas weinig tijd voor, wel doe ik nog steeds aan testen en een aantal administratieve functies, maargoed, nog meerdere mensen die het spelen hier ?
Oud 04-09-2006, 15:18
Verwijderd
Ik speel het pas 3 maanden, maar het is zeker een aanrader. Er zijn heel veel internationale toernooien en het is het zeker waard om te spelen.

Het aantal spelers groeit nog steeds en het spel wordt met elke patch gebalanceerder. Ook worden er steeds nieuwe heroes toegevoegd aan het al grote arsenaal aan heroes.

Oftewel: supergame, zeker wel waard om te halen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 16:02
Ymir
Ymir is offline
Interesse is gewekt, zal eens kijken.
Oud 04-09-2006, 16:05
mepsteen
mepsteen is offline
Ik word ziek van DotA, ik vind het niet eens leuk. ik heb wel genoeg gehad van al die hero maps, doe mij meer een leuke TD.
Oud 04-09-2006, 16:25
Naz
Naz is offline
Hmm, ik moet zeggen dat ik in 2 jaar tijd ook wel m'n periodes heb gehad dat ik tijdelijk gestopt ben. Maar voor mij, ik ben altijd terug gekomen. Er komen regelmatig updates uit met nieuwe content, en er wordt vrijwel constant aan de map gewerkt om het gevarieerder en gebalanceerder te maken.

Overigens, ik kon het eerst wat lastig qualificeren, maar het is een RPGHack'nSlashRealtimeTeambasedStrategy game oftwel wekeen RPGHnSRTS.

Wat wel belangrijk is, er zwermen nogal wat dota's rond op battle.net, alleen de dota-allstars van dota-allstars.com is echt een aanrader, er zijn veel andere maps met exploits en dergelijke, die niet regelmatig geupdate worden.
Oud 04-09-2006, 16:28
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
DotA's sucken, tower defence is veel leuker
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 17:28
Verwijderd
Citaat:
mepsteen schreef op 04-09-2006 @ 17:05 :
Ik word ziek van DotA, ik vind het niet eens leuk. ik heb wel genoeg gehad van al die hero maps, doe mij meer een leuke TD.
Heb je je ooit wel eens verdiept in DotA? Het is niet een spel dat je in een dag mastered. Om alles goed te begrijpen ben je toch wel minstens een week bezig zo niet een hele maand. Er zijn zoveel heroes, wapens en tactieken.

De fun begint pas als je prive begint te spelen. De public games zijn alleen bedoelt om een beetje te oefenen, ze duren meestal dan ook niet langer dan een uur. De prive games kunnen soms toch wel tweeenhalf uur duren.

Btw: -wtf mode is cool. Met zeus, lina en terrorblade.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 18:27
Onorthodox
Onorthodox is offline
Je bestuurt alleen je hero of zo of moet je ook nog een basis bouwen?
Oud 04-09-2006, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Onorthodox schreef op 04-09-2006 @ 19:27 :
Je bestuurt alleen je hero of zo of moet je ook nog een basis bouwen?
Nee, maar het doel van de game is om de basis van de tegenstander te vernietigen. Inplaats van een basis bouwen bouw je een hero in de zin van equipment en skills. Met de juiste equipment en de juiste skills own je de game en win je het spel.

Je moet het gewoon zelf een keer spelen als je de mogelijkheid hebt. Het verklaart een heleboel.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:37
Onorthodox
Onorthodox is offline
Net een filmpje gezien en het lijkt me best wel leuk

Iemand die een site weet waar je TFT online kunt kopen en downloaden?

Laatst gewijzigd op 04-09-2006 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Onorthodox schreef op 04-09-2006 @ 20:37 :
Net een filmpje gezien en het lijkt me best wel leuk

Iemand die een site weet waar je TFT online kunt kopen en downloaden?
Je hebt alleen Warcraft 3 + expansion nodig. De map download je gratis ingame of @ www.dota-allstars.com
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 20:31
Onorthodox
Onorthodox is offline
Maar ik heb de expansion (nog) niet, dus ik kan ook (nog) niet spelen.
Daaorm ook mijn vraag of iemand een plek weet waar ik de expansion kan kopen en ook meteen kan downloaden.
Oud 04-09-2006, 20:36
Naz
Naz is offline
hmmm, om op battle.net te kunnen heb je wel legale cd keys nodig. Maar dota-allstars kan je gewoon op battle.net downloaden of http://www.getdota.com

Overigens, DotA Allstars was de eerste map die door blizzard gefeatured werd op de nieuwe battle.net site. http://www.battle.net/mod/halloffame.shtml die download is overigens wel een oude versie
Oud 04-09-2006, 20:38
Onorthodox
Onorthodox is offline
Jups, daarom zoek ik een site waar ik de expansion online kan kopen. Hoef ik niet naar de winkel en kan ik nu meteen beginnen met spelen
Oud 05-09-2006, 13:41
Wammus
Wammus is offline
Ik heb het ook een tijdje gespeeld. Het was wel vermakelijk maar ik heb er nooit de tijd in gestopt om echt goed te leren hoe het nou precies zit met de skills en de wapens enzo. Weet er iemand of er ook bots voor beschikbaar zijn?
Oud 05-09-2006, 15:45
Naz
Naz is offline
Mja, moet overigens zeggen, we hebben een heel subforum vol met dota media, dota raps and whatnot. Is inderdaad z'n nieuwe single, en heb al eens met basshunter dota gespeeld, is een goede gast verder, maar z'n muziek kan nogal irritant zijn ja :X
Oud 05-09-2006, 18:13
Koning
Koning is offline
Burbenog TD pwnt al die maul's
Oud 05-09-2006, 20:37
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 05-09-2006 @ 14:41 :
Ik heb het ook een tijdje gespeeld. Het was wel vermakelijk maar ik heb er nooit de tijd in gestopt om echt goed te leren hoe het nou precies zit met de skills en de wapens enzo. Weet er iemand of er ook bots voor beschikbaar zijn?
Hoe bedoel je bots, wil je dota gaan spelen met bots?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 20:42
Naz
Naz is offline
Ja er zijn bots voor... maar echt heel goed zijn ze niet: www.getdota.com/ai
Oud 05-09-2006, 20:49
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 04-09-2006 @ 18:28 :
Heb je je ooit wel eens verdiept in DotA? Het is niet een spel dat je in een dag mastered. Om alles goed te begrijpen ben je toch wel minstens een week bezig zo niet een hele maand. Er zijn zoveel heroes, wapens en tactieken.

De fun begint pas als je prive begint te spelen. De public games zijn alleen bedoelt om een beetje te oefenen, ze duren meestal dan ook niet langer dan een uur. De prive games kunnen soms toch wel tweeenhalf uur duren.

Btw: -wtf mode is cool. Met zeus, lina en terrorblade.
ik heb het eens vaker gedaan, maar er is gewoon weinig aan, punt.
Hero maps zijn toch allemaal hetzelfde
Oud 06-09-2006, 18:24
Chronocide
Chronocide is offline
Speel Wintermaul!
Oud 06-09-2006, 20:41
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Naz schreef op 05-09-2006 @ 21:42 :
Ja er zijn bots voor... maar echt heel goed zijn ze niet: www.getdota.com/ai
Het maakt mij niet zoveel uit of ze goed zijn of niet. Ik ben zelf een beginnend speler en heb al wat rondgehangen in de public servers. Nou wil het dat iedereen die ik daar tegenkom toch echt nog een flinke slag te groot voor mij zijn wat dus betekend dat ik continue doodga en dus niet sterker word waardoor ik niet de kans krijg om echt beter te worden.

[Edit] Het forum waar je naar linkt ziet er wel goed uit trouwens.[/Edit]

Laatst gewijzigd op 06-09-2006 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 10:21
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 06-09-2006 @ 21:41 :
Het maakt mij niet zoveel uit of ze goed zijn of niet. Ik ben zelf een beginnend speler en heb al wat rondgehangen in de public servers. Nou wil het dat iedereen die ik daar tegenkom toch echt nog een flinke slag te groot voor mij zijn wat dus betekend dat ik continue doodga en dus niet sterker word waardoor ik niet de kans krijg om echt beter te worden.

[Edit] Het forum waar je naar linkt ziet er wel goed uit trouwens.[/Edit]
Je kan het beste veel replay filmpjes bekijken. Zo kan je kijken hoe andere mensen speelden in de game waarin jij zat.

Citaat:
mepsteen schreef op 05-09-2006 @ 21:49 :
ik heb het eens vaker gedaan, maar er is gewoon weinig aan, punt.
Hero maps zijn toch allemaal hetzelfde
Joh, met dit standpunt is het natuurlijk logisch dat je er geen reet aan vind.
Je staat er niet eens voor open.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 10:55
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 10-09-2006 @ 11:21 :

Joh, met dit standpunt is het natuurlijk logisch dat je er geen reet aan vind.
Je staat er niet eens voor open.
gast, je moest eens weten hoeveel verschillende hero maps ik heb gespeeld
Oud 10-09-2006, 23:54
Naz
Naz is offline
Nou, verschillen (oa) zijn:

DotA:Allstars is redelijk gebalanced
DotA:Allstars is geschikt voor leagueplay
DotA:Allstars heeft een goed devteam
DotA:Allstars heeft weinig/geen bugs

Wat dat betreft is dota uniek, tuurlijk, ik ben zwaar biased, maar je ziet dit niet bij andere maps.
Reageren

Regels voor berichten