Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2006, 13:22
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Was hier wel benieuwd naar, omdat er zoveel verschillende diervoeders, zowel goede als slechte.

Gebruik je een bekend merk of gewoon een b of c-merk? En waarom?

Mijn shibbytje krijgt 'cavom' brokken, is een weinig bekend merk, maar wel echt een super goeie brok. Het zijn geperste brokken (zoals hope farms voor knaagdieren maakt) met bijna geen zout en heel veel voedingsstoffen. voor de prijs hoef ik het niet te laten, want ik betaal voor 20 kg rondom de 30 euro.....
niet dat de prijs ook maar iets uitmaakt, want hij heeft ook heel lang de royal canin gekregen, maar de cavom is naar mijn mening van veel betere kwaliteit.

Zelf weiger ik alle producten van 'masterfoods' te gebruiken (pedigree, frolic en volgens mij nog een merk) omdat deze verslavende stoffen bevatten zodat je hond alleen nog maar die brokken wil.
Ook ben ik principieel tegen 'Eukanuba' dit omdat deze gruwelijke dierproeven voeren. Het is niet dat ik direct tegen dierproeven ben voor hondenvoer(hoe weet je anders hoe een hond ergens op reageert?), maar ik vind wel dat dit op een fatsoenlijke manier kan( bijvoorbeeld door brokken voor te zetten en te kijken welke de hond t lekkerste vind).
Eukanuba daarentegen sluit zijn honden (en katten => Iams) op in kleine kooien en maakt bijvoorbeeld gaten in de kelen van honden voor het makkelijker kunnen testen van het voer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2006, 13:50
Verwijderd
Toen ik ze nog had kregen ze Duck, maar dat was dan ook bepaald ras waar je niet makkelijk over kunt doen. Als je geld hebt; aanrader.

Ik snap niet hoe ze Frolic en Eukanuba masterfoods durven te noemen. Troep.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 23:23
kevertje84
kevertje84 is offline
ons hondje krijgt greenfield, omdat hij beetje gevoelig darmstelsel heeft en hij van ander voer vreselijke scheten laat... Dit voer is lichter verteerbaar en anti-allergeen...schijnt. Ach het werkt prima...gelukkig
Oud 28-05-2006, 16:54
Little Sister
Little Sister is offline
Mijn hond krijgt canine d(?) ofzo, en dat moeten we halen bij de dierenarts omdat ie allergisch is voor bijna alle granen en andersoortige etenswaren, dus dit is speciaal voer. Hij krijgt er gekookte stukjes runderhart overheen. Eerst lamshart , maar dat is duurder geloof ik.
Oud 28-05-2006, 17:10
Bloem
Bloem is offline
Gewoon huismerk van de dierenwinkel, hij vreet toch alles en is nog nooit ergens ziek van geworden, dus goed genoeg
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 21:03
AlopiA
AlopiA is offline
Hier ook huismerk, hij doet het er goed op en vind het erg lekker
Oud 01-06-2006, 13:05
Somebody Special
Somebody Special is offline
Vobra Carocroc Kip en rijst

Ik vertik het om mijn hond ongezonde, commerciele merken te geven als Pedigree, Eukaneuba, Bonzo, Frolic, etc. te geven.
Deze merken kijken alleen naar centen maar zijn zeer slecht voor je hond.
Er zit een bak zout in waar je u tegen zegt en veel merken gooien er zelfs nicotine in om je hond er verslaafd aan te maken.

Carocroc is puur natuur, geen concerveringsmiddelen, geen geur-, kleur- en smaakstoffen, gewoon goed dus.
Bovendien nog eens veel goedkoper ook, 24 euro voor 15 kg.
Oud 01-06-2006, 16:33
Estar
Estar is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 01-06-2006 @ 14:05 :
Vobra Carocroc Kip en rijst

Ik vertik het om mijn hond ongezonde, commerciele merken te geven als Pedigree, Eukaneuba, Bonzo, Frolic, etc. te geven.
Deze merken kijken alleen naar centen maar zijn zeer slecht voor je hond.
Er zit een bak zout in waar je u tegen zegt en veel merken gooien er zelfs nicotine in om je hond er verslaafd aan te maken.

Carocroc is puur natuur, geen concerveringsmiddelen, geen geur-, kleur- en smaakstoffen, gewoon goed dus.
Bovendien nog eens veel goedkoper ook, 24 euro voor 15 kg.
En waar verkrijgbaar?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 21:42
Verwijderd
Dieetvoer van Royal Canin, de maag van de jongste is vrij instabiel. We halen het voer bij de dierenarts en ze eten het beiden braaf op.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 11:52
wizkid
wizkid is offline
Uhm ik weet niet precies wat hij krijgt maar het is dus alleen vlees en geen brokken. Volgens mij pens of zo, ik weet het niet precies want m'n moeder geeft het altijd. Ik weet ook niet waarom hij alleen dat krijgt, volgens mij vindt ze dat beter voor hem ofzo.
Reageren

Regels voor berichten