![]() |
||
![]() |
Citaat:
In de hersenen heb je chloride kanalen (de GABA-a receptor), die de neuronen minder prikkelbaar maken wanneer ze openstaan. Epilepsie wordt gezien als een continue ontlading van een aantal neuronen in de hersenen. Alcohol heeft een specifieke interactie met deze receptor, net zoals een heel wat drugs en medicijnen (waarvan sommige goed gekend zijn, sommige minder goed). Als die stoffen het risico verhogen op een verhoogd aantal gesloten kanalen van dat type in de hersenen, verhogen ze dus ook het risico op een epileptische aanval. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik ben zelf licht spastisch, dan heb ik wel eens last van lichte spierkrampen en sowieso continu een verhoogde spierspanning. (die spierkrampen zijn veel lichter dan bij epileptische aanvallen) Op internet ben ik uitslagen tegengekomen over de werking van THC op o.a. spasticiteit. Daarin stond dat THC plotselinge spierspasmen verminderd. Maar of dit vergelijkbaar is met epilepsie?? / Google even met "epilepsie wiet" ![]() Daar ben ik op sites terecht gekomen waar staat dat THC inderdaad de epileptische aanvallen verminderd. Wordt soms zelfs samen genoemd met spasticiteit, dus blijkbaar is het wel vergelijkbaar Ik blow zelf ook regelmatig, gewoon omdat ik me dan heel relaxed voel (ook omdat ik geen spanning meer in mijn spieren voel) Nu komen er zeker weer reacties dat blowen veel te slecht is... Laatst gewijzigd op 05-06-2006 om 19:12. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
wat nou? CC. | 27 | 14-06-2010 10:45 | |
Drugs & Alcohol |
2 biertjes = ? xmoix | 26 | 09-11-2003 18:25 | |
Psychologie |
Ritalin uitproberen en onderzoek in de (poli) kliniek te Assen... Dreamerfly | 18 | 31-08-2003 20:45 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ritalin Upior | 19 | 08-09-2002 02:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
speedpil gehad --> pijn pimpo | 7 | 08-10-2001 19:08 |