Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2006, 17:00
CoalChamber
CoalChamber is offline
Ik heb laatst Azureus geinstalleerd en toen bleek dat ik mijn router (sweex broadband router) moest configureren zodat Azureus een poort kreeg aangewezen. Nu heb ik dat gedaan maar nu blijkt dat ik alleen maar 1 programma tegelijkertijd kan gebruiken dus òf alleen IE òf alleen Azureus (of een ander P2P-programma). Als ik ze beide aanheb kan ik niet meer internetten.
Weet iemand waardoor dit probleem veroorzaakt wordt?

Alvast bedankt!
Oud 23-06-2006, 17:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je hoort beide gewoon te kunnen gebruiken. Wat wel kan is dat Azureus zoveel connecties aanmaakt dat je goedkope sweex router het loodje legt. Je kunt als het goed is in de opties/instellingen van azureus instellen hoeveel verbindingen hij mag aanmaken ("max connections" o.i.d.).
Oud 23-06-2006, 17:05
CoalChamber
CoalChamber is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-06-2006 @ 18:02 :
Je hoort beide gewoon te kunnen gebruiken. Wat wel kan is dat Azureus zoveel connecties aanmaakt dat je goedkope sweex router het loodje legt. Je kunt als het goed is in de opties/instellingen van azureus instellen hoeveel verbindingen hij mag aanmaken ("max connections" o.i.d.).
Wow dit is de eerste keer dat ik zo'n oplossing hoor, maar het is misschien mogelijk want alle pc's die op de router zitten stoppen ermee. Ik zal even kijken of het werkt maar alvast bedankt!
Oud 23-06-2006, 17:21
CoalChamber
CoalChamber is offline
Wat zijn veel verbindingen en wat weinig?
Oud 23-06-2006, 17:54
Verwijderd
50 is weinig.
http://infinite-source.de/az/az-calc.html daar kan je even checken wat voor jou makkelijk is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 19:20
CoalChamber
CoalChamber is offline
Citaat:
Piloff schreef op 23-06-2006 @ 18:54 :
50 is weinig.
http://infinite-source.de/az/az-calc.html daar kan je even checken wat voor jou makkelijk is.
Thanks!
Oud 23-06-2006, 19:44
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Piloff schreef op 23-06-2006 @ 18:54 :
50 is weinig.
Hm? Ik zet 'm altijd op 30, is meer dan genoeg
Oud 24-06-2006, 09:42
Verwijderd
Ehm, een beetje router kan toch makkelijk 600-800 connections aan, hoor. Ik gebruik mutorrent en die staat hier standaard op 500 connections max per torrent en 1000 max global. Dat werkt prima.

Wel weer typisch dat zonder enig nader onderzoek er meteen weer OMG SSSWEEXXX si TEh SuxX0r! geroepen wordt. Maar oh weer als je het eens over ASRock hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 09:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2006 @ 10:42 :
Ehm, een beetje router kan toch makkelijk 600-800 connections aan, hoor. Ik gebruik mutorrent en die staat hier standaard op 500 connections max per torrent en 1000 max global. Dat werkt prima.
Met een sweex router?
Citaat:
Wel weer typisch dat zonder enig nader onderzoek er meteen weer OMG SSSWEEXXX si TEh SuxX0r! geroepen wordt. Maar oh weer als je het eens over ASRock hebt.
Slaat dat op mij?

Sweex is anders wel een erg goedkoop merk. Goedkope routers hebben zeker op dit punt gewoon geen goede reputatie. Ik heb genoeg routers bij mensen gezien waar door eMule er bij een beetje connections gewoon de hele verbinding eruit knalde en je de router moest resetten. Of Sweex daartoe behoort, weet ik niet en heb ik ook niet beweerd. Maar die kans zit er dik in, schat ik zo. Maarja ding van 28,50, wat verwacht je? Die dingen zijn niet gemaakt om kwaliteit te leveren maar om zichzelf aan wetenloze gebruikers te laten verkopen.

Maar er zullen ook wel redelijke goedkopere routers zijn, maar waar vind je die? Waar vind je goede testen op het gebied van routers? Bij moederborden is dat toch een stuk makkelijker.

Laatst gewijzigd op 24-06-2006 om 09:52.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 10:33
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 23-06-2006 @ 20:44 :
Hm? Ik zet 'm altijd op 30, is meer dan genoeg
Ik overpower azureus en mijn router altijd.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-06-2006 @ 10:49 :
Maar die kans zit er dik in, schat ik zo. Maarja ding van 28,50, wat verwacht je? Die dingen zijn niet gemaakt om kwaliteit te leveren maar om zichzelf aan wetenloze gebruikers te laten verkopen.
Oh kom op, ook een goedkope rukrouter van 28,50 (wat ik voor een wired router overigens helemaal niet zo extreem goedkoop) is best in staat minstens 400 verbindingen in de NAT-table te onderhouden. We leven niet meer in 2001.

Citaat:
Maar er zullen ook wel redelijke goedkopere routers zijn, maar waar vind je die? Waar vind je goede testen op het gebied van routers? Bij moederborden is dat toch een stuk makkelijker.
Ik gebruik een SMC wireless dingetje van 44,95 en dat werkt perfect. Natuurlijk, de snelheid en het bereik van de wireless is niet geweldig, maar het werkt gewoon acceptabel als je er alleen maar mee internet. Het NAT-gedeelte is prima in orde; veel mogelijkheden, en geen enkel probleem als je in BT een nieuwe torrent met duizenden seeds en peers ook honderden connections laat maken.

Datzelfde geldt ook voor andere goedkope dingen die ik heb geprobeerd, een E-tech (niet het goedkoopste van het goedkoopste maar toch ook geen topmerk), werkt geweldig. Netwerkapparatuur is al snel goed, en zoals ik zei, we leven niet meer in 2001. Je hebt natuurlijk wel (grote) verschillen in bijv. snelheid en gemak van de webinterface, of in de mogelijkheden die het ding biedt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 11:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-06-2006 @ 11:40 :
Oh kom op, ook een goedkope rukrouter van 28,50 (wat ik voor een wired router overigens helemaal niet zo extreem goedkoop) is best in staat minstens 400 verbindingen in de NAT-table te onderhouden. We leven niet meer in 2001.
Dus volgens jou bestaan er geen routers meer die een dergelijk probleem hebben (van teveel connecties per seconde waardoor de verbinding uitvalt)? Misschien is er inderdaad veel veranderd in de tijd en bestaan slechte routers niet meer, ik zelf betwijfel dat.

Maar als het al zo zou zijn, waar denk je dan waar het probleem van de TS aan ligt?
Oud 24-06-2006, 13:31
Verwijderd
Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik beweer alleen dat de kans dat het hem daar aan ligt heel erg klein is. Sowieso, als de NAT table overstroomt omdat er teveel connections zijn bijvoorbeeld door bittorrent, dan vertaalt zich dat niet in deze verschijnselen. Dan wordt je internet gewoon enorm traag, je router crasht, of er komen simpelweg geen nieuwe connections meer bij.

Waar dit aan ligt weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 13:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat zij beschrijft kan toch prima zijn dat de router crasht? Alhoewel ze dan ook geen P2P traffic meer zou moeten hebben, dat is nog een onduidelijkheid.
Reageren

Regels voor berichten