Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2006, 23:44
Barry K
Barry K is offline
Als ik mijn Ipod video (30 gb) aansluit via usb en Itunes opent (automatisch) dan geeft deze weer:

Citaat:
iTunes kan de inhoud van de iPod niet lezen. Gebruik de iPod-software-updater om de iPod in te stellen op de fabrieksinstellingen.
De iPod verschijnt niet bij bronnen.

Als ik 'gewoon' muziek wil afspelen staan er nog maar 5 artiesten weergegeven (terwijl er 20 gb van tientallen artiesten op stonden). Als ik bij 'mijn computer' kijk hoeveel geheugen in gebruik is staat er inderdaad nog dat er 20gb vol is.

Een demoversie van iPod backup geeft wel alle files weer.

Wat kan ik doen? (om mijn muziek te redden, en het daarna op een Creative Zen Vision te zetten )

Ander iets:
Er staan in playlists (die zijn er nog wel allemaal) diverse muziekbestanden die gewoon af te spelen zijn maar niet te vinden zijn onder artiesten/nummers/cd.

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 23:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2006, 10:05
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Gebruik de iPod-software-updater om de iPod in te stellen op de fabrieksinstellingen
Oud 20-06-2006, 10:57
Verwijderd
Als je op je iPod zoekt via Start -> zoeken -> *.mp3 (met verborgen en systeembestanden aangevinkt), vind je dan wel al je mp3 bestanden?

En over het playlistprobleem: weet je zeker dat je de ID3 Tags goed hebt staan? Ik heb zelf een keer een soortgelijk probleem gehad met mijn mini, bleek dat de ID3 tags van sommige nummers ontbraken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 12:07
Barry K
Barry K is offline
Martine1986: Dan wordt ook alle muziek en video's verwijderd.

Citaat:
Laurens schreef op 20-06-2006 @ 11:57 :
Als je op je iPod zoekt via Start -> zoeken -> *.mp3 (met verborgen en systeembestanden aangevinkt), vind je dan wel al je mp3 bestanden?

En over het playlistprobleem: weet je zeker dat je de ID3 Tags goed hebt staan? Ik heb zelf een keer een soortgelijk probleem gehad met mijn mini, bleek dat de ID3 tags van sommige nummers ontbraken.
Dat eerste heb ik gedaan, en ben nu alles aan het kopieren naar een andere schijf. Daarna reset ik m'n iPod.

Over die ID3 tags weet ik zeker dat dat het niet is; aangezien ze er eerst wel goed stonden.
Oud 20-06-2006, 12:54
Verwijderd
Hm, in dat geval kan ik je niet verder helpen. Resetten en herstellen lijkt me nu het meest voor de hand liggend voor je eerste probleem. Misschien lost het je tweede probleem ook wel op
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 17:55
ILUsion
ILUsion is offline
Al de muziek staat in de (verborgen) mappen Y:\iPod_control\Fxx (waarbij xx een getal is van 2 cijfers en Y: de driveletter van je iPod). Normaalgezien zouden er ID3-tags op moeten zitten, dus zou je geen gegevens moeten kwijt zijn. Eventueel moet je eens zoeken naar alternatieve programma's om je muziek op de iPod te zetten, vaak bevatten die een functie om je database op de iPod te herstellen (foo_pod heeft dat voor foobar2000, ephPod en anaPod geloof ik ook wel en er zullen er nog zijn). Bij het herstellen van je DB ben je waarschijnlijk wel je playlists kwijt (en je playcounts), maar dat lijkt me het minst erge.
Oud 23-06-2006, 20:46
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 21-06-2006 @ 18:55 :
Al de muziek staat in de (verborgen) mappen Y:\iPod_control\Fxx (waarbij xx een getal is van 2 cijfers en Y: de driveletter van je iPod). Normaalgezien zouden er ID3-tags op moeten zitten, dus zou je geen gegevens moeten kwijt zijn. Eventueel moet je eens zoeken naar alternatieve programma's om je muziek op de iPod te zetten, vaak bevatten die een functie om je database op de iPod te herstellen (foo_pod heeft dat voor foobar2000, ephPod en anaPod geloof ik ook wel en er zullen er nog zijn). Bij het herstellen van je DB ben je waarschijnlijk wel je playlists kwijt (en je playcounts), maar dat lijkt me het minst erge.

Ephpod is een goede , gebruikte ik ook toen me ipod begon te kutten, iig goed om je muziek te redden. Ephpod wil ook wel us lastig doen over de software van je podje, gewoon negeren en doorklikken wil soms helpen , of je ipod software vernieuwen ( kan zonder je data kwijt te raken).

editus wel software update maaar niet terug na fabrieksinstellingen.

Laatst gewijzigd op 23-06-2006 om 21:15.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 01:02
Verwijderd
hoi ik heb ook een ipod probleem, ik heb namelijk sinds vandaag een ipod en ik ben natuurlijk een n00b en ik word wanhopig van mijn eigen n00bheid. ik ben nu muziek aan het overzetten na urenlang converteren maar het lijkt wel alsof werkelijk alles gekopieerd wordt (en dus dubbel ruimte inneemt). mijn HD zit dus vol, zegt hij elke 2 seconden, terwijl ik ondertussen niets download oid.

help me
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 09:21
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Hermione schreef op 29-06-2006 @ 02:02 :
hoi ik heb ook een ipod probleem, ik heb namelijk sinds vandaag een ipod en ik ben natuurlijk een n00b en ik word wanhopig van mijn eigen n00bheid. ik ben nu muziek aan het overzetten na urenlang converteren maar het lijkt wel alsof werkelijk alles gekopieerd wordt (en dus dubbel ruimte inneemt). mijn HD zit dus vol, zegt hij elke 2 seconden, terwijl ik ondertussen niets download oid.

help me
heb je toevallig "bestanden naar iTunes Music kopieren bij toevoegen aan bibliotheek" aanstaan?
(Bewerken, voorkeuren en dan het tabblad geavanceerd)
Oud 29-06-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 29-06-2006 @ 10:21 :
heb je toevallig "bestanden naar iTunes Music kopieren bij toevoegen aan bibliotheek" aanstaan?
(Bewerken, voorkeuren en dan het tabblad geavanceerd)
nee niet eens..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 11:22
Verwijderd
trouwens ik heb er ook foto's op gezet en zie nu dat hij een map heeft aangemaakt in mijn afbeeldingen; ipod photo cache, die bijna 600 mb is (terwijl nog lang niet al m'n foto's op de ipod staan)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 13:20
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Laurens schreef op 20-06-2006 @ 13:54 :
Hm, in dat geval kan ik je niet verder helpen. Resetten en herstellen lijkt me nu het meest voor de hand liggend voor je eerste probleem. Misschien lost het je tweede probleem ook wel op
Niet alleen dat (harde reset) zou helpen, ook nieuwe firmware zou wel eens de oplossing kunnen zijn.

Bovengenoemde problemen ben ik ook met mijn 2 GPSsen tegengekommen, maar hier ging het dan om Mapsource software (kaarten) bij ipod gaat het om muziek en video software, maar komt uiteindelijk op het zelfde neer.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 21:46
Verwijderd
help mij ook
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 29-06-2006 @ 02:02 :

help me
Je hebt dus je oude muziekbestanden geconverteerd naar een ander bestandsformaat? Als je zegt dat je HD vol zit, bedoel je dan de HD van je iPod?

Verder een paar logische vragen: gebruik je iTunes om je muziek op de iPod te zetten en zet je dan per ongeluk alles op je iPod, dus ook de oude *niet* geconverteerde bestanden?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 10:44
Verwijderd
Je converteer programma heeft alles prolly verdubbeld?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 01-07-2006 @ 10:34 :
Je hebt dus je oude muziekbestanden geconverteerd naar een ander bestandsformaat? Als je zegt dat je HD vol zit, bedoel je dan de HD van je iPod?

Verder een paar logische vragen: gebruik je iTunes om je muziek op de iPod te zetten en zet je dan per ongeluk alles op je iPod, dus ook de oude *niet* geconverteerde bestanden?
HD bedoel ik harde schijf van m'n computer. ik krijg de hele tijd van die tekstballonnetjes die zeggen dat ik dingen moet wissen, wat ik dus ook doe. met als gevolg dat er nu heel weinig op m'n ipod staat. het converteren 'moest' omdat ik veel wma files had.

dat onderste zou kunnen, maar het lijkt eerder omgekeerd, want er staat heel weinig op mijn ipod nu. omdat terwijl ik er dingen op probeer te zetten itunes ermee kapt vanwege te weinig schijfruimte op m'n computer.

ja ik ben heel dom
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 16:19
Verwijderd
In dat geval moet je wat schijfruimte vrijmaken op je HD, bijvoorbeeld door je oude .wma bestanden te wissen of wat programma's te de-installeren.

Dat ballonnetje zegt waarschijnlijk dat je het programma 'schijfopruiming' moet draaien. Helaas maak je hierdoor zelden genoeg ruimte vrij om van die melding af te komen.

edit: mocht je meerdere schijven/partities hebben: de ruimte moet je vrijmaken op je C schijf.

Laatst gewijzigd op 01-07-2006 om 16:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten