Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2006, 15:32
Allochthony
Allochthony is offline
Hey daar.

Met het weer van de afgelopen dagen kwam ik erachter dat mijn PC echt TE warm werd, en dan vooral de lucht die erin bleef hangen, want als ik de zijkanten van de kast open liet waren er geen problemen meer met de temperatuur.

Nu heb ik vandaag 2 casefans gekocht, 2x Zalman ZM-F1, en eentje die lucht zuigt voor aan de onderkant geplaatst en eentje die blaast aan de achterkant in het midden. Over die aan de achterkant heb ik een vraag, deze staat namelijk haaks op de fan van mijn processor, en als ze beide draaien klink het net als een stormachtige dag -100 db. Het gaat me niet om het geluid, het is zo zacht dat het te negeren is, maar ik vraag me af of dit verder nog gevolgen heeft? De nieuwe fan aan de achterzeide blaast wel flink wat hope lucht uit aan de achterkant...

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2006, 16:56
Jolt
Jolt is offline
Heb je een foto van de opstelling?
Oud 14-06-2006, 19:10
Verwijderd
Ik neem aan dat je bedoelt dat de fan op je processor en de fan die aan de achterkant uit de kast blaast onder een hoek van negentig graden elkaars lucht wegzuigen uit hetzelfde pad. Dat kan op zich geen kwaad, maar de fan wordt er op zich wel meer door belast en dat kan leiden tot snellere slijtage van de kogellagers.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:21
Allochthony
Allochthony is offline
Ah dan is het dus geen probleem, hoewel die fan vastschroeven wel een kutwerk was...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:51
Jolt
Jolt is offline
Kut werk?
Vier van die rubbertjes erdoor heen duwen, anders 4 schroeven, super makkelijk. Enige wat misschien moeilijk kon zijn is je intake fan, dus je kast open, HDD's eruit, bracket eventueel.
Oud 14-06-2006, 22:03
Allochthony
Allochthony is offline
Ja, als die schroefjes er makkelijk in zouden gaan de 1e keer .

Intake was even puzzelen ja, beide hd's verplaatst...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 00:09
grensgeval
grensgeval is offline
Kun je die haaks op de proccesor niet beter warme lucht laten wegblazen naar buiten? Aangezien je vanaf voor al koude lucht naar binnen blaast.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 01:33
Verwijderd
mag ik bij deze even t topic vervuilen met nog n vraag. ik heb nl wel erg de behoefte nog min. 1 casefan erin te stoppen want mn zijpaneel ligt er nou al n maand af en das niet echt goed voor de stofhuishouding in de kast.
ik heb alleen nog achter 1 plek om een fan te zetten en anders moet ik boren/zagen. maar als ik er 2 precies boven elkaar zet terwijl de ene naar binnen gaat en de andere naar buiten heeft t toch weinig effect of zie ik dat verkeerd? of zal ik gewoon iemand vragen een gat te boren in mn zijpaneel?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 03:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Casefans aan de achterkant van je kast moeten naar buiten blazen. Casefans aan de voorkant van je kast moeten aanzuigen (lucht de kast in blazen). Je moet dus niet tegenovergesteld instellen; dan maakt hij een leuk circeltje waar je wellicht minder aan hebt.
Reageren

Regels voor berichten