Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2006, 12:33
Flip!
Flip! is offline
Velen van ons heb een liefde van hun leven, en willen die niet graag kwijt. Maar als het puntje bij paaltje komt..
Wat zou jij doen en niet doen om er voor te zorgen dat zij/hij bij jou blijft?

Wat zou jij opofferen voor hem/haar? Ben je bereid om dingen te doen die je normaal gesproken nooit of te nimmer zou doen? Waarom niet? Waarom wel?
En last, but not least.. Zou jij sterven voor je liefde?
Oud 30-05-2006, 12:36
__
__ is offline
TS begint .
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 12:42
Verwijderd
Dat weet ik eigenlijk niet, ik zou geen hele gekke dingen doen om ervoor te zorgen dat hij bij mij zou blijven, maar ik zou wel proberen. Weet niet precies wat voor dingen dat zouden moeten zijn eigenlijk.

Wat zou jij opofferen voor hem/haar?
Pff, wat een moeilijke vragen. Hier denk ik even overna.

Ben je bereid om dingen te doen die je normaal gesproken nooit of te nimmer zou doen? Waarom niet? Waarom wel?
Ja, ligt er natuurlijk aan wat voor dingen, maar ik zou dingen doen om hem te plezieren en om hem beter te maken.

Voor mijn liefde niet denk ik. Ik weet het niet zo goed, ik ben daar denk ik niet romantisch genoeg voor ofzo, ik ga voor hem door het vuur, maar doodgaan? Nee, dat denk ik niet. Misschien ook omdat ik weet dat hij zich wel zou redden,zonder dat ik doodga.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 12:48
Verwijderd
Nee, dat gaat me te ver. Hij verwacht gelukkig ook niet van mij dat ik dingen opoffer of voor hem ga sterven.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 12:51
zeep007
zeep007 is offline
Ik doe niets om hem bij me te laten blijven. Dat is zijn vrije keuze en dat moet het ook blijven. Ik zou geen vriend willen waarvoor ik dingen zou moeten doen, waardoor hij bij mij blijft.

Als het goed is zijn we bij elkaar omdat we elkaar gelukkiger maken. Die balans moet er dan ook goed zijn. Natuurlijk zou ik dingen voor hem doen om hem gelukkiger te maken, maar als dat extremen zijn, waar ik me niet bij goed voel doe ik het ook niet.

Sterven voor hem? Denk het niet. Maar dat zou hij ook niet willen. Maar als ik hem moest redden van de dood, door zelf ook dat risico te lopen, dan zou ik dat wel doen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 12:54
Warsocket
Warsocket is offline
pas nog over gehad.

als er 1 van de 2 het liefst dood zou gaan wie dan

kheb erover nagedacht en het kwam neer op haar

rede:
als ik doodga doe ik haar daar enorm veel pijn mee,en zelf tsja heb ik nergens last van, daarom kies ik dan liever haar

en andersom is hetzelfde om dezelfde rede

edit: weer eens niet fatsoenlijk gelezen

euhm, ikzou niet veel dingen voor altijd veranderen,
een keer tegen mijn principes ingaan kan wel.
bijv: ik heb een hekel aan bloemen, als ik het op een gegeven moment zelf zo verkloot heb dat ik het alleen met bloemen goed kan maken dat doe ik dat wel, maar ik ga niet iets aan mezelf veranderen dat niet mij is, ik blijf wel mezelf en als dat niet past tsja dat is dan jammer

dit wil niet zegggen dat ik wel veel voor haar over heb qua andere dingen, stel autoongeluk ofzo en ik moet mijn been afzagen zonder verdoving om haar ook vrij te laten komen, dan doe ik dat zonder aarzelen

Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 13:15.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 12:59
Iduna
Iduna is offline
Ik laat mezelf van de leukste kant zien en maak hem gewoon duidelijk dat ik de leukste ben, maar als hij dat niet wil zien, dan heeft hij pech.

Ik denk niks. Nou ja, bij opofferen denk ik aan grote dingen, als stoppen met studie of zo. Dat zou ik dus nooit voor een ander doen, maar ik zou best overwegen om die trui die hij niet zo leuk vindt, niet te dragen als ik hem zie.

Ben je bereid om dingen te doen die je normaal gesproken nooit of te nimmer zou doen?
Ja hoor, ligt eraan wat precies. Ik heb, als ik echt van iemand houd, veel voor diegene over.

Zou jij sterven voor je liefde?
Ik kan geen situatie bedenken waarin ik zou moeten kiezen om te sterven voor mijn geliefde.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 13:03
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 30-05-2006 @ 13:59 :
Ik kan geen situatie bedenken waarin ik zou moeten kiezen om te sterven voor mijn geliefde.
Jij en je geliefde zitten vast op mars; jullie lopen half mars af naar een oude russische ruimtesonde die jullie eventueel weer naar huis kunnen brengen. Eenmaal daar aangekomen blijkt dat er maar genoeg plek is voor een persoon. De ander blijft achter en zal omkomen van dorst of honger of vermoord door een doorgedraaide robothond. Wie zou jij willen dat het overleeft; jij of je geliefde?

-_-
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 13:06
__
__ is offline
Citaat:
Marcade schreef op 30-05-2006 @ 14:03 :
Jij en je geliefde zitten vast op mars; jullie lopen half mars af naar een oude russische ruimtesonde die jullie eventueel weer naar huis kunnen brengen. Eenmaal daar aangekomen blijkt dat er maar genoeg plek is voor een persoon. De ander blijft achter en zal omkomen van dorst of honger of vermoord door een doorgedraaide robothond. Wie zou jij willen dat het overleeft; jij of je geliefde?

-_-
samen sterven
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 13:09
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Marcade schreef op 30-05-2006 @ 14:03 :

-_-
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 13:12
JJ13
JJ13 is offline
ik zou er alles aan doen om samen met mijn vriend te blijven, maar sterven, dat is een moeilijke vraag en daar denk ik liever ook niet over na. op dit moment zou ik niet weten wat ik zonder hem zou moeten en ik zou daar best ver in gaan om te zorgen dat we bij elkaar blijven.
Oud 30-05-2006, 13:22
Flip!
Flip! is offline
Dit ligt geheel aan de situatie. Als ik om bepaalde redenen mijn gedrag aan moet passen omdat het anders niet werkt tussen ons, dan doe ik dat. Dan ligt het ook aan mij, en moet ik mijn verantwoordig nemen.
Maar stel, hij valt stiekem in love met een ander meisje, dan zal ik vrij weinig doen. Waarschijnlijk ben ik te boos of teleurgesteld in hem. Dan moet hij zelf maar uit zoeken met wie hij zijn leven wil delen. Ik zal wel proberen om hem te bewijzen waarom ie mij verdient, en haar niet. Maar de keuze is dan volledig aan hem.

Ik zou veel willen opofferen voor hem. Van alles wat. Als hij hartstikke ziek op bed lig, zou ik best een afspraak willen verzetten om bij hem te zijn. Maar dan ook alleen als hij het echt wil. Het is natuurlijk niet zo dat wij altijd aan elkaar moeten plakken, maar in zulke situaties is het fijn als er iemand bij je is die je liefhebt.

Ben je bereid om dingen te doen die je normaal gesproken nooit of te nimmer zou doen? Waarom niet? Waarom wel?
Ik ben wel bereid om dingen te doen die ik normaal nooit zou doen. Als hij er blij van word, waarom niet? Wat verlies ik ermee? Wat verliest hij ermee?

Dit gaat mij niet te ver. Ik zou voor hem sterven. Omdat ik weet dat hij dat ook voor mij zou doen. Dit zeggen we heel vaak tegen elkaar. En ik meen het echt. Het klinkt misschien hartstikke cliché, maar ik kan niet zonder hem leven. Als hij er niet meer zou zijn, wil ik er ook niet meer zijn.

'And if you die, I want to die with you'
System of a Down
Oud 30-05-2006, 13:25
Tińo
Tińo is offline
te moeilijk.kan ik nu niet zo 1,2,3 zeggen,maar ik weet wel dat ik veel voor dr over heb.
Oud 30-05-2006, 13:36
Thee Muts
Thee Muts is offline
Het hangt heel erg van de situatie af wat ik wel of niet zou doen en laten voor mijn partner. Ik kan zo geen concrete voorbeelden noemen, maar ik weet wel dat ik heel veel voor mijn partner over zou hebben en ook heel veel van hem zou kunnen hebben. Ik laat hem niet snel meer gaan, daar moet hij echt wel een heel goede reden voor hebben.

En voor hem sterven? Nee. Als we toch al in zo'n tragisch moment terechtkomen dat een van ons moet sterven, sterf ik liever samen ala Romeo en Julliet.
Oud 30-05-2006, 13:40
Myuki
Myuki is offline
"Kill me before you die, because I love you" (I am Kloot - Because)

Ik vind het wel een romantische gedachten, en het past wel bij mijn liefdesleven op dit moment. Maar ik ben me er van bewust dat er meer is dan mijn geliefde, en misschien zou ik voor mezelf moeten kiezen. Mijn beide oma's hebben vroeg hun man verloren en daarna nog een mooi leven gehad.

Maar ik weet het gewoon niet.

Mijn eigen leven is mij ook heel veel waard en ik weet echt niet of zijn leven mij meer waard is. Als ik mijn leven voor hem zou geven zou hij wel verdomd gelukkig moeten worden om het goed te maken!
Oud 30-05-2006, 13:43
Verwijderd
Wel doen; meer mn best doen alles in goede banen te leiden als er iets buiten karakterbotsingen e.d. fout gaat. Niet doen; mezelf veranderen, dingen doen waar ik niet achter sta of instemmen met dingen waar ik mee wěl instemmen.

Een hele hoop als het maar redelijk is en niet mijn eigen zijn schaadt.

Ja, maar ligt er opnieuw aan waar we het dan over hebben.
Om maar even een superidioot voorbeeld te geven: in een basin met stront springen omdat hij zn sleutels laat vallen en hij niet kan zwemmen, wel.

En bepaalde illegale dingen ook wel, maar er blijven grenzen.

Nee.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 13:54
MTpower
MTpower is offline
Geen idee, gewoon mezelf zijn

Veel, maar geen dingen waarmee ik mijn eigen toekomst op het spel zet (studie opgeven bijvoorbeeld).

Dat ligt er helemaal aan wat voor dingen

Dat zou geheel aan de situatie liggen denk ik...
Als het van reflexen zou afhangen dat ik mijn leven zou moeten geven om dat van haar te redden (zonder tijd om er over na te denken dus), dan waarschijnlijk wel...
Met wat tijd om er over na te denken zou ik het echt niet weten
Oud 30-05-2006, 13:59
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 30-05-2006 @ 14:43 :
[B]Wat zou jij doen en niet doen om er voor te zorgen dat zij/hij bij jou blijft?
Wel doen; meer mn best doen alles in goede banen te leiden als er iets buiten karakterbotsingen e.d. fout gaat. Niet doen; mezelf veranderen, dingen doen waar ik niet achter sta of instemmen met dingen waar ik mee wěl instemmen.

Een hele hoop als het maar redelijk is en niet mijn eigen zijn schaadt.

Ja, maar ligt er opnieuw aan waar we het dan over hebben.
Om maar even een superidioot voorbeeld te geven: in een basin met stront springen omdat hij zn sleutels laat vallen en hij niet kan zwemmen, wel.

En bepaalde illegale dingen ook wel, maar er blijven grenzen.
Zelfde als sovreze, behalve de laatste vraag.

Normaliter niet; behalve in de gevallen dat het of ik, of haar is; dan, zeker als we kinderen hebben, heb ik liever dat ik sterf dan zij. Of ik het daadwerkelijk zou kunnen doen is een tweede omdat ik doodsbang (hehe) ben voor de dood.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 14:07
Th0masz
Th0masz is offline
Hmm ik kan daar geen voorbeelden van geven. Ligt gewoon aan de situatie.

Ik zou best veel willen opofferen zolang ik zelf maar gelukkig blijf.

Ja, ik wil best grenzen verleggen voor haar.. Dit omdat je samen moet werken en dingen moet geven en dingen moet nemen. Het is natuurlijk wel een wisselwerking.

Als ik haar zou kunnen redden door mezelf te geven zou ik dit wel doen ja.
Oud 30-05-2006, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 30-05-2006 @ 14:59 :
Zelfde als sovreze, behalve de laatste vraag.

Normaliter niet; behalve in de gevallen dat het of ik, of haar is; dan, zeker als we kinderen hebben, heb ik liever dat ik sterf dan zij. Of ik het daadwerkelijk zou kunnen doen is een tweede omdat ik doodsbang (hehe) ben voor de dood.
Ja precies.
Serieus afwegingen maken.

Ik verkies gewoon mijn leven boven dat van alles en iedereen, behalve in speciale gevallen. Als ik in mijn auto zit en er steekt een iemand of kind over en de keuze is uit te wijken naar een boom of diegene aan te rijden, wordt het toch echt de boom.

Als het uren kan duren totdat hij/zij dood zal gaan aan verwondingen oid, draai ik met liefde zijn/haar nek om.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 15:08
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 30-05-2006 @ 15:50 :
Als het uren kan duren totdat hij/zij dood zal gaan aan verwondingen oid, draai ik met liefde zijn/haar nek om.
Als het echt om mijn liefde ging zou ik dat niet kunnen denk ik, ook al zou ik weten dat dat het beste was
Oud 30-05-2006, 15:17
Qimm
Qimm is offline
Zou jij je geliefde opeten om in leven te blijven (ala 'Alive')?

*melige bui op 't werk*
Oud 30-05-2006, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 30-05-2006 @ 16:17 :
Zou jij je geliefde opeten om in leven te blijven (ala 'Alive')?

*melige bui op 't werk*
nee, dat gaat te ver. Dan maar samen verhongeren
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 15:29
Marcade
Marcade is offline
Elkaar een beetje opeten? Een been ofzo?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 15:45
Qimm
Qimm is offline
Nou ja, ik bedoel zoals in de film Alive, waar ze de doden opeten om te overleven
Oud 30-05-2006, 15:56
Experiment
Experiment is offline
Mmm, een beetje een gekke vraag, want mijn vriend zou nooit van me verwachten dat ik aparte dingen zou gaan doen, of dingen zou opofferen, of dingen zou doen die in normaal nooit zou doen. Als hij dat soort dingen van me zou vragen is het niet meer de persoon waarmee ik nu een relatie heb. Laat maar zitten dan.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat als we beide afgestudeerd zijn en hij een geweldige baan krijgt aan de andere kant van de wereld, dat ik dan mee zou gaan. In die zin ben ik dus best bereid veel op te offeren voor onze relatie.

En als het slecht zou gaan, zou ik er zeker veel tijd en moeite in gaan steken om het er bovenop te helpen. Ik laat deze relatie echt niet zomaar gaan, dat zeker niet. Maarja, dat zijn niet echt concrete dingen, en zeker niet materieel, want dat heeft in zo'n situatie helemaal geen waarde.

Dat verhaal met die Mars-sonde: ik denk dat dat samen sterven zou gaan worden, want het is een keuze die je gewoon niet kan maken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 30-05-2006 @ 16:45 :
Nou ja, ik bedoel zoals in de film Alive, waar ze de doden opeten om te overleven
daarin is de film geloof ik ietwat onrealistisch, een mens gaat namelijk snel rotten en dat vlees wil je echt niet eten
ANyway, dit gaat flink offtopic.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 16:43
Magican
Magican is offline
Citaat:
Flip! schreef op 30-05-2006 @ 14:22 :
Dit gaat mij niet te ver. Ik zou voor hem sterven. Omdat ik weet dat hij dat ook voor mij zou doen. Dit zeggen we heel vaak tegen elkaar. En ik meen het echt. Het klinkt misschien hartstikke cliché, maar ik kan niet zonder hem leven. Als hij er niet meer zou zijn, wil ik er ook niet meer zijn.

'And if you die, I want to die with you'
System of a Down
Jij bent 12?
Oud 30-05-2006, 16:49
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 30-05-2006 @ 17:29 :
daarin is de film geloof ik ietwat onrealistisch, een mens gaat namelijk snel rotten en dat vlees wil je echt niet eten
ANyway, dit gaat flink offtopic.
"Alive" was toch gebaseerd op een waargebeurd verhaal? (In de film word alles overdreven, maar ik geloof dat 't stuk waar ze de andere opaten wel degelijk waar was? )

En vergeet niet dat ze in een enorme koelkast zaten; dan rot 't wat minder snel. Zeker als ze die lijken in sneeuw hadden begraven.

En als je honger hebt, eet je alles. En dood ga je er niet van, als ik 'Fear Factor' mag geloven, waar ze rotte inktvis naar binnen werken etc.

..

hoezo offtopic?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 16:50
__
__ is offline
Citaat:
Magican schreef op 30-05-2006 @ 17:43 :
Jij bent 12?
ja, écht hoor. en eerst was ze ook écht 66.

maar goed, dan nog vind ik het inderdaad enigszins vreemd. ik bedoel, je bent misschien geen 12 maar in ieder geval wel een 'tiener' en als ik me niet vergis ben je nou 7 maanden samen met je vriend? want dan vind ik het toch enigszins angstaanjagend dat je zo denkt over hem en jullie relatie enzo.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 17:27
fractuur
fractuur is offline

Zijn vrije keuze is zijn vrije keuze. Maar stel er zou een soort van "voorwaarde" aan zitten zou ik heel ver gaan. (om maar even aan te sluiten op Mercade: je partner is gevangen genomen door ruimtehonden, en jij mag hem alleen terug als jij aan die voorwaarde voldoet )

Ik zou misschien werken aan vervelende karaktereigenschappen ofzo, maar ik zou me nooit conform zijn wensen/eisen aanpassen. Verder denk ik ook niet dat ik een soort van "droomdoel" of weet ik wat voor hem zou opofferen. Ik zou er alles aandoen om een beetje met elkaar op een lijn te zitten (waarin hij natuurlijk ook concessies doet), maar iets helemaal in rook op laten gaan.. nee, daarvoor moet je elkaars wensen en doelen kunnen accepteren.
Wel zoals hierboven beschreven.
Hmmm... nee, denk ik niet. Maar dat verwacht ik ook niet van hem. Bovendien hoop ik nóóit in zo'n situatie terecht te komen.
Oud 30-05-2006, 17:58
Verwijderd
Voor hem en ons huwelijk heb ik veel over dus wat dat betreft wil ik veel doen en veel opgeven. Ik moet dan wel weten dat datgene dan in belang is van onze relatie, niet voor zijn eigen egoďsme. Stel bijv dat de situatie zo zou zijn dat hij een bloedhekel heeft aan een vriendin van me dan zou ik haar niet opgeven als hij me dat vraagt. Wanneer ze echter problemen veroorzaakt in onze relatie, dan weer wel. (als voorbeeld dan he, ben onzettend blij dat hij het met iedereen om wie ik geef goed kan vinden )
*toevoeging* Het veel voor hem over hebben wil echter niet zeggen dat hij daardoor veel kan maken. Ik zou niet uit liefde voor hem een extra vriendin of dergelijke goedkeuren. Ik hou veel van hem hoor, maar dat gaat me wel te ver.

Daaruit afgeleid zou ik dus veel willen doen, opofferen en dergelijke, ook als ik die dingen normaal niet zou doen. Andersom weet ik dat dit ook voor hem geldt. Wanneer je een relatie aangaat (en in ons geval een huwelijk) moet je soms dingen aanpassen of anders doen in het belang van de ander of de relatie. Vind ik dan

En of ik voor hem zou willen sterven? Ik kan me niet echt een situatie voorstellen waarin ik tussen zijn of mijn leven moet kiezen (en nee, ik wil niet naar mars ) maar ik denk wel dat ik daartoe bereid zou zijn.

Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 18:00
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou mezelf niet willen opofferen voor een ander; in de zin van sterven voor een ander. Ik zou wel ver gaan om hem in leven te houden door orgaandonatie of weet ik veel wat, maar echt sterven, nee.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 18:01
ZerO
ZerO is offline
als je voor je geliefde zou sterven wat dan ?
wie heeft er wat aan
Oud 30-05-2006, 18:04
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ZerO schreef op 30-05-2006 @ 19:01 :
als je voor je geliefde zou sterven wat dan ?
wie heeft er wat aan
Dat is maar net hoe je het bekijkt en daarom wordt deze vraag ook gesteld denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 18:26
ZerO
ZerO is offline
Ik vind het een bizzare vraag: zou jij letterlijk sterven voor je liefde. Als je sterft ben je niet meer samen dus wie zou dat willen ?
Stel je vriend/vriendin ligt op sterven en heeft dringend een hart/lever blabla nodig. Je zou je hart/lever kunnen geven maar dan ga je zelf dood. Wie zou dat ooit aanvaarden. Je herstelt en leeft met de gedachte dat degene waarvan je hield dood is door jou.
En laten we het niet eens hebben over de schuldgevoelens dat het met zich meebrengt tegenover de familie, vrienden enz.
Verder geloof ik niet dat je zomaar een vitaal orgaan kan doneren omdat je toevallig een geboren romaticus ben.

Ohja wat ook kan is natuurlijk bij een vecht/steekpartij je partner willen beschermen en zelf per ongeluk dood gaan, maar dat is meer een kwestie van instinct. Je overweegt het niet je doet het gewoon.
Oud 30-05-2006, 18:26
Verwijderd
Wat zou jij doen en niet doen om er voor te zorgen dat hij bij jou blijft?

Pfoe, ik zou daar echt niet ver in gaan. Als hij zegt dat hij van me houdt, en dat ie me leuk vindt, dan moet dat voldoende zijn. Anders gaat het van kwaad tot erger, en kan je elkaar niet meer luchten of zien. Hij hoeft voor mij ook niets te doen om mij bij hem te houden, alleen lief zijn

Wat zou jij opofferen voor hem?

Ik heb best wel sommige dingen opgegeven, maar niet perse om hem bij me te houden. Zo zag ik mijn ex nog regelmatig, we zijn goed bevriend. Hij mag mijn ex niet, en ik zie hem nu ook minder. Moet ook zeggen dat zowel mn ex als ik het ook enorm druk hebben gekregen, dus het ligt niet alleen aan de mening van mn vriend.

Verder heb ik vrij weinig opgeofferd, hij heeft ook niets niet meer gedaan sinds we een relatie hebben, denk ik.

Ligt eraan waar je de grens trekt. Ik heb al dingen gedaan waarvan ik niet dacht dat ik ze durfde, op elk gebied. Maar dat zou ik nooit tegen mijn zin in doen. Ik ben me anders gaan kleden omdat hij zegt dat ik er leuk uitzie, en dat geeft me wat zelfvertrouwen. Maar ik kies nog altijd zelf wat ik draag etc.
Ik zou niet willen dat hij alles bepaald, dan ben ik niet meer het meisje waar hij ooit voor gevallen is. En vice versa natuurlijk.

Zodat hij alleen achter blijft? No way.
En hij mag ook niet sterven voor mij. We hebben al gezegd, áls we later groot en oud en wijs enzo zijn, en 1 van ons komt te overlijden, dan maakt de ander zich van kant. Ik zie geen nut meer in het leven, als je 78 bent, alleen... Kan nu al niet tegen alleen zijn
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 18:31
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 30-05-2006 @ 19:26 :
We hebben al gezegd, áls we later groot en oud en wijs enzo zijn, en 1 van ons komt te overlijden, dan maakt de ander zich van kant. Ik zie geen nut meer in het leven, als je 78 bent, alleen... Kan nu al niet tegen alleen zijn [/B]
ooh en stel dat hij maar 50 is en dan doodgaat

Wat een bullshit alsof je verder geen leven hebt naast hem. Familie, vrienden enz.
En als je werkelijk niet zonder hem kan sterf je vanzelf op een natuurlijke wijze.
Oud 30-05-2006, 18:43
Escapism
Escapism is offline
idd fucking kansloos.
dat zegt meer over de leegheid van je leven, dan over jullie geweldige liefde voor elkaar.
Oud 30-05-2006, 18:48
ZerO
ZerO is offline
mensen die niet alleen durven te zijn en blijven kleven aan elkaar en dat dan WARE liefde noemen !!
Oud 30-05-2006, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 30-05-2006 @ 19:26 :
Ik zie geen nut meer in het leven, als je 78 bent, alleen... Kan nu al niet tegen alleen zijn
Mijn opa is op die leeftijd getrouwd met zijn tweede vrouw en is daar nog heel gelukkig mee geworden. Dat je oud bent, wil nog niet zeggen dat je (opnieuw) een relatie aan kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:04
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 30-05-2006 @ 19:31 :
ooh en stel dat hij maar 50 is en dan doodgaat

Wat een bullshit alsof je verder geen leven hebt naast hem. Familie, vrienden enz.
En als je werkelijk niet zonder hem kan sterf je vanzelf op een natuurlijke wijze.
Tuurlijk heb ik een leven naast hem. Ik kan ook best zonder hem, maar ik denk niet dat ik ooit nog aan een relatie met een ander kan denken, alhoewel, 50 is niet oud natuurlijk. Mja, ik zeg nu het een, wie weet hoe ik reageer als het echt gebeurt

Oja, en dat van kant maken is natuurlijk bij wijze van hee.. We weten van elkaar dat dat toch nooit gebeurt, maar logischerwijs zijn we enorm van slag... Ach, never mind

Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 19:06.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 30-05-2006 @ 19:48 :
Mijn opa is op die leeftijd getrouwd met zijn tweede vrouw en is daar nog heel gelukkig mee geworden. Dat je oud bent, wil nog niet zeggen dat je (opnieuw) een relatie aan kan gaan.
Ik ken meer mensen die op die leeftijd hertrouwt zijn, of nog een relatie kregen. Tuurlijk zijn die gelukkig samen, maar ik zou niet weten of het iets voor mij is...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:09
underthabridge
underthabridge is offline
Hm... moeilijk. Ik denk dat ik mezelf wel 'voor de kogel' zou gooien, maar dat kan ook zijn omdat ik haar dood niet op mijn geweten zou willen hebben (schuldgevoel gaat dan, onterecht of niet, aan je knagen e.d.; lijkt mij).
Over verder leven zonder haar, wil ik liever niet over denken. Ben nu al zo baggerslecht in 'zonder haar zijn'. Heb daarnaast echt wel genoeg te doen, maar op een of andere manier ben ik echt volledig futloos als zij een tijdje weg is. Kan er weinig aan doen, maar moet mezelf echt bij elkaar rapen om niet heel de dag in een hoekje te zitten (dat gebeurt dus niet, maar het kost wel erg veel moeite).
Mocht zij als oude dame heengaan, dan zou ik geen zelfmoord plegen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik haar vrij snel achterna zou gaan (geloof namelijk dat je echt de wil moet hebben om te blijven leven, je moet er zin in hebben; waarschijnlijk zou ik die op mijn 80e niet meer zonder haar kunnen vinden; denk dat ik het allemaal wel best zou vinden).
Daarnaast heb ik overigens denk ik wel zo'n beetje alles voor haar over dat je kan verzinnen. Of het nu veel of weinig moeite, bloed, zweet of tranen moet kosten. Zou wel heel ver gaan voor haar.
Vooralsnog gaan wij, samen en heel tevreé op een donderdag in mei als we allebei rond de 103 zijn heen. Verder hebben we het er liever niet over... zijn we nog veel te jong en onbezorgd voor.

Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:11
Verwijderd
Citaat:
underthabridge schreef op 30-05-2006 @ 20:09 :

Mocht zij als oude dame heengaan, dan zou ik geen zelfmoord plegen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik haar vrij snel achterna zou gaan (geloof namelijk dat je echt de wil moet hebben om te blijven leven, je moet er zin in hebben; waarschijnlijk zou ik die op mijn 80e niet meer zonder haar kunnen vinden; denk dat ik het allemaal wel best zou vinden).
Dít bedoel ik dus
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:12
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 30-05-2006 @ 20:11 :
Dít bedoel ik dus
Oud 30-05-2006, 20:14
Bente Nerwanen
Bente Nerwanen is offline
Door te sterven blijf je toch niet bij diegene
Maar als ik ooit moest kiezen tussen hem of mij doodschieten, zou ik wel mezelf doodschieten.
Maar ik schat de kans klein dat ik ooit in zo'n sitatie terecht kom, wat een onzinvraag.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 20:42
vedetje
vedetje is offline
Hmm, sterven voor je lieven, dat doet me eigenlijk denken aan mijn grootmoeder.

Haar man is op een nogal jonge leeftijd gestorven, zij was nog maar 60 (dat is best wel jong als je weet dat de gemiddelde vrouw nu toch eind in de 70 wordt...). Nu is het zo dat zij eigenlijk mee is gestorven met hem.

Je hebt leven en leven. Het biologische leven: ademen - eten - slapen: de vitale levensfuncties, maar je hebt ook het leven dat je je levend voelt, dat je geniet van het leven, dat je een doel hebt, dat het leven een meerwaarde heeft...

Mijn grootmoeder is nooit meer dezelfde geworden na zijn dood. Haar leven had geen doel meer, ze is nooit over het verdriet heen geraakt.

En door dit mee te maken met mijn grootmoeder, door haar zo passief te zien leven, heb ik mezelf voorgenomen nooit zo te worden.
Jij gaat voor, hoe graag je ook je partner ziet, nee, ik zou me niet opofferen...
Oud 30-05-2006, 20:45
Verwijderd
Wel jammer dat veel mensen alleen maar reageren op de laatste vraag.... stiekem
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 20:48
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
Magican schreef op 30-05-2006 @ 17:43 :
Jij bent 12?
Ja.

Reageren