Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2006, 18:18
Verwijderd
Hallo,

Ik weet nog steeds hoe ik een goed window moet in stellen, is er iemand die kan helpen ?

dit is mijn probleem:

Als ik een formule heb, bijv. 25680*1.04^X, weet ik niet goed als ik een grafiek maak hoe ik de window in moet stellen, welke getallen. Klopt het dat de beginwaarde, 25680, de Ymax is ?

Mijn vraag is dus eigenlijk, hoe zie je snel en makkelijk wat je in de window in moet vullen. Wat als je steeds maar wat probeerd, schiet het niet bepaald op, dan kom je echt in tijdnood!

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2006, 18:21
dutch gamer
dutch gamer is offline
Nouja, je kunt natuurlijk gewoon een paar getallen invullen in de formule en dan zie je ongeveer in welke orde van grote je moet denken. Verder kun je ook gewoon de x-waarden gokken, en dan uit het zoom-zoom menu de optie "0. ZoomFit" kiezen. De y-min en y-max worden dan voor je berekend.
Oud 19-06-2006, 18:27
Verwijderd
Heej,

Bedankt, die ZoomFit werkt wel
Mooi zo.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 20:12
SCS
SCS is offline
Citaat:
JoniB schreef op 19-06-2006 @ 19:18 :
bijv. 25680*1.04^X, weet ik niet goed als ik een grafiek maak hoe ik de window in moet stellen, welke getallen. Klopt het dat de beginwaarde, 25680, de Ymax is ?
Nee, 25680 is je Ymin. Je vermenigvuldigd 25680 met een getal groter dan 1, dus is het een stijgende lijn. Als je het vermenigvuldigd met een getal kleiner dan 1, dan zou het idd je Ymax zijn.

Laatst gewijzigd op 19-06-2006 om 20:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten