Tja, mijn titel is misschien een beetje vaag, sorry

Maar ik vraag me dus af hoe je een goede, beetje professionele cd-cover kan maken.
Ik ben namelijk van plan om voor een band voor hun nieuwe cd de cover te maken, maar heb helaas geen programma's als fotoshop en illustrator ed., dus iets met de computer maken gaat niet lukken (al zou ik nu aan die programma's komen, dan zegt dat natuurlijk niet dat ik ze al goed ken en er mee overweg kan..).
Ook de band zelf zegt dat het ze mooi lijkt als ik gewoon iets teken / schilder, wat me dan ook t beste af gaat.
Maar nou zit ik dus met de volgende vraagjes...
- moet het op origineel formaat (van de normale hoesjes) zijn, of moet het bijvoorbeeld op 200% zodat het verkleind kan worden ofzo (voor scherper beeld)?
- en dan vooral: hoe neem je zoiets in productie?
dus: hoe laat ik mijn ontwerp zoveel100 keer afdrukken?
moet ik het dan inscannen? en kan je dat zelf doen, of kan je beter naar een copyshop gaan of wat?
of moet ik er een foto van maken?
moet de tekening / schilderij daarna nog bewerkt worden of is dat naar smaak?
de reden dat ik met deze vragen zit, is omdat iemand van hun recordlabel me wel wat tips heeft gegeven, maar er eigenlijk erg vaag over was, en hij heeft er nu geen interesse meer in, want de band is daar nu weg...
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met bruikbare tips, want ik heb nu heerlijk vakantie en t kriebelt om te beginnen aan die cover