Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2006, 21:41
giftig kevertje
giftig kevertje is offline
Het is niet moeilijk mij voor je te winnen. Ik ben niet het mooiste meisje. Niet het knapste meisje en niet het arrogantste meisje, noch ben ik het liefste meisje. Soms ben ik niet eens een leuk meisje. Laatst noemde iemand mij een loeder, die omschrijving past wel bij me, als je me op de juiste dagen treft. Ik ben wel een hopeloos romantisch meisje, en ik hou heel erg van flirten. Als ik je blik eenmaal te pakken heb laat ik niet meer los. Dan heb ik je aandacht en dat is dan waar het voor mij ophoudt. Een lieve quasi-verlegen glimlach en een iets te lang vastgehouden blik. Ik wend mijn ogen af en meng me weer in het gesprek dat om me heen gaande is. Ik lach en drink en sla sigaretten af. Zo nu en dan zal ik kijken of je er nog staat, wat je doet, wat je drinkt en waar je naar kijkt. Als ik merk dat ik dat ben, sla ik mijn slag, onopvallend. Ik kijk je aan en terwijl ik verder praat kijk ik niet van je weg. Ik verexcuseer me binnen het gesprek, of ik nou naar het toilet moet of opnieuw bier ga halen, ik moet even weg. Ik loop langs je heen en lach als ik je aankijk. Als ik terug kom, hetzij toe aan een nieuw biertje, hetzij met een nieuw biertje, zal ik dicht langs je moeten lopen, vanwege de drukte. Het is altijd druk. Spreek me aan en je hebt me. Ik zal bij je blijven staan en aan je lippen gekluisterd zijn. Als je een grapje maakt zal ik lachen, misschien zelfs verlegen, niet wetend wat ik met mezelf aan moet. Je zal blijven praten en ik zal erop inspelen. Ik kijk je niet meer lang aan, ik wacht rustig af. Je zal me vragen of ik misschien nog iets te drinken lust, ik laat duidelijk merken dat ik van je gecharmeerd ben. Een hertog jan alsjeblieft.. Je geeft me het glas en ik zet het aan mijn lippen, kijk je over de rand aan en glimlach. Ik heb het bier eerder op dan jij, maar dat vind je niet zo erg. We praten door over van alles en nog wat, in deze drukke kroeg. Iemand wil passeren en je krijgt een duw in je rug. Of misschien ben ik wel degene die geduwd wordt. Dat doet er niet zo veel toe, feit is dat ik dichter tegen je aan kom te staan of jij tegen mij, wij tegen elkaar. We maken allebei geen aanstalten om de eerdere ruimte tussen ons te herstellen en je legt je hand om mijn middel. Je doet het rustig, totaal niet dwingend en ik vlei me subtiel tegen je aan. Ik weet dat als ik je nu aankijk dat je me kust, en de spanning groeit gestaag. Ik kijk naar je omhoog, je kijkt me recht in mijn ogen en buigt naar me toe. Je kust me en ik kus je terug. Je hand trekt me iets dichter tegen je aan en we gaan op in het moment. Het moment kan te lang duren, dan gaat het vervelen. Als het te kort is is je aandacht binnen de kortste keren weer op iets anders gevestigd. Ik acht het allebei niet erg waarschijnlijk, de kus zal precies lang genoeg duren. De secondes na de kus zullen me alles zeggen wat ik op dat moment moet weten. Ik let op je ogen, je houding en de lach die om je mond speelt. Is het eenmalig, dan zullen we allebei wat ongemakkelijk grijnzen, misschien kus je me opnieuw, of ik jou. Een vergissing is al uitgesloten, de kus duurde immers precies lang genoeg. Misschien ben je overdonderd, door wie ik ben of door hoe ik kus. Dan zul je me opnieuw kussen omdat je even niet weet wat te zeggen. Dat is prima. Het kan ook zijn dat je me geweldig vindt, en we zullen verder praten, en weer kussen als de tijd daar is. Het valt aan je gezicht af te lezen, nu je mij al voor je gewonnen hebt. Wat je nog niet weet, is dat het wellicht nog lastig wordt om dat zo te houden. Maar ik hoop dat je de gok zult wagen.
Advertentie
Oud 11-06-2006, 22:07
Verwijderd
Lief, zoet, zacht.
En herkenbaar.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 10:51
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het is niet zo geweldig als twee andere verhaaltjes die ik ooit van je gelezen heb, maar het kon me zeker boeien en ik kon de situatie ook helemaal visualiseren. Dus dat zit wel pluis.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 23:09
Changshan
Changshan is offline
Je hield me aan je tekst gekluisterd, in alle eerlijkheid.

Citaat:
Dan heb ik je aandacht en dat is dan waar het voor mij ophoudt.
Onnodige en verwarrende zin in die context.
Oud 25-06-2006, 18:11
I C U
I C U is offline
Mooi stuk! Ook heel herkenbaar, eigenlijk. 't Enige minpuntje vind ik dat het zo'n gigantische brij van letters is. Ik ben nogal fan van witregels, alinea's en de enter-toets...
Oud 25-06-2006, 18:20
Verwijderd
Ik vind het aardig. Net wat I C U zegt, iets té veel aan elkaar geplakt. Ook iets te veel ''hetzelfde'', weinig vernieuwend binnen het stukje. (al kan ik je dat amper kwalijk nemen, daar is het te kort voor). Toch, zeker leuk om te lezen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 21:41
Jude
Jude is offline
Ik wilde er eerst niet aan beginnen omdat het zo'n lap tekst was, maar toen ik eenmaal de eerste woorden las werd ik er toch door gegrepen. Van mij hoeven er dus geen enters tussen, omdat de woordenstroom anders wordt doorbroken. Mooi!

Al vond ik je andere stukje nog net iets leuker. Mag ik nog een kus, oid.
Oud 26-06-2006, 22:24
giftig kevertje
giftig kevertje is offline
Dankjulliewel, wat betreft die hele 'massa' aan woorden.. ik heb het uit Word gekopieerd, daar is het stukje wat korter dus lijkt het al minder. Ik zelf ben (vaak) ook fan van witregels maar die vond ik hier niet geschikt.
Leuk te horen dat het toch 'grijpend' is, ondanks de overvloed aan woorden.
Oud 27-06-2006, 13:37
Changshan
Changshan is offline
Ik vind ook dat je de enters lekker kan laten staan, om de reden van Jude.

Je bent dus raak bezig geweest.
Oud 27-06-2006, 13:47
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Erg mooi en erg goed beschreven<3
Reageren

Regels voor berichten