Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2006, 09:46
@Moon
@Moon is offline
Ik ben van plan om een digitale camera te kopen, maar ik twijfel heel erg tussen de Canon Ixus 60 en Sony T9. Van beide heb ik veel positieve reviews gelezen. Het enige grote nadeel van de T9 is dat veel mensen klagen over de rode ogen functie die niet goed zou werken. Maar de Canon heeft daarentegen weer geen beeldstabilisator wat de T9 wel heeft. De T9 beschikt over een Super SteadyShot waardoor je hele scherpe foto's kunt maken zelfs als de camera beweegt.
Zou iemand mij iets meer kunnen vertellen over deze twee camera's? En het liefst ook wat info over de kwaliteit van de foto's binnenshuis.

Indien de Sony toch de betere is, dan heb ik nog een vraag. Is de T-30 echt een voorruitgang op de T-9 of kan ik net zo goed mijn geld besparen? Het enige wat ik heb opgemerkt is, is dat de levensduur van de batterijen van de T30 veel langer meegaat dan die van de T9. Uit de reviews heb ik gelezen dat het bij de T9 zeer aan te raden is om een extra accu aan te schaffen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2006, 02:06
bamiPoep
bamiPoep is offline
t9 is mooier en heeft Super SteadyShot, zoiets heeft me lumix ook en dat is handig

maar ixus 60 is eigenlijk ook heel erg ok...maar als je echt op uiterlijk afgaat dan , t9
Oud 18-06-2006, 20:06
]{ing
]{ing is offline
Lol uiterlijk..

Kwaliteit van de foto's, usability, instelmogelijkheden.. daar gaat het om. En dan kom je automatisch uit bij die Ixus 60, is een goed toestel

Image stabilizers en dergelijke zijn alleen interessant als je een groot zoombereik nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 14:24
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
]{ing schreef op 18-06-2006 @ 21:06 :
Image stabilizers en dergelijke zijn alleen interessant als je een groot zoombereik nodig hebt.
Leg uit. Ik ben nie zo technisch
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 17:41
iThink
iThink is offline
Citaat:
@Moon schreef op 19-06-2006 @ 15:24 :
Leg uit. Ik ben nie zo technisch
Een camera werkt divergend, dus je kunt je voorstellen dat een driehoeksachterkant groter is als je er verder vanaf staat.
Als je dan trilt, dan is een meter verder een grotere trilling, maar als je 25 meter ver weg zoomt, en en je beweegt een paar centimeter, dan heeft dat op zo'n ver zoombereik een hele grote uitwerking.

Ga overigens maar voor de Sony T-30, heb ik ook en alle minpunten van die de T-serie toch had, zijn weg! Echt geweldig toestelletje.
Ben je een beginner en zoek je vooral een 'makkelijke' camera, dan is de IXUS idd wel aardig!

Succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 16:59
iThink
iThink is offline
Citaat:
iThink schreef op 26-06-2006 @ 17:59 :
Waar is de keuze op gevallen uiteindelijk?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 17:34
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
]{ing schreef op 18-06-2006 @ 21:06 :
Dat is echt bullshit. Er zijn zoveel situaties waarin de camera ten tijde van de opname in beweging is en de foto stukken beter uitvalt mèt image stabilizer dan zonder, ook als er niet gezoomd wordt. Je hebt wel gelijk dat het voorál het gebruik van zoomfunctie een uitkomst is, maar in talloze andere situaties ook. En voor mensen met een minder vaste hand is het al helemaal een uitkomst.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 13:31
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 30-06-2006 @ 18:34 :
Dat is echt bullshit. Er zijn zoveel situaties waarin de camera ten tijde van de opname in beweging is en de foto stukken beter uitvalt mèt image stabilizer dan zonder, ook als er niet gezoomd wordt. Je hebt wel gelijk dat het voorál het gebruik van zoomfunctie een uitkomst is, maar in talloze andere situaties ook. En voor mensen met een minder vaste hand is het al helemaal een uitkomst.
Het is misschien wat zwart/wit zoals ik het zei maar met interessant doel ik er ook op dat je waarschijnlijk beter meer uitgeeft aan een camera/lens vanwege andere eigenschappen dan een image stabilizer (want IS is over het algemeen wel duurder). Het hangt natuurlijk van meerdere factoren af. Idd de situaties waarin je meestal foto's neemt, of je parkinson hebt of niet, gebruik van statief etc

En als je geen vaste hand hebt is een zwaarder toestel vaak ook een uitkomst..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 14:35
juno
juno is offline
Hij moet makkelijk in de hand liggen, de zoeker moet precies lekker voor je oog liggen en de sluiterknop moet goed bereikbaar zijn voor jouw vinger. Een camera die "past" hou je makkelijk stil, ook met de wat langer sluitertijden.

Dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ga maar uitproberen in de winkel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten