Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Hoe vaak ben jij blijven zitten?
Geen één keer 104 65.41%
Een keer 40 25.16%
Meer dan één keer 15 9.43%
Aantal stemmers: 159. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2005, 20:12
RedWarrior
RedWarrior is offline
Ik ben nieuwsgierig naar hoe 'abnormaal' het is om uiteindelijk twee jaar langer over je schooltijd te doen (alles inbegrepen) dan er officieël voor staat (bijvoorbeeld basis+ vwo 16 jaar ipv de normale 14 jaar), wanr volgens mij is het één keer blijven zitten wel vrij algemeen, maar twee keer komt naar mijn weten niet zo veel voor
Oud 13-09-2005, 20:14
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Komt voor. Een meisje in m'n klas is in 4V blijven zitten, heeft 't nog een keer geprobeerd, blijven zitten en zit nu in 4H.

Maar het is idd niet gewoonlijk.

Overigens kan ik me best indenken dat mensen 2x blijven zitten. Het 1e jaar blijven ze nét zitten en t 2e jaar denken ze 'wel ff' te doen en dan kan t mis gaan..
Oud 13-09-2005, 20:43
Verwijderd
Het is inderdaad niet onmogelijk, zeker niet onmogelijk door verkeerde profielkeuze, problemen thuis, noem maar op.

Mijn broer is nu ook voor de 2e keer blijven zitten, hij zit nog altijd op VWO en kan dit ook halen, maar hij heeft wel veel 'steun' nodig voor de exacte vakken, aangezien zijn leraren voor die vakken niet echt wat steun bieden is hij nu overgestapt op een ander profiel.
Oud 13-09-2005, 20:49
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 13-09-2005 @ 21:43 :
Het is inderdaad niet onmogelijk, zeker niet onmogelijk door verkeerde profielkeuze, problemen thuis, noem maar op.
Maar jammergenoeg is de voornaamste oorzaak luiheid, domheid en desinteresse.
Oud 13-09-2005, 20:50
zeep007
zeep007 is offline
Ik heb ook veel te lang over de havo gedaan. Ben officieel 1x blijven zitten, maar ben ook nog een keer van niveau geswitched toen ik niet over mocht naar de 4e. Dus eigenlijk 2x.
In totaal 7 jaar over de havo gedaan....
Oud 13-09-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-09-2005 @ 21:49 :

De meeste scholen hebben zo'n leerling dan allang op de havo of mavo gedumpt.
Alleen leerlingen waarvan ze verwachten dat die dat niveau toch wel kan halen blijven 2x zitten op hetzelfde niveau, lijkt me.
Hopelijk iig, anders heeft de school ook maar weinig inzicht.
Oud 13-09-2005, 20:57
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 13-09-2005 @ 21:55 :
De meeste scholen hebben zo'n leerling dan allang op de havo of mavo gedumpt.
Alleen leerlingen waarvan ze verwachten dat die dat niveau toch wel kan halen blijven 2x zitten op hetzelfde niveau, lijkt me.
Hopelijk iig, anders heeft de school ook maar weinig inzicht.
Och, ik ben zelf van mening dat ruwweg 80% van de havisten en 50% van de vmbo'ers het VWO wel aankan, ze zijn alleen te lui om veel van hun tijd aan school te besteden. Of dat terecht is, is natuurlijk een tweede.
Oud 13-09-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-09-2005 @ 21:57 :
Och, ik ben zelf van mening dat ruwweg 80% van de havisten en 50% van de vmbo'ers het VWO wel aankan, ze zijn alleen te lui om veel van hun tijd aan school te besteden. Of dat terecht is, is natuurlijk een tweede.
Als je ziet dat dezelfde domme huppeltrutten van de havo ook op het vwo zitten ja dan heb je gelijk. Aan de andere kant, wil je het VWO niet halen, dan hoor je er ook niet thuis.
Oud 13-09-2005, 21:22
Briseďs
Briseďs is offline
Mijn broertje kan makkelijk vwo aan, zat op havo/vwo, is in 2havo blijven zitten, derde net overgegaan, vierde weer niet gehaald en toen maar van school afgegaan en nu doet ie een mbo-opleiding.

Maar die deed ook echt geen flikker.
Oud 13-09-2005, 21:26
Neiu
Neiu is offline
Och, als je de tijd ervoor hebt.
Oud 13-09-2005, 21:47
Verwijderd
Citaat:
ArtemisQ schreef op 13-09-2005 @ 21:14 :
Komt voor. Een jongen in m'n voormalige klas is in 4V blijven zitten, heeft 't nog een keer geprobeerd, vervolgens naar 4havo en doet nu eindexamen Havo. Zelf ben ik niet blijven zitten.
Oud 13-09-2005, 21:49
Verwijderd
Overigens is mijn broer 2 maal gezakt voor zijn (toen nog) VBO-examen. Nu doet hij een mbo-opleiding. (ja, zonder vbo/vmbo-diploma)
Oud 13-09-2005, 22:15
Verwijderd
tot nu toe nog geen één keer, hopelijk slaag ik dit jaar dan heb ik basisschool + vwo keurig in 14 jaar gedaan.
Vriendin van mij is eerst in 3 havo blijven zitten door niet werken, en toen in 4 havo door te weinig inzet weer niet overgegaan. Ze doet nu een mbo opleiding. Hopelijk haalt ze die wel.
Bij mij op school is het overigens wel zo dat je met 2 keer blijven zitten van school moet.
Oud 13-09-2005, 22:21
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
*kuch* erg overdreven *kuch*
Oud 13-09-2005, 22:27
fractuur
fractuur is offline
In een keer door, op een of andere wonderlijke manier.
Oud 13-09-2005, 22:42
MB
MB is offline
Citaat:
per piacere schreef op 13-09-2005 @ 21:43 :

Mijn broer is nu ook voor de 2e keer blijven zitten, hij zit nog altijd op VWO en kan dit ook halen, maar hij heeft wel veel 'steun' nodig voor de exacte vakken, aangezien zijn leraren voor die vakken niet echt wat steun bieden is hij nu overgestapt op een ander profiel.
Nu doe je net alsof het aan de docenten ligt, wat toch zelden tot nooit het geval is. Hij kan toch altijd naar een andere docent of een bijles docent stappen?
Oud 13-09-2005, 22:48
Verwijderd
nooit, als je de overgang van 4 mavo naar 4 havo niet als zitten blijven telt
Oud 13-09-2005, 23:33
Rachel
Rachel is offline
Geen één keer
Oud 13-09-2005, 23:43
Verwijderd
Ik ben van 5H naar 5V gegaan (oude stijl), of je dat zittenblijven kunt noemen moet je zelf weten.
Oud 14-09-2005, 00:01
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Het zijn wel pubers he. De meeste jongeren zien op die leeftijd het belang van school nog niet echt in.
Oud 14-09-2005, 07:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
1 keer blijven zitten, maar dat had vrij weinig met school te maken.

Een jongen in mijn examenklas is 2 keer gezakt... Die moest van school. Sowieso alle leerlingen die 2 keer in de bovenbouw blijven zitten, moesten van school af. Daar waren ze heel consequent in.
Oud 14-09-2005, 10:14
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
MB schreef op 13-09-2005 @ 23:42 :
Nu doe je net alsof het aan de docenten ligt, wat toch zelden tot nooit het geval is. Hij kan toch altijd naar een andere docent of een bijles docent stappen?
Mwah, zo makkelijk ligt het niet altijd. Mijn broertje is blijven zitten op oa maatschappijleer en letterkunde, waarvoor allebei maar één docent is op school. Zijn andere twee vakken waren scheikunde (5,4) en Engels (5,3), dus dat kan dan wel degelijk aan de docenten liggen. Waarbij ik echt niet uitsluit dat mijn broertje hier en daar harder had kunnen werken. Toch heeft hij echt gezwoegd op maatschappijleer en letterkunde, maar doordat steeds de helft van de mensen een onvoldoende kreeg, waaronder hij, kwam hij niet verder.
Oud 14-09-2005, 10:40
Ieke
Ieke is offline
Ik ben nog nooit blijven zitten. Heb alleen een jaar een andere studie gedaan, dus heb wel 2 keer in een eerste jaar van de uni gezeten, maar dat tel ik niet omdat ik ook gewoon netjes de P van die studie gehaald heb.
Oud 14-09-2005, 11:22
WolterB
WolterB is offline
Eén keer blijven zitten, maar als je door omstandigheden źe deel van het hele jaar in een aaneengesloten stuk mist, is dat niet heel erg verwonderlijk
Oud 14-09-2005, 11:52
Verwijderd
Geen één keer.
Advertentie
Oud 14-09-2005, 12:06
Global
Global is offline
Geen een keer, sterker nog ik ben gelijk op havo 4 begonnen
Oud 14-09-2005, 12:31
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nog nooit blijven zitten. (wel een redelijk gecompliceerde onderwijsgeschiedenis, maar dat was na de mavo.) wel op mn 20e besloten nog maar s een havo-diploma te halen (en dat dan ook gedaan ), maar dat zou ik niet als blijven zitten willen betitelen.

overigens weet ik vrijwel zeker dat minstens de helft van de havisten en een kwart van de vmbo-ers (tl, wat vroeger mavo was dus) in principe in staat zou zijn om het vwo te halen, als ze zich daar voor in zouden zetten.
Oud 14-09-2005, 12:36
KiMZz
KiMZz is offline
Ik ben niet echt blijven zitten, officieel wel voor mijn gevoel niet. Ik zat in 4gymnasium toen mijn ouders uit elkaar gingen, had er moeite mee, ben de rest van het jaar bijna niet op school geweest en ben het schooljaar erna naar 4havo gegaan, omdat ik geen 7 jaar op die school wou zitten Met gemak gehaald uiteraard.
Oud 14-09-2005, 14:40
yavanna
yavanna is offline
ben nooit blijven zitten, en ik hoop ook niet dat dat nog gaat gebeuren ook...

ik ken eigenlijk geen mensen die twee keer zijn blijven zitten. Wel 1 keer, dat zijn er een heleboel, maar twee keer nou ook weer niet...
Maar het komt wel voor op mijn school, d'r zijn geloof ik best veel mensen twee keer blijven zitten en dan moeten ze automatisch van school af dus daar hoor je ook nooit meer van of ze het daar wel gehaald hebben, of daar wéér zijn blijven zitten...
't zijn trouwens meestal de mensen die helemaal nergens zin in hebben, hun hw nooit maken en zich iedere dag wel moeten melden voor een of andere kwestie. ligt niet echt aan hun intelligentie, ze zijn best slim, maar doen er niets voor.
Oud 14-09-2005, 15:03
Verwijderd
Ik ben twee keer blijven zitten door omstandigheden.
Oud 14-09-2005, 15:07
Careless
Careless is offline
Ik ben nooit blijven zitten.
Oud 14-09-2005, 15:48
Miracle
Miracle is offline
Officieel nooit, maar feitelijk ben ik overgestapt van 4vwo naar 4havo
Oud 14-09-2005, 16:07
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 13-09-2005 @ 23:42 :

Ik doe niet alsof het aan de docenten ligt, ik zeg alleen dat als hij docenten had gehad die hem meer zouden willen helpen met de stof hij het wel gehaald zou hebben. Het ligt verder niet aan de docent, er zijn immers genoeg leerlingen die het wel halen.
Oud 14-09-2005, 16:42
Verwijderd
Ik ben 3x blijven zitten maar ik was ziek.
Oud 14-09-2005, 16:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb op de basisschool groep 1 en 2 in een jaar gedaan, dus als alles goed gaat verlopen ben ik in de 13 jaar klaar met vwo en basisschool. (Of ik moet dit jaar of volgend jaar niet halen, gaan we maar niet vanuit. )
Oud 14-09-2005, 17:14
I love stars
I love stars is offline
Ik heb 3 jaar over groep 1 en 2 gedaan, zonder te blijven zitten. Ik was namelijk in het eerste jaar die ik op 1 september gewoon begon 8 dagen te jong om over te gaan naar de tweede .

Maar ik heb later groep 6 overgeslagen en dus is het bij mij ook gewoon 14 jaar .
Oud 14-09-2005, 17:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ben niet een keer blijven zitten. Was altijd wel vrij ijverig. Lijkt me ook niet leuk om te blijven zitten, zeker niet op de middelbare school. Zie je de mensen die je net een paar jaar goed hebt leren kennen veel minder dan daarvoor...
Oud 14-09-2005, 17:56
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben in V3 blijven zitten, en in V5 weer, omdat ik liever met vrienden buiten zat en met taart gooide dan dat ik naar een les ging. Plus dat ik last had van faalangst en behoorlijk depressief was en het meestal al moeilijk vond om m'n bed uit te komen.
En toen moest ik van school, en nu heb ik geen diploma en een kut baan.

Mr. T. zei het al: Don't be a fool, stay in school!

Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 18:03.
Oud 14-09-2005, 18:03
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik ben toen ik in V5 zat vanwege ziekte in februari van school gegaan en ja dan blijf je zitten......

Vorig jaar ben ik ook maar heel weinig naar school geweest dus in het reguliere onderwijs zou ik 2x zijn blijven zitten....

En dat terwijl ik altijd de stuud van de klas was

Maar gelukkig zit ik op een school waar je 2 jaar in 1 kunt doen waardoor ik (als ik dit jaar slaag) mijn vwo diploma in 7 jaar haal
Oud 14-09-2005, 18:09
Verwijderd
Twee keer is best veel, ik zou overwegen een niveau lager te gaan zitten. Ik heb pas gehoord van iemand die 3x is blijven zitten, hoeveel moeite moet je in godsnaam doen om dat te bereiken
Oud 14-09-2005, 18:49
JCG
JCG is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-09-2005 @ 21:49 :
Van alle drie last en nog niet blijven zitten
Oud 14-09-2005, 19:29
nietzijweer
nietzijweer is offline
een jongen die (eindelijk) van mijn school is
deed eerst vwo maar bleef zitten in 4 vwo.
toen ging hij naar 4 havo.
dat moest hij ook overdoen.
toen zakte hij in 5 havo voor zijn examen.
dus die heeft vrij lang over zijn diploma gedaan en volgens mij nog niet gehaald..
Oud 14-09-2005, 20:04
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Een jongen die bij mij in de klas zat is blijven zitten in 4V, en vervolgens nog een keer blijven zitten en toen naar 4havo gegaan. Dat vind ik echt dom, omdat hij gewoon geen flikker uitvoerde.
Als je blijft zitten vanwege verkeerde profielkeuze/problemen dan is het wel wat anders .

Ik ben zelf gelukkig nooit blijven zitten, nu in 6V.
Oud 14-09-2005, 20:23
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik ben nooit blijven zitten.
Maar vorig jaar zat er op bij ons in VWO5 een jongen die dat jaar ervoor was blijven zitten en ook het jaar dat hij bij ons zat heeft hij niks uitgevoerd. Dus bleef hij weer zitten op VWO5. Nu zit ie volgens mij op HAVO5 of VMBO4. Dat vond ik echt zó dom en zó zijn eigen schuld.
Oud 14-09-2005, 20:49
Dexter_M
Dexter_M is offline
Een keer in me examen jaar op 1/10 punt
En het jaar daarop zakte ik ook bijna, maar mocht nog net herexamen doen.
Oud 14-09-2005, 21:36
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
Nou, ik ben al blij dat ik nu Havo kan doen. Omdat ik pddnos en adhd heb schreven ze mij niet hoger dan een vmbo-b/k maar nu kan ik ze keihard in hun gezicht lachen want ik doe nu havo natuur en gezondheid en mischien hierna nog vwo
Maar het klopt wel veel leerlingen zijn lui, ik heb niet z'n moeite met studeren. En vind het alleen maar dom, wat je nu doet hoef je straks niet te doen :
Oud 14-09-2005, 21:41
PV
PV is offline
1 keer een klas overgeslagen en nu een jaar vertraging, komt mooi op 0 uit.
Oud 14-09-2005, 21:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gestemd op 1 keer omdat ik hoe dan ook een jaar langer over mijn totale studie zal doen dan normaal. Ik heb basisschool en middelbare school (vwo) in de normale tijdsduur gedaan maar heb het eerste jaar van mijn universitaire studie niet gehaald en zit nu in het eerste jaar hbo dus vandaar.
Oud 15-09-2005, 06:47
Verwijderd
zowel de basisschool als VWO (gym) in 7 jaar gedaan
Oud 15-09-2005, 09:59
Verwijderd
Groep 8 heb ik overgeslagen, in de brugklas ben ik door omstandigheden blijven zitten en in vwo4 ben ik naar havo4 gegaan, weer door omstandigheden...

7 jaar basisschool en 7 jaar later havodiploma
Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat ik slaag dit jaar
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten