Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2006, 18:32
Bell
Bell is offline
ik zit er over te denken om eens in mn upje op reis te gaan..

Heeft er iemand ervaringen met alleen reizen en hoe is het je bevallen?

Weet er iemand goede reisorganisaties waar ik me bij aan zou kunnen sluiten?

Wat zijn goede bestemmingen om in je eentje te gaan bezoeken?

Ben er echt zo over aan het nadenken en vind het lastig, omdat ik in mijn omgeving geen ervaringsverhalen heb gehoord en ik er dus ook niet echt een voorstelling van kan maken... Lijkt me leuk als je er wat over vertellen wilt..
Advertentie
Oud 11-07-2006, 23:30
ickeicke
ickeicke is offline
Omdat je reisorganisaties noemt; Wil je solo op reis, of met een groep mensen die je niet kent (groepsreis via bureau)?

Heb wel ervaring met dat eerste, ben naar Belgie/Frankrijk geweest en het is erg goed bevallen. Beetje in de omgeving fietsen, ronddolen door dorpjes en kastelen en Parijs door sjezen/slenteren .

Hangt wel erg van je persoonlijkheid af of je zoiets leuk vind.
Oud 12-07-2006, 08:08
Bell
Bell is offline
Ik ben beide aan het overwegen..
Het lijkt me erg leuk om helemaal in mijn eentje te gaan, maar met een groepsreis zou ook een optie zijn...

Ik was gewoon ook nieuwsgierig naar ervaringen en dergelijke.
Oud 12-07-2006, 21:59
thegoodlife
thegoodlife is offline
Ik ga wel met je mee

Nee ik zou niet alleen op vakantie gaan, reisgezelschap vind ik ook weer zoiets.. Heb nog niet gehoord dat daar ook veel jongeren mee meegaan, zit je dadelijk tussen allemaal bejaarden, lijkt me ook niet echt cool.

Maar ik zit ook nog te denken, wil eigenlijk midden/eind september naar kreta maar zoals t nu uitziet zal dat ook alleen zijn, twijfel of ik dan uberhaupt zal gaan..
Oud 13-07-2006, 11:09
kous
kous is offline
bell,

Ikzelf ga nooit alleen weg , en jij zou dat best ook niet doen ( als je lift etc etc , beter met 2 of 3 )

Als ik reis begin ik altijd te voet , en ga met 2 andere vrienden / vriendinnen mee.

Verleden jaar van België naar Italië getrokken , helemaal naar firenze en dan vliegtuig terug ^^. Duurt even en is een avontuur . Je maakt ZOVEEL mee , een aanrader.

Dus met de rugzak , tent etc etc , wat geld voor eten , en je kan vertrekken

Laatst gewijzigd op 13-07-2006 om 11:11.
Oud 13-07-2006, 11:25
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kous schreef op 13-07-2006 @ 12:09 :
Dus met de rugzak , tent etc etc , wat geld voor eten , en je kan vertrekken
...en 1 a 2 vrienden/vriendinnen die tijd, zin en geld hebben en die je binnen nu en een week of 2 zo gek krijgt om mee te gaan.
Oud 13-07-2006, 18:06
Nyawa
De enige ervaring met alleen reizen die ik tot nu toe heb is twee weken Spaans leren in Màlaga via www.tricolore.nl, maar dat is dus niet echt rondreizen o.i.d. Het alleen zijn viel me zwaarder dan ik had gedacht, maar je maakt wel heel makkelijk contact met andere mensen. Persoonlijk ben ik blij dat ik het gedaan heb, ook al heb ik mijn vriend, vrienden en ouders ontzettend gemist. Het heeft mij behoorlijk wat zelfvertrouwen gegeven; ik weet nu dat ik me kan redden in m'n eentje en de angst die ik had om op kamers te gaan is nu helemaal verdwenen.

Wat ben je van plan te gaan doen: rondreizen, ergens een cursus volgen, een appartementje huren en vanuit die plek wat in de omgeving bezoeken? Wil je buiten Europa of naar een land wat dichter bij huis?
Oud 14-07-2006, 08:16
Bell
Bell is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 13-07-2006 @ 19:06 :
De enige ervaring met alleen reizen die ik tot nu toe heb is twee weken Spaans leren in Màlaga via www.tricolore.nl, maar dat is dus niet echt rondreizen o.i.d. Het alleen zijn viel me zwaarder dan ik had gedacht, maar je maakt wel heel makkelijk contact met andere mensen. Persoonlijk ben ik blij dat ik het gedaan heb, ook al heb ik mijn vriend, vrienden en ouders ontzettend gemist. Het heeft mij behoorlijk wat zelfvertrouwen gegeven; ik weet nu dat ik me kan redden in m'n eentje en de angst die ik had om op kamers te gaan is nu helemaal verdwenen.

Wat ben je van plan te gaan doen: rondreizen, ergens een cursus volgen, een appartementje huren en vanuit die plek wat in de omgeving bezoeken? Wil je buiten Europa of naar een land wat dichter bij huis?
Ik denk dat ik eerst eens een stedentrip wil gaan doen, om te kijken of dat bevalt, daarna zou ik wel wat langer willen doen. Ik wil sowieso eerst binnen Europa blijven, want daar valt voor mij nog genoeg te zien en te ervaren.
Oud 15-07-2006, 16:58
Cartosa
Cartosa is offline
Ik vertrek altijd alleen, maar de wegen zijn bekend dus je ontmoet altijd wel mensen die dezelfde kant opgaan, of informatie hebben over de richting waarin jij gaat.
Oud 16-07-2006, 01:46
thunder110
thunder110 is offline
ik zit erover te denken alleen naar praag te gaan in het laagseizoen
Oud 16-07-2006, 19:04
manahatta
manahatta is offline
Leuk toch! Gewoon gaan.. Je ontmoet toch weer nieuwe mensjes.. volgens mij juist sneller als je alleen bent!
Oud 21-07-2006, 23:53
Redhair
Redhair is offline
Hey, je moet gewoon de uitdaging aangaan. Gewoon een korte vakantie in je eentje, als het bevalt ga je later wat langer weg. Niet teveel twijfelen, probeer gewoon.

Ik ga het ook doen, kwam zo'n maand geleden op het idee, heb het razendsnel uitgewerkt. Ik vlieg naar Bergen in Noorwegen, heb een scanrail kaart, waarmee je door heel scandinavie kan reizen met de trein. Ik verblijf in jeugdherbergen. Aankomende zondag vertrek ik, heb de eerste twee herbergen geboekt, de rest doe ik op de gok. Vrijdag vlieg ik terug, vanuit een stad die rond de 14 uur treinen verderop ligt.

Korte vakantie, veel te zien, in jeugdherbergen ontmoet je mensen.
Heb het overigens niet via een bepaalde reisorganisatie gedaan.
Oud 22-07-2006, 00:40
ickeicke
ickeicke is offline
En zo hoort het .

Heb je zoiets weleens eerder gedaan Redhair?
Oud 22-07-2006, 15:36
Verwijderd
Ik heb vorige zomer een maand alleen geinterraild door Europa, was heel leuk en ik heb me zelden alleen gevoeld, in je eentje is het veel makkelijker om mensen te ontmoeten (je 'moet' immers wel he?)...dus ik zou zeggen: doen
Oud 22-07-2006, 15:42
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 22-07-2006 @ 01:40 :
En zo hoort het .

Heb je zoiets weleens eerder gedaan Redhair?
Nee, ik ben überhaupt niet vaak op vakantie geweest, daarom is het zo'n uitdaging.

Bell, als je in een bepaald land wil rondtrekken, moet je kijken of van dat land een trotter boekje is. Ideaal, echt waar.
Oud 27-07-2006, 19:13
Verwijderd
Tja ik ga binnenkort zonder aanhang een "actieve vakantie" in een groep beleven, aangezien niemand uit m'n omgeving daar zin in had.

Korte motivatie:

Ik heb hiervoor gekozen omdat de activiteiten/verblijf/materiaal al geregeld zijn, weinig zoekwerk en gedoe. Vrijwel alles is optioneel, dus je bent toch nog vrij om te doen wat je wilt. Verder lijkt het me leuk om nieuwe sportieve mensen te leren kennen.
Ook vind ik het idee wel prettig dat als er iets misgaat dat er mensen in de buurt zijn om te helpen. En bovendien lijkt het me gewoon gezellig..

Whatever, succes met je keuze
Oud 27-07-2006, 23:00
Sartre
Sartre is offline
Ik wil komend jaar een safari in kenya of tanzania gaan doen. Gewoon een weekje, gewoon alleen. Ik kan via mn werk goedkoop vliegen en ik wil daar gebruik van maken. Verder heeft toch niemand geld...
Oud 29-07-2006, 16:54
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Redhair schreef op 22-07-2006 @ 00:53 :
hoe groot is je budget dan ongeveer?
Oud 29-07-2006, 22:26
TRXD
TRXD is offline
Ik ga zeer waarschijnlijk in oktober alleen op reis naar Rusland, Mongolie en China. Ben benieuwd hoe het me zal vergaan. Ik zou het wel leuk vinden om een deel met 1 of 2 man extra te reizen maar als ik niemand vindt dan ga ik alleen.

Iemand nog tips?
Oud 30-07-2006, 23:59
Verwijderd
Ik ben op m'n eentje 18 weken naar Japan geweest (eerst 10 weken, later nog eens 8), wat ik juist niet met iemand anders wilde doen, zodat ik zelf zonder gedoe kon bepalen wat ik ging doen en wanneer ik iets ging doen. En ik vond het heerlijk, niemand waarmee je rekening hoeft te houden, ik raad het je reuze aan.

Een hele goede organisatie om eens bij te kijken en je bij aan te melden vind ik zelf Joho. Zie www.joho.nl
Via hen heb ik een hoop geregeld, zoals wat ik vooral in Japan gedaan heb (WWOOF), verzekeringen, vrijwilligerswerk in andere landen en veel tips en ideeën.
Oud 31-07-2006, 06:10
Not for Sale
Not for Sale is offline
Lafjuh
Met niemand rekening hoeven houden idd is prettig.
En JoHo is

Vorig jaar drie weken alleen door Engeland en Ierland geweest, dit jaar alleen naar Namibië. Ik vind het wel cool alleen
Oud 31-07-2006, 19:52
TRXD
TRXD is offline
Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat het lastig gaat worden maar ik ga het toch doen. Ik wil alles zonder reisorganisaties doen dus wellicht is dat net iets moeilijker.

Wat ik ook lastig vindt is dat je met praktische dingen zit zoals je tas die je niet overal mee heen kunt nemen (wc in een trein bijvoorbeeld als simpel voorbeeld).
Advertentie

Regels voor berichten