![]() |
|
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
http://mediview.unimaas.nl/skillslab...-principes.htm Tips over verbetering van houding: http://www.nvvr.nl/tips.asp
||
Citaat:
Verder zeg je forceer niks, TS heeft het pas gemerkt naar aanleiding van foto's. Ik bedoel het niet verkeerd, maar dit is echt een verhaaltje klok en klepel. Vaak is geen advies beter dan advies van mensen die niet weten waar ze over praten.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Dat ligt eraan hoor, toen ik een jaar of 12 was stond ik vaak 'ingezakt' en vond ik het heel vermoeiend om rechtop te staan, gewoon omdat ik de spieren die je nodig hebt om echt rechtop te staan nauwelijks gebruikte, ze waren niet sterk genoeg. Mijn ouders hebben toen een hoop gezeurd over mijn houding, heel irritant natuurlijk
![]() Maar ehm, van foto's valt dat niet te beoordelen, vraag het aan mensen in je omgeving, bla. Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 14:15. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu nog er even op letten dat m'n rug niet te hol is. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Als je denkt dat je borst ruim over je buik hoort uit te steken heb je het mis.
Als ik een beetje snap wat je bedoelt, heb ik denk ik hetzelfde. Mijn onderste ribben "steken" wat verder naar voren uit dan de hogere ribben, wat vrij normaal is, en waardoor het lijkt alsof je buik vooruit steekt en je bij wijze van spreken een iel borstkastje hebt. Maar maak je geen zorgen, dat is gewoon je lichaamsbouw. Je kan het er wel wat anders laten uitzien door met ingetrokken buik rond te lopen met zoveel mogelijk lucht in je longen, maar dat is niet echt relaxed en veranderd nog niets. Maar let wel een beetje op je houding dat je je schouders naar achter houdt en je hoofd recht, anders krijg je zo'n kippenborstje. |
![]() |
|
![]() |
Ik had ook zo'n houding! Vorig jaar heb ik hiervoor cesar-therpaie gehad. Toen vertelde ze ongeveer dit: Je lichaam wilt graag evenwicht houden. Als je dan met je buik naar voren, schouders naar achteren staat, dan gaat je hoofd automatisch naar voren om evenwicht te bewaren! En dan heb je zo'n houding. ( plaatje ter verduidelijking) .
Een goeding houding kun je oefenen zittend op een stoel. Je bekken moet plat op de stoel zitten, niet gekanteld. Je moet je holling in je onderrug niet te groot maken en je schouders moet je recht zetten, zodat je nek en hoofd automatisch recht gaan staan. Dit kun je ook helpen door te denken dat er iemand met een touwtje aan je kruin trekt. En dit moet je vaak oefenen ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Midden-Oosten topic II T_ID | 500 | 14-10-2007 17:52 | |
De Kantine |
ontloedering der nederlandse taal HypocrieteTeef | 459 | 11-06-2005 18:21 | |
Software & Hardware |
[PHP] Wat is hier fout aan? (database-input) twim | 12 | 25-11-2003 00:19 | |