Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2006, 13:11
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline
Ik ben gisteren enkele keren zonder dat ik het wist op de gevoelige plaat vastgelegd en nou ik deze foto's terugzie vind ik dat er echt iets fout is aan mijn houding?

Wat is hier vreemd aan en hoe kan ik dat evt. verbetren? Of beeld ik het me in, zoiets als jezelf op de radio horen?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:10
Verwijderd
rechtopstaan en schouder naar achteren duwen (kun je oefenen door een schouderrol naar achteren te doen en achter vasthouden (voor de spiegel kun je dit oefenen). Daarnaast zorgen dat je naar voren kijkt in plaats van naar beneden.

succes
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:11
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
volgens mij sta je gewoon scheef...
Oud 17-07-2006, 14:14
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline
aha, maar vinden jullie niet dat m'n borstkas te ver ingetrokken is tov mijn maag of zo?

Bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 14:23
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Je moet in ieder geval rechtop gaan staan en volgens mij hoef je niet te sporten om spieren te gaan kweken (tenzij je dat zelf wil)...
Oud 17-07-2006, 14:38
Verwijderd
Citaat:
TheEscapeEP schreef op 17-07-2006 @ 15:14 :
aha, maar vinden jullie niet dat m'n borstkas te ver ingetrokken is tov mijn maag of zo?

Daar zijn de foto's iets te onduidelijk voor.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 15:05
vosje16
vosje16 is offline
Je nek steekt gewoon sterk vooruit...dat probleem heb ik ook...Ik kijk nochtans bijna nooit naar de grond ofzo. Geen idee wat je eraan kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 21:18
botervleug
botervleug is offline
Ja, das een beetje de nonchalante houding. borst vooruit en hoofd omhoog houden, en dan hopen dat het uiteindelijk gewoonte wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 09:14
toemba
toemba is offline
Citaat:

Wat bedoel je precies met borstkas t.o.v. maag? En als het is wat ik denk dat je bedoelt, dan heb ik er een foto zonder shirt voor nodig. Verder, houdingsonderzoek is heel lastig om zelf te doen omdat mensen de neiging hebben om te compenseren. Ook vanwege vaak al langer bestaande afwijkingen valt het niet meer op. Ik zou zeggen, vraag een vriend of vriendin om te kijken. Info over het rug/borst/houdingsonderzoek:

http://mediview.unimaas.nl/skillslab...-principes.htm

Tips over verbetering van houding:

http://www.nvvr.nl/tips.asp
Oud 19-07-2006, 10:55
KMBA
KMBA is offline
Even van te voren: Ik ben geen fysiotherapeut EN de foto's zijn veel te vaag om er wat af te lezen...

Probeer vooral niet om met veel spierkracht, je borstkas dit en dat te doen, dat lukt je gewoon niet lang, omdat je het dan forceerd.

Om te beginnen, ga eens staan.. staan je voeten wel op schouderbreedte.. dan gewoon relax in en uit ademen en dan probeer je gewoon relax een positie te vinden wat GOED VOELT èn dat je een gevoel van openheid o.i.d geeft.. maar forceer niks!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 11:06
toemba
toemba is offline
Citaat:
KMBA schreef op 19-07-2006 @ 11:55 :
Even van te voren: Ik ben geen fysiotherapeut EN de foto's zijn veel te vaag om er wat af te lezen...

Probeer vooral niet om met veel spierkracht, je borstkas dit en dat te doen, dat lukt je gewoon niet lang, omdat je het dan forceerd.

Om te beginnen, ga eens staan.. staan je voeten wel op schouderbreedte.. dan gewoon relax in en uit ademen en dan probeer je gewoon relax een positie te vinden wat GOED VOELT èn dat je een gevoel van openheid o.i.d geeft.. maar forceer niks!
Dude, waar heb je het over? Een verkeerde houding kan zo "normaal" geworden zijn dat de juiste houding als onnatuurlijk (of in jouw woorden NIET GOED) wordt ervaren.

Verder zeg je forceer niks, TS heeft het pas gemerkt naar aanleiding van foto's.

Ik bedoel het niet verkeerd, maar dit is echt een verhaaltje klok en klepel. Vaak is geen advies beter dan advies van mensen die niet weten waar ze over praten.
Oud 19-07-2006, 11:12
Ske*
Ske* is offline
Citaat:

Of u maag steekt teveel uit tov je borstkas
Oud 19-07-2006, 11:47
KMBA
KMBA is offline
Citaat:
Dude, waar heb je het over? Een verkeerde houding kan zo "normaal" geworden zijn dat de juiste houding als onnatuurlijk (of in jouw woorden NIET GOED) wordt ervaren.
Wat je zegt kan best kloppen, maar een onnatuurlijke houding zal altijd bepaalde kenmerken tonen, of pijn, vermoeidheid of weet ik wel niet verder.. btw wel effe chill blijven he

Er is dus een houding die precies goed voelt, zonder dat het moeite kost om je rug recht te huoden bijvoorbeeld, en als je het eenmaal voelt, dan klikt het ook meteen, zeg maar

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 11:49.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 12:30
toemba
toemba is offline
Citaat:
KMBA schreef op 19-07-2006 @ 12:47 :
btw wel effe chill blijven he
Citaat:
toemba schreef op 19-07-2006 @ 12:06 :

Ik bedoel het niet verkeerd
Oud 19-07-2006, 13:02
KMBA
KMBA is offline
[Het is zowiezo al goed dat de betreffende persoon er al over nadenkt ]
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 13:22
Verwijderd
Dat ligt eraan hoor, toen ik een jaar of 12 was stond ik vaak 'ingezakt' en vond ik het heel vermoeiend om rechtop te staan, gewoon omdat ik de spieren die je nodig hebt om echt rechtop te staan nauwelijks gebruikte, ze waren niet sterk genoeg. Mijn ouders hebben toen een hoop gezeurd over mijn houding, heel irritant natuurlijk maar wel nuttig, want tegen de tijd dat ik 15 was stond ik mooi rechtop. Je moet er dan gewoon even aan wennen.

Maar ehm, van foto's valt dat niet te beoordelen, vraag het aan mensen in je omgeving, bla.

Laatst gewijzigd op 19-07-2006 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 19-07-2006 @ 14:22 :
Dat ligt eraan hoor, toen ik een jaar of 12 was stond ik vaak 'ingezakt' en vond ik het heel vermoeiend om rechtop te staan, gewoon omdat ik de spieren die je nodig hebt om echt rechtop te staan nauwelijks gebruikte, ze waren niet sterk genoeg. Mijn ouders hebben toen een hoop gezeurd over mijn houding, heel irritant natuurlijk maar wel nuttig, want tegen de tijd dat ik 15 was stond ik mooi rechtop. Je moet er dan gewoon even aan wennen.

Maar ehm, van foto's valt dat niet te beoordelen, vraag het aan mensen in je omgeving, bla.
Dat herken ik idd. Ik moest ook leren om m'n schouders naar achteren te doen en m'n kin meer omhoog. Als je er steeds op probeert te letten gaat het op een gegeven moment vanzelf. Het straalt vaak ook veel meer zelfvertrouwen uit als je beter rechtop staat.

Nu nog er even op letten dat m'n rug niet te hol is.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 20:30
Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 19-07-2006 @ 17:53 :
Dat herken ik idd. Ik moest ook leren om m'n schouders naar achteren te doen en m'n kin meer omhoog. Als je er steeds op probeert te letten gaat het op een gegeven moment vanzelf. Het straalt vaak ook veel meer zelfvertrouwen uit als je beter rechtop staat.

Nu nog er even op letten dat m'n rug niet te hol is.
Ja ik heb hetzelfde. Het lijkt bij mij alsof mijn schoudergedeelte naar achteren hangt. En dan mijn hoofd verder naar voren. Maar als ik mijn schouders dan recht doe zegmaar, krijg ik een best wel holle rug.
Oud 20-07-2006, 01:14
Verwijderd
Die fotos zijn genomen toen je in beweging was, dus er valt niets duidelijks over je houding op te zien.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 10:54
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
trainen van spieren is erg goed om je lichaamshouding te verbeteren. voordat ik trainde had ik ook een naar voren gebogen houding, dit kwam vooral door mn nek en rug, waarvan de spieren te slap waren. (aldus de fitness instructeur)

sporten dus
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 13:14
Verwijderd
Als je denkt dat je borst ruim over je buik hoort uit te steken heb je het mis.
Als ik een beetje snap wat je bedoelt, heb ik denk ik hetzelfde. Mijn onderste ribben "steken" wat verder naar voren uit dan de hogere ribben, wat vrij normaal is, en waardoor het lijkt alsof je buik vooruit steekt en je bij wijze van spreken een iel borstkastje hebt. Maar maak je geen zorgen, dat is gewoon je lichaamsbouw. Je kan het er wel wat anders laten uitzien door met ingetrokken buik rond te lopen met zoveel mogelijk lucht in je longen, maar dat is niet echt relaxed en veranderd nog niets.
Maar let wel een beetje op je houding dat je je schouders naar achter houdt en je hoofd recht, anders krijg je zo'n kippenborstje.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 22:35
koelieboelie
koelieboelie is offline
Ik had ook zo'n houding! Vorig jaar heb ik hiervoor cesar-therpaie gehad. Toen vertelde ze ongeveer dit: Je lichaam wilt graag evenwicht houden. Als je dan met je buik naar voren, schouders naar achteren staat, dan gaat je hoofd automatisch naar voren om evenwicht te bewaren! En dan heb je zo'n houding. ( plaatje ter verduidelijking) .

Een goeding houding kun je oefenen zittend op een stoel. Je bekken moet plat op de stoel zitten, niet gekanteld. Je moet je holling in je onderrug niet te groot maken en je schouders moet je recht zetten, zodat je nek en hoofd automatisch recht gaan staan. Dit kun je ook helpen door te denken dat er iemand met een touwtje aan je kruin trekt. En dit moet je vaak oefenen

Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 10:58
koelieboelie
koelieboelie is offline
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 19:28
KMBA
KMBA is offline
Artistiek talent genoeg op dit forum flauw grapje
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten