Advertentie | |
|
![]() |
|
THC blijft vrij lang in je bloed (aantoonbaar) aanwezig. Over halfwaardetijd:
http://www.drugsbase.com/artikel.asp...=&artikel=4598 http://www.medical.unipath.com/gims/...ugsinglenl.pdf Het gaat er met name om hoe vaak je gebruikt. Je zegt eerst 'regelmatig' en daarna 'af en toe'. Dat is nogal vaag, hier moet je tegen jezelf (en de partij aan wie je afstaat) duidelijker over zijn. Overweeg een tijd te stoppen. Hoe lang is afhankelijk van hoeveel je op dit moment gebruikt. De eerdergenoemde URLs kunnen je helpen met schatten. Hoeveel is toegestaan, dat weet ik ook niet. Het zou zonde zijn als blijkt dat nadat je bloed hebt geprikt het niet bruikbaar is. Daarom denk ik dat je je vraag het beste aan de partij aan wie je het afstaat kunt vragen. Geef zo nodig aan hoeveel je gebruikt, en geef eventueel aan of je bereid bent (tijdelijk) te stoppen. Op deze manier kunnen beide partijen een zorgvuldige afweging maken.
|||
Citaat:
Wat ook belangrijk is, is THC percentage van je marihuana, hoe je het rookt (bij joint gaat veel THC verloren) en hoeveel marihuana er in je joint gaat. Uitgaande van een halfwaardetijd van 24h heb je nadat je een week niet hebt gerookt nog maar 0.78% van het THC percentage dat je had op het moment dat je je laatste joint rookte in je lichaam. Na 2 weken is dat nog maar 0.0061%. Het THC percentage dat zich op dit moment in je lichaam bevindt is echter hoger dan bij een onregelmatige gebruiker vanwege de hoge halfwaardetijd van THC en het feit dat je 3 keer per week blowt. Echter in jouw geval kun je na een week hoe dan ook spreken van een verwaarloosbaar percentage. Citaat:
Alcohol heeft een andere halfwaardetijd dan THC. Bij THC ligt deze relatief hoog. Daarom hoop ik dat men pragmatisch te werk gaat, of dat men het nadat je een week gestopt bent niet detecteert. Daarbij moet je denken aan een statistisch verwaarloosbaar percentage zoals in eerdergenoemd voorbeeld. Dat men pragmatisch te werk gaat mag je vooral hopen wanneer er een tekort van bloed van jouw bloedgroep bestaat. Nogmaals, je kunt altijd informatie inwinnen, het proberen, met bovenstaand verhaal in het achterhoofd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Site van sanquin(bloedbank)
Ik snuif af en toe cocaïne. Is dat een probleem? Na het snuiven van drugs wordt de donatie een jaar uitgesteld, vanwege het risico op besmetting met een virus via het neusslijmvlies. Frequente gebruikers kunnen dus geen bloed geven. Ik gebruik regelmatig alcohol / cannabis / XTC. Is dat een probleem? Dat is geen probleem, op voorwaarde dat er geen sprake is van verslaving en u op de dag van de donatie niet onder invloed bent. Kan dus in principe geen kwaad ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Bloed doneren, ervaringen? Kingofthemall | 44 | 11-11-2008 20:49 | |
Lichaam & Gezondheid |
Donor: Welke organen liever niet? Nickie | 158 | 06-03-2007 10:59 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Stelling: Wie geen donor wil zijn krijgt ook geen donor van een ander..? steef157 | 40 | 04-03-2007 00:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
bloeddonor Verwijderd | 102 | 24-04-2006 10:30 | |
Lichaam & Gezondheid |
ziek na bloed geven? Missy1234567890 | 12 | 21-12-2005 10:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
Geef jij bloed? PV | 134 | 25-01-2005 14:54 |