Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
2. Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur kan een regeling worden getroffen omtrent de systematische verstrekking van algemene en verwijsgegevens over de naam, de geslachtsnaam van de echtgenoot, de eerdere echtgenoot, de geregistreerde partner of de eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot, de eerdere echtgenoot, de geregistreerde partner of de eerdere geregistreerde partner, het adres, de gemeente van inschrijving , de geboortedatum, de datum van overlijden en het administratienummer aan één samenwerkingsverband van kerkgenootschappen of andere genootschappen op geestelijke grondslag, voor zover deze gegevens noodzakelijk zijn voor het verwerken van persoonsgegevens betreffende de tot de genootschappen behorende leden op een wijze die toelaatbaar is ingevolge de Wet bescherming persoonsgegevens. Artikel 68c Besluit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens 1. Bijzondere derde als bedoeld in artikel 99, tweede lid, van de wet is de Stichting Interkerkelijke Leden-Administratie , voor zover de behoefte van de stichting aan gegevens uit de basisadministraties haar grond vindt in de verwerking van persoonsgegevens als bedoeld in de Wet bescherming persoonsgegevens betreffende de leden van de kerkgenootschappen en andere genootschappen op geestelijke grondslag, die gebruik maken van de in het tweede lid, onderdeel a, bedoelde faciliteiten. Da's dus gewoon via de wet bepaald, de kerk wordt structureel geinformeerd over verhuizende leden. p.s. Als je nou gelijk wat specifieker was geweest had ik je makkelijker antwoord kunnen geven. ![]()
Laatst gewijzigd op 16-07-2006 om 23:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1. Het verbod om persoonsgegevens betreffende iemands godsdienst of levensovertuiging te verwerken als bedoeld in artikel 16, is niet van toepassing indien de verwerking geschiedt door: a. kerkgenootschappen, zelfstandige onderdelen daarvan of andere genootschappen op geestelijke grondslag voor zover het gaat om gegevens van daartoe behorende personen; b. instellingen op godsdienstige of levensbeschouwelijke grondslag, voor zover dit gelet op het doel van de instelling en voor de verwezenlijking van haar grondslag noodzakelijk is, of c. andere instellingen voor zover dit noodzakelijk is met het oog op de geestelijke verzorging van de betrokkene, tenzij deze daartegen schriftelijk bezwaar heeft gemaakt. 2. In de gevallen als bedoeld in het eerste lid, onder a, is het verbod tevens niet van toepassing op persoonsgegevens betreffende godsdienst of levensovertuiging van de gezinsleden van de betrokkene voor zover: a. het betreffende genootschap met die gezinsleden uit hoofde van haar doelstelling regelmatige contacten onderhoudt en b. die gezinsleden daartegen geen schriftelijk bezwaar hebben gemaakt. 3. In de gevallen als bedoeld in het eerste en tweede lid worden geen persoonsgegevens aan derden verstrekt zonder toestemming van de betrokkene. Artikel 1 Wet bescherming persoonsgegevens In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder: i. toestemming van de betrokkene: elke vrije, specifieke en op informatie berustende wilsuiting waarmee de betrokkene aanvaardt dat hem betreffende persoonsgegevens worden verwerkt; Of hier sprake is van toestemming is mij niet helemaal duidelijk, en dan rest natuurlijk de vraag of de kerk zich hier helemaal aan de wet zal houden. Daarnaast is er natuurlijk ook de kans dat er Jehovas oid op je af komen op basis van het al gepubliceerde bericht. Ik raad je aan even de desbetreffende kerk te bellen en ze te vragen je te verwijderen uit hun systeem. Edit: ik zit te twijfelen of dit wel klopt, het gaat immers om een combinatie van gegevens over godsdienst en adresgegevens. ![]()
Laatst gewijzigd op 17-07-2006 om 22:34. |
![]() |
|
|