Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2006, 17:59
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
Ik en een huisgenoot zijn ervan overtuigd dat er verschil in smaak zit tussen blauwe en roze muisjes. We vinden de blauwe veel lekkerder maar iedereen vindt dat dus raar.
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die dat verschil ook proeven?
We gaan ook een brief naar de Ruijter schrijven om te vragen of wij nou gek zijn of die anderen
Oud 10-07-2006, 18:58
Zwoek
Zwoek is offline
Leuk dat je een brief gaat schrijven, ik ben benieuwd naar het antwoord.
Ik heb er wel eens over nagedacht. Op dat moment denk ik dan van dat zal wel door de kleur komen, dat je dénkt dat het anders proeft.
Ik had dat laatst met nog iets, als ik er op kom meld ik het wel even.
Oud 10-07-2006, 19:19
AlopiA
AlopiA is offline
Zit denk ik geen verschil in, het is volgens mij gewoon anijs met een kleurtje. Maar ik ben ook benieuwd naar het antwoord
Oud 10-07-2006, 19:36
Bloem
Bloem is offline
Een nuttiger bijdrage dan dat ik toevallig vanmiddag muisjes (roze ) heb gekocht heb ik niet, maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van de Ruijter
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 23:46
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
dus jij gaat alleen op kwaamvisite bij iemand die een zoon heeft gekregen???
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 00:09
Luminon
Luminon is offline
Ik kan nergens iets vinden over een verschil in smaak en de ingredienten zijn voor beide smaken het zelfde. Er is echter wel uit onderzoek gebleken dat de kleur van iets invloed kan hebben op de beleving van de smaak, dus misschienligt het daar aan.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 00:15
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
net zoals ze die pastrelli's blauw hadden gemaakt en dat de mensen niet beviel ( dat was geloof ik een reclame van pastrelli's)
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 01:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
lisanne_tje schreef op 11-07-2006 @ 01:15 :
net zoals ze die pastrelli's blauw hadden gemaakt en dat de mensen niet beviel ( dat was geloof ik een reclame van pastrelli's)
Vader Abraham
Oud 11-07-2006, 10:12
Verwijderd
Ik denk ook dat kleur invloed heeft op de smaak.
De groene ketchup van heinz vond ik niet lekker en de rode vind ik superlekker, terwijl daar ook precies dezelfde ingredienten inzaten.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 17:52
ilse
ilse is offline
ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht en nooit gemerkt.. maar ben nu eigenlijk ook wel benieuwd
Oud 15-07-2006, 18:21
dafzzz
dafzzz is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 10-07-2006 @ 20:19 :
Zit denk ik geen verschil in, het is volgens mij gewoon anijs met een kleurtje. Maar ik ben ook benieuwd naar het antwoord
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 01:55
Verwijderd
ja tís het kleurverschil dat onderbewust je smaak veranderd..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 12:37
Verwijderd
Doe een blinde test. Bakje roze muisjes, bakje blauwe. Laat iemand je een paar in de mond stoppen, dan een paar van de andere en probeer dan te zeggen welke kleur je als eerste in je mond had en welke als tweede - wel eerst van te voren bewust beide kleuren proeven natuurlijk. Herhaal het een paar keer (keer of 10 / 15 ofzo) en met meer personen. Als mensen echt vaker juist onderscheiden, zal er wel smaakverschil in zitten. Maar als 't telkens 50/50 is, dan is het gewoon telkens gegokt natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2006, 10:10
badeenT
badeenT is offline
Nou eh, wat je ziet dat proef je, zo is die theorie toch? Dus ik denk dat als mensen iets anders proeven dat dat dus vooral komt omdat ze een bepaalde kleur zien.
Oud 18-07-2006, 08:59
Verwijderd
Citaat:
badeenT schreef op 17-07-2006 @ 11:10 :
Nou eh, wat je ziet dat proef je, zo is die theorie toch? Dus ik denk dat als mensen iets anders proeven dat dat dus vooral komt omdat ze een bepaalde kleur zien.
En als ze de kleur dus niet zien, proeven ze geen verschil. Dus zit er geen verschil in smaak.
Kan je leuk testen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 09:51
Boogie
Boogie is offline
Niet dat ik het vaak eet, maar ik heb het niet geproeft. Het is gewoon allebei anijs.
Oud 18-07-2006, 10:44
feestbeestje
feestbeestje is offline
Ik ben ook benieuwd naar de brief. Maar ik denk dat het weinig uitmaakt. Het blauwe is wss gwoon een kleurstof, en ik denk dat er geen smaak aan zit.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 19:14
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
die huisgenoot van jouw een blindoek omdoen en muisjes laten eten kijken of ze weet waneer het een blauwe
Oud 19-07-2006, 19:15
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-07-2006 @ 13:37 :
Doe een blinde test. Bakje roze muisjes, bakje blauwe. Laat iemand je een paar in de mond stoppen, dan een paar van de andere en probeer dan te zeggen welke kleur je als eerste in je mond had en welke als tweede - wel eerst van te voren bewust beide kleuren proeven natuurlijk. Herhaal het een paar keer (keer of 10 / 15 ofzo) en met meer personen. Als mensen echt vaker juist onderscheiden, zal er wel smaakverschil in zitten. Maar als 't telkens 50/50 is, dan is het gewoon telkens gegokt natuurlijk.

srry had die van jouw niet gelezen!!
Reageren

Regels voor berichten