Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 08:36
Verwijderd
Ja heel lokaal maar ik denk ik breng 't ff onder de aandacht:

13 maart, donderdag
Regiohelden 'metalen helden' Met Priapis, Roadkill, Xenobia en Project:Lynchpin

Priapis is een old school trashband uit Zoetermeer. Ze maken zogenaamde 'Bay Area trash', met daarin stukjes death metal en zelfs wat hardcore en speedmetal elementen. Ze laten oude tijden herleven met hun beukende trash. Met Evert de Jong (gitaar), Robert Jutte (drums) en Marcel Braat (zang).

www.priapis.com

Roadkill heeft een snelle melodische sound; zoals metal vroeger was en nóg zou moeten zijn. Harmonische gitaren en rauwe, dreunende bas, zenuwslopende drums en krachtige vocalen zorgen ervoor dat je zal headbangen als nooit te voren. Al wordt Roadkill beïnvloed wordt door jaren '80; ze brengen metal toch de toekomst in. Ze maken nummers met een geheel eigen sound en hebben daarbij een zeer dynamische stage-act. Roadkill = heavy metal.

www.roadkill.nl

De muziek van Xenobia kan het best worden omschreven als een originele interpretatie en mix van invloeden van bands als Dream Theater, Liquid Tension Experiment, maar ook heftigere bands, als Pantera en KoRn. Alle nummers zijn instrumentaal.

www.xenobia.tk

Project:Lynchpin werd in 1999 opgericht door gitarist Michiel Papenhove (die op dat moment in Within Temptation zat) en zanger Raimon Diets (toen in een coverbandje), aanvankelijk als bij-project puur voor het eigen speelplezier, maar al snel werd duidelijk dat het veel verder ging en werd er serieus werk van gemaakt. Nu, twee en een half jaar later hebben ze hun eerste e.p. uit gebracht en spelen ze een set van tien nummers. Met verder John Broos (bas) en Nik Vaishnav (drums).

Kassa open: 19:00 uur

Aanvang: 21:00 uur

Avondkassa: 4 pleuro

in de boerderij Z'meer gemakkelijk te bereiken met de trein, uitstappen op station voorweg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 08:44
Verwijderd
Ik moet werken ik wil nog steeds Xenobia een x zien, maarjah.

Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 12:34
mixtape
mixtape is offline
Collin had tijdje geleden al topic geopend geloof ik, maar daar werd niet op gereageerd

Ik ga niet want
1. moet werken (maar dan zou ik eventueel daarna nog kunnen komen)
2. laatste bus terug gaat vroeg (te vroeg) en geen ander vervoer mogelijk
Oud 06-03-2003, 15:52
Verwijderd
KZat vanochtend in den bus met Collin. Wauw . Hij gaat ook altijd zo mooi gewoon doodleuk gitaar pielen midden in den bus he....
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 13:47
Verwijderd
Freakjuh en Loutjuh - > jammer

trouwens dat topic heb ik dan totaal gemist ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 19:26
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
eXo schreef:
Freakjuh en Loutjuh - > jammer

trouwens dat topic heb ik dan totaal gemist ofzo
Op pagina 6:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=384929
Maar zelfde inhoud als deze dus die topic gewoon lekker daar laten.

Ik ken de andere bands trouwens totaal niet. Ben wel benieuwd wat dat dan is. En Xenobia al veel te lang niet gezien. Maar ja, helaasch

Hm, je kan, als je gaat, misschien proberen om bij Collin 1,50 bandkorting te krijgen
Oud 08-03-2003, 15:01
blacky
blacky is offline
Denk da'k daar dan maar heen ga......gezien het feitr dat road kill speelt.......altijd leuk en de rest ken ik niet, maar vast en zeker het luisteren waard.
Oud 08-03-2003, 16:19
funest
funest is offline
hehe big pimpin'

spending cheese....
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:04
Verwijderd
Juh ik ga d'r dus zo heen..

btw.. bandkorting?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 07:55
Verwijderd
okay komt ie:

de eerste band was periaphis oid, n echte stoere mannen band met 'n mogelijk nog stoerdere bebuikte langharige frontman met 'n overweldigend stemgeluid. ze speelden lange nummers maar helaas niet zo episch, dus ging het gauw vervelen. verder had ik vaak het idee dat ie hetzelfde aan het zingen was maar da's vast mijn mening.

op het moment dat roadkill ging spelen, barstte in ik lachen uit. niet zozeer om de muziek maar om de bandleden de meesten hadden lederhosen aan en tijdens solo's en andere krachtige passages gingen ze heel krampachtig in stoere posities staan elke keer erg hilarisch. persoonlijk was ik niet zo heel erg onder de indruk van dit heavy metal zooitje

daarna kwam xenobia, die als vanouds heerste. ze speelden weer met viool en 'n paar gouwe oude kwamen voorbij, put some cream on it, omega en 2005. ook speelden ze 'n paar nieuwe, met zang, Disillusion kwam imho het beste uit de verf

toen kwam project lynchpin, die objectief gezien wel tot 1 van de beste bands van de avond behoord maar mij toch niet kon bekoren.. de muziek zwaaide zo'n beetje tussen metal en grunge in en de zanger was ook behoorllijk goed maar dat kan allemaal niet voorkomen dat het gewoon saai is. misschien hadden ze (of ik) hun dag niet
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:18
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
eXo schreef op 14-03-2003 @ 08:55:
okay komt ie:

daarna kwam xenobia, die als vanouds heerste. ze speelden weer met viool en 'n paar gouwe oude kwamen voorbij, put some cream on it, omega en 2005. ook speelden ze 'n paar nieuwe, met zang, Disillusion kwam imho het beste uit de verf
Zang?? What the? Wie zingt er dan? Das nieuw voor me!

En van de rest heb ik dus eigenlijk niet echt iets boeiends gemist.
Oud 14-03-2003, 17:37
Verwijderd
Jawohl Colling zingt.. ik heb 'm wel ns vaker pogingen zien doen tot zingen maar meestal gaf ie het halverwege op en ging het nummer gewoon instrumentaal verder. Bij Xenobia kan dat.

Tijdens het eerste nummer dat ie zong stond z'n monitor niet hard genoeg dus kon ie zichzelf niet horen, dat klonk ook niet echt zuiver maar het tweede nummer was dat verbeterd en dat klonk ook veel beter.

Verder zuigt de boerderij omdat ze er geen bier verkopen blergh de hele avond Grolsch .. en dat op 'n metal avond
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 11:42
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 14-03-2003 @ 18:37:

Verder zuigt de boerderij omdat ze er geen bier verkopen blergh de hele avond Grolsch .. en dat op 'n metal avond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten