Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2006, 09:19
Dutch_Judge
Dutch_Judge is offline
Gezien het feit ik nog erg jong ben vroeg ik mij af om een geschikt baantje te zoeken. Aangezien mijn ouders er een beetje tegen zijn omdat ik 'te jong' zou zijn wou ik iets anders zoeken. Maar ik zie niet zoveel leuke baantjes die ik wil. Heeft iemand tips/raad? Alvast bedankt.
Oud 30-09-2006, 09:23
Verwijderd
Als je 13 bent is volgens mij het enige baantje dat je kunt krijgen tijdschriften rondbrengen. Dat kost maar 1 of 2 uur per week, en het is geen super zwaar werk, dus dat vinden je ouders vast wel goed.
Het verdient wel een beetje karig natuurlijk, doordat het zo weinig uren zijn en omdat het loon voor iemand van 13 erg laag is.

Je kunt ook bij mensen in de straat aanbellen en vragen of je daar bv. voor 3 euro het gras mag maaien
Of misschien kennen je ouders mensen in de buurt die een oppas nodig hebben voor hun kinderen.

Edit: ik heb even gegoogeld, je mag ook vakken vullen of helpen met groenten of fruit oogsten op zaterdag. Als je graag wil vakkenvullen kun je naar de supermarkt gaan en bij de servicebalie zeggen dat je dat wil. Als je wil helpen met oogsten kun je in de telefoongids kijken naar bedrijven die fruit of groente telen, en die dan opbellen om te vragen of ze iemand nodig hebben. Zeg er dan wel bij dat je 13 bent.

Laatst gewijzigd op 30-09-2006 om 09:27.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 09:30
Dutch_Judge
Dutch_Judge is offline
Tja, als ik zou zeggen dat ik 20 was zouden ze mij dan geloven? . Folders rondbrengen dat ken ik wel. Maar daar zijn mijn ouders ook weer tegen. ( Ja ze zijn nogal saai en ouderwets ) Vakken vullen in de supermarkt? . MIsschien iets bij Super de Boer of bij de AH. Dat zou kunnen. Zolang ik maar geen bananen bij de komkommers doe. Of de citroenen bij de meloenen .
Oud 30-09-2006, 13:35
Roos
Roos is offline
Voor vakken vullen moet je bij de meeste supermarken toch echt 15 zijn, en bij sommige supermarken zelfs 16 geloof ik.

Misschien kan je wat klusjes doen in de buurt, auto's wassen ofzo. Verder dingen als oppassen, folders rondbrengen etc.

Vraag anders aan je ouders wat ze wél een geschikt baantje zouden vinden. Of zijn ze overal tegen?
Oud 30-09-2006, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 30-09-2006 @ 14:35 :
Voor vakken vullen moet je bij de meeste supermarken toch echt 15 zijn, en bij sommige supermarken zelfs 16 geloof ik.
oh, wettelijk moet je er 13 voor zijn maar dan moet je wel onder toezicht werken, misschien dat supermarkten daarom liever 15jarigen aannemen . Ik neem aan dat 'onder toezicht' niet inhoudt dat iemand steeds kijkt wat je doet, maar dat er gewoon een ouder iemand in dezelfde gang vakkenvult. Maar dan nog is het voor supermarkten natuurlijk lastig om daar steeds rekening mee te moeten houden.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:48
Noddy
Noddy is offline
Misschien kan je idd rondvragen om op te passen of zo.

Je ben bijna 14, als je een half jaartje wacht of zo, heb je misschien kans dat je wel mag werken in de supermarkt. Ik ben op mijn 14e angenomen in een supermarkt, omdat ik er een beetje ouder uit zag. Ik kreeg gewoon het loon van een 15-jarige.
Oud 30-09-2006, 20:50
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Dutch_Judge schreef op 30-09-2006 @ 10:30 :
Tja, als ik zou zeggen dat ik 20 was zouden ze mij dan geloven? . Folders rondbrengen dat ken ik wel. Maar daar zijn mijn ouders ook weer tegen. ( Ja ze zijn nogal saai en ouderwets ) Vakken vullen in de supermarkt? . MIsschien iets bij Super de Boer of bij de AH. Dat zou kunnen. Zolang ik maar geen bananen bij de komkommers doe. Of de citroenen bij de meloenen .
bij de meesten supermarkten nemen ze voor vakken vuillen 15jarige aan en kassa 16
Oud 30-09-2006, 21:19
Mestkever
Mestkever is offline
Komen ze.

Tuinbouw
Folders
Kranten
Afwassen
Oppassen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren