Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2006, 08:52
Poesket
Poesket is offline
Hallo,

Mijn vriend heeft een baas en ik vertrouw het niet helemaal.
Dit komt vooral doordat het eerder al niet helemaal pluis was met een auto van de zaak (en aftrek en eigenbijdrage).

Nu gaan mijn vriend en ik volgende week op vakantie, daarna heeft hij nog 5 vakantie dagen. Zijn baas gaat ergens in augustus en heeft dan verplicht aan zijn personeel ook hun vakantie dagen in te leveren (klein beginnend zaakje, zonder cao alleen contract, kan dat trouwens ook?) Kan een baas je zomaar verplichten die dagen verplicht op te nemen? Wij hadden de vakantie al geboekt voordat zijn baas met dit nieuws kwam (ongeveer 2 maanden voor de vakantie), anders hadden we dit natuurlijk wel tegelijk gepland.

Ook zou ik dan meteen wel willen weten of, aangezien niet een cao hebben voor deze bedrijftak, zijn baas verplicht is avond toeslag te geven? Hij is financieel adviseur en werkt dus vaak ik de avonden.
Hij werkt vaak vanaf 9 uur in de ochtend tot een uur of 4 en dan vanaf 7 tot 11 weer. En dat de volgende dag, zijn daar geen regels voor?

En dan als laatste, hij verdiend bonussen wanneer een afspraak goed gaat en deze wordt uitbetaald met de oudejaarsuitkering. Mijn vriend wil gaan stoppen aangezien hij weer naar school wilt. Krijgt hij dit dan nog wel?

Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen want mijn vriend is nog al vol van zijn baas, terwijl hij nou volgens mij niet zo een toffe perer is en het zo goed met hem voor heeft.

Laatst gewijzigd op 29-06-2006 om 08:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2006, 09:29
Kapoen
Kapoen is offline
Ik weet wel dat als je aan het eind van een kalender jaar je nog dagen over hebt je baas je kan verplichten deze voor het einde nog op te nemen zodat je ze niet opspaart tot het volgende jaar, maar dat kan alleen als het vaststaat in het cao. Ik weet dus niet presies wat je vriend eraan kan doen, mischien even emt de vakbond bellen ofzo, fnv of cnv .
Oud 29-06-2006, 09:44
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 29-06-2006 @ 10:29 :
Ik weet wel dat als je aan het eind van een kalender jaar je nog dagen over hebt je baas je kan verplichten deze voor het einde nog op te nemen zodat je ze niet opspaart tot het volgende jaar, maar dat kan alleen als het vaststaat in het cao. Ik weet dus niet presies wat je vriend eraan kan doen, mischien even emt de vakbond bellen ofzo, fnv of cnv .
Joh?
Oud 29-06-2006, 09:51
Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 29-06-2006 @ 10:44 :
Joh?
ja echt
Oud 29-06-2006, 10:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 29-06-2006 @ 10:29 :
Er staat vaak wel in een CAO geregeld dat je een x-aantal dagen mee mag nemen naar het nieuwe jaar
Oud 29-06-2006, 14:43
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-06-2006 @ 11:00 :
Er staat vaak wel in een CAO geregeld dat je een x-aantal dagen mee mag nemen naar het nieuwe jaar
In de GGZ moet je eigenlijk op 0 uur uitkomen... Vorig jaar werden met pijn en moeite mijn 11 uur gedoogd mee te nemen naar het volgende jaar.
Reageren

Regels voor berichten