Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2006, 12:31
Mr. de Wit
Mr. de Wit is offline
Hoi,

Ik loop op t moment bij een sportschool, maar daar ben ik al 2 maanden niet geweest. Ik kan me er op de een of andere manier niet geheel toe zetten, want vind het gewoon niet echt een leuke bezigheid. Nu wil ik weer gaan sporten, gericht op vet verbranden bij buik en borst. De rest interesseert me vrij weinig. Wat kan ik nu het beste gaan doen? Terug naar de sportschool en daar allemaal gewichten drukken, of kan ik beter paar keer (hoe vaak?) per week gaan hardlopen...

Of wellicht iets totaal anders?

Graag jullie deskundig advies

Laatst gewijzigd op 27-06-2006 om 12:35.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 12:41
Estar
Estar is offline
Allebei.

Met hardlopen verbrand je meer vet en met oefeningen bouw je spieren op.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 12:51
Mr. de Wit
Mr. de Wit is offline
Die spieren in mn buik kan ik lijkt me ook prima thuis doen. In de sportschool hebben ze daar ook niet heel veel variatie in. Alleen die borstspieren he... is dat een beetje thuis te trainen?

Hoor t graag van jullie, want dat zou me zo 35 euro in de maand schelen...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 12:53
Verwijderd
... en met die opgebouwde spieren wordt je basaalmetabolisme (de hoeveelheid energie (kilojoule of caloriën) die je op een dag verbruikt als je niets doet) weer hoger, evenals je energieverbruik tijdens inspanning, waardoor je tijdens het hardlopen weer meer vet verbrandt.
Maar spieren opbouwen hoeft niet per se in de fitnessruimte, misschien vind je een andere manier wel leuk, bijvoorbeeld circuittraining of een vechtsport of zelf met gewichtjes
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 13:06
Verwijderd
Waarom kijk je niet eens rond naar andere sporten? Roeien lijkt me goed voor o.a. je borstspieren. Klimmen ook, natuurlijk ( moet wel m'n eigen sport blijven promoten). Bij vechtsporten gebruik je eigenlijk al je spieren wel, net zoals bij zwemmen. Squash is in ieder geval vermoeiend genoeg en eh, je gebruikt je armen? Als ik jou was zou ik gewoon bij verschillende sporten een keertje gaan kijken, er zit allicht ergens iets tussen wat je erg leuk vindt om te doen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 14:51
Mara
Mara is offline
Als je het met fitness wil doen kan je beter toch naar de sportschool gaan. Zorg dat je véél eiwit eet (eieren, nootjes, mager vlees etc.) en ga flink krachttrainen. Hiermee bouw je spiermassa op, heb je meer spiermassa verbrand je meer kcal.

Je kan trouwens niet vet verbranden 'bij buik en borst', dat kan niet plaatselijk. Verbrand je vet, dan doe je dat over je hele lichaam. Doe je alleen oefeningen voor je borst zal niet opeens alleen dáár het vet weggaan.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 15:00
Mr. de Wit
Mr. de Wit is offline
Nee dat snap ik inderdaad. Het is ook meer dat ik van mn vet af wil en niet gespierd hoef te worden. Al zal dat wellicht automatisch gebeuren. Ik ben niet zo iemand die van keiharde buiken houdt, lichamen moeten een beetje zacht blijven

Roeien lijkt me inderdaad heel leuk, neem aan dat 's zomers roeiverenigingen ook non-actief zijn, dus ga eind van de zomer maar eens op zoek. Dat is denk ik bij elke sport wel.

Heb vanmiddag om te beginnen maar eens een half uur gejogd, of hoe je dat mag noemen, en een half uurtje gefietst en heb nu echt al onwijs last van mn kuiten en bovenbenen. Heb echt al maanden niets gedaan...

Ook maar eens op zoek naar normale renschoenen, want die sparco-achtige puma's slopen echt heel je voeten... damn mijn voeten deden echt pijn...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 12:33
Siren
Siren is offline
Krachttraining wil niet zeggen dat je gelijk zichtbare spieren krijgt. Als je dat wilt moet je daar echt je best voor doen en op je eten letten. Als ik jou was zou ik gewoon een combinatie doen. Bijvoorbeeld 2 keer in de week krachttraining en 2 keer in de week hardlopen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 12:49
Verwijderd
Als je vet wil verbranden hoef je niet perse bij de sportschool te zijn. Twee of drie keer per week hardlopen in combinatie met een goed eetpatroon is genoeg om je vet te doen verbranden. Dat hardlopen kan dus buiten maar ook bij de sportschool. Als je alleen naar de sportschool gaat voor Cardio kan je beter buiten lopen. Als je toch op de sportschool zit kan je ook gelijk wat doen aan je lichaam.

Dus veel hardlopen in combinatie met een goed eetpatroon. Daarmee bedoel ik dus ook goed opletten met wat je eet, dus geen chips en shit.

Trouwens, als je echt een mooi lichaam wil moet je gaan zwemmen...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 15:01
Pruts0r
Pruts0r is offline
Wielersport, hardlopen, zwemmen noem maar op.

Ik bike zelf, en reken maar dat je bij mountainbiken veel spieren gebruikt
Oud 30-06-2006, 19:57
Verwijderd
10 tot 15 minuten een warming-up op een willekeurig cardio apparaat (fiets,roeier,stepper,crosstrainer,etc)

Dan oefeningen voor de spieren die je wilt verstevigen.

Zodat een deel van je glucosevoorraad wat leger is. (je energievoorraad)

Dan op 65/70% van je maximale hartslag...
(vuistregeltje maar kan 10 slagen erboven of eronder zitten 220 - je leeftijd is je HFMax...vb: iemand van 20 heeft een HFMax van 200 en zijn omslag punt vet verbranden is ong. tussen de 134 en 140 slagen per minuut.)

...gaan trainen op een cardio apparaat minimaal een half uur zodat de vetzuren eerder worden aangesproken.

Als je gelijk met vetverbranding zou beginnen, zou dat pas na 20 minuten zijn. Dan sta je lekker lang te zweten voordat het begint.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten