Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 20:58
Convulsive
Convulsive is offline
In films komt er regelmatig een naaktlichaam voorbij gevlogen. Op het podium echter is dit best wel schaars.

Wat zou hiervoor de reden kunnen zijn?
Oud 15-06-2001, 21:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Omdat als er een doek wegvalt en er per ongeluk iets meer naakt is dan de bedoeling was, dat er niet uit kan worden gesneden zoals in een film: je kan de scene niet over spelen.
Oud 15-06-2001, 21:02
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Omdat als er een doek wegvalt en er per ongeluk iets meer naakt is dan de bedoeling was, dat er niet uit kan worden gesneden zoals in een film: je kan de scene niet over spelen.
Hmmz, dat betekent dus wel dat theater ECHTER is dan een film. Komt ook bij hoe naakt wil je het hebben.
Oud 15-06-2001, 22:46
Saraï_h
Saraï_h is offline
we schamen ons
Oud 15-06-2001, 22:48
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
nirvana_girl schreef:
we schamen ons
en het ligt er ook wel aan wat voor voorstelling denk ik, ik denk dat r veel voorstellingen zijn waar ook naaakte lichamen voorbij vliegen maar ik denk dat theater niet zoveel om geld draait als films.. veel commercieler, en sex en naakt verkoopt gewoon heel goed (ja in films wordt naakt al snel met sex geassocieerd, maar ik denk dat dat op t podium niet zo gauw is)

in een film worden vaak modellen gebruikt voor naaktscenes, iig geen onaantrekkelijke mensen, op het podium ligt de nadruk op ies adners..

denk dat t grotendeels om t geld draait, zoals altijd..

Oud 16-06-2001, 00:09
Convulsive
Convulsive is offline
Ik denk dat naaktheid, mooi woord :-), op een podium niet zo misstaan eigenlijk. Niet dat er "seks" in zou moeten komen zodat de voorstelling meer bezoekers trekt, maar meer omdat het daar niet zou misstaan.

( waarom zeg ik dat 2 keer? )

Seks is in de meeste films inderdaad gericht op commercie, bij de Nederlandse film ligt dat naar mijn gevoel weer anders, maar dat is een ander straatje.
Oud 16-06-2001, 00:21
Tampert
Tampert is offline
functioneel naakt is prima... Maar in de meeste films vind ik het naakt niet echt functioneel (of ben ik nu oudbollig?)
Oud 16-06-2001, 00:23
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
Tampert schreef:
functioneel naakt is prima... Maar in de meeste films vind ik het naakt niet echt functioneel (of ben ik nu oudbollig?)
Nope, want je hebt gelijk. In de meeste gevallen weet je al dat een bepaalde actrice bv. uit de kleren gaat. Het wordt TE standaard eigenlijk.
Oud 16-06-2001, 07:17
Verwijderd
vroeger waren de red hot cp's altijd naakt op het podium (met alleen een sok om hun lul) en daarmee werden ze wereldberoemd.
dus als je het wil moet je het gewoon doen.

p.s. ik heb nog nooit gehoord dat het bij hun fout ging.
Oud 16-06-2001, 09:00
Winner
Winner is offline
Ik denk dat naakt op het podium veel intiemer is dan naakt op tv. Ik denk dat het daarom bijna niet wordt gedaan. Om mensen niet in verlegenheid te brengen dan. Is toch een beetje raar als je Romeo ineens met over het podium ziet huppelen met zo'n blote lul die alle kanten opzwaait...
Oud 16-06-2001, 10:17
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Ik denk dat naaktheid, mooi woord :-), op een podium niet zo misstaan eigenlijk. Niet dat er "seks" in zou moeten komen zodat de voorstelling meer bezoekers trekt, maar meer omdat het daar niet zou misstaan.

Seks is in de meeste films inderdaad gericht op commercie, bij de Nederlandse film ligt dat naar mijn gevoel weer anders, maar dat is een ander straatje.

jaaa idd, nederlandse films kunnen ook echt zo gaaf zijn he, heb r niet zo heel veel gezien, maar als ik r zie dan draait t niet alleen maar om sex enzo, is typisch iets amerikaans ofzo? Al die amerikaanse films lijken ook op elkaar.. nl films nie
Oud 16-06-2001, 11:15
tampaszta
tampaszta is offline
Citaat:
Convulsive schreef:

Jaaaa de puurheid van een naakt lichaam... In films heeft naaktheid al heel vaak met sex te maken, dat is jammer, want het hoeft niet perse. Maar films zijn ook niet de juiste gelegenheid om de schoonheid van zo'n lichaam te laten zien, dat hoort echt meer in een theater. Maar ja, men schaamt zich (helaas)... En in films is het dan wel handig dat de camera beslist wat men ziet.
Oud 16-06-2001, 16:51
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Op een podium wordt naaktheid meer geassocieerd met kwetsbaarheid dan met seks. En seks is minder belangrijk in theater (omdat het heel cultureel is ofzo :confused . Maar volgens mij komt er toch flink wat naakt voorbij in theaterstukken hoor, of ligt dat aan de stukken die ik zie..??
Oud 16-06-2001, 17:55
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Op een podium wordt naaktheid meer geassocieerd met kwetsbaarheid dan met seks. En seks is minder belangrijk in theater (omdat het heel cultureel is ofzo :confused . Maar volgens mij komt er toch flink wat naakt voorbij in theaterstukken hoor, of ligt dat aan de stukken die ik zie..??
hier wou ik net over beginnen, reden waarom, omdat men veel kwetsbaarder opstelt, en dat brengt schaamte met zich mee. etc. etc. etc.

van jongs af aan hebben we geleerd ons te moeten schamen voor ons lichaam, en ik denk omdat t is omdat we kleding aan kregen terwijl we naakt geboren werden.. eigenlijk al een ontkenning ofzo he..

Oud 16-06-2001, 18:26
-R-
-R- is offline
Citaat:
Winner schreef:
Ik denk dat naakt op het podium veel intiemer is dan naakt op tv. Ik denk dat het daarom bijna niet wordt gedaan. Om mensen niet in verlegenheid te brengen dan. Is toch een beetje raar als je Romeo ineens met over het podium ziet huppelen met zo'n blote lul die alle kanten opzwaait...

Hehehehehe

Oud 16-06-2001, 18:27
Convulsive
Convulsive is offline
Is kwetsbaarder niet puurder dan? Echter, menselijker?

In die films is het meer zo'n MUST.
------------------
Je heelt pas als je het zelf toelaat.

[Dit bericht is aangepast door Convulsive (16-06-2001).]
Oud 16-06-2001, 20:24
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Is kwetsbaarder niet puurder dan? Echter, menselijker?

In die films is het meer zo'n MUST.

Jah, precies. En daarom vind ik naakt mooier in een theaterstuk dan in een film. Besides, het getuigt ook wel van lef vind ik hoor...
Oud 17-06-2001, 03:46
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:

Jah, precies. En daarom vind ik naakt mooier in een theaterstuk dan in een film. Besides, het getuigt ook wel van lef vind ik hoor...
'je kwetsbaar opstellen is heel moeilijk
Oud 17-06-2001, 10:29
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:

Heel veel lef ja. :-)

Oud 22-06-2001, 14:09
Heelduh
Heelduh is offline
Als je een naaktscene speelt in een film is er geen publiek bij, in een theater sta je volgens mij veel meer "te kijk" het publiek zit een paar meter verder...

Het zal wel met schaamte te maken hebben. Kennen jullie het stukje van de laatste voorstelling van Herman Finkers? Hij wil dan ook uit de kleren, dus gaat zich inbeelden dat er een vierde want is... maar die wand vertrouwt hij niet helemaal...
Oud 25-06-2001, 11:32
Woodstock
Woodstock is offline
naakt op het podium is veel meer lef voor nodig... en voor een seksscène op toneel is het niet nodig om alles te laten zien, daarom doen ze het niet..
maar in experimenteel toneel zal het wel es ooit gebeuren, want daar doen ze alles... k weet het niet

Regels voor berichten