Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2006, 08:09
Martine1986
Martine1986 is offline
Rare titel, maar ik weet niet hoe het anders te omschrijven..
Als ik mijn computer aanzet dan splitst hij het scherm als het ware in drie delen; Ik zie dus 3 keer het aanmeldscherm naast elkaar Resetten helpt niet, want dan doet hij het nog steeds. Als ik inlog naar windows zie ik ook mijn bureaublad 3 keer naast elkaar. Hij lijkt het verder wel gewoon nog te doen, alleen het werkt zo lastig zo..
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Mijn computer heeft de laatste tijd volgensmij wel een beetje last van de hitte, soms reset hij gewoon ineens en als ik dan in de bios de temperatuur opzoek is mijn cpu ook zon 70/75 graden. Maar ik kan me niet voorstellen hoe dat er iets mee te maken kan hebben?
Oud 04-07-2006, 09:55
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik kan me dat wel voorstellen. Het zou je videokaart kunnen zijn die de hitte niet kan verdragen, ook niet onwaarschijnlijk is dat het je monitor is.
Oud 04-07-2006, 10:06
phoxetis
phoxetis is offline
zet voor de lol de verversingsfrequentie in windows eens terug op 60 Hz

rechtsklik op bureaublad -> eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd -> beeldscherm, dan 60 Hz kiezen
Oud 04-07-2006, 10:19
Verwijderd
Of sluit even een andere monitor op je pc aan om te checken of die ook naar doet.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 19:19
ILUsion
ILUsion is offline
Ik heb gelijkaardige taferelen gezien als de monitor het ingangssignaal niet aankon (te hoge resolutie gaf zoiets bij oude schermen, nieuwe (2000 en nieuwe, zou ik als richtdatum geven) monitors en zeker platte schermen hebben hiervoor echter een beveiliging, en geven een melding dat het ingangssignaal niet weergegeven kan worden).

Ik zou dus ook eens proberen met een andere grafische kaart. Vanaf welk moment treed het probleem eigenlijk op? Al van bij de POST-schermen (de zwarte schermen met witte letters die je bij het opstarten voorgeschoteld krijgt) of pas bij in Windows zelf? In dat laatste geval, zal het probleem bij de grafische kaart of de drivers daarvan liggen. Dat laatste is niet zo waarschijnlijk, maar niet uit te sluiten.

Als het bij de POST-schermen (of in DOS of een andere command line modus) al verkeerd gaat, zou ik eerder zeggen dat de grafische kaart (ofwel het scherm) om zeep is. Dus eens je scherm (tijdelijk) vervangen door een van een andere computer of je grafische kaart (tijdelijk) vervangen door een van een andere computer. Dat laatste laat je wel beter doen door iemand die wat ervaring heeft met hardware (om er zeker van te zijn dat je niets kapotmaakt), niet direct een computerwinkel maar iemand die een beetje computerkennis heeft (en zo iemand ken je vast wel in de buurt of in de familie ofzo) kan je er best eens naar laten kijken.
Oud 05-07-2006, 08:28
Martine1986
Martine1986 is offline
Hm, hij doet het nu soms wel en soms niet.. Gisterochtend heb ik mijn computer maar gewoon weer uitgezet toen hij zo vreemd deed, en toen ik het gistermiddag en -avond weer probeerde was alles gewoon weer normaal. Een uurtje geleden was hij weer "gesplitst" en nu doe hij het weer gewoon goed.
Ik denk dus niet dat het iets met temperatuur te maken heeft, aangezien het hier 's middags en 's avonds veel warmer is dan 's ochtends.
@phoxetis:
Verversingsfrequentie staat op 85 Hz, dat is toch niet te hoog? En hij doet het nu ook gewoon, dus kan dat dan wel het probleem zijn?
@Piloff:
Heb hier helaas geen voorraad monitoren liggen
@ILUsion:
Ik heb wel een best oude monitor (crt), ik weet alleen eigenlijk niet echt hoe oud. Resolutie staat op 1280x1024. Maar ik gebruik deze monitor nu een jaar denk ik, en heb nog nooit ergens last van gehad.
Het scherm is pas gesplitst vanaf het inlogscherm van windows. Al die zooi die daarvoor komt met opstarten zie ik wel gewoon normaal.
Oud 05-07-2006, 09:39
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 05-07-2006 @ 09:28 :
@phoxetis:
Verversingsfrequentie staat op 85 Hz, dat is toch niet te hoog? En hij doet het nu ook gewoon, dus kan dat dan wel het probleem zijn?
wat is dat nou voor vraag... heb je het al een tijdje uitgeprobeerd dan?
Het kan 100.000 verschillende dingen zijn, dit is er 1
Oud 05-07-2006, 11:35
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 05-07-2006 @ 10:39 :
wat is dat nou voor vraag... heb je het al een tijdje uitgeprobeerd dan?
Het kan 100.000 verschillende dingen zijn, dit is er 1
Ik bedoelde meer dat hij al zolang ik hem gebruik op die frequentie staat, en ook dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet terwijl hij wel steeds op dezelfde frequentie staat ingesteld..
Reageren

Regels voor berichten