Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2002, 05:52
power
power is offline
1.Open up the Registry and go to :

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace

Under that branch, select the key :

{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

and delete it.

This is key that instructs Windows to search for Scheduled Tasks. If you like you may want to export the exact branch so that you
can restore the key if necessary. This fix is so effective that it doesn't require a reboot and you can almost immediately determine
yourself how much it speeds up your browsing processes.

2.De uitleg:

Internet explorer kan bij het binnenhalen van webpagina's maar 1 of 2 items tegelijk downloaden. Dit zorgt ervoor dat het bij complexere
pagina's (bijv. met veel foto's) zelfs met een snelle verbinding nog heel lang duurt voor de pagina volledig is geladen. Het goede nieuws
is dat je dit vrij eenvoudig kunt veranderen. Je gaat er eigenlijk voor zorgen dat IE bijv.16 tot 32 items tegelijk kan binnenhalen. Dat dit
de snelheid van het binnenhalen spectaculair verhoogt... daar moet ik geen tekeningske bij maken zeker!

Deze wijziging is niet zonder risico's: vermits het hier om 'knoeien in het register' gaat, moet je ervoor zorgen dat je de instructies
goed opvolgt en alles correct intypt!!! Om te vermijden dat je achteraf problemen hebt kan je ook best eerst een backup maken van je
registry. Hoe je dat moet doen wordt hieronder uitgelegd.

Indien je de stappen hieronder correct opvolgt, kan er niets gebeuren.

Stap 1 : Een backup maken van je register

Ga naar START - UITVOEREN en typ SCANREGW in het venster, druk daarna op OK.

Voila, je zit safe.

Indien achteraf blijkt dat er iets niet goed werkt, kan je het register terug herstellen door je computer op te starten in DOS modus
(de alleenstaande, NIET de dos-editor onder windows!) en achter de prompt het volgende te typen: SCANREG/RESTORE en op Enter duwen. En
alles is weer zoals het was.

Stap 2: het register wijzigen

Ga naar START è UITVOEREN en typ REGEDIT in het kader, druk dan op OK. je krijgt nu een verkenner-achtig venster met de mappenstructuur
links en de mapinhoud rechts. Blader nu via de mappenstructuur via de volgende weg (door op de +kes te klikken) naar INTERNET SETTINGS:

HKEY_CURRENT_USER -> SOFTWARE -> MICROSOFT -> WINDOWS -> CURRENT VERSION -> INTERNET SETTINGS

Klik op dit laatste. Er verschijnt in het venster rechts een reeks bestanden. Nu zijn er twee mogelijkheden: Ga na of de volgende bestanden
er tussen staan:

MaxConnectionsPerServer en MaxConnectionsPer1_0Server

Indien ze er tussen staan sla de volgende stap dan over en ga naar stap 4. Indien niet, volg dan gewoon de verdere instructies.

Stap 3: waarden bijvoegen

Ga met de muisaanwijzer ergens op een lege plek in het rechtervenster staan en klik met de rechtermuisknop. Er verschijnt een venstertje
met 'Nieuw'. Kies uit het vervolgmenu de optie 'DWORD-waarde'. Geef nu als nieuwe waarde MaxConnectionsPerServer in.

Doe daarna nog eens hetzelfde en vul deze keer MaxConnectionsPer1_0Server in als waarde.

Let op dat je hier geen typfouten maakt!

Stap 4: waarden bewerken

Dubbelklik nu op MaxConnectionsPerServer.

Er verschijnt een venster waar je de waarden kan instellen.

Vul hier 10 in (let op dat de optie 'hexadecimaal' is aangevinkt!) en druk op OK.

Doe hetzelfde met MaxConnectionsPer1_0Server, alleen vul je hier 20 als waarde in. Op OK drukken.

Stap 5: et voilà!!

Sluit nu het register en surf er nu maar op los. Je zult direct merken dat sommige complexere pagina’s nu vééééél sneller laden.

Greetz power
Oud 24-06-2002, 07:34
Verwijderd
Ali Illegali
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 08:28
pietje63
pietje63 is offline
meeste kabel providers weten tegenwoordig ook wel dat mensen zo slim zijn om dat daar zelf aan te passen en voorkomen dat door de max. snelheid in de routers (ofzo) vast te leggen
Oud 24-06-2002, 08:35
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Ali Illegali
Dat zou je misschien denken door de slecht gekozen topictitel, maar dit heeft helemaal niets te maken met het een "cabel modem", maar het zou je internet explorer moeten versnellen (en dat doet 't ook wel voor iedereen die MaxConnectionsPerServer nog niet heeft ingesteld!).

En het verwijderen van die {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} heeft zelfs niet eens wat met internet te maken, daardoor wordt hooguit je toegang tot network shares sneller...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 10:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Ali Illegali
Damn hey, lees dan tenminste ff het topic voordat je gaat zeuren. Niks illegaals aan.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 10:04
Verwijderd
ohw, d8 dat het om de modem ging..
[waarom heet het dan kabel modem versnellen ]
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 10:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McLaren schreef:
ohw, d8 dat het om de modem ging..
[waarom heet het dan kabel modem versnellen ]
Omdat IE geoptimaliseerd is voor modemverbindingen. Dat het truukje voor elke broadbandverbinding werkt doet er weinig toe.

Lees dus eerst het topic, sta je niet zo voor lul.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

Omdat IE geoptimaliseerd is voor modemverbindingen. Dat het truukje voor elke broadbandverbinding werkt doet er weinig toe.

Lees dus eerst het topic, sta je niet zo voor lul.
We zijn ook wel wat gewend van McLaren met geblaat
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:08
Verwijderd
Euhmm scanregw doet niets bij mij Hoe maak ik dan een backup? Kan dit gewoon via regedit?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:27
Verwijderd
Is dat dan niet te merken bij @home? Ik bedoel, met dan geetter met die gele/rode kaarten enzo...
[edit] Ik hou er trouwens ook niet van om in het registry te kloten, veronderstel dat er wat mis gaat. Ja, daar ben ik doodsbang voor... [/edit]
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:46
Verwijderd
Citaat:
henri schreef:

We zijn ook wel wat gewend van McLaren met geblaat
spraken henri
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 11:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Is dat dan niet te merken bij @home? Ik bedoel, met dan geetter met die gele/rode kaarten enzo...
Nope. Je maximale transferrate gaan niet omhoog, IE werkt alleen wat efficienter.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 12:18
Vinzz
Vinzz is offline
slecht gekozen titel van dit draadje en deze "truc" is al lang bekend
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

Nope. Je maximale transferrate gaan niet omhoog, IE werkt alleen wat efficienter.
Oke
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 12:48
moi21
moi21 is offline
Citaat:
DutchECK schreef:

Oke
oke ik heb het gedaan en het werkt inderdaad maar als ik nu van die 10 die ik moest invullen een 50 maak en van die 20 een 60 gaat het dan nog snelller ???
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 13:13
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
moi21 schreef:

oke ik heb het gedaan en het werkt inderdaad maar als ik nu van die 10 die ik moest invullen een 50 maak en van die 20 een 60 gaat het dan nog snelller ???
dat moet je niet doen, dan gaat het te snel en wordt je pc opgeblazen

nee, geintje, maar veel dingen hebben een optimale waarde, dat is niet altijd de maximale
Oud 24-06-2002, 13:34
Verwijderd
Als je te hoge waardes gebruikt worden je downloads vaak afgebroken en kost het juist extra tijd.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 22:41
Verwijderd
Maar hoe maak je nou die backup?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 22:47
Zig
Zig is offline
Schiet ik er ook nog iets mee op met adsl?
Oud 25-06-2002, 07:16
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
misschien stomme vraag...maar geldt dit ook voor Opera o.i.d? aangezien ik allang van IE afgestapt ben
Oud 28-06-2002, 13:09
Droyd
Droyd is offline
Ik denk dat daar net een van de voornaamste verschillen ligt bij opera...waarschijnlijk laad opera standaard de pagina's reeds efficienter...denk ik he
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 15:05
McMotion
McMotion is offline
die registry key staat er bij mij niet bij

zal vast wel anders zijn met Win2k?
Oud 29-06-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef:
die registry key staat er bij mij niet bij

zal vast wel anders zijn met Win2k?
Citaat:

Indien ze er tussen staan sla de volgende stap dan over en ga naar stap 4. Indien niet, volg dan gewoon de verdere instructies.

Stap 3: waarden bijvoegen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten