Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2006, 20:58
Verwijderd
Ik zit erover te denken om een home cinema set voor m'n slaapkamer te kopen. Maar ik kwam later op het volgende idee:

Waarom koop ik niet gewoon een goede dvd speler en een los 5.1 systeem (gewoon 5 boxen en een sub dus). En dan sluit ik die 5.1 set op de koptelefoon aansluiting van de tv aan... dan ben je veel goedkoper uit. Mijn pa zegt dat dat niet werkt omdat je dan geen geluid uit die boxen krijgt omdat de tv maar een 5w versterker heeft ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2006, 21:18
]{ing
]{ing is offline
zeg maar gerust 5 milliwatt, hehe. daarvanaf gezien heeft de hoofdtelefoon maar een mono of stereo signaal, geen 5.1

slimste is een redelijke instap 5.1 amp (denon of marantz van zo'n 250 euro) en dan 5 losse speakers en een subwoofer (bijv 4x monitor, 1x center en een sub, 8 a 900 euro).
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 21:29
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 06-04-2006 @ 22:18 :
zeg maar gerust 5 milliwatt, hehe. daarvanaf gezien heeft de hoofdtelefoon maar een mono of stereo signaal, geen 5.1

slimste is een redelijke instap 5.1 amp (denon of marantz van zo'n 250 euro) en dan 5 losse speakers en een subwoofer (bijv 4x monitor, 1x center en een sub, 8 a 900 euro).
Tsja maar dan kan ik dus netzogoed een Home Cinema Set kopen van zo'n 600 uroo's
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 15:50
]{ing
]{ing is offline
nee want die klinkt slechter dan wat ik zei, en als een onderdeel kapot is (dvd speler, versterker..) werkt vaak de hele keten niet meer
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 16:18
Shock
Shock is offline
Sluit je tv aan op een versterker, zoals [{ing al zei.
Koop géén setje met één sub en 5 kleine speakertjes. Zorg er in ieder geval voor dat je frontspeakers fullrange zijn.
Oud 07-04-2006, 20:34
Verwijderd
Aangezien mijn budget op zo'n 600 euro zit word het te duur om een losse versterker, losse dvd-speler en losse boxen te kopen.
En voor 600 euro heb je toch wel een redelijke home cinema set, het hoeft geen perfect geluid te hebben; tis maar voor de slaapkamer.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 17:31
paco de taco
paco de taco is offline
Inderdaad, beter een redelijke 5.1 versterker kopen en daar dan los speakers bij zoeken. Een Denon 1706 voor 399,- bijvoorbeeld.
Of Jvc heeft bijvoorbeeld anders ook wel iets voor 249,-
Onkyo heeft ook een complete set met losse componenten voor 599 geloof ik maar dan ben je met zo'n denon beter af. Beter daar nog wat oude speakers opzetten tot je gespaard hebt voor betere speakers bijvoorbeeld. Des noods als je er maar 2 hebt voorlopig even stereo.
Oud 09-04-2006, 11:58
]{ing
]{ing is offline
ik zou idd ook beginnen met oude speakers als je nog geen geld hebt, of twee goedkope maar goede (bijvoorbeeld dali concept 1 voor 99 euro per stuk). kan je altijd nog bijv concept 6 vloerstaanders en center toevoegen in een later stadium, en de concept 1's als rears gebruiken..

die denon 1706 kost online en in duitsland 270-280 euro, dus dat valt nog mee. zeer goede versterker voor het geld, heeft zelfs 7.1 decoder en 7x 75 watt amps. moet het nog goedkoper zoek dan naar een ouder model denon met bijv 5 of 6 kanalen..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 14:11
HTRULEZZ
HTRULEZZ is offline
zoals de voorgangers al zeiden, het liefst geen all in one setje maar losse speakers en versterker. dit werkt positief op t geluid oa omdat de kwaliteit gewoon stukken hoger ligt van de bouw. de eerste tip die ik je kan geven is, ga naar een hifi zaak in de buurt en beluister daar speakers, koop nooit zomaar iets op het internet, want niets is zo persoonlijk als speakers. het kan best dat je uiteidnelijk liever een speaker hebt van 50 euro per stuk als 1 van 1500. ik wil hier mee zeggen: losse componenten zijn on 90% van de gevallen beter ( niet als je denkt aan 40 jaar oude speakers etc) en je hebt niet persee een est nodig van mark levinson en mooie martin logan speakers en audioquest kabels om tevreden te zijn over je geluid.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 18:26
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
HTRULEZZ schreef op 05-07-2006 @ 15:11 :
*knip*
Ik denk dat de TS er na 3 maanden wel uit is
Oud 06-07-2006, 07:29
HTRULEZZ
HTRULEZZ is offline
oh oops niet gezien