Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar goed, als je die hebt stop je in de scart van de tv een blokje met zowel s-video als composite-ingang, en dat sluit je op elkaar aan. Soms werkt het met composite èn met s-video, soms werkt maar één van de twee (meestal alleen composite).
|
Dat bestaat zeer zeker, je hebt enkel een grafische kaart (videokaart) in je pc nodig die dit ondersteunt een een redelijk recente tv.
De meeste grafische kaarten hebben tegenwoordig wel een tv-out (enkel op het moederbord ingebouwde modellen niet), als je veel games speelt, zal je waarschijnlijk wel een tv-out hebben. Aan je tv heb je verschillende mogelijkheden, die heb ik enige tijd geleden in een andere post uitgelegd: http://forum.scholieren.com/showthre...3#post19460123 Daarmee zou je redelijk ver moeten komen, het is gewoon de verschillende mogelijkheden van je pc en je tv naast elkaar leggen. Als je een lcd/plasma-tv hebt, zeker met dvi of desnoods met d-sub(vga) aansluiten. Met HDMI zou ik me op dit moment niet inlaten om je pc aan je tv aan te schakelen: als je een plat tv-scherm hebt met HDMI zal daar in 99% van de gevallen ook DVI op aanwezig zijn, die HDMI zal dan over enige jaren gebruikt worden voor je BlueRay/HD-DVD-speler (DVI zal misschien ook werken, maar zeker niet op volledige resolutie).
||
Citaat:
Ik had en de DVD speler en m'n pc aangesloten op de tv. Ik gebruikte op het moment dat het gebeurde de tv als 2e desktop en toen zette ik de DVD speler aan om er een film ofzo in te stoppen. Gevolg was dat de hele tv flipte. Kleuren liepen door elkaar en het beeld was echt zeer klote.
||
Citaat:
Nu bij klank, gaat dit in principe perfect, vermits dat toch maar (samengesteld sinusoïdale) golven elektriciteit zijn. Bij video zijn daar nog extra trucjes op toegepast: je beeld moet opgebouwd worden uit verschillende lijnen en per lijn moeten er verschillende puntjes in verschillende kleur getekend worden. Er zit een bepaald referentiesignaal in om de koppelen aan de rechterbovenhoek, maar als je twee videobronnen op één ingang tegelijktijdig aansluit lopen die signalen niet synchroon, waardoor je beeld begint te verschuiven (omdat dat referentiesignaal twee maal binnenkomt, je tv wilt dus corrigeren en dat lijkt voor ons dan enkel een glitch). Hier op de tv heb ik dat ook soms (ik heb eveneens mijn pc op de tv-out (met composiet, ik zit hier met zo'n afdankertje van een tv, maar hij geeft nog wel beeld) en bij op de scart-doos een PS2 en een XBox). De tv hier doet het na meerdere malen twee signalen doorgestuurd te hebben nog perfect hoor, gewoon niet met beide signalen daarop , het kàn natuurlijk wel dat je tv daardoor de geest zou geven, maar dan heb je volgens mij toch wel met een erg brakke tv te doen (als mijn oude tv van het overbekende en overal als betrouwbaar bestempelde "Goldstar" het overleeft, moet een echte merk-tv dat ook kunnen, lijkt me). Wat je moet doen is gewoon het signaal van de computer onderbreken als je dvd wilt kijken, dat kan ofwel door de bureaubladuitbreiding uit te zetten, door de composietkabel vertrekkende aan de computer uit te trekken (waarschijnlijk iets te vervelend, vermits kabels toch meestal ergens weggewerkt zijn) of door een schakelaartje te maken op die kabel, waarmee je dat signaal kan onderbreken. Die schakelaar kan je dan eventueel net in het zicht leggen zodat je desgewenst kan omschakelen.
||
Citaat:
||
Citaat:
Anders zou ik het ook niet direct weten, wat er juist scheelt of hoe het te verhelpen is.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Pc->TV Kabel] 7pin S-video Psychopath | 27 | 10-01-2006 07:58 | |
Software & Hardware |
foutje in html code Evelientjuh | 16 | 16-07-2003 08:13 |