Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2006, 23:08
Tiño
Tiño is offline
Hoi allemaal,

ik vroeg mij of het mogelijk is om een film die je op je PC hebt, ipv op je PC monitor ook op je TV kunt afspelen?

Bestaat er een kabel oid om dus van je PC naar je TV te zenden?

Zo ja, hoe heet dit?

Alvast bedankt!
Oud 17-04-2006, 01:10
Darko
Darko is offline
Zeker, kun je een s-video kabel voor gebruiken. Voor het geluid gebruik ik dan vaak een kabeltje met twee tulpstekkers aan de ene kant en 3.5mm jack aan de andere. Works like a charm.
Oud 17-04-2006, 18:52
paco de taco
paco de taco is offline
Afhankelijk van wat voor uitgangen je op je pc hebt en welke ingangen op je tv.
Er zijn ook kabels van scart naar s-video en mini jack
Oud 18-04-2006, 00:02
Wammus
Wammus is offline
En je tv moet het ondersteunen. Wees wel een beetje voorzichtig met DVD spelers enzo want zo heb ik een keer de tv gemold.
Oud 18-04-2006, 06:15
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
wammus schreef op 18-04-2006 @ 01:02 :
En je tv moet het ondersteunen. Wees wel een beetje voorzichtig met DVD spelers enzo want zo heb ik een keer de tv gemold.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 14:01
Verwijderd
Je tv moet het ondersteunen? Whut?

Correct me if i'm wrong maar uiteindelijk ontvangt de TV toch een doodnormaal scart signaal en moet het dus gewoon wel werken zolang je een scart aansluiting hebt?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 16:01
Shock
Shock is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 18-04-2006 @ 15:01 :
Je tv moet het ondersteunen? Whut?

Correct me if i'm wrong maar uiteindelijk ontvangt de TV toch een doodnormaal scart signaal en moet het dus gewoon wel werken zolang je een scart aansluiting hebt?
Sommige toestellen zijn niet volledig bedraad. Dan kun je óf alleen een s-video signaal óf alleen een composite signaal aanbieden op de scart. Of je wisselt wat pinnetjes om
Oud 19-04-2006, 09:37
Verwijderd
Dat is nieuw voor me.
Enig idee hoe ik dat kan checken? Heb momenteel thuis 2 tv's staan en ga d'r eentje meenemen naar m'n kamer -waar ik em dus aan m'n tv out wil hangen. Alleen thuis niet zo snel de beschikbaarheid over een TV out om het gebeuren te testen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 16:23
Shock
Shock is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 19-04-2006 @ 10:37 :
Dat is nieuw voor me.
Enig idee hoe ik dat kan checken? Heb momenteel thuis 2 tv's staan en ga d'r eentje meenemen naar m'n kamer -waar ik em dus aan m'n tv out wil hangen. Alleen thuis niet zo snel de beschikbaarheid over een TV out om het gebeuren te testen.
Dan moet je een ander apparaat hebben met een s-video- en composite-uitgang, een dvd-spelertje oid? Je kunt ook proberen om een scart-blokje op de uitgang van je dvd-speler te zetten, maar daar geldt hetzelfde verhaal. Als je dvd-speler niet volledig bedraad is, kan het zijn dat een aansluiting geen beeld geeft.
Maar goed, als je die hebt stop je in de scart van de tv een blokje met zowel s-video als composite-ingang, en dat sluit je op elkaar aan. Soms werkt het met composite èn met s-video, soms werkt maar één van de twee (meestal alleen composite).
Oud 20-04-2006, 12:35
Verwijderd
Ik heb een kastje wat het monitor signaal omzet naar composiet of S-Video. Dat heb ik voor wat oudere videokaarten. Beeldkwaliteit is vele malen beter dan die van de gemiddelde svideo uitgang van mid-end videokaarten(En je hebt geen pal/ntsc gezeik).

Soms kan je er op rommelmarkten ngo wel een vinden. Ik heb 15€ betaald bij een computerhandel in 2e hands onderdelen.
Van Trust geloof ik.

Er is een nadeel aan; die dingen ondersteunen vaak maar een resolutie tot zoveel en zoveel bij zoveel herz.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 14:07
HTRULEZZ
HTRULEZZ is offline
er zijn inderdaad verschillende mogelijkheden, ligt vooral aan de tv.
je hebt tv's met scart, component, composite, s-video hdmi etc etc aan mogelijke ingangen. het makkleijkste is natuuurlijk dvi -> dvi of vga-> vga maar dit is niet altijd mogelijk. je hebt ook mogelijkheden om dvi-> hdmi te doen en zo nog heel veel meer, dus het makkelijkste is om te zeggen, wat voor aansluitingen je tv heeft, en je pc.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 14:55
ILUsion
ILUsion is offline
Dat bestaat zeer zeker, je hebt enkel een grafische kaart (videokaart) in je pc nodig die dit ondersteunt een een redelijk recente tv.

De meeste grafische kaarten hebben tegenwoordig wel een tv-out (enkel op het moederbord ingebouwde modellen niet), als je veel games speelt, zal je waarschijnlijk wel een tv-out hebben.

Aan je tv heb je verschillende mogelijkheden, die heb ik enige tijd geleden in een andere post uitgelegd: http://forum.scholieren.com/showthre...3#post19460123

Daarmee zou je redelijk ver moeten komen, het is gewoon de verschillende mogelijkheden van je pc en je tv naast elkaar leggen. Als je een lcd/plasma-tv hebt, zeker met dvi of desnoods met d-sub(vga) aansluiten.

Met HDMI zou ik me op dit moment niet inlaten om je pc aan je tv aan te schakelen: als je een plat tv-scherm hebt met HDMI zal daar in 99% van de gevallen ook DVI op aanwezig zijn, die HDMI zal dan over enige jaren gebruikt worden voor je BlueRay/HD-DVD-speler (DVI zal misschien ook werken, maar zeker niet op volledige resolutie).
Oud 06-07-2006, 22:42
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 18-04-2006 @ 07:15 :
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Beetje late reactie maar goed.

Ik had en de DVD speler en m'n pc aangesloten op de tv. Ik gebruikte op het moment dat het gebeurde de tv als 2e desktop en toen zette ik de DVD speler aan om er een film ofzo in te stoppen.

Gevolg was dat de hele tv flipte. Kleuren liepen door elkaar en het beeld was echt zeer klote.
Oud 07-07-2006, 10:01
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
wammus schreef op 06-07-2006 @ 23:42 :
Beetje late reactie maar goed.

Ik had en de DVD speler en m'n pc aangesloten op de tv. Ik gebruikte op het moment dat het gebeurde de tv als 2e desktop en toen zette ik de DVD speler aan om er een film ofzo in te stoppen.

Gevolg was dat de hele tv flipte. Kleuren liepen door elkaar en het beeld was echt zeer klote.
Het lijkt me niet dat je tv daar om zeep van geraakt, hoor. Je hebt waarschijnlijk gewoon een SCART-verlengdoos (zo'n ding met 1 SCART-stekker en dan een doosje met enkele SCART-aansluitingen) zonder een manuele of automatische overschakeling, dat houdt in dat alle signalen van alle apparaten daarop aangesloten naar alle andere apparaten doorgegeven worden en andersom.

Nu bij klank, gaat dit in principe perfect, vermits dat toch maar (samengesteld sinusoïdale) golven elektriciteit zijn. Bij video zijn daar nog extra trucjes op toegepast: je beeld moet opgebouwd worden uit verschillende lijnen en per lijn moeten er verschillende puntjes in verschillende kleur getekend worden. Er zit een bepaald referentiesignaal in om de koppelen aan de rechterbovenhoek, maar als je twee videobronnen op één ingang tegelijktijdig aansluit lopen die signalen niet synchroon, waardoor je beeld begint te verschuiven (omdat dat referentiesignaal twee maal binnenkomt, je tv wilt dus corrigeren en dat lijkt voor ons dan enkel een glitch). Hier op de tv heb ik dat ook soms (ik heb eveneens mijn pc op de tv-out (met composiet, ik zit hier met zo'n afdankertje van een tv, maar hij geeft nog wel beeld) en bij op de scart-doos een PS2 en een XBox). De tv hier doet het na meerdere malen twee signalen doorgestuurd te hebben nog perfect hoor, gewoon niet met beide signalen daarop , het kàn natuurlijk wel dat je tv daardoor de geest zou geven, maar dan heb je volgens mij toch wel met een erg brakke tv te doen (als mijn oude tv van het overbekende en overal als betrouwbaar bestempelde "Goldstar" het overleeft, moet een echte merk-tv dat ook kunnen, lijkt me).

Wat je moet doen is gewoon het signaal van de computer onderbreken als je dvd wilt kijken, dat kan ofwel door de bureaubladuitbreiding uit te zetten, door de composietkabel vertrekkende aan de computer uit te trekken (waarschijnlijk iets te vervelend, vermits kabels toch meestal ergens weggewerkt zijn) of door een schakelaartje te maken op die kabel, waarmee je dat signaal kan onderbreken. Die schakelaar kan je dan eventueel net in het zicht leggen zodat je desgewenst kan omschakelen.
Oud 07-07-2006, 21:49
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 07-07-2006 @ 11:01 :

Wat je moet doen is gewoon het signaal van de computer onderbreken als je dvd wilt kijken, dat kan ofwel door de bureaubladuitbreiding uit te zetten, door de composietkabel vertrekkende aan de computer uit te trekken (waarschijnlijk iets te vervelend, vermits kabels toch meestal ergens weggewerkt zijn) of door een schakelaartje te maken op die kabel, waarmee je dat signaal kan onderbreken. Die schakelaar kan je dan eventueel net in het zicht leggen zodat je desgewenst kan omschakelen.
Dit heb ik gedaan en toen deed hij nog steeds precies hetzelfde. Ik had overigens m'n pc via een svideo kabel aangesloten op een scart koppelstukje waar een svideo aansluiting op zit.
Oud 07-07-2006, 23:11
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
wammus schreef op 07-07-2006 @ 22:49 :
Dit heb ik gedaan en toen deed hij nog steeds precies hetzelfde. Ik had overigens m'n pc via een svideo kabel aangesloten op een scart koppelstukje waar een svideo aansluiting op zit.
S-Video werkt net iets complexer bij het doorsturen van de video, maar volgens mij ook nog steeds met een synchronisatiesignaal (maar dan tweemaal, lijkt me). Ben je overigens zeker dat je tv s-vhs ondersteunt? Bij oudere tv's is dat niet altijd het geval, ook hebben sommige tv's scart-aansluitingen die enkel voor composiet of enkel voor s-vhs geschikt zijn. In dat geval krijg je zwart-wit beeld, weliswaar.

Anders zou ik het ook niet direct weten, wat er juist scheelt of hoe het te verhelpen is.
Reageren

Regels voor berichten