Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2006, 22:07
mepsteen
mepsteen is offline
Een tijd terug is bij ons in de buurt onweer ingeslagen

modem kapot en netwerkkaart geroostert
Het probleem is dat deze netwerkkaart aan het moederbord vastzat, en dat dus het moederbord ook een shock heeft gehad.
Er werd ons gezegd dat er over een periode van 3-6 maanden het goed zou kunnen dat de cpu gewoon niks meer deed.

Kan dit, dat het zo lang duurt voordat errors beginnen?
Oud 03-07-2006, 22:56
Verwijderd
Dat lijkt me sterk. Een processor is kapot of niet, en als hij kapot is dan krijg je geen beeld meer of je krijgt bitfouten. Dat kun je checken door een programma als burn-in test of Prime95 te draaien.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 08:46
J-roenn
J-roenn is offline
Idd bullshit, je hebt wel kans dat er behalve die netwerkkaart nog iets kapot is, maar dan zou het nu al niet meer moeten werken en niet over 3-6 maanden stuk gaan...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 11:45
Verwijderd
Nee dat is geen bullshit, het kan wel degelijk zo zijn dat de cpu een optater gehad heeft waardoor de levensduur verkort is.
Gewoon een keer Prime95 een nacht laten draaien zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 14:01
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 04-07-2006 @ 12:45 :
Nee dat is geen bullshit, het kan wel degelijk zo zijn dat de cpu een optater gehad heeft waardoor de levensduur verkort is.
Gewoon een keer Prime95 een nacht laten draaien zou ik zeggen.
als ie een optater heeft gehad dan is hij of doorgebrand, of niet doorgebrand toch ?

en waarom in hemelsnaam prime95 ? wat is dat voor idioot programma ? kan je beter gewoon een normale stresstest downloaden, en geen distributed computer geblaat...

Laatst gewijzigd op 04-07-2006 om 14:08.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2006, 15:21
Verwijderd
heb je prime95 wel zelf gebruikt of niet?
het uitrekenen van pi tot de miljardste (ofzo) achter de comma is niet bepaald distributed, het is niet voor niets een van de meestgebruikte stresstestprogramma's.

Citaat:
For overclockers, Prime95 has a feature called "Torture Test" that allows maximum stress testing on the CPU and RAM. There are several options allowing the stress test to focus on the memory, processor, or a balance of both.

Usually Prime95 will detect an error within a matter of minutes if an overclock is not stable, however many people like to let the system "burn-in" overnight to ensure long-term stability.
Prime95

en nee, het ding hoeft niet per se doorgebrand te zijn, er kan van alles en nog wat fout gaan aan een cpu bij zoiets.

Laatst gewijzigd op 04-07-2006 om 15:25.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 19:01
Koning
Koning is offline
Lijkt me eerder dat de condensatoren een tik hebben gehad en nu beginnen te klieren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten