Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Je kunt acteertalent idd bijschaven. Perfectioneren. En dat is (bijna) altijd nodig. Want dr werd net in een andere topic gezegd dat je zonder toneelschool meer naturel speelt, maar dat is denk ik vooral bij mensen die zichzelf spelen. Als je ook andere rollen wilt spelen, heb je daar én talent voor nodig én iemand die je bijstuurt...
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Nou... Denk ik niet hoor. Op die toneelscholen is het echt hun doel niet iedereen hetzelfde te laten spelen. Het is hun bedoeling het beste in iedereen naar boven te halen. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Mensen zonder toneelopleiding zijn denk ik bijvoorbeeld mensen uit GT/ST. Nou, dan laat maar...
|
![]() |
Ben je het beste als je net als de rest bent dan? Als ik ooit een productie zou maken let ik toch op andere dingen denk ik. Er zijn zoveel topmensen die zo ongelofelijk goed acteren zonder dat ze ook maar 1 les hebben gehad.
|
Ik denk dat acteren een eigenschap is die ieder mens in zich heeft (ik bedoel. Het mag duidelijk wezen dat iemand die een leugentje om bestwil maakt ook wel acteert). Volgens mij is het zo dat je een goed acteur een aantal eigenschappen heeft.
Durf, Zonder durf kom je er volgens mij niet. Je moet soms je grenzen aftasten en kijken hoe ver je kunt hgaan (een vriend van me is afgewezen op de toneelschool omdat hij niet durfde te zingen). Motivatie. Mag zuidelijk wezen. Als je niet wilt dan kom je er niet. Talent. Toch ben ik ervan overtuigd dat het ook qua taslent in je moet zitten. Sommige mensen nemen nu eenmaal vaker de mimiek van anderen over dan andere mensen, zo zit dat ook met het faken van bepaalde emoties. Techniek. Dit is iets wat je natuurlijk ook met de jaren leert, maar techniek is zeker een vereiste om je mannetje of vrouwtje te kunnen staan op een podium. Met techniek bedoel ik de dingen die gaan van het voldoende verheffwen van de stem totaan het opzoeken van het licht. Ervaring. Zie techniek.
|
![]() |
Er zijn dingen in acteren die je wel kan leren, maar er moet al wat in je liggen zeg maar..
En je moet flinke dosis lef hebben vind ik, want je hebt niks/nauwelijks iets aan acteren als je plankenkoorts hebt. Miriam
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dat dus kwam er wel leuk uit. :-) Nee maar ik probeer gewoon te zeggen dat een acteur afkomstig van zo'n opleiding niet per se beter hoeft te zijn of sterker speelt dan iemand die juist niet zo'n opleiding genoten heeft.
|
Ligt er echt aan hoor. Wat voor acteren. Ik denk dat iedereen dat kan. Liegen is toch ook een soort acteren. Maar de hele goede die hebben het al bij de geboorte in zich.
|
tuurlijk moet het in je zitten... maar of je dat nou in je hebt gekregen door te denken van 'ow wat zou ik graag toneel willen kunnen spelen laat ik het gaan leren en op een toneelschool gaan zitten' of dat je het in je hebt gekregen door je omgeving...
je wordt er in ieder geval ABSOLUUT niet mee geboren!! laat dat duidelijk zijn
|
![]() |
Er moet een soort gevoel in je zitten, om te kunnen acteren, er moet een gevoel van initiatief in je zitten!! Maar als je dat gevoel hebt, kun je op theater/toneel scholen, dat initiatief verder ontwikkelen, en dus zeker dingen leren, maar je moet het zeker in je hebben!!
|
Toen ik nog niet op theaterschool zat speelde ik al toneel met mijn zusjes en nichtjes, terwijl ik toen nog niet wist dat dat toneel was, we vonden het alleen maar leuk om te fantaseren. Maar dat heeft ieder kind (de 1 sterker dan de ander) Alleen de meeste kinderen gaan later intresse hebben in andere dingen of ze gaan zich ervoor schamen. Maar er zijn ook mensen die ermee doorgaan.
Het zit dus in je maar je moet het ontwikkelen en niet bang zijn. denk ik zo |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Method Acting met Robert Castle uit New York ITNY AMSTERDAM | 1 | 26-08-2010 19:02 | |
Films, TV & Radio |
slechte acteurs.. Rioto | 126 | 26-09-2003 23:05 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 | |
Psychologie |
niet meer weten wat je voelt hoeva | 10 | 05-05-2002 13:04 |