Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 10:01
Convulsive
Convulsive is offline
Wel?
Oud 15-06-2001, 10:03
k denk dat het in zekere zin wel in je moet zitten, of dat talent of wilskracht is maakt niet uit. Met beide kun je het leren denk ik
Oud 15-06-2001, 10:03
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Gewoon acteren kan iedereen leren. Maar om écht GOED te kunnen acteren ( en een overtuigende rol neer te zetten ) kun je niet leren. Dat kun je alleen maar doen
Oud 15-06-2001, 10:04
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Gewoon acteren kan iedereen leren. Maar om écht GOED te kunnen acteren ( en een overtuigende rol neer te zetten ) kun je niet leren. Dat kun je alleen maar doen

= ik mee eens
Oud 15-06-2001, 10:05
Convulsive
Convulsive is offline
Hmmmz, wat is gewoon acteren volgens jullie?
Oud 15-06-2001, 10:05
MAS187
MAS187 is offline
Ik denk dat het gedeeltelijk in je zit. De mogelijkheid om in iemands gedachtenwereld te duiken en zich dan ook daarnaar te gedragen, is aangeboren. Acteerlessen zijn er alleen om het te perfectioneren. Je leert dan bewust bepaalde dingen te doen...

Niet dat ik de grote acteur ben, maar ik kan me soms opeens helemaal veranderen

Oud 15-06-2001, 10:08
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
MAS187 schreef:
Ik denk dat het gedeeltelijk in je zit. De mogelijkheid om in iemands gedachtenwereld te duiken en zich dan ook daarnaar te gedragen, is aangeboren. Acteerlessen zijn er alleen om het te perfectioneren. Je leert dan bewust bepaalde dingen te doen...

Niet dat ik de grote acteur ben, maar ik kan me soms opeens helemaal veranderen

Ja ik kan me hier meer in vinden. :-)
Oud 15-06-2001, 10:12
Wennup
Wennup is offline
Je kan et zeker leren dacht ik zow..
Oud 15-06-2001, 10:13
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
MeNdY schreef:
Je kan et zeker leren dacht ik zow..
In hoeverre?
Oud 15-06-2001, 10:16
Wennup
Wennup is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
In hoeverre?
Naja .. je moet natuurlijk geen podium vrees hebben ofzow en het leuk vinden om in de aandacht te staan, maar ik denk dat je het acteren wel kan leren. (teminste ze hebben het mij geleerd) .. en ik kon nou niet zeggen dat ik voor de toneel school zown perfecte actrice was..
Oud 15-06-2001, 10:18
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
MeNdY schreef:
Naja .. je moet natuurlijk geen podium vrees hebben ofzow en het leuk vinden om in de aandacht te staan, maar ik denk dat je het acteren wel kan leren. (teminste ze hebben het mij geleerd) .. en ik kon nou niet zeggen dat ik voor de toneel school zown perfecte actrice was..
Maar denk je niet dat het al in je zat en dat ze je hebben geholpen het naar buiten te brengen?
Oud 15-06-2001, 10:21
Wennup
Wennup is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Maar denk je niet dat het al in je zat en dat ze je hebben geholpen het naar buiten te brengen?
Ik denk wel dat er al iets in me zat, maar ik heb ook meiden gezien die gewoon NIET konden acteren en die toch na 4 jaar opleiding in een musical hebben gespeeld. Dus eigelijk denk ik dat et bijde kan..
Oud 15-06-2001, 10:23
tampaszta
tampaszta is offline
Je moet je talent ontdekken. Echt leren kan je het niet, je kan er wel altijd iets bij leren.
Oud 15-06-2001, 10:25
Wennup
Wennup is offline
ik denk daar wel anders over.. sommige mensen hebben het in zich.. maar ook veel mensen wordt het aangeleerd..
Oud 15-06-2001, 10:26
Convulsive
Convulsive is offline
Ik ken ook wel mensne die geen poot kunnen acteren, maar wel een rol kregen, zodat ze gewoon zichzelf speelden. Ik vind dat een goedkope manier van acteurs/actrices uitkiezen.
Oud 15-06-2001, 10:29
Nuck
Nuck is offline
combinatie
Als je geen talent hebt, zeg maar, zal je denk ik nooit een James Bond worden (om maar even een voorbeeld te nemen)
Oud 15-06-2001, 10:54
Convulsive
Convulsive is offline
Nee maar talent zit in je. Ik denk niet dat talent je aangeleerd kan worden. Je kan talent wel begeleiden e nsturen.
Oud 15-06-2001, 12:37
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Je kunt acteertalent idd bijschaven. Perfectioneren. En dat is (bijna) altijd nodig. Want dr werd net in een andere topic gezegd dat je zonder toneelschool meer naturel speelt, maar dat is denk ik vooral bij mensen die zichzelf spelen. Als je ook andere rollen wilt spelen, heb je daar én talent voor nodig én iemand die je bijstuurt...
Oud 15-06-2001, 12:45
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Je kunt acteertalent idd bijschaven. Perfectioneren. En dat is (bijna) altijd nodig. Want dr werd net in een andere topic gezegd dat je zonder toneelschool meer naturel speelt, maar dat is denk ik vooral bij mensen die zichzelf spelen. Als je ook andere rollen wilt spelen, heb je daar én talent voor nodig én iemand die je bijstuurt...
Over dat zichzelf spelen ben ik het niet helemaal eens, als je tien mensen op 1 lijn zet, 9 afkomstig van een school en 1 naturele. :-) Dan spelen die 9 dat typetje hetzelfde, terwijl die ene het anders neer zou zetten. Misschien nog wel sterker zelfs

Oud 15-06-2001, 18:33
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Over dat zichzelf spelen ben ik het niet helemaal eens, als je tien mensen op 1 lijn zet, 9 afkomstig van een school en 1 naturele. :-) Dan spelen die 9 dat typetje hetzelfde, terwijl die ene het anders neer zou zetten. Misschien nog wel sterker zelfs

Nou... Denk ik niet hoor. Op die toneelscholen is het echt hun doel niet iedereen hetzelfde te laten spelen. Het is hun bedoeling het beste in iedereen naar boven te halen. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
Mensen zonder toneelopleiding zijn denk ik bijvoorbeeld mensen uit GT/ST. Nou, dan laat maar...
Oud 15-06-2001, 20:27
Convulsive
Convulsive is offline
Ben je het beste als je net als de rest bent dan? Als ik ooit een productie zou maken let ik toch op andere dingen denk ik. Er zijn zoveel topmensen die zo ongelofelijk goed acteren zonder dat ze ook maar 1 les hebben gehad.
Oud 16-06-2001, 02:07
Tampert
Tampert is offline
Ik denk dat acteren een eigenschap is die ieder mens in zich heeft (ik bedoel. Het mag duidelijk wezen dat iemand die een leugentje om bestwil maakt ook wel acteert). Volgens mij is het zo dat je een goed acteur een aantal eigenschappen heeft.

Durf, Zonder durf kom je er volgens mij niet. Je moet soms je grenzen aftasten en kijken hoe ver je kunt hgaan (een vriend van me is afgewezen op de toneelschool omdat hij niet durfde te zingen).

Motivatie. Mag zuidelijk wezen. Als je niet wilt dan kom je er niet.

Talent. Toch ben ik ervan overtuigd dat het ook qua taslent in je moet zitten. Sommige mensen nemen nu eenmaal vaker de mimiek van anderen over dan andere mensen, zo zit dat ook met het faken van bepaalde emoties.

Techniek. Dit is iets wat je natuurlijk ook met de jaren leert, maar techniek is zeker een vereiste om je mannetje of vrouwtje te kunnen staan op een podium. Met techniek bedoel ik de dingen die gaan van het voldoende verheffwen van de stem totaan het opzoeken van het licht.

Ervaring. Zie techniek.
Oud 16-06-2001, 08:50
-R-
-R- is offline
Er zijn dingen in acteren die je wel kan leren, maar er moet al wat in je liggen zeg maar..
En je moet flinke dosis lef hebben vind ik, want je hebt niks/nauwelijks iets aan acteren als je plankenkoorts hebt.

Miriam
Oud 16-06-2001, 08:55
Winner
Winner is offline
Talent is altijd wel handig. Ik denk dat ik het wel heb, maar dat talent moet worden uitgebouwd met hard werken.
Oud 16-06-2001, 10:19
Saraï_h
Saraï_h is offline
Je moet je helemaal kunnen inleven in iemand of iets anders, e ndat moet gewoon in je zitten.
Het aanleren kan wel, maar als je graag wilt acteren dan zit het denk ik toch wel in je bloed ofzo
Oud 16-06-2001, 11:25
Verwijderd
Je moet het wel een beetje kunnen, maar niet helemaal. Toen ik ermee begon was ik heel slecht. Ik zeg niet dat ik nu echt goed ben, maar ik ben wel stukken beter geworden.
Oud 16-06-2001, 16:59
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Ben je het beste als je net als de rest bent dan? Als ik ooit een productie zou maken let ik toch op andere dingen denk ik. Er zijn zoveel topmensen die zo ongelofelijk goed acteren zonder dat ze ook maar 1 les hebben gehad.

Neeeeej, dat bedoel ik niet. Ik bedoel met dat ze het beste in mensen naar boven proberen te halen, dat dat dus altijd verschillend is. Want niemand is in hetzelfde het beste. Dus.

Oud 16-06-2001, 18:23
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Neeeeej, dat bedoel ik niet. Ik bedoel met dat ze het beste in mensen naar boven proberen te halen, dat dat dus altijd verschillend is. Want niemand is in hetzelfde het beste. Dus.
:-)
Dat dus kwam er wel leuk uit. :-)
Nee maar ik probeer gewoon te zeggen dat een acteur afkomstig van zo'n opleiding niet per se beter hoeft te zijn of sterker speelt dan iemand die juist niet zo'n opleiding genoten heeft.
Oud 18-06-2001, 19:35
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ligt er echt aan hoor. Wat voor acteren. Ik denk dat iedereen dat kan. Liegen is toch ook een soort acteren. Maar de hele goede die hebben het al bij de geboorte in zich.
Oud 18-06-2001, 20:15
Woodstock
Woodstock is offline
De kunst kan je leren. De wíl moet in je zitten.
en alleen als het in je zit om het te willen, kun je het leren doen.
Oud 24-06-2001, 17:14
the only one
the only one is offline
Het moet wel redelijk in je zitten, maar er valt heel veel te leren...

Maar de echte top acteurs/actrices zijn ervoor geboren...
Oud 01-07-2001, 13:17
McMotion
McMotion is offline
tuurlijk moet het in je zitten... maar of je dat nou in je hebt gekregen door te denken van 'ow wat zou ik graag toneel willen kunnen spelen laat ik het gaan leren en op een toneelschool gaan zitten' of dat je het in je hebt gekregen door je omgeving...
je wordt er in ieder geval ABSOLUUT niet mee geboren!! laat dat duidelijk zijn
Oud 04-07-2001, 10:40
dewdrop
dewdrop is offline
Er moet een soort gevoel in je zitten, om te kunnen acteren, er moet een gevoel van initiatief in je zitten!! Maar als je dat gevoel hebt, kun je op theater/toneel scholen, dat initiatief verder ontwikkelen, en dus zeker dingen leren, maar je moet het zeker in je hebben!!
Oud 10-07-2001, 19:07
lisa
Toen ik nog niet op theaterschool zat speelde ik al toneel met mijn zusjes en nichtjes, terwijl ik toen nog niet wist dat dat toneel was, we vonden het alleen maar leuk om te fantaseren. Maar dat heeft ieder kind (de 1 sterker dan de ander) Alleen de meeste kinderen gaan later intresse hebben in andere dingen of ze gaan zich ervoor schamen. Maar er zijn ook mensen die ermee doorgaan.
Het zit dus in je maar je moet het ontwikkelen en niet bang zijn.

denk ik zo
Advertentie

Regels voor berichten