Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En gaza verpauperen? Klinkt als een soort pleonasme. Sinds de ontvoering is de gazastrook hermetisch afgesloten, dus de hamas wordt wederom bedankt voor het vernietigen van dat beetje Palestijnse economie dat nog bestond. Ik heb zo'n idee dat Israël dit keer door roeien en ruiten zal gaan om hun soldaat terug te vinden. Het AD wist te melden dat vermoed wordt dat hij rond Khan Yunis vast wordt gehouden, dus alles dat daar in de weg staat gaat de grootste problemen krijgen. Of het een bloedbad zal worden, geen idee, hangt ervan af wat de reactie van de hamas is.
||
![]() |
Citaat:
Dus investeer in de Palestijnse gebieden. En haal nou gewoon die nederzettingen weg joh! Dan heb je wel signaal: kijk, we willen dat land niet. We willen zelfs graag weg. Doen jullie nou ook normaal. En dan nog hou je (aan beide zijden) gekken. Helaas! |
![]() |
||
Citaat:
Er zijn zat fundamentalistische organisaties die niets met de hamas van doen willen hebben, de Islamitische Jihad bijvoorbeeld. Wederom; tunnelvisie. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Zolang dat iedereen keer door blijft gaan zie ik een Palestijnse economie ook nog niet ontstaan. Wat ik al zei: de terreur zorgt voor de armoede. Los daarvan heeft Israël zelf genoeg Citaat:
Het opruimen van illegale nederzettingen is nodig, maar beslist geen toverwoord. Citaat:
Wat moet Israël dan doen denk je? Vredesgebaren werken niet, wat dan wel?
Laatst gewijzigd op 28-06-2006 om 16:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laten we met ze allen gaan BBQ'en, discusseren over mensenrechten die geschonden worden, hongersnood in de wereld en mensen die worden opgegeten worden door mensen maken me depri. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Kunnen we er een groot resort voor klikgrage Japanners en vette middle-aged Amerikanen van maken ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Sorry, maar volgens mij komt het de Israeli's wel goed uit: wel een soort van Palestijnse entiteit, maar dan wel een hele zwakke. En tja, die kan dan niks of weinig doen tegen terreur. Israel moet eens ondubbelzinnig kiezen voor een sterke, stabiele Palestijnse staat. Ook wij hielpen de Duiters er bovenop. En zie hier: al 50 jaar vrede. OK, vergelijking is heel kort door de bocht, maar zoals het nu gaat, gaat het ook niet.... Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Agressie waarover al in het tijdperk Arafat afspraken zijn gemaakt over het stoppen ervan, maar nooit heeft (tot Abbas en Qurei eigenlijk) ooit een palestijnse leider die afspraken waargemaakt. (op zich is dat ook niet lastig omdat voor de dood van arafat arafat altijd als een soort democratische dictator regeerde, maar ja) Iedere keer als er acties werden ondernomen was dat in feite als vergelding tegen de fatah, wiens gewapende tak toen destijds nog erg actief was met terreur en de links tussen fatah en de verschillende terreurorganisaties ook sterker waren. Laten we niet vergeten dat de PLO zijn bestaan ook als terreurorganisatie is begonnen. Tegenwoordig zijn aan beide zijden van het hek de hardliners oud aan het worden en zijn het nieuwe leiders die slechts nog problemen hebben met erfenissen uit het verleden. Als die erfenissen nu eens radicaal opgeruimd zouden worden zie ik vrede binnen tien jaar best gebeuren. Citaat:
Ik hoor die claim wel vaker en ik kan er werkelijk niet bij wat het nut voor Israël daarvan is. Iedereen in Israël begrijpt dat er niet zoiets bestaat als een volledige overwinning. Ze kunnen de Palestijnen niet even wegmoffelen, voor zover er überhaupt nog expansionisme leeft in Israël. Dus wat is dan precies de reden waarom het ze goed zou uitkomen? Citaat:
Nu de hamas gekozen is hebben ze daarvan ook een kater en zakt de steun voor de hamas weer in. Ondertussen is Israël de druk van de ketel aan het halen door zich terug te trekken uit Palestijnse gebieden... Eigenlijk is de toekomst heel rooskleurig, als alleen de terreurorganisaties zich maar eens gedeist zouden houden.
||
Citaat:
Die steun is verklaarbaar vanuit de arabische agressie. Als je elk decennium zowat een oorlog hebt dan ga je niet je tegenstanders knuffelen. Daar van uit gaan zou naief zijn, iemand dat verwijten hypocriet.
|
![]() |
||
Citaat:
Dat tegen die tijd de Joodse immigranten ook al geradicaliseerd waren is gezien de voorgaande decennia van haat tegen hen (ik heb het hier niet over WO II) ook geen mirakel.
|
Hamasregering steunt eis kidnappers
De Hamasregering vindt dat Israël Palestijnse gevangenen moet vrijlaten. Daarmee wordt de eis van de ontvoerders van een Israëlische soldaat gesteund. Die werd drie dagen geleden ontvoerd en meegenomen naar de Gazastrook. Israël is daar nu naar hem op zoek. De EU heeft het Palestijns Bestuur opgeroepen alles te doen om hem vrij te krijgen, maar de Hamasregering voelt daar niets voor. Israëlische gevechtsvliegtuigen hebben vanavond over een zomerpaleis van de Syrische president Assad in Latakia gevlogen. Het was volgens het leger een waarschuwing dat Syrië geen Palestijnse extremisten moet steunen http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...48A80F4BE.html Niet slim, want dit betekend dat de hamas zichzelf buitenspel heeft gezet voor een vreedzame oplossing aangezien al bekend was dat Olmert niet van plan is zich te laten chanteren voor vrijlating van een x honderd aantal gevangenen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Klopt, maar dat rechtvaardigt geen onrecht. Feit is dat de autochtonen in palastina gewoon driedubbel genaait werden door een stel mensen die opeens erheen emigreerden. |
![]() |
|
![]() |
En vliegtuigen over Syrie laten vliegen... is dat slim? Mag dat wel? Moet de VN daar niks van zeggen?
En Syrie steunt Hamas? OK, niet goed. Maar Isreal steunt Koerden in Iran. Mag dat wel? In het verleden steunde Israel de contra's in Nicaragua? Mag dat wel? Israel hielp Zuid-Afrika met atoombom? Mocht dat dan wel? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En niemand in het westen moet die arabieren want die zijn maar voor 20% christelijk en verder allemaal enge moslims en moslims hebben geen waarde. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
weinig van te merken ![]() en waarom mag een jood niet wonen waar ie wilt? mm? Als je nu had gezegd: ok, prima lui. Als jullie op de westelijke jordaanoever willen wonen, ga je gang, maar we gaan jullie niet meer beschermen, had ik daar nog in meegekund. De idee dat je eist dat ze op moeten rotten vind ik niks. Net zoals je ook niet kunt gaan pleiten dat alle arabieren in israel moet oprotten. same thing |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Israël arresteert Hamas-minister
Het Israëlische leger heeft op de Westelijke Jordaanoever bij Ramallah Mohammed Barghouti gearresteerd. Hij is minister in de Hamas-regering. Het lijkt erop dat Israël met de arrestatie meer druk wil uitoefenen op de Palestijnen om de ontvoerde militair vrij te laten. Het leger is gisteren begonnen met een grote operatie in de Gazastrook waar de ontvoerde soldaat wordt vastgehouden. Er gaan geruchten dat het offensief naar het noorden wordt uitgebreid. De Hamas-regering vindt dat Israël Palestijnse gevangenen moet vrijlaten. Daarmee ondersteunt ze de eis van de ontvoerders. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...7F31C85AB.html Wisselgeld noemen ze zoiets. Eens kijken wat de hamas ermee gaat doen.
||
Citaat:
![]()
|
Ach, die soldaat is allang dood, Israel bewijst weer eens dat zij beter zijn in hetgene ze de tegenstander verwijten, en de brutaliteit van Israel jegens Syrië zal vast ook nog wel een staartje krijgen.
It's ain't over till the fat lady sings. (ik gok op veel dooien, veel verwoesting en bovenal, veel ellende ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ook altijd met me stomme opmerkingen. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hezbollah bereidt zich voor op ...? hookee | 92 | 22-11-2009 12:33 | |
Palestijnse staat LJ Flem | 342 | 21-05-2003 10:43 | |
Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p) Sweet_Hadar | 52 | 15-05-2003 14:43 |