![]() |
|
Verwijderd
|
owke, 't laatste topic over deze band was uit 2003 dus ik gok dat dit wel mag
zijn er meerdere liefhebbers van The Who aanwezig hier? ik vind ze geweldig, kheb alles + 'n vette DVD van ze http://video.google.com/videoplay?do...John+Entwistle zie dat filmpje voor een bass solo van de legendarische John Entwistle, 1 van de meest invloedrijke bassisten .. jullie favoriete nummers, mening, enzovoorts graag! |
Advertentie | |
|
![]() |
|
The high numbers, maar dat de naam ingewikkeld zou zijn en iedereen zei: who? is totale onzin
edit: ik heb het maar even opgezocht: In de jaren 60 werd The Who opgericht in Londen. Ze heetten toen nog The Detours en hadden Doug Sandom als drummer. In het begin waren ze vooral geïnspireerd door The Beatles, maar later begonnen The Rolling Stones deze rol over te nemen. Rond deze tijd kwam Keith Moon in de band en ontdekten de leden dat er al een andere band met de naam The Detours bestond. Ze veranderden de naam in The Who. In 1963 veranderde, onder invloed van manager Pete Meaden, de naam tijdelijk in High Numbers. Nadat hun eerste single (Zoot Suit/I'm A Face) flopte werd de naam terugveranderd en werd Meaden aan de kant gezet. Nadat Pete Townshend in 1964 zijn gitaar in een woedende bui kapot sloeg op het podium, hetgeen een ware mediahype ontlokte, raakte platenmaatschappij Decca in de band geïnteresseerd. bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Who
Laatst gewijzigd op 27-06-2006 om 12:52. |
![]() |
|
De eerste plaat van The Who is één van de beste platen ooit gemaakt. Ook waren ze in die periode fucking geniaal. Jammer dat je nou zo'n suf filmpje post, want The Who was gewoon dit:
http://www.youtube.com/watch?v=XutyR...arch=the%20who
|
of:
http://www.youtube.com/watch?v=U8GDq...e%20who%20baba it's only teenage wasteland! edit: en omdat het zo'n geniale cover is: http://www.youtube.com/watch?v=DZA5W...l%20jam%20baba
Laatst gewijzigd op 27-06-2006 om 14:54. |
![]() |
|
The Who Live At Leeds is de beste live plaat ooit gemaakt. Die gasten hadden gewoon Zoveel energie op het podium. Vooral de ritme sectie op die plaat is geniaal. De vlugheid en originaliteit van Entwistle en Moon zijn bijna verbazend te noemen.
Oh en het meest geniale TV optreden van The Who is dat van The Smothers Brothers, waarbij Keith nogal wat explosieven in zijn bassdrum heeft gestouwd en de boel zo hard ontploft dat Pete's haar in de fik vliegt en hij half doof word. Dat is pas Rock 'n Roll. ![]() clicky!
|
![]() |
Vandaag is het overigens vier jaar geleden dat John Entwistle in Las Vegas overleed..
Dus ter nagedachtenis wat waanzinnige filmpjes: "Heaven And Hell" (live 1970) "Sparks" (live 1969)" "Young Man Blues" (live 1970)" "My Generation" (live 1979)" "Won't Get Fooled Again" (live 1978 / laatste optreden met Keith Moon) "5:15" (live 2000 / bassolo) De vriendin van Pete Townshend, Rachel Fuller, volgt The Who tijdens de tournee met een caravan en voor elk concert is er een live webcast van ongeveer 2 uur. Daarin ontvangt zij allerlei gasten, en Pete maakt ook elke keer zijn opwachting. Da's hier -> http://thewholive.tv/frontdoor/ Laatst gewijzigd op 27-06-2006 om 20:24. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Powerchords hebbie dankzij Link Wray.
||
![]() |
Citaat:
Pete Townshend en Roger Daltrey zijn nu nog over. Op drums is momenteel Zak Starkey (zoon van Ringo Starr), op basgitaar Pino Palladino, op slaggitaar Simon "broer van" Townshend en op toetsen John "Rabbit" Bundrick. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Keith Moon drumt volgens mij op geen enkel nummer mee, dat je in de film hoort. Pete Townshend was veel aan het experimenteren met synthesizers in die tijd en daarom hebben veel nummers ook opeens synthesizers (bijv. "Sparks"). Ook is "Eyesight to the Blind" helemaal veranderd. Veel van de acteurs, zoals Jack Nicolson, Ann Margret en Oliver Reed, konden helemaal niet zingen. Het nummer van Jack Nicolson werd zin voor zin opgenomen. Jack zong 1 regel, dan werd de opname weer stil gelegd. Vervolgens werd hem de volgende regel voor gezongen en als hij die uiteindelijk een beetje kon nazingen, werd hij opgenomen. Oliver Reed precies het zelfde. Ken Russell, de regisseur, werd door John Entwistle wel eens een "pyschopatische kerstman" genoemd. Hij had hele vreemde ideeën, enfin, als je de film ziet, krijg je een idee daarvan. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daar ben ik me van bewust. Maar toen ik Tommy zag, werd ik pas nieuwsgierig naar het werk van the Who. Los van alle argumenten die je geeft is Tommy gewoon een geweldige rockopera wat de achtergrondinformatie ook betreft. Maakt het uit op welke maníer ik the Who heb leren waarderen? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-06-2006 om 14:30. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
the acid queeeeeeeeeeeeeeeen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Maar Ox, al dat geleuter, vertel eens een mooi wild Who verhaaltje. Ik ben nou wel nieuwschierig.
![]()
||
![]() |
Citaat:
KEITH MOON'S VERJAARDAG In 1967 vierde Keith zijn 20e verjaardag terwijl de band op toernee was met Herman's Hermits in Amerika. Die laatste band was best populair in die tijd. Er was echter een probleempje: onder de 20 werd er geen alcohol geschonken in Amerika. Dus wat deed Keith? Hij maakte iedereen wijs dat het zijn 21e verjaardag was. Als feestlocatie werd het sjieke Holiday Inn hotel in Flint, Michigan uitgekozen. De alcohol vloeide rijkelijk en de dingen liepen danig uit de hand. Brandblussers werden leeggespoten op auto's in de parkeergarage, en als verrassing werd er een reusachtige taart naar binnen gereden in de vorm van een 5 delig drumstel. Daar was Keith helemaal mee in zijn nopjes en al gauw vloog de taart in het rond. Inmiddels was de politie een kijkje komen nemen, omdat de Holiday Inn keten die had gebeld. Keith wilde een taart naar iemand gooien, maar de desbetreffende persoon bukte zich, en de taart belandde recht in het gezicht van de Sherrif. Die was natuurlijk not amused. Keith was er een beetje boos over, rende door de zaal, gleed uit over de taart en viel. Twee gebroken voortanden waren het gevolg. De sherrif had inmiddels de slagroom van zijn gezicht afgelikt en bracht Keith naar een tandarts, waar hij zonder verdoving werd behandeld. Keith was immers zo zat als Helmut Kohl op sterk water. Er gaat ook nog een verhaal de ronde dat Keith een Rolls Royce in het zwembad van het hotel gereden heeft. John Entwistle, de basgitarist van de band, beweert dat het niet gebeurd is, aangezien Keith helemaal niet auto kon rijden. Roger Daltrey, de zanger, beweert het tegenovergestelde. "Keith heeft die Rolls Royce in het zwembad gereden. Geloof me maar, ik heb de rekening gezien, en die loog er niet om". De rekening werd uiteindelijk betaald door de vier Who-leden en de band werd voor de rest van hun leven uit de Holiday Inn keten verbannen. Blijkbaar nam de Holiday Inn het niet zo nauw met die ban.. Pete logeerde naderhand nog een aantal keren in de hotelketen. Wanneer hij dan incheckte, kon hij het niet nalaten om een opmerking te plaatsen over zijn ban. "Ach", is dan het antwoord, "hoe kan een oude man als u nu een ban hier krijgen?" . VUURWERK In hotels amuseerde de band zich ook kostelijk. Wat John en Keith vaak deden, was vuurwerk kopen met een watervast lont. Ze staken het aan, gooiden het in het toilet, en spoelden de WC door. Het vuurwerk blies vervolgens enkele etages lager het toilet op. HET WATERBED Ooit logeerde de band in een hotel waar Keith de bruidssuite had, inclusief luxe waterbed. Dus de hele band amuseerde zich op dat waterbed, totdat het bed opeens open barstte. Het water stroomde door de suite heen, vervolgens de trappen af, en uiteindelijk belde de receptie op, met de mededeling dat er water de lounge binnen kwam. Keith was even in paniek, maar wist het op te lossen. "Dat waterbed van jullie hè, dat is kapotgesprongen toen ik er in lag. Wat is dat voor een kwaliteit? Ik betaal niet voor niks! Al mijn podiumkleren zijn door het water aangetast. Ik eis een schadevergoeding!". En geloof het of niet, maar het hotel heeft Keith een fikse schadevergoeding betaald! "IETS" VERGETEN Tijdens een tour moest de band zich haasten om op tijd het vliegtuig te halen. Het vliegveld lag "een half uur rijden buiten de stad", aldus Pete. Ze waren er bijna, toen Keith tegen de chauffeur zei: "We gotta go back, we gotta go back! I've forgotten something at the hotel". Ze dachten dat hij zijn paspoort misschien vergeten was, of iets anders waardevols. Dus ze draaien om en scheurden terug naar het hotel. De drie bleven in de auto wachten, terwijl Keith naar zijn hotelkamer terug ging. Een paar minuten later kwam hij terug. "Okay, we can go now". Pete vroeg hem: "Keith, what was it you forgot? Why did we have to come back here?". Keith's antwoord: "I forgot to smash the telly". HERRIE Na de opnames van het album "The Who By Numbers" liep Keith door de lobby van een hotel en speelde een cassette van het nieuwe album keihard af. Opeens kwam de manager naar hem toe en vroeg hem: "Can you turn the noise down please, Sir?" Keith zei: "Pardon?" en de manager herhaalde zijn verzoek. Keith vroeg de manager om met hem mee te lopen naar zijn hotelkamer. Toen ze daar aan waren gekomen, zei Keith tegen de manager dat hij buiten de kamer moest blijven staan. Keith gaat de kamer binnen en sloopt hem compleet! Daarna kwam hij naar buiten, zet de cassette speler weer aan en zegt: "Thát was noise... This..." en hij wees naar de cassette speler, ".. this is The 'Oo!!" INJECTIE Vlak voor een optreden had Keith Moon zijn voet gebroken. De dokter gaf hem een buisje pillen en zei: "Als je er nu ééntje van neemt met een beetje cognac, dan kun je het optreden spelen". Keith zei: "Wat, maar ééntje? Ik ben Keith Moon!". En hij nam ze állemaal. Wat bleken die pillen nu te zijn? Het waren ampullen die met een geweer geschoten werden om olifanten te verdoven. De dag erna zat Keith helemaal dizzy en shaky in een rolstoel. Een keer was Keith TV aan het kijken, maar hij kon geen leuke zender vinden. Toen haalde hij zijn jachtgeweer uit en schoot de TV aan barrels. Ook had hij een keer ruzie met zijn vrouw en slingerde een champagne-fles in haar richting. Zijn vrouw bukte, maar de fles vloog in de muur. Keith hing er een lijstje omheen en klaar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jammer dat ze de mini-opera niet speelden, maar waarschijnlijk hebben ze hier, omdat het een festival was, gewoon een hits-show van gemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 15:00. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
The Answer Zepp | 10 | 02-11-2007 18:05 | |
Muziek |
Nieuwe plaat The Cult, zomertour met The Who Carn | 1 | 29-05-2007 19:56 | |
Muziek |
The Who naar Ahoy Verwijderd | 49 | 12-02-2007 21:49 | |
Muziek |
The Van Jets (Winnaar Humos Rock Rally) Help Valentijn | 18 | 20-01-2007 19:42 | |
Muziek |
The 100 worst riffs, licks & solos of all time! Odin | 54 | 25-10-2004 20:56 | |
Muziek |
The Who! ...iemand? Gary X | 35 | 11-08-2003 15:22 |