Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2006, 20:19
Sanctus
Sanctus is offline
Grieks: Euripides' Hippolytus
Latijn: Vergilius' Aeneas

Zijn dit een beetje interessante onderwerpen en hoe zit het met de moeilijkheidsgraad?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2006, 20:22
Verwijderd
Vergilius is een classic en is echt wel te doen (wij hebben hem in de vijfde gedaan).
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 20:31
Sanctus
Sanctus is offline
En Euripides?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 21:21
Dynamico
Dynamico is offline
Dat is wel even slikken. Niettemin vast goed te doen met de juiste dosis inzet, en allebei erg leuk.
Oud 03-07-2006, 21:07
ecrivaine
ecrivaine is offline
yay, Euripides voor mij.
Ik vind het wel leuk dat het een tragedie is. Al had ik de Bacchanten liever gehad; daarvan ben ik naar de opera geweest. (heel mooi trouwens)
Wat maakt Euripides zo moeilijk? Mijn leraar zei dat het in elk geval wat makkelijker was dan Sophocles...
Oud 12-07-2006, 19:26
Alwien
Alwien is offline
Wij hadden in 2005 Vergilius als "schaduwauteur" (naast Ovidius' Metamorfosen) Ik vond 'm toen goed te doen. Leuk ook.
Oud 20-07-2006, 12:41
Belgarath
Belgarath is offline
Vergilius is niet zo moeilijk inderdaad. Bovendien krijg je er vast weer een prachtig werkboek bij zodat je van de zin nog maar een paar woorden zelf hoeft op te zoeken. ( ) Zelf vind ik Vergilius niet erg boeiend, maar "de gustibus..."

Euripides is ook niet zo moeilijk, iirc. Maar ik heb een stuk Medea gelezen, de Hippolytus niet. Euripides lijkt me best leuk.

Edit: als ik het pensum zo eens bekijk heb je het met Vergilius wel getroffen. Een groot gedeelte gaat over de val van Troje en een groot deel over Dido (niet mijn smaak). Euripides ziet er ook fascinerend uit met tussenkopjes als: "Vrouwen? Waren ze er maar niet!" en "Een vrouw met hersens is nog erger dan zonder"
Oud 21-07-2006, 09:11
Verwijderd
Ik denk dat je het erg getroffen hebt. Vergilius vind ik persoonlijk erg leuk en totaal niet moeilijk, heb ik in de vijfde gedaan. Hippolytos van Euripides heb ik zelf nog niet gelezen, maar toneelstukken zijn over het algemeen niet zo moeilijk en ook erg leuk. Ik hoop dat je een beetje leuk pensum hebt van vergilius, weet je al wat het hoofdonderwerp is?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 18:34
Verwijderd
Vergilius is inderdaad niet erg moeilijk, en ook wel heel leuk.
Euripides heb ik nog niet gehad,maar lijkt me desondanks wel leuk. Maar.. moeilijk? Geen idee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten