Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2006, 12:30
Konijn
Konijn is offline
Hallo,

Ik heb een aantal weken geleden korting aangevraagd voor mijn studie aan de OU. Deze korting is 50 of 80 procent, afhankelijk van het inkomen. Nu is de beslissing voor mij gevallen op 50 procent, terwijl ik volgens mijn eigen berekeningen op 80 procent kom. Nu ik de beslissing in huis heb, zie ik aan hun berekeningen dat ik een fout heb gemaakt met het invullen van de periodes van mijn loon. Zij hebben dit dus voor mijn ene werkgever wel gecorrigeerd, maar voor mijn andere werkgever niet. Hierdoor zit ik precies boven de grens voor 80 procent korting.
(Ik ben precies in de peilperiode gestopt met werken bij mijn ene werkgever en begonnen bij de andere). De berekening is nu gebaseerd op één maand loon meer dan ik heb gehad van mijn oude werkgever. Als dit eraf gaat, zit ik twee euro ónder de grens.
Ook hebben ze het loon van mijn ene werkgever wel omgerekend naar maanden, en van mijn andere werkgever niet, terwijl het allebei 4-wekelijks is.
Kan ik een bezwaarschrift indienen als ik zelf de oorspronkelijke gegevens dus fout heb opgeschreven? Ik had uiteraard kopietjes van loonstrookjes bijgevoegd (en zij hebben daar ook gebruik van gemaakt om te corrigeren).
Oud 18-07-2006, 12:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je niet gewoon even bellen en zeggen dat je iets niet goed ingevuld hebt en vragen wat je nu moet doen (bezwaarschrift of misschien gewoon opnieuw aanvragen?). Als die mensen daar een beetje menselijk zijn hebben ze wel begrip voor een fout van jouw kant en is een bezwaarschrift misschien niet eens nodig
Oud 18-07-2006, 13:24
Konijn
Konijn is offline
Opnieuw aanvragen is in mijn geval niet mogelijk (of tenminste, dan verschuift de peilperiode en in die nieuwe periode zit ik sowieso boven de grens). Dus als het met een bezwaarschrift over deze peilperiode kan lukken, zou dat prima zijn.
Ik ga inderdaad maar eens bellen, sowieso hoe ik dan bezwaar moet maken, misschien moet er een verklaring van de oude werkgever bij wanneer ik gestopt ben met werken ofzo.
Ik heb nog nooit een bezwaarschrift geschreven, maar dat zal ook wel weer lukken.
Oud 18-07-2006, 18:13
Luminon
Luminon is offline
Je beste optie is inderdaad een bezwaarschrift indienen, zie hier pagina 11/13 voor de details van dit bezwaarschrift.
Oud 18-07-2006, 18:21
Konijn
Konijn is offline
Dankjewel voor je reactie, maar je linkt naar de oude brochure in plaats van de nieuwe. Ik ben al student aan de OU en ben dus uiteraard op de hoogte van de site.
Oud 19-07-2006, 06:07
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
euh
hoezo kun je korting krijgen voor je studie dan..

( wist niet eens dat zoiets bestond.. )
Oud 19-07-2006, 09:54
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 19-07-2006 @ 07:07 :
euh
hoezo kun je korting krijgen voor je studie dan..

( wist niet eens dat zoiets bestond.. )
Omdat je geen stufi krijgt voor die studie. Oftewel, je moet álles zelf betalen. Omdat ik qua inkomen rond bijstandsniveau zit, kan ik dat niet betalen zonder die korting.
Reageren

Regels voor berichten