Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2006, 09:37
Verwijderd
Ik ben van plan het spel te kopen, omdat diablo saai begint te worden. Maar ik ben dan wel van plan om het alleen maar online te gaan spelen. Is dit spel het waard om te kopen als je alleen maar online wil gaan spelen, want misschien is die online functie gewoon een extra'tje. Bij diablo kan je er echt wat mee, zo kun je samenwerking om quests te halen.

Is dit spel voor online mogelijkheden een waardige opvolger van Diablo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2006, 17:42
Viporizer
Viporizer is offline
Op die vraag kan ik niet antwoorden. Maar 1 ding kan ik je wel vertellen.

Guildwars heeft wel aardig wat weg van Diablo. Je kan ook je hele interface aanpassen naar bijvoorbeeld de stijl van Diablo. Wammus bijvoorbeeld speelde ook heel veel Diablo en is nu ook overgestapt op Guildwars.
Oud 07-07-2006, 17:53
robbzooi
robbzooi is offline
En waarom deel je dat mee?
Oud 07-07-2006, 18:51
Verwijderd
Citaat:
robbzooi schreef op 07-07-2006 @ 18:53 :
En waarom deel je dat mee?
Ik vind het niet erg, bovendien geeft hij waardevolle informatie. Iets dat ik niet kan zeggen van jouw reply.

Ik ben ook aan het nadenken over Guildwars, maar ik ben toch wel gecharmeerd op de manier waarmee je bij Titan Quest speelt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 23:09
Wammus
Wammus is offline
Ik ben inderdaad geneigd te roepen over te stappen op Guild Wars hoewel ik stiekem terug verlang naar Diablo wat toch echt beter was. Mja nostalgie enzo he.

Titan Quest heb ik nooit gespeeld dus daar kan ik niet over oordelen. Er is nog een andere RPG die ook vrij veel weg heeft van Diablo maar daar ben ik de naam zo ff van vergeten.
Oud 07-07-2006, 23:58
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 08-07-2006 @ 00:09 :
Ik ben inderdaad geneigd te roepen over te stappen op Guild Wars hoewel ik stiekem terug verlang naar Diablo wat toch echt beter was. Mja nostalgie enzo he.

Titan Quest heb ik nooit gespeeld dus daar kan ik niet over oordelen. Er is nog een andere RPG die ook vrij veel weg heeft van Diablo maar daar ben ik de naam zo ff van vergeten.
Sacred? Divine Divinity?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 02:22
Paperz
Paperz is offline
He is wel een aardig spel, veel 'classes' en veel opties...
ziet er goed uit, alleen in kan, door een luxe probleem, niet meer met zo'n view spelen... of iig niet zonder dat ik rond kan draaien met de camera. (en sinds dit redelijk 3d is vind ik 't een beetje jammer... het zou imo makkelijk een diablo game in NWN engine kunnen zijn)

Ik heb er verder ook veel goeds over gelezen (online e.d) maar wel weinig gehoord over hoe 't online is...
Oud 08-07-2006, 08:24
Verwijderd
Divine Divinity is een beetje een parodie op Diablo. er zitten veel droge grappen in, maar op zich is het nog best een aardige RPG. en hij kost maar 7 euro (bij FRS)

Titan Quest lijkt echt veel op diablo qua hakken en skills. hij is nog niet zo uitebreid met items als met de uitbreiding van D2, maar ik vind eerlijk gezegd de verhaallijn van Titan Quest veel toffer. veel mythologie en stuff. voor de rest is het veel van het zelfde (maar wel vet). Je kan voor zover ik weet de single player eerst bijvoorbeeld alleen spelen, dan in multiplayer verder gaan waar je gebleven bent en tot 6 man geloof ik gaan knokken en daarna gewoon weer in je up verder gaan.

Guild Wars heb ik nooit gespeeld.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 10:40
Verwijderd
Guild Wars is totaal iets anders dan Diablo.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 11:52
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Misschien moet je ff die gratis 10-day trial van world of warcraft proberen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 17:06
Verwijderd
waarom gaat dit eigenlijk over guild wars en WoW. De topicstarter vraagt of dit een waardige opvolger van diablo is. Ik vind zelf van nee, maar toch een goede poging.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 19:58
Verwijderd
Is hier wel iemand die dit spel werkelijk heeft gespeeld online?

Guildwars and WoW zijn ook een optie, maar dat is niet echt Diablo achtig. Wat ik het belangrijkst vind is dat je gedwongen wordt samen te werken. Anders is het spel zo saai, kan je het net zo goed in singleplayer gaan spelen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 03:36
Verwijderd
ik heb het geprobeerd maar Titan quest is (heeel!) erg crashgevoelig.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 10:11
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Dr. Aep schreef op 09-07-2006 @ 04:36 :
ik heb het geprobeerd maar Titan quest is (heeel!) erg crashgevoelig.
aye same here
Oud 09-07-2006, 12:19
airbag
airbag is offline
Ben de laatste tijd fanatiek TQ aan het spelen, en was inderdaad een hel om hem crashloos aan de praat te krijgen. Maar nu het eenmaal gelukt is crashed hij dan ook nooit meer.. Wel heb ik op mijn systeem nog altijd last van slowdowns als het nacht wordt, en bij meerdere lichtbronnen. Dit is op een AMD 3800+ X2 / 2GB RAM / Geforce 7800GT , zo kun je inschatten wat het met jouw systeem doet. Op m'n broertjes 3000+ / 768MB / 5900XT loopt hij echter bijna net zo goed .

Ik kan echter weinig zeggen over MP, daar ik eerst het verhaal solo door wil spelen. Wel kan ik zeggen dat het er op lijkt dat casters krachtiger zijn in de hogere difficulties dan melee classes en het spel dus naast de performance issues ook nog wat te balancen heeft. Best zonde, want so far is hij gameplay-wise, als je van button mashen houdt, erg relaxed.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 12:20
Verwijderd
same everywhere het hele forum van titan quest staat er vol mee. er zijn er wel die veel baat hebben bij de patch, maar nog veel meer niet heb ik het idee. ( hoewel, degenen die geholpen zijn gaan natuurlijk spelen en niet op dat forum kloten)

ik heb in ieder geval opnieuw geinstalleerd, en ik laat die patch voor wat het is. hoewel ik baal dat ie automatisch wil updaten in multispeel. want met die update doet ie geen moer
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 12:27
Onorthodox
Onorthodox is offline
Nou, ik heb nog geen enkele crash in Titan Quest gehad.

Het enige waar ik me wel aan begin te storen is de onbalance van classes; casters zijn echte imba en melee is echt zwaar underpowered.
En dat er voor mijn caster alleen maar vette melee zooi dropped.

Voor de rest is het wel een kickuh game. Speelt lekkerder dan Diablo 2
Oud 09-07-2006, 17:23
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Lollokaust schreef op 08-07-2006 @ 00:58 :
Sacred? Divine Divinity?
Sacred inderdaad. Was wel vermakelijk hoewel ik alleen de demo heb gespeeld. Ik weet alleen niet of er ook een multiplayer optie in zit.

Zoals gezegd speel ik ook Guild Wars en ik vermaak me er wel mee. Het is niet echt Diablo ofzo maar wel een vet spel. Op zich kan je een groot gedeelte soloën maar in een guild is het echt beter. Sowieso is het spel meer gericht op PVP hoewel je je met de PVM ook wel even vermaakt. Bovendien moet je die wel doospelen omdat je in PVM skills unlockt die je in PVP weer kan gebruiken.
Oud 09-07-2006, 17:36
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
wammus schreef op 09-07-2006 @ 18:23 :
Sacred inderdaad. Was wel vermakelijk hoewel ik alleen de demo heb gespeeld. Ik weet alleen niet of er ook een multiplayer optie in zit.

Zoals gezegd speel ik ook Guild Wars en ik vermaak me er wel mee. Het is niet echt Diablo ofzo maar wel een vet spel. Op zich kan je een groot gedeelte soloën maar in een guild is het echt beter. Sowieso is het spel meer gericht op PVP hoewel je je met de PVM ook wel even vermaakt. Bovendien moet je die wel doospelen omdat je in PVM skills unlockt die je in PVP weer kan gebruiken.
Sacred gold had een MP. ik heb Sacred even gespeeld, maar vond het niet zo spelen als DII.
Oud 09-07-2006, 17:40
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 08-07-2006 @ 20:58 :
Is hier wel iemand die dit spel werkelijk heeft gespeeld online?

Guildwars and WoW zijn ook een optie, maar dat is niet echt Diablo achtig. Wat ik het belangrijkst vind is dat je gedwongen wordt samen te werken. Anders is het spel zo saai, kan je het net zo goed in singleplayer gaan spelen.
WoW vond ik eigenlijk een soort spirituele opvolger van Diablo, de manier waarop de talent trees werken is heel herkenbaar voor elke diablo fan. Je kan in WoW in principe een heel eind komen solo maar het leukste is toch om met anderen instances en quests te doen, wat vaak ook een groep vereist. In het begin van het spel werkt je vaak met groepen niet groter dan 5 man, naar het einde toe 10 man, en endgame vorm je raids van 20 of 40 man, waarin heel strak samengewerkt moet worden. Als je iemand kent die WoW speelt kun je vragen of je zijn 10-day trial mag gebruiken, kun je het uitproberen.

Citaat:
Lollokaust schreef op 08-07-2006 @ 00:58 :
Sacred? Divine Divinity?
Divine Divinity is wel een goed spel, zeker de moeite waard maar dan in singleplayer, niet online. Sacred is een verschrikkelijk kutspel.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 18:39
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Luminon schreef op 09-07-2006 @ 18:40 :
Als je iemand kent die WoW speelt kun je vragen of je zijn 10-day trial mag gebruiken, kun je het uitproberen.
Hoeft niet meer, je kunt op de site zo een 10 day trial aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 11:16
Verwijderd
Nooit Diablo gespeeld, Titan Quest heb ik wel maar nog bijna niet gedaan, dat lijkt ook wel leuk, maar Guild Wars is toch wel beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten