Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2002, 17:18
Flexus
Flexus is offline
Kan het zijn dat Kazaa je harde schijf naar de kloten zou kunnen helpen? Wanneer je downloads aan hebt staan, schrijft dat programma namelijk constant naar je harddisk.

Ik krijg nl. bij het opstarten Scandisk voor mijn neus (o.a. FAT errors, niet zo best volgens mij): nadat ik die fouten een beetje verholpen heb komen ze steeds nadat ik Kazaa heb gebruikt weer terug.

Iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2002, 19:55
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Lijkt me sterk, KaZaA schrijft alleen naar je HD als je down/upload lijkt me...bovendien zijn er zat andere programma's (windows, spellen) die veel naar je HD schrijven...is je HD niet gewoon stuk?
Oud 20-06-2002, 22:57
Verwijderd
Nee, dat is bekend.

Kazaa is een programma wat ontzettend veel load veroorzaakt. Niet alleen opent het constant browservensters met reclame, het heeft ook nog 'ns een heel domme manier van schrijven. Het gebruikt geen receive-buffer zodat alle bytes direct op de schijf geschreven worden, daarom is er zoveel activiteit. Verder heb je waarschijnlijk 'function as supernode' aanstaan. Dan gebruiken anderen je PC om te zoeken (hoe dat precies werkt weet ik niet).

Iig is veel schijfactiviteit onder Kazaa normaal, het is gewoon een shitprogramma
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 14:57
Chimera
Chimera is offline
Nare man,

Dat bytes direct naar je HD geschreven worden klopt niet. Kazaa gebruikt gewoon standaard Win32-API calls om data weg te schrijven, en windows buffert die data zelf. Het is dus onzinnig om ook nog eens binnen Kazaa te gaan bufferen, omdat je dan dingen dubbel doet. Daarnaast buffert je HD zelf ook nog eens data.

Verder heb ik nog nooit problemen met Kazaa en/of Kazaa Lite gehad, ik denk dus eerder dat het een configuratieprobleem of een foute install is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 01:28
CryptapiX
CryptapiX is offline
tuurlijk kan dat..
weet je hoe godsgruwelijk veel spyware kazaa op je pc installeert ?
alleen daarvan zouden mijn hdds bang worden..
ik zou ze het nieteens AAN willen doen om kazaa te installeren..

ok ff serieus
neej denk niet dat dat kan..
naja alles kan tegenwoordig he
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 00:59
RAARRAAR
RAARRAAR is offline
De gewone Kazaa is idd nog al kut gebuik de lite versie da scheelt al een hoop voor de mensen die nie weten wat da is das kazaa zoals het ooit bedoeld was dus zonder die K*T banners en die ander nutteloze opties en de spyware is er uit gesloopt kijk ff op http://www.kazaalite.tk/

Greetz RAAR
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 18:22
@pie
@pie is offline
Citaat:
RAARRAAR schreef:
De gewone Kazaa is idd nog al kut gebuik de lite versie da scheelt al een hoop voor de mensen die nie weten wat da is das kazaa zoals het ooit bedoeld was dus zonder die K*T banners en die ander nutteloze opties en de spyware is er uit gesloopt kijk ff op http://www.kazaalite.tk/

Greetz RAAR
Dussss...
Oud 30-06-2002, 18:39
RAARRAAR
RAARRAAR is offline
hahaha leuk gevonden die reply alleen was maar als aan vulling bedoeld dusssss
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten