Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2006, 14:59
nivava
nivava is offline
Weet iemand toevallig of je deze op internet ergens kunt downloaden?

Ik heb deze boekjes niet bij mijn aankoop gekregen..
maar nu start mijn auto niet meer..denk dat t aan de startonderbreker ligt, maar weet niet waar ik dat kan vinden in mijn auto
Oud 19-11-2006, 16:09
Tiño
Tiño is offline
een startonderbreker is meestal een optie die je altijd gebruikt voor je de auto start, dit door de ''sleutel'' even tegen de onderbreker aan te houden en dan kun je de auto starten.

Wat jij hebt klinkt eerder als een defecte startmotor.

Het zou ook de accu kunnen zijn, de bougies of een gebrek aan bezine. Zomaar een aantal dingen die het zouden kunnen zijn.

We hebben iets meer informatie nodig om een zinnige uitspraak over je probleem te kunnen doen.
Oud 19-11-2006, 17:29
nivava
nivava is offline
oke, ik zal even wat specifieker zijn..maar let niet op mijn taalgebruik..ik weet echt 0,0 over auto's...

ik kan door met een druk op de autosleutels mijn deur van de auto opmaken.
Wanneer ik mijn auto gewoon in het slot openmaak, dan moet ik alsnog een keer op die knop drukken, anders gaat de startonderbreker er niet af.

ik kan de auto wel in het contact zetten...maar niet starten dus..

In eerste instantie dacht ik dat de batterij van de autosleutel op was, heb ik deze vervangen, maar nu doet ie het nog niet. De batterijen zitten er goed in! (wanneer je op de knop drukt, dan brand er ook een rood lampje)

maar op de een of andere manier maakt hij geen contact meer met de auto..of waar hij ook contact mee moet maken!

Ik heb al een vriend van mij opgebeld die aardig wat verstand heeft van auto's en hij dacht dat het misschien ook aan de zekeringen kon liggen..daar heeft hij na gekeken, maar volgens hem was dat niet het geval.

wat kan het nog meer zijn?
Oud 19-11-2006, 17:37
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
als je de sleutel omdraait, dan doet-ie dus helemaal (echt helemaal) niks, of gaan er wel wat lampjes branden / geluidje maken o.i.d. ?

hoe je een startonderbreker uitschakelt (behalve dan met de sleutel) staat meestal uberhaupt niet in een boekje.

het kan overigens nooit kwaad om je vraag op een specifiek auto-forum te plaatsen. (bv. http://www.renault-tuning.com/forum.php of het forum op http://www.autoweek.nl).
Oud 19-11-2006, 18:38
200E
200E is offline
Klinkt voor mij eerlijk gezegd als een lege accu. Zet er eens een andere auto met draaiende motor naast, en verbind de beide accu's met startkabels. Kijk eens of hij dan start. Is dat het geval, dan moet je een nieuwe accu kopen.

Ik had vorige week eenzelfde soort probleem: toen ik mijn deuren open wilde maken, ging mijn alarm af. Dus ik dacht als eerste aan een storing in het alarmsysteem, omdat ik dat eerder had gehad. Dus heel het alarm eruit gesloopt, de boel gereset, maar nog steeds zelfde probleem.

Dus toen eens met startkabels geprobeerd, en ja hoor, accu leeg. Nieuwe accu erin, en het alarm deed ook weer normaal

Een onderhoudsboekje kun je trouwens gewoon op Marktplaats wel vinden, of als je wagen niet al te oud is, bij de Renault-dealer.
Oud 19-11-2006, 19:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je zou kunnen starten met startkabels of je accu opladen (aan een acculader, als je die hebt), dan weet je snel genoeg of 200E gelijk heeft.

persoonlijk lijkt het mij onwaarschijnlijk, maar als hij gelijk heeft is t wel heel goedkoop op te lossen. Rij je veel korte stukjes met je twingo (oke, retorische vraag, het is een twingo ) dan raakt je accu op den duur inderdaad leeg.

maar als je accu leeg is, zouden er (lijkt mij) ook geen lampjes gaan branden e.d. (en dat weten wij, je trouwe medeforummertjes, niet...).
Oud 19-11-2006, 20:58
200E
200E is offline
Als je accu leeg is, kunnen je lampjes wel degelijk gaan branden. Sterker nog, ook ruitenwissers en knipperlicten doen het vaak nog. Alleen voor het starten heeft de accu dan te weinig power, en je hebt kans dat terwijl de contactlampjes nog branden, de startmotor toch niet eens meer rond komt.
Oud 19-11-2006, 20:58
Verwijderd
Vraag de volgende keer bij de Renaultdealer meteen of ze nog een onderhoudsboek hebben voor jouw Twingo (vast wel, want de Twingo wordt nog steeds in vrijwel ongewijzigde vorm gemaakt).
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 21:11
Tiño
Tiño is offline
als ie wel op contact kan, dan ligt het idd wel aan je startonderbreker, dus je radio enzo doen het wel?

Ik zou toch mn batterijtje vervangen voor de zekerheid, of desnoods een dealer opbellen om te vragen of dat probleem vaker voorkomt en of die een oplossing heeft.
Oud 19-11-2006, 22:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
200E schreef op 19-11-2006 @ 21:58 :
Als je accu leeg is, kunnen je lampjes wel degelijk gaan branden. Sterker nog, ook ruitenwissers en knipperlicten doen het vaak nog. Alleen voor het starten heeft de accu dan te weinig power, en je hebt kans dat terwijl de contactlampjes nog branden, de startmotor toch niet eens meer rond komt.
als je startmotor niet ronddraait (of niet goed genoeg), dan hoor je dat wel.
maar wat betreft lampjes - misschien heb je bij een twingo gelijk. (als bij een alfa dr lampjes branden, is de accu niet leeg en starten ze meestal prima; als daarbij de accu leeg is doet echt helemaal niks t. Ik denk niet dat een startmotor van een twingo nou zo'n zwaar leven heeft cq veel stroom nodig heeft.)

beetje meer info zou wat dat betreft wel leuk zijn.

wat betreft die boekjes heeft vlep idd een punt; de twingo wordt nieuw nog gemaakt dacht ik.
Oud 19-11-2006, 22:08
Verwijderd
Sterker nog, de Twingo is onlangs in prijs verlaagd en daarmee is een nieuwe Twingo vaak goedkoper dan een tweedehands
Bij de Laguna gingen overigens wel de lichtjes en dergelijke gewoon branden toen de accu leeg was, dus kijk inderdaad eerst ff naar de accu
Overigens, wij hebben hier ook wel eens gezeik gehad met de sleutels. Toen ging ie gewoon niet meer open, ook fijn
Naar de garage gesleept en daar issie toen gereset waarna beide sleutels er opnieuw ingeprogrammeerd moesten worden. Kwam doordat we de reservesleutel niet vaak genoeg gebruikten, dus daar kan het ook aan liggen.

Laatst gewijzigd op 19-11-2006 om 22:10.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 14:16
nivava
nivava is offline
ik kan mijn auto wel in het contact zetten..
radio doet het dan, ruitenwissers doen het dan en de ramen gaan open.
Maar verder kan ik dus de auto niet starten.

Ik ben vanmorgen maar naar de garage gegaan en vanmiddag rond een uur of half 2 hebben ze mijn auto opgehaald/weggesleept.

Nu maar afwachten wat het probleem is!

*ziet de hoge rekening al*
Oud 20-11-2006, 15:27
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
nivava schreef op 20-11-2006 @ 15:16 :
ik kan mijn auto wel in het contact zetten..
radio doet het dan, ruitenwissers doen het dan en de ramen gaan open.
Maar verder kan ik dus de auto niet starten.

Ik ben vanmorgen maar naar de garage gegaan en vanmiddag rond een uur of half 2 hebben ze mijn auto opgehaald/weggesleept.

Nu maar afwachten wat het probleem is!

*ziet de hoge rekening al*
Als het alleen een kwestie van een nieuwe accu is, is de schade niet zo groot. Afhankelijk van wat voor soort auto je hebt komt dat grofweg tussen de 50 en 80 euro uit.

Erg klote al met al, want na verder te hebben gelezen is de accu niet waarschijnlijk... Laat je nog weten wat het probleem was?
*je auto beterschap wenst*
Oud 20-11-2006, 15:47
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-11-2006 @ 16:27 :
Als het alleen een kwestie van een nieuwe accu is, is de schade niet zo groot. Afhankelijk van wat voor soort auto je hebt komt dat grofweg tussen de 50 en 80 euro uit.

Erg klote al met al, want na verder te hebben gelezen is de accu niet waarschijnlijk... Laat je nog weten wat het probleem was?
*je auto beterschap wenst*
nou is wegslepen doorgaans ook niet gratis he.
Oud 20-11-2006, 21:05
nivava
nivava is offline
die kerel van de garage kwam zostraks hier aan de deur..
of hij de reservesleutel mocht hebben!
Nou, ja euhm..die heb ik helemaal niet!
Maar waarschijnlijk is de sleutel kapot! Nu gaat hij naar iets of iemand toe om de sleutel te scannen om zo achter een code te komen...
Oud 20-11-2006, 21:26
phoxetis
phoxetis is offline
primitieve vormen van anti-diefstal gebruikten weerstandjes als "code". Juiste weerstandje, en dan mocht je starten.
Vermoedelijk zend je sleuteltje iets uit, ofzo, wat je vermoedelijk ook met een speciaal ontworpen apparaat wel uit kunt lezen.
Oud 20-11-2006, 21:34
200E
200E is offline
@MightyMarcel: Bij de meeste auto's branden de lampjes nog wel bij een lege accu, maar op het moment dat je de sleutel omdraait, hoor je niks en gaan de lampjes uit. Dat is het teken dat de accu ook niet meer opgeladen kan worden, dat het dus einde oefening is. Als je de startmotor nog hoort, dan doet een dagje aan een druppellader soms nog wonderen.

Als het aan de sleutel ligt: heb je de sleutel soms een keer laten vallen, waarbij hij opengesprongen is? In dat geval kan de transponder eruit zijn gevallen, is een blokje van een paar millimeter groot. Zonder dat ding in de sleutel start de auto niet. Had ik eens met een Polo, toen de sleutel gevallen was, was de transponder zoek. Dat was dus met 6 man op de knietjes en zoeken.... Wel gevonden trouwens
Oud 21-11-2006, 08:56
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
200E schreef op 20-11-2006 @ 22:34 :
@MightyMarcel: Bij de meeste auto's branden de lampjes nog wel bij een lege accu, maar op het moment dat je de sleutel omdraait, hoor je niks en gaan de lampjes uit. Dat is het teken dat de accu ook niet meer opgeladen kan worden, dat het dus einde oefening is. Als je de startmotor nog hoort, dan doet een dagje aan een druppellader soms nog wonderen.

Als het aan de sleutel ligt: heb je de sleutel soms een keer laten vallen, waarbij hij opengesprongen is? In dat geval kan de transponder eruit zijn gevallen, is een blokje van een paar millimeter groot. Zonder dat ding in de sleutel start de auto niet. Had ik eens met een Polo, toen de sleutel gevallen was, was de transponder zoek. Dat was dus met 6 man op de knietjes en zoeken.... Wel gevonden trouwens

Begrijp ik hier uit dat je met 6 man in een POLO wou?
Oud 21-11-2006, 11:58
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Tiño schreef op 21-11-2006 @ 09:56 :
Begrijp ik hier uit dat je met 6 man in een POLO wou?
Oud 21-11-2006, 14:08
nivava
nivava is offline
mijn sleutel is niet gevallen, maar op het moment dat hij het niet meer deed, heb ik er nieuwe batterijen in gedaan..misschien dat het toen kapot is gegaan..dat zou heel goed kunnen..
maar daarvoor deed ie t ook al niet..anders was ik niet op het idee gekomen om er een nieuwe batterij in te doen
Oud 21-11-2006, 14:09
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
xD
Oud 22-11-2006, 14:42
nivava
nivava is offline
pff duurt lang..zit nog steeds zonder auto!!!

weet je hoe vervelend!!!
Oud 23-11-2006, 11:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nivava schreef op 22-11-2006 @ 15:42 :
pff duurt lang..zit nog steeds zonder auto!!!

weet je hoe vervelend!!!
ik heb drie week zonder gezeten, dus ja, we weten dat t lastig is.
Oud 23-11-2006, 11:10
Ivo
Ivo is offline
Bij mijn grote beurt/APK was ik m'n auto ook bijna 2 weken kwijt. Ze moesten even op zoek naar 2e hands injectieonderdeeltjes (nieuw is nogal boven mijn budget) en dat zoeken duurde even.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2006, 14:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Ivo schreef op 23-11-2006 @ 12:10 :
Bij mijn grote beurt/APK was ik m'n auto ook bijna 2 weken kwijt. Ze moesten even op zoek naar 2e hands injectieonderdeeltjes (nieuw is nogal boven mijn budget) en dat zoeken duurde even.
bij mijn bella machina was t probleem ernstiger. dat wil zeggen, dat vakkundige garage waar ik tegenwoordig voor onderhoud kom (familiebedrijf, aardige mensen, leuke prijzen en toch een hoop kennis in huis) hadden ze wat tijd nodig om t probleem op te zoeken.

de auto schakelde namelijk niet meer. de pook was afgebroken - en is vervolgens vastgelast - en dat hielp niet. uiteindelijk maar een andere bak dr in (en meteen koppeling compleet vervangen, dat moest toch) en toen was t klaar. drie weken nadat ik 'm ingeleverd had.

bij de dealer was t waarschijnlijk sneller gebeurd. en twee keer zo duur, dus ach...
Oud 26-11-2006, 15:27
Gimme more beer
Alfa's hè
Oud 27-11-2006, 09:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-11-2006 @ 16:27 :
Alfa's hè
ach, ze rijdt weer. en goed ook.

liever 1 week in een alfa dan 4 week in een golfje hoor.
Oud 28-11-2006, 19:12
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-11-2006 @ 10:14 :
ach, ze rijdt weer. en goed ook.

liever 1 week in een alfa dan 4 week in een golfje hoor.
Natuurlijk
Oud 28-11-2006, 20:38
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-11-2006 @ 20:12 :
Natuurlijk
zolang t geen regel wordt dat ze 3 van de 4 weken bij de garagist logeert, meen ik elk woord hiervan.

(en zodra dat wel het geval is, komt er een mooie 164, 156 of wie weet wel een 166 )

(toegegeven, de 'massa'-modellen van alfa hadden wel wat creatievere namen mogen hebben. Niet dat 'golf' zo leuk is, maar de zojuist opgenoemde nummers zeggen wellicht helemaal niks.)
Reageren

Regels voor berichten