Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2006, 11:42
lottaa
lottaa is offline
Pfff...

Dikke problemen hier!
Ik ben al een hele tijd bezig om een jaar vavo te gaan doen, alles ging goed dacht ik tot ik vandaag ineens hoor dat ik het niet kan doen. Bij een school omdat het vol zit (ik heb me in juni ingeschreven!!!) en bij een andere school omdat ze mijn cijferlijst te laag vonden.

En nu? Wat moet ik nu doen? Mijn oude opleiding heb ik opgezegd en ik weet niet meer wat ik nu moet doen.

Bestaan er bijvoorbeeld 1jarige mbo's? Dat ik iig iets doe? En na zo'n 1jarige mbo, kun je dan ook hbo doen of?

Verder weet ik dat je ook de mavo/havo/vwo kunt doen via de ib-groep. Dan komt het wel neer op zelfstudie. Is zoiets te doen? Iemand ervaring daarmee?? En moet ik dan maar een jaar gaan werken of iets?

Gohh echt, dit is iets waar je stress van krijgt!
Advertentie
Oud 29-08-2006, 11:49
Verwijderd
Er bestaan 1-jarige MBO-opleidingen...maar die zijn, volgens mij, wel van een heel laag niveau...daarna kun je iig geen HBO gaan doen (of het moet één of andere erg verkorte MBO niveau 4 opleiding zijn, maar ik denk niet dat die bestaan).

Kun je je oude opleiding niet weer oppakken? (Als je dat wilt dan tenminste.) MAVO/HAVO/VWO via de IB-groep heb ik nog nooit van gehoord...? Je kunt wel staatsexamen doen (daar moet je je dan zelf op voorbereiden).
Oud 29-08-2006, 11:51
Verwijderd
je kunt staatexamen aanvragen, maar dna moet je wel zelf alle boeken doorwerken. Inschrijven bij een middelbare school ben je denk ik te laat voor.
Oud 29-08-2006, 11:55
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2006 @ 12:49 :
Er bestaan 1-jarige MBO-opleidingen...maar die zijn, volgens mij, wel van een heel laag niveau...daarna kun je iig geen HBO gaan doen (of het moet één of andere erg verkorte MBO niveau 4 opleiding zijn, maar ik denk niet dat die bestaan).

Kun je je oude opleiding niet weer oppakken? (Als je dat wilt dan tenminste.) MAVO/HAVO/VWO via de IB-groep heb ik nog nooit van gehoord...? Je kunt wel staatsexamen doen (daar moet je je dan zelf op voorbereiden).
Ja dat bedoel ik, staatsexamen. Maar dat gaat volgens mij via de ib-groep? Staat in ieder geval veel van over de site.

Maar is zo'n staatsexamen te doen?
Oud 29-08-2006, 11:56
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
Anneka schreef op 29-08-2006 @ 12:51 :
je kunt staatexamen aanvragen, maar dna moet je wel zelf alle boeken doorwerken. Inschrijven bij een middelbare school ben je denk ik te laat voor.
En ook te oud voor
Oud 29-08-2006, 11:59
Verwijderd
Citaat:
lottaa schreef op 29-08-2006 @ 12:55 :
Ja dat bedoel ik, staatsexamen. Maar dat gaat volgens mij via de ib-groep? Staat in ieder geval veel van over de site.
Misschien dat je je via de IB-groep aan kunt melden oid, ik zou het niet weten.

Citaat:
Maar is zo'n staatsexamen te doen?
Vast wel, er zijn genoeg mensen die het doen. Het lijkt me wel lastig omdat je zelfstandig voor moet bereiden en veel zelf uit moet zoeken ed.
Oud 29-08-2006, 11:59
Verwijderd
Citaat:
lottaa schreef op 29-08-2006 @ 12:56 :
En ook te oud voor
Dat kan zij toch niet ruiken?
Oud 29-08-2006, 12:08
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-08-2006 @ 12:59 :
Dat kan zij toch niet ruiken?
Haha nee klopt
Maar echt ik zit zo in de stress!!
En wat zeg ik mijn ouders? Want die heb ik nog niet gezegd dat ik ben afgewezen en dan vermoorden ze me ook want ze willen wel dat ik wat doe!
Oud 29-08-2006, 15:11
jbtq
jbtq is offline
Ib groep zorgt alleen voor de examens. Verder regelen ze niks. Ikzelf heb staatsexamen natuurkunde, wiskunde en scheikunde (vwo oude stijl) gedaan via de LOI. Ik kan je zeggen dat het wel te doen is, maar erg lastig is omdat het veel zelf disipline eist. Als je nu zou beginnen met leren dan denk je heel snel: Ach, nog 10 maanden kan best wel tv kijken. De meeste mensen die ik heb ontmoet, bij een bijeenkost van de LOI om de laatste vragen te stellen, waren zo ver achter dat het halen van het examen onmogelijk was voor ze.
Oud 29-08-2006, 15:25
Mariekje*
Mariekje* is offline
Er bestaan verkorte MBO-opleidingen. Veelal in de zorgsector maar ook richting administratie en boekhouding is wel het één en ander te vinden. Je rond ze in 1 tot 1,5 jaar af, en rond de minimaal vereiste modules af om de overstap naar het HBO mogelijk te maken. Het betreft volwassenonderwijs in deeltijd; Je gaat dus 1 dag in de week naar school en de rest van de tijd loop je stage.

Google een op 'Capabel onderwijs' voor o.a. opleidingen tot Onderwijsassistent, Doktersassistent, apothekersassistent, SPW3 leidster kinderopvang en dierenartsassistent in Utrecht. En op 'Profitopleidingen' voor opleidingen tot Sociaal Juridisch Medewerker, Beveiliger en alle varianten op SPW zowel niveau 3 áls 4. Voor administratieve zaken zal je zelf even moeten zoeken.

En anders zou je inderdaad ook nog kunnen kiezen voor zelfstudie en vervolgens staatsexamen doen.
Oud 29-08-2006, 20:40
Miracle
Miracle is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...6#post22714666

Regels voor berichten