Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2006, 01:31
Glupa
Glupa is offline
Ik weet niet of dit hier mag maar ik zag net 'n ander topic en daar mocht het wel, was ook geen slotje op dusz...

Ik maak zelf muziek en gebruik hier mn computer, piano en drums bij. Om mn stem op te nemen heb ik alleen een MP3 speler. Maar ik ga binnenkort wat microfoons kopen, dan ben ik van die kut kwaliteit af. Bekijk mn site ff

www.Glupa.co.nr
Oud 09-07-2006, 18:42
Rioto
idd jammer van de zang, klinkt verder goed alleen is de drum op zn tijd wat te ''saai''
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 19:19
Sacrilege
Sacrilege is offline
Ripway Web Hosting
--------------------------------------------------------------------------------
User Account Exceeded Bandwidth
--------------------------------------------------------------------------------
This user account has exceeded their daily bandwidth limit. If this is your account, you might consider upgrading to a premium plan, or reduce the number or size of files you're sharing online. As soon as the total downloads from this account over a 24 hour period drops below the accounts limit, downloads will be restored.
Oud 09-07-2006, 22:30
Glupa
Glupa is offline
Ja ik weet het van die melding op mn site. Ik gebruik 'n gratis server met gelimiteerde bandwitch helaas. Is morgen wel weg geloof ik.

@Maypole; Dankje! En over die drums; Ben het met je eens. Komt denk ik doordat ik gewend ben gewoon lekker te kunnen drummen in plaats van allemaal hokjes aanklikken op de computer. Maar die problemen zijn opgelost zodra ik gewoon kan opnemen!
Oud 09-07-2006, 23:10
De Nacht
De Nacht is offline
Ik vind je muziek erg kewl, sommige nummers klinken chill en spacend, maar toch ook weer mooi. Ik zou alleen wel andere drumsamples gebruiken en inderdaad beter opneem equipment voor je stem. M'n favoriet is Tiran, die vind ik erg catchy en zit nu al effetjes in m'n kop. Keep up the good work!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 17:38
Glupa
Glupa is offline
Lief dankje! Vind het fijn te weten welke nummers het meest aanslaan, voor zover ze dat doen.
Oud 10-07-2006, 17:46
Verwijderd
je moet er wel aan denken dat je waarschijnlijk een betere soundcard moet aanschaffen en een studiomixer ofzo. Ik weet niet of je de drums ook wilt gaan opnemen, of dat je dat digitaal doet. Ik denk dat het toch nog redelijk wat geld gaat kosten.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 18:45
Glupa
Glupa is offline
Ja het kost inderdaad een hoop allemaal. En ik ben als de dood dat mijn computer het binnenkort vergeeft en ik dan al m'n met moeite van internet geschaapte bestanden kwijtraak enzo.
Deze computer kan studio programma's ook gewoon niet aan. Zodra ik wat zwaardere sounds ga gebruiken begint hij te haperen en zo.

Heb jij tips wat voor computers goed zijn voor zo een doel?

Ik wil binnenkort overgaan op opnemen van; drums, piano, paar andere losse instrumentjes en gitaar. En ook mijn vocaal. Maar ik zag dat er twee verschillende soorten micfrofoons zijn om op te nemen; voor instrumentaal en vocaal. Iemand enig idee wat goede microfoons zijn en welke af te raden zijn? Waar ik op moet letten etc.

En als ik die microfoons heb, moet ik dan nog wat hebben om op te nemen of red ik het met mn computertje etc.?

Ja ik weet dus nogal weinig van die technische zooi, komt omdat het ook helemaal niet van de 'electrische muziek' ben. Ben gewoon al mn leven lang met instrumenten bezig, dit is meer 'n soort noodoplossing.
Oud 10-07-2006, 19:10
Verwijderd
Je hebt 2 soorten microfoons.
- Dynamische mics
- Condensator mics

Deze kun je weer opverdelen in zang en instrument.

Dynamische microfoons zijn goedkoper, maar die zijn niet goed in het opnemen van hoge frequentietonen. Ik denk dat je voor jezelf moet gaan beslissen of het allemaal het geld waard is.

Verder heb je nog microfoons die speciaal voor bepaalde instrumenten gemaakt zijn.
Ik denk dat je ook moet gaan kijken naar wat voor richtingskarakteristiek je microfoons moeten zijn klik

Verder zul je een snellere pc moeten kopen, omdat het nogal wat cpu van je pc gaat vragen waarschijnlijk.

In die pc moet een betere geluidskaart, en je zult asio drivers moeten draaien voor een lage latency. Doe je dit niet, dan zal er vertraging optreden tijdens het opnemen, wat heel erg irritant is.
Je kunt dan kiezen uit PCI (deze bouw je in de pc in) en usb/firewire (deze zijn extern). Je hebt al simpele geluidskaarten van ongeveer 200 euro.

Misschien is een studiomixer ook handig om het een en ander af te stellen voordat je het de pc in gooit.

Ik denk dat je voor het opnemen zelf het beste iets van cubase kunt gebruiken. Wil je alles legaal doen, dan kost de SE versie je ongeveer 150 euro.

Daar komen nog de nodige plugins bij voor het equalizen van de geluiden en het afmixen enzo. Je hebt zat gratis plugins, maar ik denk dat je de beste resultaten behaalt met de commerciele plugins.

Dit is denk ik in een notendop wat je nodig hebt. Misschien kun je een keer het blad computer music kopen. Kost 14 euro en staat helemaal vol met muziek maken met de computer.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 19:16
Glupa
Glupa is offline
Oke heel heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg!
En het is het echt waard, dit is iets wat ik echt heel graag doe en zo.

Ik zal over die richtinskarakteristiek gaan lezen, eens rondkijken voor dat blad en gewoon 'ns een winkel binnenstappen binnenkort.
Oud 10-07-2006, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Glupa schreef op 10-07-2006 @ 20:16 :
Oke heel heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg!
En het is het echt waard, dit is iets wat ik echt heel graag doe en zo.

Ik zal over die richtinskarakteristiek gaan lezen, eens rondkijken voor dat blad en gewoon 'ns een winkel binnenstappen binnenkort.
jup gewoon gaan praten in muziek zaken enzo, zij kunnen je veel uitleggen (soms ook niet ).
Verder moet je gewoon alles in stapjes kopen.
Ga kijken wat je echt het hardst nodig hebt en koop dat en ga vanuit daar uitbreiden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 19:54
Glupa
Glupa is offline
Wat doe jij eigenlijk? Dat je er zoveel van af weet. Speel je in 'n bandje of zo?
Oud 10-07-2006, 20:02
Verwijderd
Nee, ik speel keyboard en ik ben toevallig net van plan om ook wat spullen te kopen om op te nemen. Verder maak ik nog wat andere electronische muziek en dat wil ik eventueel ook gaan uitbreiden.

Maar ik weet er niet zo gek veel vanaf. Hoewel ik steeds meer leer
En omdat ik veel mensen ken die ook met muziek maken bezig zijn, leer ik ook veel van hun.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 20:19
Glupa
Glupa is offline
Heb je zelf iets dat je kan laten horen?
Oud 10-07-2006, 20:25
Verwijderd
op http://www.myspace.com/EZBlade staat wat muziek. Showtime is eigenlijk het enige nummer waar ik echt serieus aan gewerkt heb.

Van mijn keyboard muziek heb ik geen muziek. Ik heb ook nog geen externe geluidskaart. Was eerder ook niet van plan em te kopen, maar nu ik een laptop heb die qua prestaties goed is om mee op te gaan nemen enzo, ga ik binnekort toch maar eens eentje aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 21:34
Verwijderd
Wat ook een handige site is:

http://www.musicxp.net

een hele site over het finetunen van windows xp zodat je hij optimaal voor muziek maken is.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 18:23
Glupa
Glupa is offline
Klinkt goed je Showtime muziekje, doet me denken aan die muziekjes bij Mario en Donkey Kong vroeger, op de supernintendo. Vind ik altijd leuk, net zoiets als Maktones.

Ooh kzie trouwens dat je in Uden woont, das wel in de buurt. Maar doet er niet toe
Ik had het net met 'n vriend over computers, hij weet daar wel veel van af. En hij had 'n paar computer laten zien, op webpagina's. Maar kzat te denken, voor wat ik er mee wil gaan doen is de geluidskaart heel belangrijk toch? En de processor lijkt me? En het geheugen? Wat raad jij wat dat betreft aan, waar ik vooral op moet letten?
Oud 11-07-2006, 18:32
Verwijderd
-intern geheugen moet minstens 1gig zijn.
-als je voor een desktop pc gaat zou ik gelijk 3Ghz processor erin doen.
-Het beste kun je gelijk een grote harde schijf erin doen, zodat je ook gelijk veel kwijt kunt. Zorg er wel voor dat hij 7200 rpm heeft.
-Als geluidskaart weet ik niet wat ik zou nemen. Ik denk in ieder geval 1 nemen met xlr aansluitingen voor microfoons. Misschien moet je even op http://www.feedback.nl kijken wat ze allemaal hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 23:41
Glupa
Glupa is offline
Ik heb vandaag een nieuwe PC gekocht. Hij heeft inderdaad 1gig geheugen, zo'n processor en 'n grote HD, 160 GB.
Paar probleempjes; Volgens mij heeft deze geen 'joystick-aansluiting'. Die mn vorige PC wel had, via die aansluiting ging mn midi keyboard, en dat gaat met deze PC dus niet. Heb al wel gezien dat dat op te lossen is op verschillende manier. Maar voor de zekerheid, ben ik nou zo achterlijk en zie ik iets over het hoofd? Dat die aansluiting er wel op moet zitten dat ik het alleen niet zie?

En ja wat ook wel balen is; Ik heb natuurlijk niet al mn programma's en bestanden van mn oude PC op mn nieuwe. En dat was opzich geen probleem geweest met het netwerk dat hier tuhis ligt en 'n externe harde schijf die ik had kunnen gebruiken om het over te zetten, alleen is mn oude computer net gek geworden. Die valt uit voor hij in windows zit. Ik heb al een andere voeding er in gedaan, maar dat helpt niet, hij doet nog steeds hetzelfde. Jij enig idee waardoor het kan zijn? De hitte of zo, en wat is er aan te doen als er wat te doen is?
Oud 13-07-2006, 23:48
Verwijderd
Gewoon een oude geluidskaart in je nieuwe pc gooien Daar zit meestal nog wel een gameport op (wel eerst even kijk of die er nog op zit dus voor je hem erin zet).
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 02:12
matt trakker
matt trakker is offline
koop gewoon een usb midi keyboard die kosten minder dan een twaalfjarig jongetje in thailand
Oud 14-07-2006, 02:14
Verwijderd
Dat is natuurlijk ook een optie
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 06:35
Verwijderd
of zo'n usb midi sport ding van 30 euro ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 13:28
grandmommy
grandmommy is offline
wanneer doet je site het weer, indien je dat weet? want ik ben wel benieuwd eigenlijk, maar hij ligt er nog uit
Oud 14-07-2006, 16:20
Glupa
Glupa is offline
Ik zag al zo'n midi-USB-aansluiting, en die zijn niet duur. Alleen vroeg ik me af of die de boel niet nog eens vertragen?

En mn site, pff. Hij ligt er wéér uit. Te veel bandwitch. Ik zal m'n liedjes op 'n andere host zetten, dat zal 'n hoop schelen.
Waarschijnlijk doet mn site het over 12 uur het weer, misschien eerder, misschien wat later.
Oud 14-07-2006, 16:54
Glupa
Glupa is offline
Weet iemand nog een site waar je je MP3's online kan plaatsen, maar dan met 'n directe link? Dus ik bedoel niet rapidshare of iets dergelijks. En de download snelheid moet ook wel een beetje vlot zijn, als het kan.
Oud 14-07-2006, 18:37
Verwijderd
Misschien geeft je provider wat webspace. @home heeft standaard 20mb geloof ik.

En midi-usb geeft geen vertraging, omdat de data die wordt verzonden als jij een noot speelt op je keyboard maar klein is. Het geluid wat je uiteindelijk produceert is door een softsynth gemaakt en komt dus uit de computer zelf.

Je bestuurt dus met je keyboard een software synth die je inlaad in bijv. cubase/fruityloops of een ander prog wat vst(i) of iets dergelijks ondersteunt
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 19:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik kan je wel hosten, mits er een beetje beschaafd mee omgesprongen wordt. Geef maar even een gil via PM of e-mail.
Oud 14-07-2006, 21:29
Glupa
Glupa is offline
Ik heb XS4All als provider, en die geeft ook wat webspace. Maar die webspace is van mn broer.
Ik gebruik inderdaad Fruityloops voor mn midi keyboard. Ik zal 'n USB midi aansluiting kopen binnenkort.
Maar hoe klein de overdracht ook, het heeft toch wel vertraging. Dat was met mn vorige PC ook, die had misschien wel 'n mindere geluidskaart en zo, maar dat was wel via de 'joystickaansluíting' en dat lijkt me sneller dan 'n USB aansluiting. Toch?

Aan Gimme More Beer; Als ik binnenkort nog geen oplossing van eigen webspace heb gevonden kom ik bij jou gillen, Op het moment heb ik ongeveer 20 MB aan liedjes online staan, en dat soort per dag voor meer dan 100MB bestandoverdracht online, via mn site. En ik weet niet of je daar op zit te wachten. Weet niet of je daar wel op zit te wachten.
Oud 14-07-2006, 22:01
Carn
Carn is offline
usb 2.0 zou toch wel snel genoeg moeten zijn lijkt me.
Oud 15-07-2006, 11:35
matt trakker
matt trakker is offline
het ligt niet aan je midi het ligt aan je geluidskaart
Oud 15-07-2006, 16:14
Gimme more beer
Citaat:
Glupa schreef op 14-07-2006 @ 22:29 :
Aan Gimme More Beer; Als ik binnenkort nog geen oplossing van eigen webspace heb gevonden kom ik bij jou gillen, Op het moment heb ik ongeveer 20 MB aan liedjes online staan, en dat soort per dag voor meer dan 100MB bestandoverdracht online, via mn site. En ik weet niet of je daar op zit te wachten.
Dat moet niet zo'n probleem zijn
Oud 15-07-2006, 17:12
Glupa
Glupa is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 15-07-2006 @ 12:35 :
het ligt niet aan je midi het ligt aan je geluidskaart
Dat begrijp ik.

@ Gimme more Beer; Ik zal komen gillen als mn site moeilijk blijft doen.
Oud 15-07-2006, 19:54
Gimme more beer
Niet te hard.
Oud 17-07-2006, 22:01
Arjanjahhh
Arjanjahhh is offline
EY Glupa, erg cool wat je doet ik luister nu naar het nummer tiran, en voor iemand van jou leeftijd vind ik het erg goed wat je maakt, de partijen die je gebruikt zijn niet te ingewikkeld, maar klinken gewoon lekker, de opbouw is leuk, met de drums het vioolachtige geluid en de strings.

ga zo door !
Oud 17-07-2006, 22:17
Metal
Metal is offline
Tof dat iemand op zo'n relatief jonge leeftijd al op zo'n niveau zit.
Oud 17-07-2006, 22:23
botulismf
botulismf is offline
Tof.

Ik heb nu 1 nummer gehoord (can you tell me) en ik zal nog wat dingen beluisteren voordat ik commentaar geef.
Oud 18-07-2006, 14:09
Glupa
Glupa is offline
Dankjullie!! Als jullie tips hebben wat beter kan hoor ik het ook echt graag!

Got to Know Right Now ligt qua genre en 'instrumenten'-gebruik het dichts bij wat ik wil. Tiran en Follow Your Dreams vind ik te electrisch. Ben er wel tevreden over maar wat meer pop rock en een heel klein beetje ska vind ik toch het leukst. En dan komt Got to Know Right Now toch het meest in de buurt. Violen en cello's en zo vind ik super, die prop ik er meestal ook wel bij.

Op het moment kan ik mn midi keyboard dus niet gebruiken, omdat mijn nieuwe computer geen aansluiting heeft daarvoor. En daardoor doe ik op het moment niet zoveel. Maar als ik dalijk weer begonnen ben maak ik als eerste weer zo'n liedje als Got to Know Right Now maar dan met bepaalde verbeteringen. Alles stap voor stap.

Overigens nog wel leuk voor andere mensen die met muziek bezig zijn en graag tips of advies willen;
www.Mixposure.com
Mijn pagina daar;
www.Mixposure.com/Glupa
Oud 18-07-2006, 20:05
Arjanjahhh
Arjanjahhh is offline
mocht je een redelijk geluidskaart willen en mogelijkheid voor midi aansluiting hebben zou je een audigy 2 platium kunnen halen met frontje, deze is simpel in je pc te bouwen en zit onderandere een aansluiting op voor midi in/out, de geluidskaart is verder goed, en de prijs is te doen waarschijnlijk rond de 100 eurie.
Oud 19-07-2006, 14:35
Glupa
Glupa is offline
Danke voor het advies, denk dat ik toch eerst ga kijken of die USB-MIdi aansluiting wat is. Kost 'n stuk minder en heb net 'n gave geluidskaart.
Oud 19-07-2006, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Arjanjahhh schreef op 18-07-2006 @ 21:05 :
mocht je een redelijk geluidskaart willen en mogelijkheid voor midi aansluiting hebben zou je een audigy 2 platium kunnen halen met frontje, deze is simpel in je pc te bouwen en zit onderandere een aansluiting op voor midi in/out, de geluidskaart is verder goed, en de prijs is te doen waarschijnlijk rond de 100 eurie.
audigy kaarten is meer gamers spul, koop dan een m-audio kaartje (intern/extern). verder doe je er idd goed aan om zo'n usb-midi kastje te kopen, latency is gewoon laag dus de snelheid wordt met 1 apparaat eraan echt geen enkel probleem.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 18:51
Uice
Uice is offline
Ik ben blij dat je veertien bent, dat maakt het echt veelbelovend. Gaaf spul.

Die vaag opgenomen zang geeft het eigenlijk wel een apart sfeertje.
Oud 19-07-2006, 20:25
mangoie
mangoie is offline
ik denk dat ik verliefd ben op j... * kuch* Ghm... je muziek natuurlijk Houwe zo!
Oud 20-07-2006, 12:12
Glupa
Glupa is offline
Hahaha

Ik liet gister mn Pa wat liedjes horen. (Zie hem niet zo vaak) En hij dacht ook dat ik die zang expres zo had laten klinken. Zo'n kut kwaliteit. Maar dat is niet zo natuurlijk. Zodra ik 'n fatsoenlijke microfoon heb kan ik echt wat met m'n zang.
Eerste stukje gemaakt op mn nieuwe comp;
http://rapidshare.de/files/26392098/...llaby.mp3.html
Oud 21-07-2006, 09:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
Glupa schreef op 20-07-2006 @ 13:12 :
Hahaha

Ik liet gister mn Pa wat liedjes horen. (Zie hem niet zo vaak) En hij dacht ook dat ik die zang expres zo had laten klinken. Zo'n kut kwaliteit. Maar dat is niet zo natuurlijk. Zodra ik 'n fatsoenlijke microfoon heb kan ik echt wat met m'n zang.
Eerste stukje gemaakt op mn nieuwe comp;
http://rapidshare.de/files/26392098/...llaby.mp3.html
Klinkt goed. Hier kan je een flink nummer van breien.
Oud 23-07-2006, 12:45
Orpheus
Orpheus is offline
Om eerlijk te zijn vind ik het wel zwaar okay om jouw shit te luisteren. Prof of niet.

Gewoon lekker. Weet je wel, niet te veel, niet te weinig. Achterover op bed en luisteren, wat schilderen. Heerlijk.
Oud 23-07-2006, 14:25
Gimme more beer
Schilderen op je bed?
Oud 23-07-2006, 22:59
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-07-2006 @ 15:25 :
Schilderen op je bed?
Ja, de schildersezel staat tegen mijn bed.
Oud 24-07-2006, 00:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 23-07-2006 @ 23:59 :
Ja, de schildersezel staat tegen mijn bed.
Maar maar maar... waar slaap je dan?????
Oud 24-07-2006, 16:05
Glupa
Glupa is offline
Ik dacht nu gaan we het krijgen ; 'Om eerlijk te zijn vind ik het zwaar klote' of zo.

Maar schilderen in bed? Zit je dan op knieën of hoe moeten we dat ons indenken?
Reageren

Regels voor berichten