![]() |
|
Ik weet niet of dit hier mag maar ik zag net 'n ander topic en daar mocht het wel, was ook geen slotje op dusz...
Ik maak zelf muziek en gebruik hier mn computer, piano en drums bij. Om mn stem op te nemen heb ik alleen een MP3 speler. Maar ik ga binnenkort wat microfoons kopen, dan ben ik van die kut kwaliteit af. Bekijk mn site ff www.Glupa.co.nr
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je hebt 2 soorten microfoons.
- Dynamische mics - Condensator mics Deze kun je weer opverdelen in zang en instrument. Dynamische microfoons zijn goedkoper, maar die zijn niet goed in het opnemen van hoge frequentietonen. Ik denk dat je voor jezelf moet gaan beslissen of het allemaal het geld waard is. Verder heb je nog microfoons die speciaal voor bepaalde instrumenten gemaakt zijn. Ik denk dat je ook moet gaan kijken naar wat voor richtingskarakteristiek je microfoons moeten zijn klik Verder zul je een snellere pc moeten kopen, omdat het nogal wat cpu van je pc gaat vragen waarschijnlijk. In die pc moet een betere geluidskaart, en je zult asio drivers moeten draaien voor een lage latency. Doe je dit niet, dan zal er vertraging optreden tijdens het opnemen, wat heel erg irritant is. Je kunt dan kiezen uit PCI (deze bouw je in de pc in) en usb/firewire (deze zijn extern). Je hebt al simpele geluidskaarten van ongeveer 200 euro. Misschien is een studiomixer ook handig om het een en ander af te stellen voordat je het de pc in gooit. Ik denk dat je voor het opnemen zelf het beste iets van cubase kunt gebruiken. Wil je alles legaal doen, dan kost de SE versie je ongeveer 150 euro. Daar komen nog de nodige plugins bij voor het equalizen van de geluiden en het afmixen enzo. Je hebt zat gratis plugins, maar ik denk dat je de beste resultaten behaalt met de commerciele plugins. Dit is denk ik in een notendop wat je nodig hebt. Misschien kun je een keer het blad computer music kopen. Kost 14 euro en staat helemaal vol met muziek maken met de computer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder moet je gewoon alles in stapjes kopen. Ga kijken wat je echt het hardst nodig hebt en koop dat en ga vanuit daar uitbreiden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
op http://www.myspace.com/EZBlade staat wat muziek. Showtime is eigenlijk het enige nummer waar ik echt serieus aan gewerkt heb.
Van mijn keyboard muziek heb ik geen muziek. Ik heb ook nog geen externe geluidskaart. Was eerder ook niet van plan em te kopen, maar nu ik een laptop heb die qua prestaties goed is om mee op te gaan nemen enzo, ga ik binnekort toch maar eens eentje aanschaffen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ook een handige site is:
http://www.musicxp.net een hele site over het finetunen van windows xp zodat je hij optimaal voor muziek maken is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
-intern geheugen moet minstens 1gig zijn.
-als je voor een desktop pc gaat zou ik gelijk 3Ghz processor erin doen. -Het beste kun je gelijk een grote harde schijf erin doen, zodat je ook gelijk veel kwijt kunt. Zorg er wel voor dat hij 7200 rpm heeft. -Als geluidskaart weet ik niet wat ik zou nemen. Ik denk in ieder geval 1 nemen met xlr aansluitingen voor microfoons. Misschien moet je even op http://www.feedback.nl kijken wat ze allemaal hebben. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
@ Gimme more Beer; Ik zal komen gillen als mn site moeilijk blijft doen.
|
Dankjullie!! Als jullie tips hebben wat beter kan hoor ik het ook echt graag!
Got to Know Right Now ligt qua genre en 'instrumenten'-gebruik het dichts bij wat ik wil. Tiran en Follow Your Dreams vind ik te electrisch. Ben er wel tevreden over maar wat meer pop rock en een heel klein beetje ska vind ik toch het leukst. En dan komt Got to Know Right Now toch het meest in de buurt. Violen en cello's en zo vind ik super, die prop ik er meestal ook wel bij. Op het moment kan ik mn midi keyboard dus niet gebruiken, omdat mijn nieuwe computer geen aansluiting heeft daarvoor. En daardoor doe ik op het moment niet zoveel. Maar als ik dalijk weer begonnen ben maak ik als eerste weer zo'n liedje als Got to Know Right Now maar dan met bepaalde verbeteringen. Alles stap voor stap. Overigens nog wel leuk voor andere mensen die met muziek bezig zijn en graag tips of advies willen; www.Mixposure.com Mijn pagina daar; www.Mixposure.com/Glupa
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hahaha
![]() Ik liet gister mn Pa wat liedjes horen. (Zie hem niet zo vaak) En hij dacht ook dat ik die zang expres zo had laten klinken. Zo'n kut kwaliteit. Maar dat is niet zo natuurlijk. Zodra ik 'n fatsoenlijke microfoon heb kan ik echt wat met m'n zang. Eerste stukje gemaakt op mn nieuwe comp; http://rapidshare.de/files/26392098/...llaby.mp3.html
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Willen de kenners hier alstublieft m'n eventuele nieuwe PC-AANKOOP beoordelen? tby | 30 | 07-12-2006 10:56 | |
Liefde & Relatie |
M'n vriendje belt me op om te vragen.. Verwijderd | 27 | 05-04-2005 00:12 | |
Software & Hardware |
[Audio] M'n boxen keukentrappetje | 3 | 06-03-2005 17:36 | |
Psychologie |
M'n zusje ofniet | 44 | 01-06-2004 22:05 | |
ARTistiek |
[Rap, Trance en DnB] M'n eigen nummers Wasp | 19 | 06-11-2003 22:50 | |
Psychologie |
TE goed in m'n vel Field | 2 | 22-01-2002 20:33 |