Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2006, 22:22
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik vroeg me af of er mensen zijn die tijdens relationele ruzies geweld tegen elkaar gebruiken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-07-2006, 22:24
Verwijderd
Ik niet. En hij gelukkig ook niet.

Al zijn er gelukkig bijzonder weinig relationele ruzies hier in huis...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 22:30
feestbeestje
feestbeestje is offline
Uhm ik moet weleens moeite doen. Eigenlijk niet echt in ruzies maar wel als hij irritant doet of snurkt. Dan probeer ik me in te houden en er niets van te zeggen, maar op een gegeven moment knapt er dan iets! En zou ik het liefst willen slaan. Meestal kan ik me wel inhouden, anders wordt hij echt heel kwaad en loopt hij weg!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 22:31
fractuur
fractuur is offline
Plagend, gelukkig niet op een andere manier. Maar nu hebben wij ook nog niet echt ruzie gehad, meer meningsverschillen.
Oud 19-07-2006, 22:34
WolterB
WolterB is offline
Nee, geen ervaring mee gelukkig. En Echte ruzie heb ik niet gehad, wel meningsverschillen, maar dat lijkt me niet echt onlogisch.

Als er lichamelijk geweld tegen mij gebruikt wordt in een realtionele ruzie is t voor mij over
Oud 19-07-2006, 22:35
__
__ is offline
nee, ook nog niet echte ruzies gehad hier, maar ik sla m wel altijd graag tegen zn achterhoofd (VOOR DE GEINNN). zeker nu ie kaal is, dat is gewoon leuk om te doen
ik zou t zeker niet pikken als ie me zou slaan, maar dat lijkt me een nogal onnodige toevoeging verder eh.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 22:37
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
WolterB schreef op 19-07-2006 @ 23:34 :

Als er lichamelijk geweld tegen mij gebruikt wordt in een realtionele ruzie is t voor mij over
Echt waar? ook al is het een vergissing? Ik ben nogal fel aangelegd, en stoei nog wel een plagend met jongens. Zodoende zal het me niet verbazen als ik ooit eens uithaal tegen mijn vriend. Ik hoop natuurlijk van niet, maar het zal me niets verbazen. Andersom zou het me trouwens verbazen.. Maar toch: een keer kan toch gebeuren? Vooral als het over iets gaat wat je vreselijk raakt..
Oud 19-07-2006, 22:41
Magican
Magican is offline
Tja, soms móet je gewoon een matteklopper hanteren. Maar dat begrijpt ze, zegt ze.
Oud 19-07-2006, 23:09
Verwijderd
ik heb eerlijk gezegd nog nooit een ruzie gehad in een relatie
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 06:28
Verwijderd
Citaat:
feestbeestje schreef op 19-07-2006 @ 23:30 :
Uhm ik moet weleens moeite doen. Eigenlijk niet echt in ruzies maar wel als hij irritant doet of snurkt. Dan probeer ik me in te houden en er niets van te zeggen, maar op een gegeven moment knapt er dan iets! En zou ik het liefst willen slaan. Meestal kan ik me wel inhouden, anders wordt hij echt heel kwaad en loopt hij weg!
ik zie nu voor me hoe jouw vriend vredig ligt te slapen en jij daarboven hysterisch en roodaangelopen met je vuist loopt te zwaaien
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 06:39
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
red5 schreef op 19-07-2006 @ 23:09 :
ik heb eerlijk gezegd nog nooit een ruzie gehad in een relatie
Ik ook niet. Maar ik verwacht dat, als het voor komt, we elkaar niet te lijf zullen gaan.
Oud 20-07-2006, 07:22
adon1s
adon1s is offline
Toen ik nog een relatie had heeft ze me weleens zover gehad dat ik bijna met haar begon te gooien. Ik was kwaad, had onderhand al 5x gezegt dat ze beter weg kon gaan maar zij wilde het perse uitpraten. Maar gelukkig nooit echt gedaan en is maar beter ook
Oud 20-07-2006, 08:15
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
fractuur schreef op 19-07-2006 @ 23:37 :
Echt waar? ook al is het een vergissing? Ik ben nogal fel aangelegd, en stoei nog wel een plagend met jongens. Zodoende zal het me niet verbazen als ik ooit eens uithaal tegen mijn vriend. Ik hoop natuurlijk van niet, maar het zal me niets verbazen. Andersom zou het me trouwens verbazen.. Maar toch: een keer kan toch gebeuren? Vooral als het over iets gaat wat je vreselijk raakt..
Plagend of per ongeluk heb ik geen problemen mee. Maar als het bewust gebeurt, daar doelde ik meer op
Oud 20-07-2006, 09:14
Verwijderd
Ik was vroeger altijd een driftkikker, maar nu heb ik daar helemaal geen behoefte meer aan. Ja, soms wil ik echt even met iets gooien, maar dat kan ik ook onderdrukken (en is nooit naar z'n hoofd gericht ofzo). Hij wil ook nog wel eens met iets gooien.

Maar dat soort felle ruzies hebben we eens per half jaar ofzo. Normaal is het gewoon een beetje blaffen naar elkaar en het dan weer goedmaken

Ik hoorde laatst van mijn schoonzus dat haar relatie bijna om was toen ze haar vriend een tik had gegeven, niet eens heel serieus, maar wel een tik op z'n arm. Dat vond hij echt héél erg. Ik tik mijn man zo vaak Maar nooit echt in een ruzie ofzo. Meer wanneer hij irritant doet en even door moet hebben dat het tijd is om op te houden
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 09:22
Orpheo
Orpheo is offline
mijn vriendin mag me zovaak slaan als ze wilt. ze krijgt de tikken toch wel terug, in het kwadraat. mijn zus en ik hebben vaak ruzie, en vroeger ging t echt hard tegen hard, fysiek gezien. nu, jaren later, laten we het fysieke geweld achterwege; er is nl toch geen winnaar (ik houd me altijd in met vechten, ook op de mat).
Oud 20-07-2006, 09:59
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
WolterB schreef op 20-07-2006 @ 09:15 :
Plagend of per ongeluk heb ik geen problemen mee. Maar als het bewust gebeurt, daar doelde ik meer op
Als je problemen met per ongeluk had, hàdden we een probleem.
Oud 20-07-2006, 10:00
Myuki
Myuki is offline
We hebben nooit echt ruzie (we kunnen geen ruzie maken )

Maar we hebben elkaar wel pijn gedaan, gewoon door het stoeien . Hoort er bij
Oud 20-07-2006, 10:10
Stevill
Stevill is offline
Verbaal geweld uiteraard.
Oud 20-07-2006, 11:03
Verwijderd
Nee, ik ben bovengemiddeld intelligent.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 11:24
nancy666
nancy666 is offline
ik kijk er naar uit, een eerste slaande ruzie. Wil het wel eens meemaken, rrr

maar dan wel honest, allebei even hard slaan
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 12:40
Poeperd
Poeperd is offline
Nee. We hebben over het algemeen ook eigenlijk niet veel ruzies. Zo goed als nooit en hij zou mij nooit slaan. Ik hem soms wel, maar dat is niet serieus bedoeld
Oud 20-07-2006, 13:03
Ymir
Ymir is offline
Nee, nooit.
Oud 20-07-2006, 13:18
Nyawa
Citaat:
Ymir schreef op 20-07-2006 @ 14:03 :
Nee, nooit.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 19:34
Lelle_*
Lelle_* is offline
Soms als het echt oploopt en ik echt even niet meer weet wat ik moet denken of doen, zo'n gevoel dat ik echt vast zit en heel boos of verdrietig ben en het knapt, dan zou ik best kunnen uithalen. Meestal begin ik heel hard tegen m te schreeuwen als het zover komt, maar het zou best kunnen dat ik ooit een keer keihard uithaal.
Verder gaat het goed in onze relatie
Oud 20-07-2006, 20:53
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, gelukkig niet. In de relaties die ik tot nu toe heb gehad, heb ik ook bijna nooit ruzie gehad. Was veel te braaf.
Oud 20-07-2006, 20:56
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
fractuur schreef op 19-07-2006 @ 23:37 :
Precies, maar als ie echt geweld, of ik maar die kans lijkt me vrij klein, gaat gebruiken dan is het over en uit.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 21:37
Mephisto
Mephisto is offline
Nee, en ik heb sowieso nooit ruzies. Maar vrouwen slaan vind ik maar lafjes.
Oud 20-07-2006, 22:48
Shock
Shock is offline
Geweld is bij ons nooit aan de orde gekomen, echt heftige ruzies ook niet. Beide zijn we ook niet bepaald gewelddadig aangelegd, al weet ik wel van mezelf dat ik een tik terug zou geven als ze mij op zo'n manier aanraakt
Oud 21-07-2006, 00:10
MTpower
MTpower is offline
Nee.
Oud 21-07-2006, 10:20
Roos
Roos is offline
Nee en ik ben ook maar opgehouden om met hem te stoeien (proberen te tackelen ofzo) want hij is te sterk
Oud 21-07-2006, 10:23
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Roos schreef op 21-07-2006 @ 10:20 :
Nee en ik ben ook maar opgehouden om met hem te stoeien (proberen te tackelen ofzo) want hij is te sterk
Dan moet je gewoon roepen 'au au, je doet me pijn' Dan houdt hij wel op en kun je hem terugpakken
Oud 21-07-2006, 12:34
snoopy
snoopy is offline
nee, en als dat wel zou gebeuren zou ik opstappen. Kom zeg, mensen slaan doet ie maar op de training (dan mag ie me trouwens wel slaan )
Oud 21-07-2006, 13:52
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
ik zie me niet gemakkelijk een meisje slagen. bij mij en mijn zus was dit zelden het geval
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-07-2006 @ 12:03 :
Nee, ik ben bovengemiddeld intelligent.
en heb je ooit ruzie? vraag me af of dat er iets mee te maken heeft?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 15:57
Verwijderd
Toen ik klein was heb ik mijn zusje wel eens heel hard aan de haren getrokken, maar dat is niet wat je bedoelt, denk ik.

Ik heb zeker (met name bij mijn laatste ex) wel eens de neiging gehad tot slaan. En dan vooral omdat hij echt heel vervelend werd, als hij bijvoorbeeld aandrong op dingen die ik gewoon echt niet wilde. Ik kan me dan wel inhouden, en als ik dan echt gezegd heb wat ik vind, zakt het meestal wel. Ik ben niet zo gewelddadig aangelegd, hou niet zo van slaan. Of knijpen, of alles wat onder geweld valt.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 16:49
Verwijderd
Citaat:
red5 schreef op 21-07-2006 @ 15:31 :
en heb je ooit ruzie? vraag me af of dat er iets mee te maken heeft?
Nee, ik heb nooit ruzie.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 21:13
Verwijderd
ik heb een keer een kopje kapot gegooid op m'n ex zijn hoofd. het was eigenlijk niet eens de bedoeling . maar toen ben ik er ZO erg van geschrokken dat ik nooit meer iemand durf te slaan oid als ik ruzie heb. gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 21:17
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
uuuf schreef op 21-07-2006 @ 22:13 :
ik heb een keer een kopje kapot gegooid op m'n ex zijn hoofd. het was eigenlijk niet eens de bedoeling . maar toen ben ik er ZO erg van geschrokken dat ik nooit meer iemand durf te slaan oid als ik ruzie heb. gelukkig.
Ik las dat je een kapotje tegen z'n hoofd had gegooid.
Oud 21-07-2006, 21:38
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 21-07-2006 @ 22:17 :
Ik las dat je een kapotje tegen z'n hoofd had gegooid.
dat doe ik dagelijks
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 22:48
Verwijderd
Nou, ik kan doorbijten
Ik geloof niet dat ik hem ooit expres pijn heb gedaan in ruzies, of wanneer dan ook, behalve als we zoals Fractuur zei aan het stoeien waren. Op een gegeven moment doet hij me per ongeluk pijn en dan kan ik wel eens een mep verkopen, ja, hoewel niet hard (expres, dan, het is ook wel eens voorgekomen dat ik mis sloeg en 'm in z'n kruis ramde, geloof ik). Als ik mijn armen vrij heb. En anders bijt ik dus. Probleem is dat ik het dan niet grappig meer vind, en hij nog wel. Nou ja, totdat ik iets te hard terugmep, en dan mokken we allebei
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 00:19
ChateauDenise
ChateauDenise is offline
Yup, één keer. Hij sloeg mij, en ik sloeg hem terug.
Oud 27-07-2006, 13:22
LoneLover
LoneLover is offline
Spijtig genoeg moet ik ja antwoorden op deze vraag. M'n ex had een manier van ruzie maken waarbij ze me echt uitzinnig razend kon maken. Meestal kon ik me genoeg beheersen om m'n razernij uit te werken op materiele dingen zoals deuren (heb er 3 met een stevig gat in in m'n appartement) of muren (ZEER pijlijk) maar een enkele maal ging ze niet uit de weg na herhaaldelijke waarschuwingen en heeft het noodlot toegeslagen.

Toen heeft ze me nadien trouwens zo af zitten dreigen met naar de politie te stappen dat er voor mij een klik is gekomen waardoor ik meer en meer begon te aanvaarden dat de relatie niets meer zou worden.

We zijn toen nog lange tijd goeie vrienden gebleven maar een paar maand geleden heb ik toevallig een pak mails terug gevonden van die periode en na die te herlezen zoek ik helemaal geen contact meer. Dat confornteerde me maar weer erg hard met hoe onrechtvaardig alles is verlopen (heb ruim 15.000€ verloren door haar op een half jaar tijd waar zij nog steeds geen verantwoordelijkheid voor wilt opnemen)

Fysiek geweld is een no-no maar psychisch geweld ook hoor. Alleen word je als man verondersteld daar geen last van te hebben maar mij had het toen gekraakt met geweld tot gevolg.

Met m'n huidige vriendin kan ik ook eens ruzie hebben maar het word steds goed uitgepraat. En er kan gewerkt worden met argumenten. Wat een zaligheid
Oud 27-07-2006, 20:23
terror koekjes
terror koekjes is offline
Ik word altijd een beetje agressief als ik dronken ben.
Oud 28-07-2006, 08:25
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Niet in mijn huidige relatie...
Ik heb het ook nooit gedaan...

Maar wel toegelaten helaas....
Oud 30-07-2006, 13:06
botervleug
botervleug is offline
Alleen mentaal. Ik ben bang dat ik precies weet hoe ik iemand pijn kan doen zonder fysiek te worden. Ik schreeuw ook bijna nooit en scheldwoorden heb ik nog nooit gebruikt. Maar het gaat allemaal niet expres, het loopt op één of andere manier altijd zo.

Laatst gewijzigd op 30-07-2006 om 13:09.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 14:05
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit een vriendin zou gaan slaan, behalve in uitzonderlijke situaties misschien (bijvoorbeeld dat ik thuis kom en ze ligt te krikken met een andere kerel). Maar tijdens de normale ruzies? Echt niet dat ik fysiek geweld tegen tegen haar gebruik.

Als ze mij zou slaan kan ze wel een tik terug verwachten. Maar ik zal nooit hard uithalen.....
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 14:28
Methuselah
Methuselah is offline
Moet je eerst ruzie hebben... (a) Nog geen ruzie gemaakt, dus...

Maar ik zou 't niet echt appreciëren als m'n vriendin me zou slaan of stampen als we ruzie hebben... Hangt natuurlijk wel van de reden af. Als we ruzie hebben omdat ik vreemdgegaan zou zijn, dan kan ik 't wel begrijpen als ze 'n klap in m'n gezicht geeft, maar als we ruzie maken omdat ik zeg maar niet wil helpen met de afwas en ze geeft me dan 'n klap, dan is er toch wel serieus iets mis in de relatie en dan ga ik wel beginnen nadenken over onze relatie.

Zelf zou ik haar nooit slaan, ben ik vrijwel 100% zeker van, ben nogal 'n rustige kerel, dus... Maar goed, 100% zeker ben je daar nooit van, wie weet wat ze me allemaal gaat aandoen, dus tja.
Oud 30-07-2006, 15:07
Alla Pugacheva
Alla Pugacheva is offline
Citaat:
LoneLover schreef op 27-07-2006 @ 14:22 :
Spijtig genoeg moet ik ja antwoorden op deze vraag. M'n ex had een manier van ruzie maken waarbij ze me echt uitzinnig razend kon maken. Meestal kon ik me genoeg beheersen om m'n razernij uit te werken op materiele dingen zoals deuren (heb er 3 met een stevig gat in in m'n appartement) of muren (ZEER pijlijk) maar een enkele maal ging ze niet uit de weg na herhaaldelijke waarschuwingen en heeft het noodlot toegeslagen.

Toen heeft ze me nadien trouwens zo af zitten dreigen met naar de politie te stappen dat er voor mij een klik is gekomen waardoor ik meer en meer begon te aanvaarden dat de relatie niets meer zou worden.

We zijn toen nog lange tijd goeie vrienden gebleven maar een paar maand geleden heb ik toevallig een pak mails terug gevonden van die periode en na die te herlezen zoek ik helemaal geen contact meer. Dat confornteerde me maar weer erg hard met hoe onrechtvaardig alles is verlopen (heb ruim 15.000€ verloren door haar op een half jaar tijd waar zij nog steeds geen verantwoordelijkheid voor wilt opnemen)

Fysiek geweld is een no-no maar psychisch geweld ook hoor. Alleen word je als man verondersteld daar geen last van te hebben maar mij had het toen gekraakt met geweld tot gevolg.

Met m'n huidige vriendin kan ik ook eens ruzie hebben maar het word steds goed uitgepraat. En er kan gewerkt worden met argumenten. Wat een zaligheid
wat sneu dat je je vriendin de schuld geeft van jouw fouten, je moet je leren beheersen, dat is echt niet zo moeilijk
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 11:42
LoneLover
LoneLover is offline
Citaat:
Alla Pugacheva schreef op 30-07-2006 @ 16:07 :
wat sneu dat je je vriendin de schuld geeft van jouw fouten, je moet je leren beheersen, dat is echt niet zo moeilijk

Elke mens zijn tolerantie is eindig, en als je lang genoeg doorboomd zal IEDEREEN op een bepaald moment de controle verliezen.

Wat ik zo 'sneu' vind is dat fysiek geweld zo veel zwaarder doorweegd dan psychisch geweld. Een blauwe plek is nogthans weg na een kleine week, de schade die ik heb opgelopen door haar psychologische spelletjes draag ik nu (4 jaar later) nog steeds mee, om over de financiële tegenslagen nog maar te zwijgen. 15.000€ is een bom geld als je 20 bent en probeert te studeren terwijl je een zelstandige onderneming opstart.

Ik kan een boek schrijven over alle kleine en minder kleine dingen die ik te verduren heb gehad. Was ik maar niet zo blindelings verliefd geweest, dan was het allemaal zo ver niet gekomen ...
Oud 31-07-2006, 11:52
Alla Pugacheva
Alla Pugacheva is offline
Citaat:
LoneLover schreef op 31-07-2006 @ 12:42 :

Elke mens zijn tolerantie is eindig, en als je lang genoeg doorboomd zal IEDEREEN op een bepaald moment de controle verliezen.

Wat ik zo 'sneu' vind is dat fysiek geweld zo veel zwaarder doorweegd dan psychisch geweld. Een blauwe plek is nogthans weg na een kleine week, de schade die ik heb opgelopen door haar psychologische spelletjes draag ik nu (4 jaar later) nog steeds mee, om over de financiële tegenslagen nog maar te zwijgen. 15.000€ is een bom geld als je 20 bent en probeert te studeren terwijl je een zelstandige onderneming opstart.

Ik kan een boek schrijven over alle kleine en minder kleine dingen die ik te verduren heb gehad. Was ik maar niet zo blindelings verliefd geweest, dan was het allemaal zo ver niet gekomen ...
psychisch geweld, ben je nou een echte vent? Ik zie het als een zwakte als je een discussie niet op een verbale manier kan uitvechten. Je moet je mannetje maar staan, dat je emotioneel slecht in je schoenen staat vind ik geen excuse om een vrouw te slaan. En het is onzin dat iedereen de controle verliest, er is altijd nog zoiets als zelfbeheersing.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten