Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2006, 18:36
Saarah
Saarah is offline
Ik heb twee katten (een kat van iets ouder dan een jaar, en een kitten van ongeveer 3 maand), en die hebben vlooien. Ik heb voor Karol (de oudste kat) bij de apotheek een pipetje gehaald, dat elke maand op de huid in haar nek geleegd moet worden. Voor Kyra (het kitten) hebben we een poeder gehaald, dat om de 5 à 6 dagen op haar "ingewreven" moet worden (die pipetjes mochten bij haar nog niet gebruikt worden). Dit lijkt echter niets te helpen, heb het poeder de laatste 5 dagen al 2 keer gebruikt bij Kyra, waarvan de laatste keer vanmorgen en net zag ik NOG twee vlooien op haar.
Ik heb het poeder ook op Karol gebruikt, en bij Karol heb ik geen vlooien meer gezien, maar dat wil niets echt iets zeggen denk ik want ik ben momenteel veel meer met Kyra bezig dan met Karol.

Ik ga morgen een ontvlooiingsspray kopen, maar van m'n grootouders (waar de katten zitten) krijg ik geen steun. Ze willen niet hun hele huis onderspuiten met die spray (waarom? weet ik niet). Maar dat kan me niet echt iets schelen, dan ga ik hem wel zelf kopen en spuit ik hem zélf.
Hetgeen zij een betere oplossing vinden is de katten buiten laten. Dit vind ik onaanvaardbaar, voor mezelf (ik hou van hun gezelschap) en ook voor de katten zelf (de kleinste is amper buitengeweest, de grootste zit evenveel binnen als buiten).

Mijn vraag: wat moet ik exact doen?
Ik ga morgen dus een ontvlooiingsspray kopen (waar kan ik die kopen? Apotheek of dierenarts?), plus een vlooienkammetje. Dat vlooienkammetje, hoe moet ik dat juist gebruiken? Er stond dat ik de vlooien in een bakje water met zeepsop moet doen, is dit juist?

Enneh... Vlooien kunnen toch niet op mensen leven hé??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2006, 07:32
wizkid
wizkid is offline
Uhm, nouja ik weet niet zo heel veel van vlooien, maar ik denk dat je dat spul wat je nodig hebt gewoon bij de dierenspeciaalzaak kunt krijgen. Ik heb mijn moeder vroeger wel eens met zo'n vlooienkammetje zien werken, zij kamde dan zodat het vol zat met haren en dan keek ze of daar vlooien tussen zaten en kneep ze die kapot met haar nagels (ze gaan wel niet zo snel dood, je moet best hard drukken) maar ik denk dat zeepsop ook wel werkt
Ik denk niet dat vlooien echt op mensen kunnen leven, ze kunnen je wel bijten (ik heb 4 katten op mijn bed en ben nog nooit gebeten). Als je dat spul op ze doet gaan die vlooien gewoon dood, het is niet zo dat de kat dan ineens niet meer lekker is en ze op jou gaan zitten.
Ik zou als ik jou was ook niet het hele huis gaan onderspuiten, wat je wel kan doen is wat spuiten op de plaatsen waar je katten slapen. En als dat poeder niet werkt zou ik dan toch eens verder kijken naar een ander merk dat mssn wel werkt.
Oud 07-07-2006, 15:17
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
wizkid schreef op 07-07-2006 @ 08:32 :
Uhm, nouja ik weet niet zo heel veel van vlooien, maar ik denk dat je dat spul wat je nodig hebt gewoon bij de dierenspeciaalzaak kunt krijgen. Ik heb mijn moeder vroeger wel eens met zo'n vlooienkammetje zien werken, zij kamde dan zodat het vol zat met haren en dan keek ze of daar vlooien tussen zaten en kneep ze die kapot met haar nagels (ze gaan wel niet zo snel dood, je moet best hard drukken) maar ik denk dat zeepsop ook wel werkt
Ik denk niet dat vlooien echt op mensen kunnen leven, ze kunnen je wel bijten (ik heb 4 katten op mijn bed en ben nog nooit gebeten). Als je dat spul op ze doet gaan die vlooien gewoon dood, het is niet zo dat de kat dan ineens niet meer lekker is en ze op jou gaan zitten.
Ik zou als ik jou was ook niet het hele huis gaan onderspuiten, wat je wel kan doen is wat spuiten op de plaatsen waar je katten slapen. En als dat poeder niet werkt zou ik dan toch eens verder kijken naar een ander merk dat mssn wel werkt.
Oké, bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 11:15
Verwijderd
Goed/vaak stofzuigen, zeker als je tapijt hebt. Daarna een keer de kamer spuiten met zo'n spray.

Kammen werk goed, dan idd SNEL in een bakje met afwasmiddel onderdompelen. Zonder afwasmiddel oid drijven ze namelijk naar de oppervlakte en springen ze weer weg.

Wat ik me afvroeg, wie iemand hoe vlooien hun prooi(en) herkennen?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 11:53
AngelLena
AngelLena is offline
Als je volledig vlo-vrij wilt zij moet je altijd een combinatie gebruiken tussen idd een poeder/shampoo of pipetje (exil, spot on, vlooien die dan bijten gaan direct dood), een middel die zorgt dat de gelegde eitjes niet uitkomen (program, daar worden vlooien onvruchtbaar van, ze leggen wel eieren, maar die komen niet uit) en een middel om je huis vlo-vrij mee te maken. Dat laatste hoeft niet superregelmatig als je de andere middelen gebruikt, als je dat even 1 keer goed doet, dan is je huis vlo-vrij en de rest zorgt er voor dat het aardig zo blijft. Ik begrijp dat je grootouders dit niet willen, ergens wel begrijpelijk, maar doe dan idd de plekken waar de katten vaak zitten.

Overigens als je pipetjes gebruikt kan ik je het advies geven om die niet alleen in de nek op dezelfde plek leeg te spuiten. De nek rondom een klein beetje doen en een klein beetje spuiten op dat stukje direct bij de aanhechting van de staart, daar verzamelen veel vlooien zich ook en daar komt het middel maar moeilijk bij wat vanuit de nek moet komen. Wel even opletten dat de kat er niet aan begint te slikken voor het ingewerkt is natuurlijk.

De middelen kan je bij de dierenarts kopen maar ook bij de betere dierenspeciaalzaken. Program is overigens wel dierenarts only.

Succes
Oud 09-07-2006, 11:54
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
pastelli schreef op 09-07-2006 @ 12:15 :

Wat ik me afvroeg, wie iemand hoe vlooien hun prooi(en) herkennen?
Lichaamswarmte Op dieren zie je ook dat ze de warmste plekjes uitzoeken om te bijten, bij de oksels, in de nek, bij de aanhechting van de staart, op de buik, oren etc.
Oud 09-07-2006, 12:00
Verwijderd
Ik weet niet of vlooien op mensen kunnen (over)leven, maar bijten kunnen ze je iig wel...daar heb ik (te)veel ervaring mee.

Twee vlooien vind ik niet zo heel erg veel...misschien zijn het 'de laatste overlevenden'...maar je moet idd eigenlijk ook combineren met zo'n spray. Lees wel de gebruiksaanwijzing goed door en spray niet te veel, zeker niet in een ruimte die niet goed doorgelucht wordt, want het is niet bepaald dier- en mensvriendelijk spul...

Bedoelen je grootouders met 'buiten laten' dat de katten niet meer binnen mogen komen?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 23:05
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Saarah schreef op 05-07-2006 @ 19:36 :

Enneh... Vlooien kunnen toch niet op mensen leven hé??
de vlooien die jij op je katten vindt, kunnen alleen op honden en katten overleven.
je wordt wel gebeten, als je pech hebt heel veel, en dat jeukt gewoon als een idioot.
Dit gebeurd dan wel vooral wanneer je in je huis vlooien hebt van hond/kat en dat die dan een tijdje niet meer op die plek zijn.
Dus als je grootouders ze naar buiten willen doen, zullen ze heel snel moeten sprayen anders zitten jullie zodadelijk helemaal onder de kleine jeukende vlooienbeten.

ik weet alleen niet hoelang vlooien het zonder honden- en/of kattenbloed volhouden.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:55
Verwijderd
Mijn poes en haar vijf kittens hebben ook vlooien. De kittens hebben er nog geen last van maar de moederpoes wel. Vanaf wanneer kunnen de kittens (en de moederpoes) behandeld worden en komt de moederpoes dus ook van haar vlooien af?

De kittens zijn nu 2 weken...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 19:24
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Linnert schreef op 12-07-2006 @ 19:55 :
Mijn poes en haar vijf kittens hebben ook vlooien. De kittens hebben er nog geen last van maar de moederpoes wel. Vanaf wanneer kunnen de kittens (en de moederpoes) behandeld worden en komt de moederpoes dus ook van haar vlooien af?

De kittens zijn nu 2 weken...
Ik heb mijn kittens behandeld toen ze nog maar een paar dagen oud waren. Ik ben bij de apotheek gaan vragen wat ik op de kittens kon gebruiken, en ze heeft me een poeder gegeven. En voor de moederpoes heeft ze frontline pipetjes gegeven. Ga anders eens informeren bij een apotheek, die weet wel wat de kittens mogen hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 22:18
Verwijderd
Okee, dat zal ik dan maar doen he. Nu weet ik iig dat het kan.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 17:25
juno
juno is offline
Bij de dierenwinkel verkopen ze Zodiac. Dat is geenm gewoon gif, maar het zorgt ervoor dat de vlooieneitjes die overal inhuis nu eenmaal liggen als je katten hebt, niet uit kunnen komen. En het heeft een hele lange werking.

Dat is het enige middel dat echt helpt. Alle andere spuitbussen zijn een momentopname. Na een maand is het gif uitgewerkt, en komen ook de vlooien weer terug.

Poezen sowieso iedere dag kammen. 2 vlooien is overigens niet veel. Van ons eerste kitten hebben we er bijna 100 afgehaald toen ze net bij ons was.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 12:01
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
juno schreef op 13-07-2006 @ 18:25 :

Poezen sowieso iedere dag kammen. 2 vlooien is overigens niet veel. Van ons eerste kitten hebben we er bijna 100 afgehaald toen ze net bij ons was.
De grootste kammen is erg moeilijk, soms lukt het even maar het is niet zo'n "aanrakerige" poes en dan gaat ze bijten en krabben en weglopen.
De kleinste is veel makkelijker maar meestal haal ik er maar drie, vier vlooien vanaf. Is dit wel de moeite? (Ik zie er wel veel meer, maar het lukt me dikwijls niet ze te "vangen" met het vlooienkammetje. En om ze met de hand te pakken vind ik zo vies. )

Ik ga donderdag of vrijdag (ik zit nu in Parijs en kom donderdag thuis) naar de dierenarts, om te vragen of hij geen goede middeltjes heeft. En anders ga ik jouw middel eens proberen, juno.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten