Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2006, 20:26
drukknoopje
drukknoopje is offline
Zoals de titel al zegt: ik heb voor mijn verjaardag een weekendje weg gekregen van vriendjelief. Maar ik wil graag ergens heen waar we nog nooit zijn geweest, dus geen belgie of duitsland. Heeft iemand goede ideeen? Kan met de auto, vliegtuig of evt trein.
Alvast bedankt.
Advertentie
Oud 04-10-2006, 22:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ligt er aan hoeveel geld je er aan wilt besteden (er staat goedkoop, maar wat ís in jouw ogen goedkoop he? ) en wat je allemaal wil zien en hoe je dat aanpakt. Wil je écht maar 1 stad uitgebreid zien of meerdere plaatsen wat globaler? Waarin ben je geïnteresseerd (cultuur / gebouwen / landschappen, of ben je meer voor terrassen / leuke dingen / stappen)?

Tja, voor Parijs en Londen heb je al goedkope bus-/vliegreizen als het om een weekendje gaat...
Oud 04-10-2006, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 04-10-2006 @ 23:12 :
Ligt er aan hoeveel geld je er aan wilt besteden (er staat goedkoop, maar wat ís in jouw ogen goedkoop he? ) en wat je allemaal wil zien en hoe je dat aanpakt. Wil je écht maar 1 stad uitgebreid zien of meerdere plaatsen wat globaler? Waarin ben je geïnteresseerd (cultuur / gebouwen / landschappen, of ben je meer voor terrassen / leuke dingen / stappen)?

Tja, voor Parijs en Londen heb je al goedkope bus-/vliegreizen als het om een weekendje gaat...
dude, als je 3 dagen hebt ga je niet naar meerdere plaatsen...
maar vliegen lijkt me de meest handige optie, trein kan ook nog wel voor Parijs maar je zit zo binnen een paar uur in b.v. Praag, Barcelona, London, Glasgow, Milaan, Kopenhagen noem maar op.
Oud 06-10-2006, 17:01
drukknoopje
drukknoopje is offline
ja nou, meerdere plaatsen lijkt me niet echt te doen in 3 dagen. De reiskosten moeten onder de 150 blijven voor 2 personen. En verder vinden we van alles leuk, sneeuw, strand, zon, natuur... Stappen hoeft voor ons niet.
Oud 06-10-2006, 18:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
MCH schreef op 04-10-2006 @ 23:17 :
dude, als je 3 dagen hebt ga je niet naar meerdere plaatsen...
Nee is ook zo. Maar als je bijvoorbeeld kijkt maar Brugge, Gent en Antwerpen, die nogal redelijk dicht bij elkaar liggen, dan is dat in 2 dagen reizend met de trein en overnachtend in een hotel wel te doen. Maar goed, dat is nu niet aan de orde, want zij willen niet naar Belgie.

@ TS: Onder de 150 bedoel je alleen maar de reis? Of alles bij elkaar? Tja, kijk eens naar bus- of vliegreizen naar steden die MCH opnoemt, daar zit misschien nog wel iets goedkoops tussen. In al die steden zijn wel mooie dingen te zien.
Oud 06-10-2006, 18:50
akumabito
akumabito is offline
Praag, als je zelf rijdt en van doorrijden houdt.. (met de bus/trein duurt het te lang)
Oud 06-10-2006, 18:59
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 06-10-2006 @ 19:50 :
Praag, als je zelf rijdt en van doorrijden houdt.. (met de bus/trein duurt het te lang)
Ooit gedacht aan een vliegtuig?
Oud 06-10-2006, 19:00
Verwijderd
Citaat:
drukknoopje schreef op 06-10-2006 @ 18:01 :
ja nou, meerdere plaatsen lijkt me niet echt te doen in 3 dagen. De reiskosten moeten onder de 150 blijven voor 2 personen. En verder vinden we van alles leuk, sneeuw, strand, zon, natuur... Stappen hoeft voor ons niet.
In welk deel van het land woon je, want dan kan ik je een paar tips geven vanaf welke luchthaven je naar leuke steden toe kan vliegen voor goedkoop geld.
Oud 06-10-2006, 19:25
drukknoopje
drukknoopje is offline
in het oosten, vlak bij Ommen.
en met die 150 bedoelde ik inderdaad de reis. Inclusief dingen als hotel enzo zou natuurlijk mooi zijn, maar dit is zeg maat het maximum.
Oud 06-10-2006, 19:39
Verwijderd
Citaat:
drukknoopje schreef op 06-10-2006 @ 20:25 :
in het oosten, vlak bij Ommen.
en met die 150 bedoelde ik inderdaad de reis. Inclusief dingen als hotel enzo zou natuurlijk mooi zijn, maar dit is zeg maat het maximum.
Dan zou het dus niet echt uitmaken of je vliegt van pak em beet Airport Weeze, Eindhoven of Schiphol, maar met een beetje vroeg boeken kan je denk ik wel wel 2/3 nachten in een hotel + vlucht krijgen voor 150 p.p.

kijk maar eens op de site van ryanair.com voor Dublin, Barcelona (Girona), Glasgow, Rome, Stockholm of gebruik www.skyscanner.net
Voor hotels expedia.nl bookings.nl of hostelworld.com
Oud 06-10-2006, 20:11
Verwijderd
Ik weet wel wat
In Schönmunsach, Zwarte Woud, Duitsland.
Is een hotel met 3 appartementen in totaal. Zit onder een volledig kuuroord achtig iets bij (Zwembad, Sauna, Zonnestudio, Verwarmingslampen met relaxte bedden), allemaal inclusief.
Het is niet duur en ik kan eventueel wel het adres site etc achterhalen.
Wij kregen toen extra korting, eigenlijk zouden er mensen een week komen, die hadden laatste moment afgezegd, en omdat wij zo kortdag toch nog konden werd ons niet alleen in dank afgenomen.
25 euro pp per nacht. Daarbij mocht je dan met flinke korting (samenwerkingsverband met restaurant) in restaurantje eten daar, ontbijt + avondeten
Was
Oud 07-10-2006, 15:14
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
MCH schreef op 06-10-2006 @ 19:59 :
Ooit gedacht aan een vliegtuig?
Alleen haalbaar met genoeg budget, flappie, het ging erom om goedkoop weg te gaan.
Oud 08-10-2006, 01:56
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 07-10-2006 @ 16:14 :
Alleen haalbaar met genoeg budget, flappie, het ging erom om goedkoop weg te gaan.
ooit gehoord van lowcost luchtvaartmaatschappijen? Voor 150 euro kun je wel 2 retourtjes naar een Europese bestemming krijgen.
Oud 09-10-2006, 15:29
Lo_Siento
Lo_Siento is offline
Citaat:
Myztic schreef op 06-10-2006 @ 21:11 :
Ik weet wel wat
Is een hotel met 3 appartementen in totaal. Zit onder een volledig kuuroord achtig iets bij (Zwembad, Sauna, Zonnestudio, Verwarmingslampen met relaxte bedden), allemaal inclusief.
Wij kregen toen extra korting, eigenlijk zouden er mensen een week komen, die hadden laatste moment afgezegd, en omdat wij zo kortdag toch nog konden werd ons niet alleen in dank afgenomen.
25 euro pp per nacht. Daarbij mocht je dan met flinke korting (samenwerkingsverband met restaurant) in restaurantje eten daar, ontbijt + avondeten
Was
Toevallig heb ik hetzelfde als TS, en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de site van dit hotel? Met googlen kon ik niks achterhalen, dus weet jij die site misschien nog?
Oud 09-10-2006, 17:35
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Myztic schreef op 06-10-2006 @ 21:11 :
Ik weet wel wat
Was
Ja ik ben ook wel nieuwsgierig, het klinkt iig erg goed! Weet je de site nog?

bvd
Oud 13-10-2006, 12:23
Verwijderd
Sorry voor de late reactie!

Ik zal mijn vader vanavond even vragen, en dan hoor je het snel

Wordt ik dan btw wel meegenomen?
Oud 13-10-2006, 15:29
Verwijderd
Hoihoi

Heb hier na lang zoeken in de administratie de gegevens gevonden:
Het betreft dus Kurbad Haist
http://www.ferienwohnungen-haist.de/
http://www.kurbad-haist.de

Hoe het zit met prijzen etc moet je maar even uitzoeken.
Het staat in ieder geval garant voor een romantisch weekend, of langer Jammer was dat ik toen met ouders en 2 broers daar was
Staat een mailadres bij (denk dat je ze in het duits aan moet mailen) veel succes ermee. Kamers etc zien er in ieder geval super uit
-------------------------------------------------------------------------------------

Woonkamer

Slaapkamer

Keuken (al is er dus 2 deuren verder een prima restaurant)

Woonkeuken?

Neem wandelschoenen mee:

Het is 2 a 2.5 uur rijden van omgeving Eindhoven, dus goed te doen

EDIT: Prijslijst gevonden:
Wij moesten voor 5 dagen voor 5 personen in totaal 560 euro betalen. Dit met de kamers "Emersbach" en "Seebach" met ontbijt in Hotel Klumpp.
5 dagen was dus 112 euro PP (herfst 2004)

Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 16:00.
Oud 13-10-2006, 15:58
Lisette Smink
Lisette Smink is offline
In de Metro (woensdag 11-10-06) stond een aanbieding voor een weekendje weg naar Parijs of disneyland. Vanaf 115,- geloof ik. Mijn vriend en ik wilden misschien ook gaan, maarja heb de krant weggegooit.
Oud 16-10-2006, 21:11
Verwijderd
Ineens is iedereen weg hier? !
Oud 16-10-2006, 21:40
drukknoopje
drukknoopje is offline
ja sorry
@ myztic: bedankt voor alles wat je hebt opgezocht!!! echt super. Ik ga deze optie zeker ff in de groep gooien .

Laatst gewijzigd op 16-10-2006 om 21:43.
Oud 17-10-2006, 21:55
Apomes
Apomes is offline
Voor school zijn we vorig jaar naar Barcelona en Milaan geweest, telkens voor 3 dagen inclusief hotel, vliegtuig, eten en alle entree tickets voor musea etc.
En de limiet was 150 EUR.

gewoon ryanair + hotel dat pas opengaat en voila!
Is ryanair op dit moment te duur voor bestemming naar wens? gewooon volgende dag opnieuw kijken en de prijs kan al drastisch omlaag zijn (of verhoogd )

Regels voor berichten