Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2006, 09:30
patrik594
patrik594 is offline
Hallo,

ik heb een vraag: ik wil samen met een goede vriend op vakantie gaan, bij voorkeur naar Griekenland. Nou is mijn vraag: Mag dat wettelijk? Moeten we iets extra's bij ons hebben? Van onze ouders mag het al.

Alvast bedankt
Advertentie
Oud 10-06-2006, 09:33
Verwijderd
Ik ben met een vriendin naar amerika gegaan toen we 16 waren. We gingen wel bij iemand op bezoek maar hadden geen toestemming van onze ouders nodig ofzo.
Het enige dat zou kunnen is dat ze je op een camping of hotel enz. niet oud genoeg vinden. Je moet dus even op de minimum leeftijd letten.
Oud 10-06-2006, 13:41
Fieneke
Fieneke is offline
patrik?
Oud 10-06-2006, 16:41
patrik594
patrik594 is offline
fien?
Oud 13-06-2006, 10:45
G.T.C.
G.T.C. is offline
Natuurlijk mag dat. Nooit van die koters van 5 jaar oud op het vliegveld zien lopen aan de hand van een grondstewerdes?

In principe moet in een hotel overnachten ook geen probleem zijn, maar ja...ik neem aan dat jullie niet in een of ander internationaal keten hotel gaan slapen, maar in een leuk betaalbaar familie hotel.
Daar kan ik me weer van voorstellen dat die hun eigen regeltjes maken, dus neem voordat je vertrekt even contact op (of laat je reisbureau contact opnemen) zodat zij op de hoogte zijn van jullie leeftijd.
Oud 13-06-2006, 13:36
Verwijderd
ik weet niet met wat voor reis je gaat. Maar het mag sowieso wel, maar als je met een jongerenreis gaat ben je zeker dat je geen problemen krijgt met leeftijd op je hotel/appartement/camping
en je hebt dan ook reisleiding zodat mocht er wat gebeuren er wel iemand in de buurt is.
Oud 10-07-2006, 21:59
bbyn
bbyn is offline
k ben toen ik 14 was alleen gegaan toen verbleef ik wel bij een familie trouwens, die ik verder niet kende maargoed..

en vorig jaar met vriendin weer gegaan (ware we 16 dus) ook geen probleem. alleen hotels moet je soms 18 zijn.. gelooof ik
Oud 10-07-2006, 22:42
Verwijderd
Ik ging voor het eerst met een vriendin op vakantie toen ik 16 (of was het nou 17?) was, naar Malta. Nergens problemen gehad.
Oud 11-07-2006, 09:02
Bruut
Bruut is offline
Dat kan.. Geen probleem
Oud 19-07-2006, 23:05
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Toen ik 16 was en alleen op vakantie ging, met zo'n jongerenreis naar Frankrijk, was er wel toestemming van een van de ouders nodig, maar dat was alles. Verder geen problemen ofzo gehad.
Oud 01-08-2006, 14:06
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 13-06-2006 @ 11:45 :
Natuurlijk mag dat. Nooit van die koters van 5 jaar oud op het vliegveld zien lopen aan de hand van een grondstewerdes?
daar doen sommige maatschappijen oook moeilijk over.. als zo'n kind doordraait zijn er geen ouders.. ben je weer een stuks personeel eraan kwijt voor die vlucht..
Oud 01-08-2006, 14:53
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 01-08-2006 @ 15:06 :
daar doen sommige maatschappijen oook moeilijk over.. als zo'n kind doordraait zijn er geen ouders.. ben je weer een stuks personeel eraan kwijt voor die vlucht..
Een grondstewardes vliegt niet
Oud 08-08-2006, 19:38
robin123
robin123 is offline
ja, het mag gewoon. alleen als je een georganiseerde reis neemt, moet je wel een ouderverklaring door je ouders laten tekenen, dat ze akkoord gaan.
een grondstewardess mag je zelf voor kiezen, als je het wil krijg je het, en als je er niet om vraagt, beginnen zij ook nergens over.
Advertentie

Regels voor berichten