Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2006, 09:22
MaHo
MaHo is offline
Ik ben op vakantie geweest in Spanje en daar heb ik me altijd goed ingesmeerd en heb ik geprobeerd nooit te lang in de zon te liggen. Nu is dat bij m'n schouders en nek blijkbaar niet helemaal goed gelukt, want ik ben daar verbrand. Nu een aantal dagen later (schouders uit de zon gehouden) heb ik al een tijdje wat rode en huidkleurige bultjes (papels?). Nu heb ik me wat ingelezen op internet en het zouden mijns inziens dus 2 dingen kunnen zijn...
- zonne-allergie
- huidkanker...

Ik denk dat ik met die laatste wat overdrijf, maar toch zit het me niet helemaal lekker. De bultjes jeuken niet, maar doen bij aanraking wel wat (lichtelijk en alleen de wat grotere) pijn..

Eigenlijk heb ik helemaal geen tijd meer om naar de huisarts te gaan, dus hoopte ik eigenlijk dat jullie me wat wijzer konden maken

Foto:

P.S. Linksonderaan m'n nek zit een nog net iets griotere, maar die kreeg ik niet op de foto...

Laatst gewijzigd op 01-08-2006 om 09:29.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 09:30
Verwijderd
... of gewoon een geïrriteerde huid door het verbranden, natuurlijk. Je foto is 3 cm, dus daar kan ik niets aan af zien.

en alle bultjes-op-de-huid heten papels, maar je kunt ze beter gewoon bultjes noemen als je op een scholierenforum om advies vraagt
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 09:32
MaHo
MaHo is offline
Foto is klikbaar
En asorry dat ik die term dus blijkbaar verkeerd gebruik, maar zo heette het overal op internet.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 09:35
Verwijderd
je gebruikt 'm wel goed, maar het wordt er niet duidelijker van
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 09:49
Kapoen
Kapoen is offline
Ik vindt het eruit zien als zonneallergie, heeft mijn vriend ook last van, t zijn kleine blaasjes toch (niet echt duidelijke foto)

Mijn vriend gebruikt homeopatische korreltjes die hij koopt bij de tuinen (huismerk) En ze werken prima.
Oud 01-08-2006, 09:56
MaHo
MaHo is offline
Ja het zijn indd kleine blaasjes. Ok, dan ga ik er maar van uit dat het gewoon zonne-allergie is. Het klinkt namelijk het meest logische. Welk middeltje moet ik daarvoor kopen en waar kan ik dat halen? (Eindhoven)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 10:01
Kapoen
Kapoen is offline
Ken je de winkel De Tuinen??? Daar verkopen ze van het huismerk een buisje met korreltjes deze werkt super bij mijn vriend (het is wel homeopatisch) En als je de tuinen niet kent kan je altijd nog naar een natuurwinkel gaan daar hebben ze dat vaak ook.
Oud 01-08-2006, 10:05
MaHo
MaHo is offline
Punt blijft alleen nog wel dat het bij mij dus niet jeukt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 10:37
Bloem
Bloem is offline
Ik krijg hele enge popups als ik op je foto klik

Overigens komt huidkanker echt niet in 2 dagen als zulke bultjes opzetten, dus dat lijkt me ernstig onwaarschijnlijk. Je huid zal gewoon geirriteerd zijn door de zon, een soort zonne-allergie of gewone bultjes/puistjes.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 10:46
MaHo
MaHo is offline
Ja, dat vermoeden had ik al. Ik ben alleen nogal schrikkerig over dit soort dingen.
Ik ben al lang blij dat iedereen aan een doodnormale allergie/irritatie denkt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 11:26
vosje16
vosje16 is offline
De foto is niet zo duidelijk maar ik heb ook zo'n 3 bultjes gehad op mijn borstkas (was ook verbrand geweest). Ik dacht dat het gewoon puistjes waren ofzo Jeukte wel een beetje maar nu zijn ze gelukkig weer weg.

Wat mijn mama eens gehad heeft nadat ze verbrand was in de zon, waren allemaal hele kleine blaren...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 14:25
DDM
DDM is offline
Dat zijn idd papels ja. Deze kunnen weleens ontstaan na blootstelling aan de zon en willen nog weleens jeuken. Het wil niet zeggen dat je dan ook meteen zonne-allergie hebt.
Oud 01-08-2006, 14:48
luchtballon
luchtballon is offline
Ik ga er ook vanuit dat het zonneallergie is.
Je hoeft er met zo weinig bultjes niks voor te halen. Zeker niet als het niet jeukt of zo. Je kunt er wel zalfjes op smeren. Het gaat over na een paar dagen, maar beter laat je de bultjes nu uit de zon (niet zo moeilijk op het moment ) Er zijn ook pilletjes voor volgens mij, maar die zijn nuttiger als je het nog niet hebt, en ook alleen maar nuttig als je het in ernstige vorm hebt.

Je hebt wel kans dat het vanaf nu elk jaar erger wordt, maarja, das nog een paar jaar afwachten.
Oud 02-08-2006, 10:29
Vip3r
Vip3r is offline
Wtf man.. Als je een camera hebt die zulke resolutiefoto's kan nemen, kun je dan ook niet ff zorgen dat je òf de macrofunctie aanzet, òf iets verderweg fotografeert zodat het tenminste scherp is? Dit is echt vage poep zo.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten