Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2006, 16:30
Verwijderd
Krijgen je gasten een stukje appeltaart en een kopje koffie, of ben je al 3 dagen van te voren in de keuken aan het zwoegen om de goddelijkte toastjes e.d. op tafel te kunnen zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2006, 16:33
Verwijderd
Ik haal twee vlaaien, in ieder geval eentje met fruit. (En de andere pudding of rijst, maar soms heb ik zin in twee soorten fruit en ga ik voor eentje met kersen en schuim en eentje met een andere vrucht ).

Koffie, fris (cola, fanta, sprite).

Soms koken we voor iedereen, meestal iets makkelijks maar wel origineel; we hebben een keer pompoenensoep gemaakt (heel dik en vullend, daarbij stokbrood), een keer quiche. Soms haal ik liever gewoon een paar stokbroden en salades en ander beleg voor erop.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 17:04
reine claude
reine claude is offline
Vlaai, bonbons, nootjes, toastjes, salades, franse kaas, tapenade, olijven, chips. Soms maak ik zelf bladerdeeghapjes.

Koffie en thee heb ik altijd wel in huis. Verder bier, wijn, fris en soms wat sterke drank.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 17:28
dark princess
dark princess is offline
op mijn verjaardag is altijd alleen mn familie er (gewoon het gezin, niet de rest van de familie), meestal komt er dan nog 1 meisje langs. we hebben dan vaak losse gebakjes (kan iedereen kiezen wat hij of zij lekker vindt) of we halen een (halve) taart op, meestal vruchten, omdat ik dat lekker vindt.

De helft van de rest van de familie komt meestal rond mn verjaardag in een weekend ofzo. Dan haal ik 2 halve vlaaien of 1 vlaai met verschillende vruchten. Ook natuurlijk wat fris en koffie en wat nootjes en chips, ze blijven eigenlijk nooit zo lang
Oud 21-07-2006, 21:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Meestal haal ik met mijn verjaardag een vlaai en eventueel nog een slagroomtaart, afhankelijk van het aantal gasten.

En als ik iets thuis vier met mijn vrienden dan nog wat chips, nootjes en (vooral veel) partysnacks. Plus uiteraard bier en sterke drank.
Oud 21-07-2006, 22:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Of ik haal twee taarten of ik bak er zelf een of twee en haal er dan eventueel nog een bij. Als ik er zelf een bak is dat vrijwel altijd een appeltaart. Als ik twijfel of ik wel genoeg heb bak ik er ook nog wel eens een cake bij.

Verder haal ik drinken in huis (met en zonder prik, meestal cola en dubbelfris en verder koffie en thee).

Toastjes enzo doe ik meestal niet aan. Ik haal meestal een aantal zakken chips of iets anders van nootjes of zoutjes, vaak iets van chips en dan nog borrelnootjes ofzo.

Meestal blijft de visite bij mij niet eten maar anders maak ik iets simpels, lasagne, pasta of macaroni ofzo. Kan je van te voren maken, bijna iedereen lust het en je hoeft er ook geen uren voor in de keuken te staan, ideaal

Ik ben er in elk geval van afgestapt om dingen in huis te halen die ik zelf niet graag lust omdat ik denk dat anderen dat wel graag eten of drinken. Vaak blijf ik er dan toch zelf mee zitten en dan eet of drink ik dat met tegenzin nog een week. Ik heb vaak wel van alles wat in huis dus keuze is er toch wel.
Oud 21-07-2006, 23:07
Maharani
Maharani is offline
Taart of cake. En nasi ofzo. Of iets vegetarisch.

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 23:09.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 10:50
Verwijderd
De 'normale' dingen: fris (cola, sinas, seven-up, cassis), sap (sinasappelsap, appelsap, ...), chips, m&m's, celebretions, nootjes, kaas en worst dat soort dingen. En natuurlijk taart. Lekker suf dus.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 12:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Twee fusten bier en chips
Oud 22-07-2006, 15:42
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Heel standaard:
Taart (aardbeien en slagroom), stokbrood, hapjes (los en voor op het stokbrood), paprika, komkommer, kaasblokjes, worst, iets vegetarisch, chips, nootjes, frisdrank, water, bier, breezer.
Oud 25-07-2006, 18:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Qua frisdranken; Cola, bitter lemon, fanta, sprite, ijsthee, spa fruit en cassis.

Qua alcohol; Krat bier, bacardi, rode wodka, rum, witte martini en nog het één en ander.

Koffie, thee en mineraalwater heb ik hoe dan ook in huis.

Qua salades; Cole-salade, huzarensalade en ik maak meestal nog wel een ceasar salade in 'mini-vorm'.

Voor op de toastjes; Kipkerrie, kip-saté, brie, blauwe kaas, gerookte zalm, kruidenboter, tapenades, stukjes olijven enz.

Voor op de schalen; Worst, kaasblokjes, gevulde eitjes, stukjes paprika, komkommer met ei en/of mayonaise. Meestal ook vegatarische hapjes en natuurlijk chips.

Qua taarten; Meestal één slagroom en één vruchtenvlaai.

Verder; Stokbrood, bitterballen, bami-hapjes en mini-kaassouflées.
Oud 25-07-2006, 23:29
Nona
Nona is offline
Ik maak zelf meestal één of twee taarten en haal afhankelijk van de verwachting nog wat bij.

Koffie en thee.
Fris: in ieder geval cola, 7up, sap, ice tea, spa iets met vrucht.
Drank: bier en wat mensen drinken, bijvoorbeeld rode wodka voor bepaalde gasten en wiskey voor anderen.
Verder haal ik nog chips, nootjes en eventuele andere zoute troep. Soms toastjes met brie en wat salade, maar dat is afhankelijk van wie er komen. En nog wel wat kaas, worst en komkommer.
Oud 26-07-2006, 08:42
Verwijderd
De verjaardag die ik echt voor vrienden had gevierd was wel gaaf en de volgende dingen waren daar:
special brownies (2 keer)
2 sacher torten (yummy chocotaart)
2 flessen vodka
bier
cola
limonade
brood
friet
chips.
koffie
En dat was het wel denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 09:14
Broeder
Broeder is offline
Een fles drank en ik nodig niemand uit !
Oud 26-07-2006, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Broeder schreef op 26-07-2006 @ 10:14 :
en ik nodig niemand uit !
De kenner spreekt!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 17:35
G. -
G. - is offline
Elk jaar anders. voor mijn 15de verjaardag (Het is bijna zo ver ) denk ik aan een vegetarisch buffet. Ik ben niet helemaal vegetarisch maar ik eet het gewoon graag, ook omdat het zo gezond is. En 'sochtends sta ik dus een uurtje vroeger op en wil ik een uitgebreid ontbijt. 's Middags iets makkelijks zoals homemade pizza, en 's Avonds het buffet dus. Ik hou ook van zoete wijnen en coctails én kriekbier! En olijven en tapenades voor bij een nachtelijk bezigheid zoals tv of uno (ik ben ook eens met een paar vrienden nachtelijk gaan zwemmen, midden in de herfst! Koudddd..
Oud 30-07-2006, 19:28
Neiu
Neiu is offline
Thee, koffie, mineraalwater, limonade, vana tallinn (sterk),bier, rose en rode wijn om te drinken en twee soorten taart, tortilla chips met zelfgekluste guacamole, nootjes en andere zoutjes om te eten. Dat is tenminste wat ik voor deze keer heb gehaald.
Eerder heb ik wel eens een themabuffet in elkaar gezet of een kroeg gehuurd. Deze keer wil ik het iets kleiner houden
Oud 30-07-2006, 20:00
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Een fles drank? Ik haal eigenlijk niets in huis... ik hou niet van snoep, taart en dergerlijke. De mensen rondom mij zorgen wel voor de catering... dan besef je hoe lui/verwend je bent
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 15:30
Verwijderd
- Taart
- Salades
- Kaasjes voor op toast
- Toastjes/ stokbrood
- Chips/borrelnootjes
- Komkommer/ kaas/worst
- Frisdrank
- Spa
- Bier
- Wijn (wit en rosé)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 16:22
Verwijderd
Marsepeintaart met zwitserse room en aardbeien of frambozen
Openkorst aardbeien vlaai
Grote grand marnier cake

Koffie, thee, fris en later witte wijn (Gewürtstraminer), evt. rosé (Lindemans) verder bier, mixbare dingetjes zoals pasoa, pisang etc en het 'gewone' fris+sapjes.

Eten ligt eraan, dit jaar zijn we voor mijn verjaardag samen met de familie uiteten geweest en was dat dus zeer uitgebreid en vreselijk lekker, maar dat verschilt ieder jaar.

Later op de avond toastjes met al dan niet zelfgemaakte salades en alles wat daarbij hoort.

Oh, en natuurlijk chips, nootjes en andere zoutjes.

Laatst gewijzigd op 31-07-2006 om 16:48.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 20:51
A*
A* is offline
Bier, frituurvoedsel en sterke drank.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 21:20
MTpower
MTpower is offline
Drank... ik hou er niet zo van om m'n verjaardag te vieren, maar vind het wel een goed excuus om flink te zuipen
Oud 22-08-2006, 23:55
Verwijderd
Bier, wijn en mokkataart.

En snacks uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 12:38
KiMZz
KiMZz is offline
Mix voor kwarktaart, mix voor appeltaart en ingrediënten, ik maak het zelf. Verder is mn verjaardag meestal visiteloos omdat familie tever weg woont, er geen buren oid langs komen en vrienden met mn feest komen.. De taart is voor mn moeder en broertjes, mezelf en mn vriend en voor goede vrienden die ik wél uitnodig dan.

Bij het feest: stokbrood met kruidenboter, toastjes met kip-kerriesalade, filet americain, komkommersalade, brie. Verder een paar zakken chips, 2 kratjes bier, een aantal flessen alcohol (passoa, safari, coebergh, wijn, nog wat rommel) en wat pinda's ofzo..
Oud 23-08-2006, 13:29
coopergirl
coopergirl is offline
Even diep nadenken, ik vier nl niet altijd mijn verjaardag omdat ik er een hekel aan heb.. Als ik em vier haal/ maak ik dit:

zelf gemaakte monchou taart en een appeltaart en schwartzwalder kersentaart.

worst/kaas/ei/asperge/ham-monchou rolletjes/

toastjes met brie, eiersalade, boursin, port salut, garnalensalade, krabsalade, kip-pesto salade e.d.

chips, tuc's, kaasstengels, borrelnootjes

sinas, cola, crystal clear, appelsap, jus d'orange, dubbelfris, bier, witte - rode- en rose wijn, port, amaretto, rode wodka, baileys e.d.

Meestal haal ik teveel en blijf ik met een hele zooi klikjes van salades over.. Ik ben een peoplepleaser
Oud 23-08-2006, 13:39
Mara
Mara is offline
Op mijn verjaardag zelf komt familie. Dat boeit mij niks, dan halen m'n ouders standaard zooi (toastjes, brie, etc.). Een taart krijg ik gratis van het werk.

Als m'n vrienden komen zorg ik dat ik fris in huis heb, bier, chips/nootjes etc. en 2 dozen slagroomsoesjes
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 17:55
capibara
capibara is offline
Bier.
Oud 24-08-2006, 13:25
Dexter_M
Dexter_M is offline
Vier me verjaardag niet meer

Maar meestal ga ik met een goede vriendin de stad in ff eten en daarna stappen. dus gewoon hetzelfde wat ik elk weekend doe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten