Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zat ook te denken aan het verschil tussen een heel groot aantal ontvangers (forums) en één persoon (msn). Ik vind het leuk, zo'n nieuw verschijnsel binnen de psychologie. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien is Antoni wel gewoon een deel van je persoonlijkheid. Een deel dat normaliter niet zo snel naar buiten komt of naar buiten kan komen, maar dat juist op plekken als een forum of een weglog zichzelf kan laten zien. Dan hoef je hem niet in te halen, of andersom, maar zijn jullie samen gewoon jou. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nouja, in het echt dus wel innnemender. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb ook dat ik op het internet, en thuis trouwens ook, heel anders ben dan bijv. op school. Ik ben op school ook niet mijzelf. Daar voel ik mij niet prettig of 'op mijn gemak'. 'Niet jezelf zijn' is gewoon het niet uiten van wat je denkt, of van wat je echt denkt. Maar inderdaad is het soms moeilijk om te bepalen wat je nou echt denkt en wat je zegt of doet. Op internet bijv. schrijf ik ook wel dingen op waarvan ik ook niet altijd 1-2-3 kan zeggen dat dat volledig weergeeft wie ik ben, wat ik echt denk, of wat mijn gevoelens ergens over zijn. Niemand is dus ooit echt helemaal 'zichzelf', want niemand zegt exact wat hij of zij denkt. Maar te weinig aangeven wat je denkt of wat je gevoelens ergens over zijn is in ieder geval ook niet goed. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat het ook komt doordat wat je op een forum zegt geen ver gaande gevolgen heeft (of het in ieder geval zo lijkt) ik kan hier van alles zeggen en het ergste wat er kan gebeuren is dat in een ban krijg. In het echt of op msn daarintegen hebben je acties grotere gevolgen, in een kroeg moet je niet zomaar iemand gaan uitschelden want dan kan je in elkaar geslagen worden, of als je je onbeschoft gedraagd tegen over een vriend kan hij je vriend niet meer willen zijn of je hebt een periode minder contact. Ik heb alleen zelf het idee dat ik niet heel anders ben op internet dan in het echt, ik kan mezelf misschien alleen wat beter verwoorden omdat ik meer tijd heb voordat ik antwoord.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dashja. ![]() Laatst gewijzigd op 19-08-2006 om 17:09. |
![]() |
||
Citaat:
Ja, dat is ze ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
sigarettenprijzen xxxxxxxxx | 7 | 05-08-2010 13:43 | |
De Kantine |
Meeting a.s Zaterdag @ Utrecht, Burger King Verwijderd | 500 | 26-04-2004 18:49 |