Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2001, 16:50
Verwijderd
Vraag aan de eerste 10 voorbijkomende meiden tussen de 10 en 16 jaar wat ze voor opleiding willen of wat ze willen worden en ik weet zeker dat er minstens een naar de toneelschool wil of kleinkunstacademie ofzo...
Wordt het allemaal niet een beetje teveel, iedereen wil in the spotlight staan. Er komt een overbevolking aan B-,C- en D- Acteurtjes en de echte talenten raken ontmoedigd.
Iedereen valt voor de Glatter en de Glimour
waar ze dat idee vandaan halen??? Zo glamoureus is het allemaal niet. Keihard werken maar dat zie je niet op tv.
Advertentie
Oud 02-09-2001, 17:43
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Het zal best dat er zat van die meelopertjes zijn die denken 'oh leuk, ik wil in een soap spelen DUS ik wil naar de toneelschool', maar geloof mij maar dat die dozen er bij de selectie zo uitgesodemieterd worden. Bij een toneelschool of kleinkunstacademie zien ze heus wel wat talent is en wat serieus bedoeld is en wat niet. Dus laat ze lekker kletsen en verder dromen. Zelf speel ik al jaren toneel en wil ik graag naar de toneelschool. Iets op TV doen lijkt me op zich wel leuk, maar t is allemaal zo nep en je hoeft alleen maar mooi te zijn en inhoudelijk geen reet te kunnen. Toneelschool zou ik willen doen, gewoon om veel te leren, om de ervaring en daarna wel weer verder zien...
Oud 02-09-2001, 20:18
Tampert
Tampert is offline
mja... ze miogen best de toneelschool willen doen. De kans dat ze worden toegelaten is nihil (ik geloof dat 10 van de 600 mensen worden toegelaten...)
Oud 03-09-2001, 18:55
Verwijderd
Ja, ok ik geef toe...
Maar het is zoooo Onwijs Irritant. Vooral als je dan vraagt wat ze willen spelen.
(zeikerig,dom stemmetje) Bij een soop of een fillem. Oooooh het haalt toch gewoon het bloed onder je nagels vandaan ofnie dan???
Oud 03-09-2001, 19:09
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
kweenie, t kan me eigenlijk geen hol schelen, zij zijn straks degenen die voor een teleurstelling komen te staan als ze nergens worden aangenomen en erachter komen dat het tv wereldje helemaal niet zo lief aardig is! je kunt er maar beter lekker om lachen dan je er druk om maken, toch?
Oud 04-09-2001, 19:12
lisa
Citaat:
bubbeltjes schreef:
kweenie, t kan me eigenlijk geen hol schelen, zij zijn straks degenen die voor een teleurstelling komen te staan als ze nergens worden aangenomen en erachter komen dat het tv wereldje helemaal niet zo lief aardig is! je kunt er maar beter lekker om lachen dan je er druk om maken, toch?

Ja, inderdaad! (Je hebt alles al gezegd wat ik wou zeggen dusss)

Oud 04-09-2001, 19:41
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
lisa schreef:

Ja, inderdaad! (Je hebt alles al gezegd wat ik wou zeggen dusss)

Forumgebod 14 (zoek dat zelf maar na)

Het lijkt me eigenlijk het lastigst om met dat soort mensen samen te acteren (als die zegmaar allemaal grootheidswaanzin hebben dan kan ik me voorstellen dat het helemaal niet leuk samenwerken is).
Oud 06-09-2001, 15:24
Verwijderd
Inderdaad ja...samenwerken...
Nou ga ik dit cursusjaar dus weer op toneel (als je het nog niet wist) en ik wil niet zeggen dat ik een born star ben want dat ben ik niet maar als ik al 'het vak' in zou willen dan zou ik zeker zorgen dat je als kind al een opleiding hebt... ofnie?
Oud 07-09-2001, 15:34
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
Citaat:
Acey schreef:
Vraag aan de eerste 10 voorbijkomende meiden tussen de 10 en 16 jaar wat ze voor opleiding willen of wat ze willen worden en ik weet zeker dat er minstens een naar de toneelschool wil of kleinkunstacademie ofzo...
Wordt het allemaal niet een beetje teveel, iedereen wil in the spotlight staan. Er komt een overbevolking aan B-,C- en D- Acteurtjes en de echte talenten raken ontmoedigd.
Iedereen valt voor de Glatter en de Glimour
waar ze dat idee vandaan halen??? Zo glamoureus is het allemaal niet. Keihard werken maar dat zie je niet op tv.
ik ben het er wel mee eens (kijk naar starmaker)
toch speel ik toneel omdat ik het leuk vind. ik wil er ook heeel erg graag mee door gaan maar beroemd worden? dat nooit
ik vind het leuker als ik de zaal waarvoor ik sta nog kan overzien
liever een tevrede kleine zaal dan een groot publiek die zich blauw betalen om mij te zien

Oud 07-09-2001, 15:38
klein gek geitje
Citaat:
Acey schreef:
Inderdaad ja...samenwerken...
Nou ga ik dit cursusjaar dus weer op toneel (als je het nog niet wist) en ik wil niet zeggen dat ik een born star ben want dat ben ik niet maar als ik al 'het vak' in zou willen dan zou ik zeker zorgen dat je als kind al een opleiding hebt... ofnie?
jah zeker
ik denk dat alle kinderen die op ongeveer hun 6/7 levens jaar op toneel zijn gegaan en nu er nog opzitten het niet doen om beroemd te worden maar omdat ze dan kunnen toneelspelen
Oud 07-09-2001, 22:28
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
klein gek geitje schreef:
jah zeker
ik denk dat alle kinderen die op ongeveer hun 6/7 levens jaar op toneel zijn gegaan en nu er nog opzitten het niet doen om beroemd te worden maar omdat ze dan kunnen toneelspelen

Inderdaad. Nu ben ik een vreemde eend in de bijt. Ik vind ttoneel heel leuk, maar ik ga eerst maar eens een 'degelijk' vak leren ...
Oud 07-09-2001, 23:00
Ringmaster
Ringmaster is offline
Toneelspelen is hip

&

Zoenen is gaaf!
Oud 09-09-2001, 19:25
Bird in a box
Bird in a box is offline
Echt talent wordt wel herkend en als je toneelspeelt omdat je (een gtst)beroemd(heid) wilt worden doe je toch iets niet goed, je moet het doen omdat het het leukste is wat er bestaat!
Oud 10-09-2001, 12:08
klein gek geitje
Citaat:
Bird in a box schreef:
je moet het doen omdat het het leukste is wat er bestaat!
of daar in de buurt.
ik bedoel der zijn dingen die voor toneel gaan.... maar niet veel
Oud 19-09-2001, 11:50
Sicky
Sicky is offline
hmz...ik wil ook toneel gaan doen...maar totaal geen tv. dat geeft toch totaal geen kick, Op de buhne dat geeft pas een onwijse kick. Meteen helemaal live !! Uitbundig publiek, verschillende types. Super, geweldig
Oud 19-09-2001, 13:09
freakie
freakie is offline
Het valt mee op mijn school, 12 a 1300 leerlingen en inclusief mijzelf zijn er denk ik maar 5, 6 die serieus naar de Toneelschool/musicalacademie willen.
De rest gaat toch economie of geneeskunde studeren......

Die vervelende typetjes zien alles als een of andere dikke illusie, laat ze lekker dromen. Ook al is het een zware selectie, ik denk dat ik in ieder geval een redelijke kans maak. (en dat is geen eigendunk, maar een gezonde dosis zelfvertrouwen)
We zullen zien hoe het loopt......ik kan uiteindelijk altijd nog zo'n uni-kutje worden
Oud 19-09-2001, 16:48
Verwijderd
freakie met z'n gezonde doziz selvfertrauwen weer.....
Oud 26-09-2001, 19:18
dance!!!
dance!!! is offline
Je hebt gelijk, het is inderdaad zo.
maar na verloop van tijd blijven 'de echten' over. De personen die het niet alleen voor de aandacht doen maar om het acteren, dansen en zingen zelf. Want echt niet iedereen heeft talent.
Oud 26-09-2001, 20:10
klein gek geitje
Citaat:
dance!!! schreef:
Je hebt gelijk, het is inderdaad zo.
maar na verloop van tijd blijven 'de echten' over. De personen die het niet alleen voor de aandacht doen maar om het acteren, dansen en zingen zelf. Want echt niet iedereen heeft talent.
jah op audities bijvoorbeeld. die mensen zien zo of je er geintresseerd in bent omdat je dan beroemd bent of omdat het is wat je wil

Oud 26-09-2001, 23:59
scala
scala is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Het zal best dat er zat van die meelopertjes zijn die denken 'oh leuk, ik wil in een soap spelen DUS ik wil naar de toneelschool', maar geloof mij maar dat die dozen er bij de selectie zo uitgesodemieterd worden. Bij een toneelschool of kleinkunstacademie zien ze heus wel wat talent is en wat serieus bedoeld is en wat niet. Dus laat ze lekker kletsen en verder dromen.
mee eens...uiteindelijk overleven dat soort types het niet....glitter en glamour is het niet, dat hoort bij de show maar dat is wel fake tis misschien wel leuk maar je moet er niet serieus in gaan geloven!

ik zelf vind toneel gaaf en wil et ook zeker blijven doen, maar ik blijf wel realistisch..ik zal het nie halen er zijn zoveel mensen met meer talent of gwoon geluk(juiste plek&tijd)dat het het gewoon niet waard is. Ik kan beter zorgen dat ik achter de schermen kan werken(organiseren,produceren)daar ben ik gwoon beter in(en op die manier toch in de buurt!

Bovendien moet je niet vergeten dat je nooit diegene ziet die het niet halen...je ziet alleen de mensen die beroemd zijn geworden,suc6vol zijn....de mensen die zakken, falen, geen baan kunnen krijgen blijven uit beeld. Daarom wordt dat g&g nog eens benadrukt, je ziet de nadelen of evt gevolgen niet.
Oud 04-10-2001, 10:40
Verwijderd
Nou daar ben ik weeres met mijn gezonde doziz selvmening
het moment is gekomen, het cursus jaar is begonnen. En ik zit me toch bij een sootje mutsen.
O.a. een meisje dat de hele tijd stil zit en nix van de opdrachten durft uit te voeren (hoe maak je daar een eindproduct mee) eentje die zichself echt grandioos vindt maar alleen stereotypen neerkan zetten(en nix subtiels) en ga zo maar door.
Arme ik
maar ik heb geen gelijk gekregen: we zijn maar met z'n zessen, van de 60000 inwoners van deze stad is slechts 1/10000 op komen dagen sielug heh
Oud 12-10-2001, 15:31
metzondernix
metzondernix is offline
Ja. Eh... Niet om het een of ander hoor maar ik ben een tijd verliefd geweest op een jongen die ook bij het wagenspel zat. Hij heeft later gehoord dattie bij GTST mocht en nu wil die geen contact meer met mij, klein dom amateur-actricetje. Ik ben VERSLAAFD aan toneelspelen, ik wil niet op TV, dat is mijn streven niet, maar wedden dat ik het doe als iemand me vraagt? Gebeurt niet hoor

Ik blijf eigenlijk liever een amateurtje bij het wagenspel. Het lijkt me wel superruig om een keer echt op een podium te staan, maar dan zou het het leukste zijn als je een beetje eigen inbreng kon hebben in het stuk. Ik zou wel mee willen doen met een pantomime of zo iets kunstzinnigs

het liefst zou ik het zelf bedenken hihi!

KUNSTACADEMIE HERE I COME!!!!!
Oud 12-10-2001, 15:35
metzondernix
metzondernix is offline
toneelspelen moet je doen omdat je het wil doen. om iemand anders te zijn. acteren is een levenswijze! ik oefen elke dag verschillende karakters voor de spiegel. is goed voor je humeur weet je dat!

[Dit bericht is aangepast door metzondernix (12-10-2001).]
Oud 28-10-2001, 18:45
Verwijderd
Citaat:
metzondernix schreef:
Ik blijf eigenlijk liever een amateurtje bij het wagenspel. Het lijkt me wel superruig om een keer echt op een podium te staan, maar dan zou het het leukste zijn als je een beetje eigen inbreng kon hebben in het stuk. Ik zou wel mee willen doen met een pantomime of zo iets kunstzinnigs

het liefst zou ik het zelf bedenken hihi!

KUNSTACADEMIE HERE I COME!!!!!
Kweenie waar je woont maar op mijn theatercursus (daaristieweer) bedenken we zelf een stuk en voeren dat op in de schouwburg. ER IS NOG RUIMTE ZAT BIJ ONS DUS KOMT ALLEN NAAR TRIADE!!!!!(ookalzijnweal een maantje begonnen)
Oud 28-10-2001, 20:19
MyssY
MyssY is offline
Ik wil later wel iets met acteren maar ik hoef niet in de spotlights te staan. toneelles of creative therapie lijkt me wel leuwk om te geven, maar ik vind het natuurlijk wel leuk soms om op het podium te staan. Wat ik ook niet snap is wanneer mensen naar de toneelschool gaan en nog nooit geacteerd hebben en het ook helemaal niet kunnen of er de moeite voor gedaan hebben..ik bedoel, je moet wel een beetje ervaren zijn wil je verder komen...
Oud 29-10-2001, 21:15
Breg
Breg is offline
ik speel nu bij mij op school toneel. We zijn met 6 personen, van de 1500 leerlingen... Dat valt best mee, maar nu hoor ik van veel mensen die ik ken, oooooooo, dat wil ik volgend jaar ook, kan ik misschien in goede tijden spelen. Ach als ze op toneelles gaan zullen ze ook wel merken dat het niet alleen lol is, maar ook gewoon keihard werken, en veel kijken, wachten en leren.
Oud 30-10-2001, 18:03
Sithan
Sithan is offline
Je kunt toneelspelen of je kunt het niet...denk ik.
Soms heb je inderdaad van dei figuren waarvan je denkt..sjezus kan het nog erger... die dan bv over 1 zin een uur doen of van die personen die niet kunnen inproviseren das ook triest.

Een leuke oefening vin'k altijd als we een interview moeten houden over iets dat je zelf verzint en de tegenspeler (degene die dus kennis heeft van wat jij verzonnen hebt, mag geen nee of niet zeggen)
zo van: "u hebt verstand van de relatie tussen Siberische dwergmussen en mottenballen , hoe gaat dat nou precies in zijn werk"
en dan moet degene die geinterviewd dus gelijk iets verzinnen daarover, omdat ie niet mag zeggen dat ie geen verstand ervan heeft...
Krijg je altijd de meest lachwekkende scenes van!
Oud 03-12-2001, 19:15
katrientjuh
katrientjuh is offline
ha,ik zit op de toneelschool,en da is inderdaad kweetniehoehip,demotiveer die mensen een keer nie zo en laat ze proberen,ze kunnen nog altijdzien als ze dan door het ingangsexamen graken of nie he.
Advertentie

Regels voor berichten