Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2001, 15:07
freakie
freakie is offline
Ik wil na mn school naar de toneelschool toe, maar welke weet ik nog niet.

Zijn er hier mensen die al zo'n opleiding volgen? Die ervaring hebben? Ik ken weinig mensen die zoiets doen/hebben gedaan, dus ik wil wel weten hoe het je bevalt.

Word je er alleen maar afgebroken of vind je het toch nog een beetje leuk ?

Oud 07-07-2001, 16:19
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Ik wil sinds mn 6e eigenlijk al naar de toneelschool (voor zover ik toen wist dat die bestond). Volgens mij is het ontzettend hard, op sommige scholen breken ze je af en beginnen opnieuw met je. Ik weet nog niet wat ik daar van vind.
Ik ken ook weinig mensen die de toneelschool hebben gedaan, eigenlijk maar 1 vrouw. Ik heb een keer een heel goed gesprek met dr gehad, en ze vertelde dat ze er echt heen ging met de gedachte van w w ik ga het maken als ik van die school ben. Maar dat bleek nogal tegen te vallen, zei ze. En de school was inderdaad erg hard. Ze probeerde me er eigenlijk een beetje vanaf te praten, maar hohohoho, ze had het wel tegen mij he! Nee, ik wilde er wel eigenlijk nóg liever naar toe.
En naast het afbreken zal er idd vast nog wel iets leuks zijn denk ik
Oud 09-07-2001, 15:22
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik wil er zelf ook graag naar toe.
Anyway, ik ken een meisje die erop heeft gezeten maar die er na een jaar weer af is gegaan omdat ze er helemaal aan onder door ging. Ze was pas 17 en was natuurlijk dolblij dat ze was aangenomen. Het klikte alleen vervolgens helemaal niet met die mensen daar, van sommige opdrachten begreep ze gewoon weinig (door haar leeftijd o.a.) en ze mocht dingen helemaal niet op haar manier doen. Wat Ally Mcbeal zei over dat ze je helemaal afbreken klopt dus denk ik wel. Wat dus heel erg belangrijk is dat je niet te jong bent en zowiezo heeeel erg stevig in je schoenen staat zodat er niet over je heen gelopen wordt. Echt sneu, want dat meisje zat afgelopen jaar de eerste paar weken bij mij in de groep bij de toneelcursus maar is er toen mee gestopt omdat het haar toch te erg deed herinneren aan de toneelschool. Door die school heeft ze nog steeds in dr hoofd dat ze het niet meer kan, toneelspelen.
Zij zat trouwens op de toneelschool in Utrecht. Dat zij het zo heeft ervaren hoeft natuurlijk niet te zeggen dat die school slecht is, maar het is dus wel belangrijk dat je, nogmaals, heel stevig in je schoenen staat!
Oud 09-07-2001, 18:45
freakie
freakie is offline
Zulk soort dingen hoor ik ook allemaal, maar toch weerhoudt het me er niet van.

Ik hoor ook veel dat je je eigen smaak/manier niet kwijt kunt in de opdrachten bijvoorbeeld. Dat lijkt me wel een nadeel, maar toch blijft zo'n opleiding volgens mij erg goed. (als je er later iets mee doet tenminste )
Oud 10-07-2001, 13:36
lisa
Je kan denk ik het beste les gaan geven in drama, dat geeft de meeste kans op werk.
Ik wil graag naar Constantijn Huygens in Zwolle, en het leek me zeker geen school waar ze je afbreken ofzo! Ik denk dat je daar maar eens een kjkje moet gaan nemen (als je tenminste les wilt gaan geven) www.huygens.nl suc-6!

[Dit bericht is aangepast door Tampert (10-07-2001).]
Oud 10-07-2001, 14:27
Tampert
Tampert is offline
Sorry... even het linkje goedmaken (wat een vage site trouwens).

Ik ken ook wel een paar mensen die toneelschool willen doen. Mij persoonlijk trekt het eigenlijk niet enorm (misschien in de toekomst... asl tweede of derde studie). Mijn interesses zijn natuurlijk breed en ik weet zeker dat ondanks mijn pure bètastudie wel iets met mijn toneelliefde zal doen
Oud 10-07-2001, 18:40
lisa
Vaag? Wat bedoel je met vaag? Begrijp je niet wat er staat?
Naja het zal wel..
Oud 10-07-2001, 19:12
freakie
freakie is offline
Citaat:
lisa schreef:
Je kan denk ik het beste les gaan geven in drama, dat geeft de meeste kans op werk.
Ik wil graag naar Constantijn Huygens in Zwolle, en het leek me zeker geen school waar ze je afbreken ofzo! Ik denk dat je daar maar eens een kjkje moet gaan nemen (als je tenminste les wilt gaan geven) www.huygens.nl suc-6!

[Dit bericht is aangepast door Tampert (10-07-2001).]
Ik wil uitvoerend, geen docentenopleiding....
Oud 10-07-2001, 19:13
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
lisa schreef:
Vaag? Wat bedoel je met vaag? Begrijp je niet wat er staat?
Naja het zal wel..
nou nee... Gewoon de plaatjes, de kleuren... het is nogal.... Crea.
Oud 10-07-2001, 19:34
lisa
Citaat:
freakie schreef:
weinig kans maar je kan het altijd proberen...

Oud 10-07-2001, 20:06
freakie
freakie is offline
Citaat:
lisa schreef:
Citaat:
freakie schreef:
weinig kans maar je kan het altijd proberen...

Precies

Wie niet waagt.......

Oud 03-12-2001, 19:55
katrientjuh
katrientjuh is offline
ik zit op de toneelschool en je word er bijna nooit afgebroken,en je lacht bijna heel de tijd.
Oud 04-12-2001, 11:32
Deugenietje
Deugenietje is offline
Het is juist de bedoeling dat je wordt 'afgebroken' zo krijg je een sterk karakter. Bij ons in school is dat zo het geval. Ik volg woordkunst-drama.
Oud 04-12-2001, 11:45
freakie
freakie is offline
Citaat:
katrientjuh schreef:
ik zit op de toneelschool en je word er bijna nooit afgebroken,en je lacht bijna heel de tijd.
Lijkt me sterk...tenminste niet wat ik bedoel. Vanaf je 17e kun je pas auditie doen bij een van de 4 scholen in Nederland.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk in 2002 auditie doen in Maastricht, alleen al voor de ervaring. De sfeer daar beviel me erg goed.
Oud 06-12-2001, 11:05
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
Citaat:
katrientjuh schreef:
de opleiding naar de toneelschool bedoel je

ik ben daar vanaf gestapt omdat ik het daar niet leuk vond
nu ga ik naar een ander gezelschap super gezellie ..
ik wil denk ik kleinkunst gaan doen ...

Regels voor berichten