Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sowieso die pakken met van die 'handige' schenk-dingen waar je eerst nog een stukje folie vanaf moet trekken. Dat gaat echt vaak fout bij mij, dan lekt het onder het schenk-stukje door, echt een vieze zooi wordt dat ![]() En sommige melkpakken gaan super lastig open, maar niet alle merken hebben dat. En dat kleine folie-ding op een Breaker is ook echt irritant. En kurken in wijnflessen die kapot knappen zodat er allemaal kurk in je wijn komt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En een drie werf 'hoera!' voor de uitvinding van de schaar! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik had gister iets anders 'lastigs' aan een verpakking. Ik had een bakje met fruit gekocht en omdat ik het onderweg wilde opeten ging ik druk op zoek naar iets van een vork of prikkertje. Nadat ik het had opgegeten kwam ik er achter dat er een vorkje aan de onderkant was geplakt. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Heb je er last van (kortom, proef en ruik je het), dan betekent dat gewoon dat het eikenbastkurken zijn, waar TCA-resten in zijn achtergebleven. Niet denken dat het de volgende keer beter zal zijn, dat is meestal een illusie. Stap over op een andere wijn. Kunststofkurken doen bijvoorbeeld niets af aan de kwaliteit van een goede wijn en er zijn heel wat lekkere wijnen te verkrijgen onder een kunststofkurk. Ook schroefdoppen zijn, hoewel het niet de charme van een kurk heeft, zeker geen afrader. Er zijn heerlijke wijnen te vinden onder een schroefdop, met name in de klasse van vier tot tien euro. Dan weet je in ieder geval zeker dat je geen gezeik hebt met die kurken. Mensen weten over het algemeen ook niet hoe ze flessen wijn moeten openmaken en je hoort in veel huizen dan ook de bekende "plop". Die mensen zouden sowieso over moeten stappen op een schroefdop. Als je geen kurk kunt trekken, heb je er meer last dan voordeel van. Wil je toch wijn met kurk blijven drinken, bijvoorbeeld omdat je een lekkere kent voor een mooi prijsje, zorg dan dat je flessen met zorg openmaakt. Koop allereerst een goed sommeliersmes (een pulltap volstaat, mits je hem goed gebruikt). Geen ongein met van die wanstaltige armkurkentrekkers of "automatische kurkentrekkers", want daar schiet je niets mee op en verhoogt het risico op een plop. Maak hem vervolgens met zorg open, snijd netjes het eventuele kapje eraf, draai het mes erin en begin te trekken. Neem je tijd, zorg dat hij er niet te snel uitkomt en laat heel voorzichtig en langzaam de lucht in de fles komen. Als dat gelukt is, zal de kurk er ook als vanzelf uitkomen en kun je de wijn proeven. Proeven doe je ook zorgvuldig, kijken, ruiken, luchten en proeven. Pas daarna kan de fles op tafel. Bij het vermoeden van kurk, zul je de fles goed moeten laten beluchten om uit te sluiten dat het niet gewoon een sterke tanninesmaak is. Zeker bij een jou onbekende wijn. Let er bij het opslaan op dat je een goede afsluiting gebruikt. Vacuüm trekken kan bij sommige wijnen een goed idee zijn, maar zorg er vervolgens in ieder geval voor dat je ook dan de lucht niet te snel bij de wijn laat komen als je hem weer gaat schenken. De oude kurk met de bovenkant naar beneden weer in de fles stoppen is trouwens een enorme nono. De bovenkant van een kurk kan, zeker als het een onafgesloten fles betreft (dus zonder kapje), allerlei viezigheid bevatten die je wijn kan bederven. Niet doen dus, koop liever een sjieke, goed afsluitende dop die je elke keer gebruikt. Staat nog leuker op tafel ook ![]() En dan hebben we genoeg geluld over de randzaken, het gaat natuurlijk om het drinken. De randzaken zijn echter wel essentieel als het om het drinken gaat. Geniet ervan, je zult het verschil echt merken ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Wij zien echter geen verband tussen het openen van het zakje en uw verwonding. Temeer daar wij ons geen beweging kunnen voorstellen die wordt gemaakt tijdens het opsnijden van de zak en kan leiden tot een verwonding aan uw schouder/rug. |
![]() |
|
![]() |
(haha sorry ff oftopic)
http://www.koelman.com/brandbrieven/.../autodate.html dit is toch niet echt waar ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik lag echt naast mijn stoel van het lachen na het lezen van die laatste reactie ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() deze is ook wel goed http://www.koelman.com/brandbrieven/...p_voor_de.html |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Decanteren (zelfde principe, zonder filter) kan soms zowiezo goed zijn voor de wijn, om er de scherpe kantjes wat af te halen: gewoon over de zijkanten van de trechter laten "uitspreiden" (zodat het wijn-oppervlak nogal groot wordt) - geeft een zachtere smaak aan wat oudere wijnen) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |