Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2006, 17:19
RodeKrab
RodeKrab is offline
Met welke verpakkingen van eten en drinken hebben jullie altijd moeilijk om het open te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2006, 17:19
RodeKrab
RodeKrab is offline
Ik heb bijna altijd moeite om melk pakken open te krijgen en verpakkingen van lolly's zijn ook altijd lastig
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 18:15
PV
PV is offline
je hebt van die jus d'orange en appelsap pakken die heel moeilijk opengaan zodanig dat je de halve bovenkant opentrekt als je de dop losdraait / indrukt.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 18:20
Tecla
Tecla is offline
Die plastic verpakkingen van vleeswaren, je trekt altijd meteen het hele pakje stuk.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 18:26
marrel
marrel is offline
Wij hadden eerst van die appelmoes blikken die gewoon niet open te krijgen waren, al ging je op z'n kop staan.
Oud 28-08-2006, 20:29
Mariposa
Mariposa is offline
Ik vind de kurk uit een fles wijn halen soms een hele klus
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 20:36
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 28-08-2006 @ 19:15 :
je hebt van die jus d'orange en appelsap pakken die heel moeilijk opengaan zodanig dat je de halve bovenkant opentrekt als je de dop losdraait / indrukt.
Die zijn inderdaad zéér vervelend.

Sowieso die pakken met van die 'handige' schenk-dingen waar je eerst nog een stukje folie vanaf moet trekken. Dat gaat echt vaak fout bij mij, dan lekt het onder het schenk-stukje door, echt een vieze zooi wordt dat

En sommige melkpakken gaan super lastig open, maar niet alle merken hebben dat.

En dat kleine folie-ding op een Breaker is ook echt irritant. En kurken in wijnflessen die kapot knappen zodat er allemaal kurk in je wijn komt
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 21:41
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
plakken kaas enzo en salades in zo'n klein bakje dat als je het velletje erboven er probeert vanaf te halen, je alleen het randje ervanaf haalt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 10:27
Verwijderd
Van de verpakking van een gemiddelde lolly word ik wel agressief, ja
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 10:56
Boogie
Boogie is offline
Pakken sap inderdaad, die krijg je niet open of het eerste glas ingeschonken zonder geknoei. 'Vroeger' ging dat nog beter door 'm gewoon open te knippen.
Oud 29-08-2006, 11:08
ganralph
ganralph is offline
misschien ligt het meer aan mij, maar ik heb altijd ruzie met de witte rijst van Uncle Ben's. tijdens het leeggieten blijft er altijd wat rijst bovenin het hoekje zitten die er weer uitvalt als je het pak terug rechtop zet...
ben er maar Lassie door gaan eten
Oud 29-08-2006, 11:20
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 29-08-2006 @ 12:08 :
misschien ligt het meer aan mij, maar ik heb altijd ruzie met de witte rijst van Uncle Ben's. tijdens het leeggieten blijft er altijd wat rijst bovenin het hoekje zitten die er weer uitvalt als je het pak terug rechtop zet...
ben er maar Lassie door gaan eten
Ik scheur die pakken altijd helemaal open van boven, dan blijft er nergens iets zitten
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 11:21
Roosje
Roosje is offline
Lolly's. Melkpakken. Bakken 3-chocolade-ijs van Hertog.
Oud 29-08-2006, 11:52
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
RodeKrab schreef op 28-08-2006 @ 18:19 :
lolly's
Verder niets eigenlijk, ik doe nooit zo moeilijk
Oud 29-08-2006, 19:22
Aristidis
Aristidis is offline
pakken melk inderdaad en als er ergens van dat huishoudfolie omheen zit
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 20:16
RodeKrab
RodeKrab is offline
Tijgernootjes is ook best een irritante en lastige verpakking
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 20:17
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
RodeKrab schreef op 29-08-2006 @ 21:16 :
Tijgernootjes is ook best een irritante en lastige verpakking
Klik
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 21:08
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Bloem schreef op 29-08-2006 @ 21:17 :
Klik

Oud 29-08-2006, 21:15
mar87
mar87 is offline
vleesverpakkingen, boterhamworst ed. voor op brood

die pakken met zo'n draaidop..je draait je 'n bochel voor dat ding eindelijk meegeeft..of je draait het hele zaakje eraf..ondingen (dubbelfriss o.a. heeft die doppen)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Klik

En een drie werf 'hoera!' voor de uitvinding van de schaar!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 10:56
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Klik
Oud 30-08-2006, 11:13
Maharani
Maharani is offline
Lolly's ja.
En ik vind het ook vervelend als iemand een chipspak omgekeerd heeft opengemaakt. Dat kan gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 12:32
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Maharani schreef op 30-08-2006 @ 12:13 :
En ik vind het ook vervelend als iemand een chipspak omgekeerd heeft opengemaakt. Dat kan gewoon niet.
Ik ken niemand die het doet, maar ik zou me er inderdaad flink aan kunnen irriteren. Best grappig eigenlijk, dat iedereen dat ook echt aan de bovenkant open maakt. Feitelijk maakt het niets uit namelijk.

Ik had gister iets anders 'lastigs' aan een verpakking. Ik had een bakje met fruit gekocht en omdat ik het onderweg wilde opeten ging ik druk op zoek naar iets van een vork of prikkertje. Nadat ik het had opgegeten kwam ik er achter dat er een vorkje aan de onderkant was geplakt. Dat moeten ze er écht wat groter opzetten, want zoiets verwacht je niet in een gewone AH.
Oud 30-08-2006, 13:10
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
Bloem schreef op 29-08-2006 @ 20:17 :
Klik
whaha
Oud 30-08-2006, 13:43
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Klik

Oud 30-08-2006, 14:18
Gimme more beer
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2006 @ 21:36 :
En kurken in wijnflessen die kapot knappen zodat er allemaal kurk in je wijn komt
Dan raad ik je aan andere wijn te gaan drinken. De grootste nachtmerrie voor een wijnmaker en -drinker is een slechte kurk. Over het algemeen is het niet één kurk, maar een complete levering kurken die niet goed is. Een beetje kurk in je wijn is, hoewel het niet echt netjes is, niet eens zo heel erg. Wat wél erg is, is als die kurk gewoon van slechte kwaliteit is en dus TCA-resten bevat. Dat kan betekenen dat een bepaalde wijn gedurende periodes tot enkele maanden een muffe geur heeft, of je kurk het nu begeeft of niet.

Heb je er last van (kortom, proef en ruik je het), dan betekent dat gewoon dat het eikenbastkurken zijn, waar TCA-resten in zijn achtergebleven. Niet denken dat het de volgende keer beter zal zijn, dat is meestal een illusie. Stap over op een andere wijn. Kunststofkurken doen bijvoorbeeld niets af aan de kwaliteit van een goede wijn en er zijn heel wat lekkere wijnen te verkrijgen onder een kunststofkurk. Ook schroefdoppen zijn, hoewel het niet de charme van een kurk heeft, zeker geen afrader. Er zijn heerlijke wijnen te vinden onder een schroefdop, met name in de klasse van vier tot tien euro. Dan weet je in ieder geval zeker dat je geen gezeik hebt met die kurken.

Mensen weten over het algemeen ook niet hoe ze flessen wijn moeten openmaken en je hoort in veel huizen dan ook de bekende "plop". Die mensen zouden sowieso over moeten stappen op een schroefdop. Als je geen kurk kunt trekken, heb je er meer last dan voordeel van.

Wil je toch wijn met kurk blijven drinken, bijvoorbeeld omdat je een lekkere kent voor een mooi prijsje, zorg dan dat je flessen met zorg openmaakt. Koop allereerst een goed sommeliersmes (een pulltap volstaat, mits je hem goed gebruikt). Geen ongein met van die wanstaltige armkurkentrekkers of "automatische kurkentrekkers", want daar schiet je niets mee op en verhoogt het risico op een plop. Maak hem vervolgens met zorg open, snijd netjes het eventuele kapje eraf, draai het mes erin en begin te trekken. Neem je tijd, zorg dat hij er niet te snel uitkomt en laat heel voorzichtig en langzaam de lucht in de fles komen. Als dat gelukt is, zal de kurk er ook als vanzelf uitkomen en kun je de wijn proeven.

Proeven doe je ook zorgvuldig, kijken, ruiken, luchten en proeven. Pas daarna kan de fles op tafel. Bij het vermoeden van kurk, zul je de fles goed moeten laten beluchten om uit te sluiten dat het niet gewoon een sterke tanninesmaak is. Zeker bij een jou onbekende wijn.

Let er bij het opslaan op dat je een goede afsluiting gebruikt. Vacuüm trekken kan bij sommige wijnen een goed idee zijn, maar zorg er vervolgens in ieder geval voor dat je ook dan de lucht niet te snel bij de wijn laat komen als je hem weer gaat schenken.

De oude kurk met de bovenkant naar beneden weer in de fles stoppen is trouwens een enorme nono. De bovenkant van een kurk kan, zeker als het een onafgesloten fles betreft (dus zonder kapje), allerlei viezigheid bevatten die je wijn kan bederven. Niet doen dus, koop liever een sjieke, goed afsluitende dop die je elke keer gebruikt. Staat nog leuker op tafel ook

En dan hebben we genoeg geluld over de randzaken, het gaat natuurlijk om het drinken. De randzaken zijn echter wel essentieel als het om het drinken gaat. Geniet ervan, je zult het verschil echt merken
Oud 30-08-2006, 14:27
Verwijderd
't Was een fles die ik had gekregen en de wijn was ook behoorlijk goor Normaal heb ik geen enkel probleem met het ontkurken van flessen en dus al helemaal niet met kurken die kapot gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 14:36
Gimme more beer
Citaat:
Andijvie schreef op 30-08-2006 @ 15:27 :
't Was een fles die ik had gekregen en de wijn was ook behoorlijk goor
Ja, nogmaals, het kan best aan kwaliteit van de kurk gelegen hebben.
Oud 31-08-2006, 09:39
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Klik

Wij zien echter geen verband tussen het openen van het zakje en uw verwonding. Temeer daar wij ons geen beweging kunnen voorstellen die wordt gemaakt tijdens het opsnijden van de zak en kan leiden tot een verwonding aan uw schouder/rug.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 09:51
koelieboelie
koelieboelie is offline
(haha sorry ff oftopic)

http://www.koelman.com/brandbrieven/.../autodate.html

dit is toch niet echt waar
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 10:44
Gimme more beer
Citaat:
koelieboelie schreef op 31-08-2006 @ 10:51 :
(haha sorry ff oftopic)

HAHAHAHAHAHAHAHA xD

Ik lag echt naast mijn stoel van het lachen na het lezen van die laatste reactie
Oud 31-08-2006, 11:18
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 31-08-2006 @ 11:44 :
HAHAHAHAHAHAHAHA xD

Ik lag echt naast mijn stoel van het lachen na het lezen van die laatste reactie
ik geloof niet dat het echt van het ministerie van verkeer en waterstaat af komt
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 11:57
Gimme more beer
Citaat:
koelieboelie schreef op 31-08-2006 @ 12:18 :
ik geloof niet dat het echt van het ministerie van verkeer en waterstaat af komt
Het komt dan ook van een medewerker van autodate.nl
Oud 31-08-2006, 13:39
senneee
senneee is offline
ik had net ruzie met de koffieverpakking, van die excellent AH koffie grrr
Oud 31-08-2006, 14:12
liek88
liek88 is offline
dat laagje folie wat er op 450gr verpakkingen kwark zit. en ook die folie op de smeerkaas
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 22:52
koelieboelie
koelieboelie is offline
hahah deze is ook lachen

http://www.koelman.com/brandbrieven/...st_en_mis.html
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 23:07
Gimme more beer
Ja, er zijn nog meer sterke. Die met André Hazes is zó goed
Oud 31-08-2006, 23:28
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-09-2006 @ 00:07 :
Ja, er zijn nog meer sterke. Die met André Hazes is zó goed
haha idd

deze is ook wel goed

http://www.koelman.com/brandbrieven/...p_voor_de.html
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 22:14
miss-richie
miss-richie is offline
van die pakken yoghurt en vla
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 22:33
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 31-08-2006 @ 10:51 :
(haha sorry ff oftopic)

gatver wat een vreselijk smerige plaatjes op het eind
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2006 @ 21:36 :
En kurken in wijnflessen die kapot knappen zodat er allemaal kurk in je wijn komt
tip: lege fles nemen, trechter en koffiefilterzakje: trechter in de lege fles, filterzakje in de trechter en overgieten. Ook goed tegen de drab die in sommige flessen onderaan zit: ben je er gelijk vanaf.
(Decanteren (zelfde principe, zonder filter) kan soms zowiezo goed zijn voor de wijn, om er de scherpe kantjes wat af te halen: gewoon over de zijkanten van de trechter laten "uitspreiden" (zodat het wijn-oppervlak nogal groot wordt) - geeft een zachtere smaak aan wat oudere wijnen)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 07:42
Maresa
Maresa is offline
Wat een geweldige briefwisselingen

En voor mij: melkpakken, pakken vla, yoghurt...
Oud 04-10-2006, 08:47
Henkje
Henkje is offline
Citaat:
Boogie schreef op 29-08-2006 @ 11:56 :
Pakken sap inderdaad, die krijg je niet open of het eerste glas ingeschonken zonder geknoei. 'Vroeger' ging dat nog beter door 'm gewoon open te knippen.
zeer mee eens
Oud 04-10-2006, 18:29
XKyra_x
XKyra_x is offline
jha lolly's zijn lastig, en van die roze koeken(k weet niej hoe ze in't echt heten? ,maar die zijn ook lastig, je scheurd zo de hele verpakking los..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 08:12
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
miss-richie schreef op 03-10-2006 @ 23:14 :
van die pakken yoghurt en vla
Oud 05-10-2006, 10:31
Verwijderd
Al die mensen die zoveel last hebben met melkpakken met zo'n schenkteutjes: je kan ze nog steeds gewoon openknippen hoor Teutjes gewoon negeren als je er alleen maar mee kan smossen ...

common sense?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 15:12
RodeKrab
RodeKrab is offline
Ik vind trouwens dat die lipjes binnen in limonade flessen ook raar open te krijgen zijn
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 11:31
Bobbelbarbie
Bobbelbarbie is offline
Al die $!%$!$!*$% bakjes van de Chinees, word k helemaal gek van
Oud 10-10-2006, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Bobbelbarbie schreef op 10-10-2006 @ 11:31 :
Al die $!%$!$!*$% bakjes van de Chinees, word k helemaal gek van
ja lol die zuigen zich altijd helemaal vast en dan moet je echt uitkijken dat je de deksel er niet zo hard aftrekt dat alles in het rond vliegt
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 21:32
Lollige
Lollige is offline
Pak koeken van AH. We gingen maandag naar de stad. Ik ik had zowat de hele dag niks gegeten. en had dus maar ff op station een pak koeken gekocht, maar ik kreeg hem echt NIET open. En toen stond er ook nog op de verpakking. Gezond en makkelijk te openen?
Reageren

Regels voor berichten