Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2006, 15:24
SupahhSannie
SupahhSannie is offline
Wat heb JIJ wat jou bijzonder maakt? En wanneer vind je iemand bijzonder? Wanneer is iemand speciaal/anders?

En waarom en wanneer bewonder je iemand?

Laatst gewijzigd op 09-08-2006 om 18:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2006, 15:36
Roosje
Roosje is offline
Ik vind mensen niet zo snel bijzonder. Het gaat er bij mij niet in dat iedereen op de hele wereld bijzonder is, want als iedereen iets is, is tegelijkertijd niemand het meer. Als iedereen de beste zou zijn, was ook iedereen de slechtste. Dan is er namelijk maar één punt. Ik geloof niet in bijzonder. Ik geloof dat mijn beste redenatie was dat iedereen voor de helft bijzonder was, want beweert men niet altijd dat elk mens een dubbelganger heeft?
Ik ben niet zo heel goed in het uitleggen geloof ik. Maar ècht bijzonder - nou nee. Er zijn wel mensen die ik bewonder, zoals mijn kleine zusje van zes dat alles voor elkaar krijgt, dat wijs op haar school rondlopt et cetera. Ik bewonder(de) mijn leerlingbegeleider. En zo zijn er wel meer mensen. Maar buitengewoon bijzonder vind ik hen niet.

Edit: Wat ik heb dat mij bijzonder maakt? Ik vind natuurlijk van niets, maar dingen die mij anders maken zijn dat alles in mijn hoofd altijd moet kloppen (vandaar ook mijn bijzonder-redenatie), ik ongelooflijk koppig en vasthoudend ben en dat ik het nut van een heleboel dingen niet inzie, "want dood ga je toch". Maar maakt dat mij bijzonder? Nou, nee.
Oud 09-08-2006, 16:32
Roosje
Roosje is offline
Dat is zo niet te zeggen, althans, niet voor mij. Dan moet diegene iets "knaps" doen, of erg wijs zijn (zoals mijn eerder genoemde leerlingbegeleider), of zelfredzaam zijn, weet ik veel. Ik geloof niet dat ik dat zo kan zeggen.
Oud 09-08-2006, 17:02
Faerie
Faerie is offline
Ik vind eigenlijk niemand echt bijzonder, er springen natuurlijk wel af en toe mensen uit die ik 'anders' (op een positieve manier) vind dan anderen. Ik vind iemand speciaal als die de dingen durft te doen die ik nooit zou doen, als diegene (karakter)eigenschappen heeft die ik niet heb, maar wel heel graag zou willen. Verder vind het ook wel bijzonder als iemand heel veel lef heeft

Ik weet niet of ik wel zo bijzonder ben, moet iemand perse bijzonder zijn dan? er wonen miljarden mensen op de wereld, dus als iemand zegt "Iedereen is uniek" dan ben ik het daar gewoon niet zo mee eens. Hoe kun je nou uniek en bijzonder zijn in een wereld waarin al zoveel mensen leven die bijzonder willen zijn?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 18:29
JaJ
JaJ is offline
Ik bewonder iemand als die persoon mij op een niet-kwetsende manier doet inzien - actief of passief - dat ik dingen aan mezelf zou moeten veranderen.
Oud 09-08-2006, 18:56
Viporizer
Viporizer is offline
Ook voor mij zijn mensen niet snel bijzonder.
Een ding dat mij wel opvalt bij mensen, wat mijn intresse wekt en ze dus bijzonder maakt, is: bewust zijn van kleine dingetjes. Zelf ook kleine daden/dingentjes realiseren.

(om maar een voorbeeld te geven: Je ligt lekker op het strand er staat om je heen in de groep zacht muziek aan. Jij blijft liggen terwijl de rest gaat zwemmen. Dan is degene bijzonder die eventjes de boxjes bij jou neer zet voor hij/zij gaat zwemmen. Of degene die het opmerkt dat er zo iets kleins gedaan wordt en dit ook waardeerd)

Wat er aan mij bijzonder is.
Sommige mensen vinden mijn objectieve mening bijzonder. Maar of dat nou echt bijzonder is? Naar mijn idee niet.
Oud 09-08-2006, 20:25
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Als ze mooie muziek maken .

Als ze heel rechtvaardig en begaan zijn voor iedereen om hun heen

Als ze doorzettingsvermogen hebben. Ergens helemaal voor gaan.

Of het nou goed of slecht is... Het maakt gewoon indruk op me.
Oud 09-08-2006, 20:45
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vind alle mensen bijzonder die een goed innerlijk hebben en respect hebben voor andere mensen. Daarnaast vind ik het ook erg mooi als ze mooi kunnen zingen of een instrument kunnen bespelen, omdat ik dat zelf niet kan.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 21:40
mjk
mjk is offline
Iedereen is bijzonder, maar bij velen wordt het of niet gezien of komt het bijzondere er niet uit. Zelf behoor ik tot die tweede categorie, ik heb vast wel iets waar ik goed in ben en speciaal, maar het heeft zich nog niet geopenbaard. Ik vind wel, gebruik je talenten en bijzonderheden die je hebt gekregen.
Oud 11-08-2006, 12:32
Faerie
Faerie is offline
Ik vind dus niet dat iedereen bijzonder is, sommige mensen hebben gewoon echt geen talenten en bijzonderheden, en dat komt er heus niet na 20 jaar ofzo wel. Sommige mensen zijn gewoon irritant en hebben geen leuk karakter.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 12:45
marrel
marrel is offline
Ik vind het moeilijk aan te geven wat ik nou zo bijzonder vind aan iemand of aan mezelf. Er zijn zeker dingen en positieve eigenschappen die ik waardeer in mensen of waar ik tegen op kijk maar maakt een goede eigenschap iemand bijzonder?

Ik weet het niet
Oud 11-08-2006, 13:12
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
mjk schreef op 09-08-2006 @ 22:40 :
Iedereen is bijzonder, maar bij velen wordt het of niet gezien of komt het bijzondere er niet uit. Zelf behoor ik tot die tweede categorie, ik heb vast wel iets waar ik goed in ben en speciaal, maar het heeft zich nog niet geopenbaard. Ik vind wel, gebruik je talenten en bijzonderheden die je hebt gekregen.
Meestal kijken anderen heel anders tegen je aan dan jijzelf. Er is altijd wel iets bijzonders aan iemand, ook aan jou, ook al zie je dat zelf niet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 13:51
Verwijderd
Iedereen heeft iets bijzonders, alleen moet je soms iets beter kijken. Mensen die mij opvallen zijn mensen die begaan zijn met de wereld en daar iets mee doen. Mensen met idealen. En mensen die voor iedereen open staan. En ik heb een zwak voor mensen die mooi muziek kunnen maken maar niet zo super arrogant zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten