Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast zou ik me een fucking schooier voelen als ik constant geld zou lenen van mijn vriendin, ik zou het gewoon niet kunnen, wat een lef heeft die gast, tsjeez.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijn vriendin stelt ook wel eens voor dat ze me wat bij kan schieten, maar dat wil ik gewoon niet... je moet je beseffen dat je niet constant kunt lenen, uiteindelijk zal je toch echt op eigen benen moeten kunnen staan. Ik vind dus dat je hem die 50 euro niet moet lenen, niet om het geld, maar om het princiepe. Als hij meer geld nodig heeft kan hij ook meer gaan werken of gewoon minder uitgeven ![]() En zoals je al zegt, als je steeds wat leent dan wordt het een gewoonte, je moet ergens een duidelijke grens stellen voor jezelf, anders is het straks steeds een beetje meer en staat hij je uiteindelijk een paar honderd of een paar duizend euro schuld.
||
![]() |
Citaat:
koppel je vriend aan Orpheo's oma ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar geen stufi, want ik ben 'n Belg, en m'n ouders krijgen dus nog veel geld voor mij van de Belgische staat. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zou hem eens duidelijk maken dat het een beetje meer gelijk op moet gaan, en dat hij anders maar eens een baantje moet zoeken. Mijn vriendje heeft veel meer geld dan ik, maar ik laat hem écht niet meer dan de helft betalen (...ongeveer, dan, het is niet zo dat we altijd alles zelf voor onze kosten nemen, meer dat we om en om betalen). Dat we dan niet zomaar altijd overal heenkunnen, is daar een gevolg van, ja. Maar gelukkig kunnen we ons ook vermaken zonder continu geld uit te geven... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kayleigh doelt hier op het feit dat de vriend vaak geld nodig heeft, Orpheo's oma komt vaak met geld aanzetten als hij het net nodig heeft. Zou de vriend dus ook goed kunnen gebruiken. Zo moeilijk was ie toch niet? ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik zou dat niet pikken hoor. Tuurlijk, het is zijn geld, dus hij moet weten wat hij daar mee doet. En als hij een keertje niet uitkomt om een goede reden, kun je altijd voor die ene keer bijspringen. Maar in deze mate zou ik dat echt nooit doen. Hij moet zelf maar eens de waarde van geld leren en dat hij daar niet zo makkelijk mee om kan gaan. Zeker als hij straks op zichzelf woont of wat dan ook. Dan gaat hij maar een keertje niet stappen. Ik vind echt dat hij zich wat dat betreft kinderachtig en ontverantwoordelijk opstelt. Mijn vriend en ik wonen samen, hebben zelfs een eigen woning gekocht en reken maar dat het dan handig is als je verantwoordelijk met geld om kan gaan. Wij moeten daar gewoon keuzes in maken. Als we een maand wat krap zitten, gaan we gewoon een keertje niet mee uit. Of we organiseren thuis een filmavond waarbij iedereen wat te eten of drinken meeneemt. Makkelijk zat en er zijn alternatieven genoeg. Ik vind niet dat jij daar voor op moet draaien. Teneerste is dat niet eerlijk en ten tweede leert hij dan nooit met geld omgaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
[QUOTE]Kayleigh schreef op 02-08-2006 @ 18:06 :
wat neemt iedereen hier toch alles serieus op, christus ![]() wat maakt iedereen hier toch debiele opmerkingen, christus ![]()
|
![]() |
|
|